Solje amortizera

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Durango
    CBC Senator XXL
    • 01.02.2006
    • 590
    • Zemun, Srbija

    Solje amortizera

    Skoro sam radio servis na svom autu i naveo u temi o predstavljanju sta sam sve zamenio. Sve sto je imalo i gram lufta na prednjem trapu je zamenjeno.
    Pre tog servisa sam imao problem sto mi se stalno u voznji culo neko lupkanje osim ako ulica nije idealno ravna. To me je uzasno nerviralo i ustanovio sam da su solje amortizera u pitanju.
    Prvo sam dok ljuljam auto stavljao ruku na solje i osim sto se cuje taj zvuk lupkanja, pod rukom se oseti kako amortizer unutar nje radi tj. ima lufta. Zatim sam oterao kod majstora koji je auto malo podigao na dizalicu, poturio pajser ispod tocka i napravio polugu. Kada ga je pomerao gore dole, javili su se isti simptomi kao i kada sam ja proveravao. I na kraju da bih bio 100% siguran da je to u pitanju, zemenio mi je sve osim solja (krajeve spona, cent. sponu, nosac spona, amort. spona itd.) i vozio sam auto jedan dan, zvuk je naravno ostao. Na kraju smo i njih zamenili (stavio sam SWAG-ove solje) i nastala je potpuna tisina. Apsolutno nista se nije culo.
    To je nazalost trajalo nekih 300-400 km i sada se lupkanje ponovo cuje. Ne tako glasno kao pre zamene ali se cuje i ponovo kada zaljuljam auto, osetim kako amortizer ima malo lufta u solji.
    Po mom misljenju, problem moze biti u dve stvari:
    1. Mozda su solje ocajnog kvaliteta pa je guma tako brzo ispucala sto mi je prosto nemoguce jer su SWAG-ovi delovi solidnog kvaliteta. Pa da sam je ja pravio, izdrzala bi bar 1.000km
    2. Mozda se stub amortizera pojeo tj. istanjio pa radi unutar solje ili se mozda amort. pojeo u samom vrhu.
    Auto ima crvene opruge (30mm nize od standarda) i sigurno skracuju vek amortizeru i solji, ali da je bar izdrzalo 5kkm, pa bih razumeo, ali mi ovako nema logike.
    Da li neko zna u cemu bi mogao biti problem tj. kako da ga resim? Uzasno me nervira kada na auto nije sve utegnuto i kada nesto lupka.
    MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität
  • shonsy
    CBC Senator XXL
    • 11.05.2007
    • 1391
    • London/Beograd
    • Honda CBR 125R

    #2
    Ako ti amorti nisu u redu idi do Boboa u Smederevo nek ti uradi, imaces garanciju i ekstra tvrde amorte, tj. tvrdocu radi po zelji. A meni se identican zvuk cuo i svi su mislili da su solje amorta, kad ono viljuska nije bila zategnuta, otpustio sraf. Sad milina..samo cujem izduv i muziku!

    Comment

    • Durango
      CBC Senator XXL
      • 01.02.2006
      • 590
      • Zemun, Srbija

      #3
      Ma u soljama je luft 100%. Tu nema dileme, samo me zanima da li je problem u njima ili u amortizerima. Cudi me ako su amorti u pitanju, zasto su se utisali kada sam stavio nove solje, pa tek posle par stotina km opet poceli da lupkaju!
      MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

      Comment

      • M-power
        Moderator
        • 10.01.2005
        • 10060
        • Bg; Banovo Brdo
        • CorsaC, astra H,

        #4
        Ne verujem da je solja stradala, takodje ni amortizer nema sta da bude izlizan.
        Ali sumnjam na dotrajale amortizere.
        To date there has never been a faster car built for the public road and,
        it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

        Comment

        • shonsy
          CBC Senator XXL
          • 11.05.2007
          • 1391
          • London/Beograd
          • Honda CBR 125R

          #5
          Pa to jeste cudno...a kako ti se ponasa u voznji u odnosu na raniji period? Jel naginje vise u krivinama nego ranije, jel "radi" kad predjes preko rupe ili lezeceg? Nije jedini znak da se amort shebao kad procuri ulje. Meni su bili u raspadu, a gram ulja nisu pustili.. To ne bi smelo da se desi sa soljama nikako posle tako kratkg vremenskog perioda! Greske u izradi postoje ali opet...

