slovna temperaturna skala

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gesdim
    CBC Član
    • 05.03.2007
    • 35
    • Skopje, Makedonija

    slovna temperaturna skala

    pored ostalih problema i zajebancija, ono sto me nervira , ne samo kod Forda vec i kod svih novih automobila, je da u 21 veku totalnog interneta i informacija, ovde imamo uporno sakrivanje i UCENU vlasnika automobila; maltene ce traziti novac da ti kazu koji benzin odgovara za auto, pa kad su uveli umesto 96 oktanskog bleifrai bezolovnog benzina nove 2 vrste, 95 okt bezolovni i 98 okt super bezolovni niko nece konkretno ni oko toga da kaze koji je bolji za koje automobile; kupujemo mi 98okt, kad juce ja vidim vlasnik Ford Ka i to 2 godine noviji od moje Fiesta ( s istim motorom) toci covek 95 oktana i kaze problema nemam..
    Problem s Ford termometrom za motor sa velikom oznakom lucnom skalom NORMAL mi se prvi put javio kad sam menjao rashladnu tecnost u jednom obicnom servisu; nakon zamene rashladne tecnosti hoce majstor da auto postigne radnu temperaturu i da ukljuci ventilator, a ono nikako; iz skale ne mozes da otkrijes kolika je temperatura, pipa on creva i vec poceo da mi tvrdi da mi ventilator neradi..
    konacno je ventilator ukljucio, ali ko zna koja je bila temperatura, a navodno je gornja granica skale 120 oC ??;
    dali neko zna gde mogu da nadjem usporedbu za svako slovo oznake
    " NORMAL" koja je temperatura ?
    - kod nekih drugih automobila (Peugeot, Citroen) vec neki privatni servisi rade zamenu standardnog termostata sa drugim , pogodnijim za "nase" uslove; Ford nije turazan, medjutim vidim da je hauba izolovana a to je karakteristicno za automobile severnih drzava, "tzv RUSKE automobile";
    - ima li neko vise informacija o toj problematici ?
  • sw.brick
    CBC Senator XXL
    • 09.10.2004
    • 8141
    • Beograd, barajevo-zemun
    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

    #2
    haube se izoluju radi buke, tj radi komfora.
    to nema veze sa geografijom, niti temperaturama jer hauba ne služi za hladjenje bilo ?ega, ni motora a stavlja se radi podizanja komfora vožnje.

    nema nikakve potrebe menjati termostate van fabri?kih normativa (tj eksperimentisati napamet) a Fordovi su ionako tipi?no podtemperaturno podešeni- na niže radne temperature.

    što se tipa benzina ti?e, to piše u knjižici za upotebu auta koju si dobio u kaseti sa ostalom dokumentacijom.
    ako si je izgubio, ili zbog ne?ega nemaš, napiši pismo Fordu i zatraži primerak.

    po pravilu, takvi motori se zadovoljavaju sa benzinom od 92 oktana, ali leti pri jakim vru?inama ne?e škoditi upotreba onoga sa 95 oktana.
    onaj instrument je ionako samo okvirni pokaziva?, nije mera? i greši podosta da bi se smatrao pouzdanim po pitanju poznavanja temperature.

    ono što treba da paziš je da nikada ne uleti kazaljka u crveno, a ako se i dogodi zaustavi auto bez gašenja motora, obrtaje na oko 1500 obrtaja i sa?ekaj da se ohladi sistem.
    ako je ispravan naravno a pregrejao se usled preoptere?enja auta, ako je neispravan dijagnoza pa otklanjanje kvara.
    volvo
    945 SE turbo lpg
    344 GL lpg