          Comment

          • Durango
            CBC Senator XXL
            • 01.02.2006
            • 590
            • Zemun, Srbija

            #6
            Ma auto na putu lezi perfektno, kao pegla. Uopste nema simptoma da su amorti dotrajali. Majstor mi je jos ranije rekao da bi po njemu na moj auto trebali da idu kraci amorti jer su krace i opruge, a opet nijedan proizvodjac ne nudi krace amorte za opruge koje spustaju do 30mm vec samo za one sto idu dole 40-60mm. U par servisa koji se bave ugradnjom amortizera i opruga, spustanjem vozila itd. su mi rekli da kad se auto spusta do 30mm idu standardni amortizeri.
            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

            Comment


            • #7
              pošto imaš niže opruge koje ne mogu biti samo niže nego su i od drugačije legure, verovatno je i promer 0,5 do 1mm veći, drugačiji im je koeficijent istezanja trebaš da imaš sportline amortizere ili žute KONI.

              Taj ko je rekao da do 30mm ostaju isti amortizeri nema pojma, reci mu slobodno Zašto to tvrdim:

              Pa sportline je 22mm niži pa ima 25% tvrđe amortizere i naravno tvrđe (čitaj deblje) balans štangle

              Zapamtite amortizer i opruga moraju da su upareni (sila akcije i reakcije, fizika, 6 razred osnovne). Takođe moraju biti uparene sa njima i sileni u viljuškama, gumice balans štangle su tvrđe provereno, možda i šolje amortizera, ali za njih nisam 100% siguran

              Ako ovo sve nije urađeno auto nije u balansu i ima razne probleme. Zato ti je lakše da vratiš možda sve na standard, nego da sve ovo menjaš, mada na tebi je odluka

              Takođe je i meni lupkalo, i to su bile krajevi gumica balans štangle. Oni baš lupkaju kad su istrošeni. Nije mi jasno što ste pretresali krajeve spona?

              Šolje kad su loše ona guma popuca pod opterećenjem i vidi se lepo od gore. Punjenje gasnih amortizera u maloj privredi ni slučajno

              Comment

              • shonsy
                CBC Senator XXL
                • 11.05.2007
                • 1391
                • London/Beograd
                • Honda CBR 125R

                #8
                Originally posted by shaq
                Punjenje gasnih amortizera u maloj privredi ni slučajno
                Ako nema novca (citaj 500eura) bolje je i da da 50eura, a da mu budu amortizeri ok nego da nastavi sa losim. Trkaci rade kod njega, proveren je kvalitet, radio je i Joxy na yugu kompletno vesanje kod njega, a svi znamo kakav je kamen od auta i posle godinu dana najstrasnijeg peglanja po krivinama, pa sam eto i ja uradio kod njega i stvarno su dobri rezultati. U svakom slucaju kad vec vozite mecke, mogli biste da se otvorite za nove amortizere ali ako trenutno nemate onda je Bobo pravo resenje!

                Comment

                • Gazda Milutin
                  CBC Senator
                  • 31.01.2008
                  • 267
                  • Pancevo

                  #9
                  Chika Durango i meni je lupkanje iz gepeka (zadnji amorti) pojelo dushu i tek kada sam zamenio amortizere sve je prestalo. Jbg merc je tako pravljen po pitanju trapova da ni iskusan majstor (ovl. servis za amortizere) nije mogao iz prve da provali sta je.

                  Ja sam insistirao da zamenim amortizere iako su, po majstoru, bili OK. Tek kada smo ih skinuli videli smo da levi nish' ne valja a desni djene-djene. Sa novima samo saputje...
                  - Govori tiho i vodi psa sa sobom! -

                  Comment

                  • dr.benz
                    CBC Član
                    • 06.01.2008
                    • 73
                    • beograd

                    #10
                    Sta sapuce???

                    Solje amortizera mogu da propadnu ako ispuca guma(to se vidi golim okom) ili ako amortizer nije dobro stegnut,pa se pojede aluminijum(vodjica) na soljama!!!

                    Kakve su kugle na autu???

                    Ovo sto kaze Shaq,ima smisla i u principu je tacno,ali moze auto normalno da se vozi i sa spustenim oprugama i sa ostalim fabrickim elementima vesanja...Da nije tako-pa ni u Nemackoj ne bi mogle da se kupe samo opruge i da se prodje TuV!!! Ali nije to tema...

                    Proveri prednje amortizere,hoce oni malo da skripe(mada retko),a proveri i biksnu nosaca spona... Proveri sve,bez obzira sto si skoro menjao

                    Comment

                    • Durango
                      CBC Senator XXL
                      • 01.02.2006
                      • 590
                      • Zemun, Srbija

                      #11
                      @Shaq
                      Ma pretpostavljao sam ja da kada stavljas krace i tvrdje opruge, moras i ostatak vesanja prilagoditi tome, ali je problem sto su te opruge bile na autu kada sam ga kupio. Ja ih ne bi nikada stavljao, a da ne promenim i amortizere. Da imam para za sportline, stavio bi ih iste sekunde, ali obzirom da kostaju oko 250 ili vise eura po komadu, nemam.
                      Zasto mislis da oni ne bi recimo razbili solju, jer su koliko ja znam iste duzine kao standardni, samo tvrdji?
                      Mozda auto nije u balansu, ali na putu zaista lezi perfektno, upravljiv je i koci odlicno. Ama bas nikakvih problema nema u voznji i pri velikim brzinama. Bas iz tih razloga mi se ne skidaju ove opruge, a i auto mnogo lepse izgleda ovako nego sa standardnim. Jedina mana je sto nase ulice i putevi nisu prilagodjeni niskim automobilima.

                      @Shonsy
                      Hvala ti na predlogu, ali nemam poverenja u remont i punjenje amortizera u domacoj radinosti!

                      @Gazda Milutin
                      Znam da amortizeri mogu da proizvode lupkanje iako na oko izgledaju suvi i utegnuti. Promenicu sva 4 cim budem imao para. Stavicu gasne Bilstein jer za sportline nemam para, pa kako mu bude. Promenicu i solje opet.

                      @dr.benz
                      Kugle nemaju ni gram lufta. Sve sto je imalo, zamenjeno je. Veruj mi, solje su 100%. Pokazacu vam na skupu o cemu se radi.
                      Slazem se s tobom da se mogu zameniti i samo opruge, jer znam ljude koji su isto to uradili, a nemaju ovakve probleme kao ja. Na starim soljama su gume bile ispucale, ali su one verovatno iz prve ugradnje i ja sam presao nekih 15-ak hiljada pre nego se pojavilo lupkanje, a sa novima ni 400! Neverovatno mi je da u Mercedesu nemaju solje kao rezervni deo. Dva puta sam pitao.

                      Bas me zanima kakvo iskustvo ima VladaR, obzirom da i on ima krace opruge, a std. amorte. Nadam se da ce videti temu pa da kaze koju!
                      MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                      Comment


                      • #12
                        nisi mi odgovorio na najvaznije moje pitanje:

                        Da li si i kada menjao gumice (4 komada) od balans stangle.

                        one hoce da lupaju tako kako si opisao

                        Comment

                        • VladaR
                          CBC Veteran
                          • 28.01.2008
                          • 134
                          • Grocka

                          #13
                          Ja imam plave opruge (mekse su od tvojih). Zadovoljan sam posle zamene amortizera. U ostalom, provozaces ga sam pa ces videti.
                          Brzine su u H. - Ti ces da me ucis kako se vozi. - Sta si rek'o?? - Nista-nista, hvala cika-Momo. Vracam ga cim popravim moj auto.

                          Comment

                          • Durango
                            CBC Senator XXL
                            • 01.02.2006
                            • 590
                            • Zemun, Srbija

                            #14
                            Originally posted by shaq
                            nisi mi odgovorio na najvaznije moje pitanje:

                            Da li si i kada menjao gumice (4 komada) od balans stangle.

                            one hoce da lupaju tako kako si opisao
                            Nisam ih menjao jer nisu imale ama bas nimalo lufta. Inace, mogu ih zameniti na sledecem servisu jer one nisu skupe, ali ovaj zvuk je drugaciji. Meni su na 190-ki otisle bile gume balans stangle i znam kako one lupkaju. Pokazacu ti na skupu da je u soljama problem 101%.
                            MERCEDES-BENZ - Geprüfte Qualität

                            Comment


                            • #15
                              OK nisam hteo da pametujem nego da kazem sta se meni desavalo.

                              Inace, i meni je danas pocelo nesto da lupka ali na sred kardana. Ili je to ili donji nosac motora

                              Comment

                              Working...
                              X