    Comment

    • gesdim
      CBC Član
      • 05.03.2007
      • 35
      • Skopje, Makedonija

      #3
      re

      hvala na postu; i ja sam pretpostavljao da je skala neprecizna; nisam pregrejao motor, nego mi je onu nedelju pre uskrsa nekoliko puta gasio u lehru kad je motor bio topao, kazalka t-re je bila na slovu M ( to je svakako u normali), a hteo sam naci uzrok; u medjuvremenu sam i ja napunio 95 oktanski bezolovni umesto 98 superbezolovnog i sada ne primecujem gasenje toplog motora u lehru, svakako treba sacekati velike vrucine; postoji drugi problem od temperature motora, naime verojatno sa vremenom t-ra utice na elektroniku pa na primer jezgro u spulni IACV ventila pocne da glavi i sporije reaguje sto na kraju rezultira izgaranjem namotaja solenoida; knjigu imam na nemackom (jer je uvoznik doneo polovnan auto iz Nemacke) ali ovaj nas ovlasceni Fordov servis i zastupnik (u Skopju) nije zainteresovan da dostampa prevedena uputstva;
      inace saznao sam i druge stvari, da Fiesta ne trpi ulje 15/40 nego treba 10/40, zapusuju se neki kanali i nema dobro podmazivanje kod ventila i u lancu, tako da cu pre naredne promene upotrebiti sredstvo za ciscenje i preci na ulje 10/40, sada ima i mineralno sa ovom gradacijom;
      kad smo vec kod uputstva, takodje ima "dogmi" oko toga kakve svecice koristiti, u knizi pise platinske ali neki tvrde da za 8 ventilske motore nisu neophodne ?

      Comment

      • boki01
        CBC Veteran
        • 27.10.2005
        • 100
        • Jugoslavia

        #4
        Ni termometri sa brojcanim oznakama nisu nesto specijalno precizni, a nije ni potrebno da budu. Oni su tu radi priblizne orijentacije i ako je kazaljka na 90, moguce da je temperatura rashladne tecnosti koji stepen gore ili dole.

        Majstor ako hoce da vidi na kojoj temperaturi stvarno ukljucuje ventilator/termo davac, neka uzme stakleni termometar koji se koristi za surenje svinja, neka ga ubaci u expanzioni sud i neka prati na koliko ce to tacno stepeni da se ukljuci ventilator.

        Gradaciju ulja i svecice nemoj stavljati po "prijateljskoj" preporuci, vec ono koje proizvodjac preporucuje. Prijatelji "nesto" cuju, a proizvodjac godinama radi na razvoju jednog motora, posmatra njegovo ponasanje u exploataciji i na tom poslu rade vrhunski inzenjeri i doktori masinstva, elektrotehnike, tehnologije, hemije... Oni sigurno bolje znaju od prijatelja.

        Savremena ulja vec u sebi sadrze "deterdzent za ispiranje, tako da nije potrebno da ti dodatno vrsis ispiranje motora ako prelazis sa jedne na drugu vrstu ulja. Ovo je 21. vek, ti vozis savremen auto i zanemari te price koje su vazile pre 20 i vise godina.

        Vazno je da uvek kod promene uljas zamenis i filter ulja i ako hoces da pomognes motoru, sipaj mu kvalitetno ulje renomiranih proizvodjaca, a interval zamene neka bude i karaci od onog koji preporucuje fabrika.
        Ljubitelj Francuza i dizela

        Comment

        • gesdim
          CBC Član
          • 05.03.2007
          • 35
          • Skopje, Makedonija

          #5
          prihvacam sve ove napomene, ali problem je da je ipak auto "nepoznat" i ovlascenom serviseru, a taj koristi i demagogiju kad zeli skupo da proda neki deo onda tvrdi da se mora traziti po identifikaciskom broju, a kada on nema isti deo kao originalni, onda se prica menja; kad sam svojevremeno pitao za svecice ne da nisu imali platinske, nego nudio mi svecice bez oznake R(rezistor), kao to nije bitno ??gradacija ulja treba biti 10/40, ali ipak cu staviti opet mineralno, jednostavno imam lose iskustvo sa polusintetickim, posebno sto malo vozim i prelazim ~7000km godisnje;
          sto se svecica tice, za Nemacke uslove i nase uslove sa losim gorivom takodje fabricko upustvo ne mora biti zakon, a pored tehnickih elemenata tu ima i komercijalnih, neki proizvodjaci delova placaju proizvodjacima automobila da bi njihovi proizvodi bili preporuceni za njihova vozila..

          Comment

          • zlaja
            CBC Početnik
            • 08.10.2007
            • 4
            • Beograd

            #6
            Da li neko može da pomogne?
            Imam fiestu 1.8TDI (2002) jako dobar motor , medjutim na brzinama preko 150 km/h na ravnom i na usponima većim(120km/h) počinje da diže temperaturu. da li je to do hladnjaka, do rashladne tečnosti, na skali temp. nema nikakvih oznaka, samo normalna i crvena zona, a uvek se inače nalazi na sredini i u gradu na 40 celzijsusa. Bio bih veoma zahvalan ako neko nešto zna o tome.

            Comment

            • gesdim
              CBC Član
              • 05.03.2007
              • 35
              • Skopje, Makedonija

              #7
              Originally posted by boki01
              ..Gradaciju ulja i svecice nemoj stavljati po "prijateljskoj" preporuci, vec ono koje proizvodjac preporucuje. Prijatelji "nesto" cuju, a proizvodjac godinama radi na razvoju jednog motora, posmatra njegovo ponasanje u exploataciji i na tom poslu rade vrhunski inzenjeri i doktori masinstva, elektrotehnike, tehnologije, hemije... Oni sigurno bolje znaju od prijatelja.

              Savremena ulja vec u sebi sadrze "deterdzent za ispiranje, tako da nije potrebno da ti dodatno vrsis ispiranje motora ako prelazis sa jedne na drugu vrstu ulja. Ovo je 21. vek, ti vozis savremen auto i zanemari te price koje su vazile pre 20 i vise godina.

              Vazno je da uvek kod promene uljas zamenis i filter ulja i ako hoces da pomognes motoru, sipaj mu kvalitetno ulje renomiranih proizvodjaca, a interval zamene neka bude i karaci od onog koji preporucuje fabrika.
              ..
              hvala na preporukama..e sada razmisljam o novim svecicama, hteo bih da probam motocraft ali niko nema AGFR nego mi nude AGFS, tvrde da se ne rade vise sa Rezistorom nego da treba da menjam kablove ??, tako da cu izgleda opet da kupim svecice drugog proizvodjaca..inace nemam vise nikakvih problem osim onog "ubrzavanja" u lehru, ali to je najverojatnije od IACV-a kojeg sam zamenio pre 3 godine, nije se mogao naci 100% isti nego od Escorta 1.6 s 16ventila 1998, hteo sam cak da ga "tuniram" kod elektronicara ali su mi svi rekli da ne diram dok se auto vozi, ubrzavanje nije uvek, samo ponekad u prelaznom temperaturnom periodu a navikli smo da menjamo brzine malo sprije, ne "sportski"...

              Comment

              • stainless
                CBC Veteran
                • 26.10.2007
                • 183
                • CG

                #8
                mijenjo sam skoro termostat kod majstora,stavio mi neki valeo,sad mi je skala po gradu na slovo N,ono sto me zanima je kad se pali dja'olji ventilator??Isla mi je temp skoro do vrha NORMAL polja i nista,nije valjda da se pali tek u crveno?
                U mjestu ne mogu da ga naceram preko slova R-M.
                Originally posted by Stefan_s
                Ta dvojka je trosila stvarno malo, desavalo mi se da se ugasi jer ostanem bez goriva..naravno to kad teram pun gas. i nekako upalim i pola dana se jos vozim laganim gasom. Nekad sam imao tripove da ide na vazduh, majke mi...

                Comment

                Working...
                X