zveckanje - yugo 55

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenno
    CBC Senator XXL
    • 21.08.2006
    • 460
    • Zenica, BiH

    #16
    Opet ja dodjoh na ovu temu.

    Naime ovog tzv. "zveckanja" sam se riješio tako sto sam otišao kod mehaničara, koji je naštelovao paljenje stroboskopom i više nije bilo zveckanja, a i auto je subjektivno bolje išao. Medjutim kada sam to uradio vidim da je remen pri kraju, kupim i to i odem istom liku da promijeni remen i naštima paljenje. Imao sam osjećaj da je prvi put auto bolje išao, ali i nakon drugog štelovanja je bilo ok. Usput sam stavio i nove svjećice super bosna fe65 p(jedino što sam pouzdano mogao naći da je orginal /iako su preporuka za y45/ , bosch, champion, marelli-po fabričkoj preporuci nisam uspio naći, odnosno da sam siguran da je orginal /bosch svjećice 4 kom za 3€-sve je jasno/ ).
    Elem, predjoh skoro 6000km bez problema, naravno promijenio sam stil vožnje po gore napisanim savjetima, sada druga brzina 3000 i više obrtaja i nema problema. Auto se vrtilo i do 7000 obrtaja na ravnom bez problema.

    Nažalost opet sam, u nešto manjoj mjeri, primjetio već poznato "zveckanje"(primjer=četvrtom brzinom oko 3000 obrtaja na davanje gasa do kraja jasno se čuje zveckanje). Da li je moguće da se paljenje opet pomjerilo(radi se o elektronskom paljenju)? Još nešto, možda bitno: zamijenio sam i razvodnu kapu, pošto je prethodna naprsla sa unutrašnje strane, auto slabo vuklo itd. i prethodna i sadašnja kapa "rudi cajevec", nakon što sam montirao kapu auto je dosta mirnije radilo na leru, puno ljepše vuklo iz nižih obrtaja bez trzanja kao prije, no ler gas je odletio na 2000 obrtaja. Smanjio sam ga na nešto ispod 1000 i sada je ok. No, pri pregledu svjećica zamjetim da su potpuno crne-garave, dok su prije bile ok boje(postoji ovdje tema sa slikama i objašnjenjem za boju i stanje svjećice-po tome sam se vodio). Uzeo sam nove svjećice super bosna fe 65 cpd-sa tri kraka, te bi trebale da u potpunosti odgovaraju, no još ih nisam probao.
    da skratim,
    da li je moguće da se paljenje nakon nepunih 6000km pomjerilo?
    da li je možda uzrok tome los benzin-sipao sam 10 litara mimo pumpe gdje inace sipam jer je bilo 2 ujutro?(iako mi se čini da sam i prije ovoga primjetio to zveckanje, ali sa ovim benzinom se baš osjetilo),u čemu je štos sa benzinom, manji oktanski broj ili? da li se uzrok ovome može biti nova razvodna kapa? da li ima veze začadjenost svjećica sa tim? auto je voženo manje više u istom režimu, uz pokoju turu na otvorenom(ravnom cestom, prosječno oko 90kmh)?
    Oprostite ako sam naporan, ali stvarno niti imam povjerenja otići nekome ovdje mehaničaru u vezi paljenje, niti sam znam konkretan uzrok...

    Comment

    • Miljan
      CBC Senator XXL
      • 18.01.2006
      • 459
      • Nis

      #17
      Vrlo je moguce da je lose gorivo.
      Zakasni paljenje malo i nestace detonacije, posle toga nasteluj i ler-gas jer ce se promeniti.
      Svecice su garave jer je bogata smesa, zavrni malo sraf za smesu na karburatoru, sve dok ne pocne da opada ler-gas, a onda malo povecaj otvor leptira da ga dovedes na normalnu vrednost 800-850 obrtaja.

      Comment

      • Kenno
        CBC Senator XXL
        • 21.08.2006
        • 460
        • Zenica, BiH

        #18
        Da, upravo sam pričao da kolegom i igrom slučaja i njemu se isto javilo sipajući na istim pumpama-zastava 101 1.3.
        Znači nemojte sipati na energopetrolu ako se nadjete u BiH.
        Miljane, imaš li sliku tog šarafa za smjesu, nisam to nikada dirao, da ne zeznem nešto?

        Svakako mijenjam svjećice što prije, probaću da naštelujem smjesu, sipati gorivo na provjerenom mjestu(zapravo već sam sipao) pa javljam šta je bilo. Nadam se da je samo do goriva.

        Comment

        • Miljan
          CBC Senator XXL
          • 18.01.2006
          • 459
          • Nis

          #19
          Evo ga


          Comment

          • sasa km
            CBC Senator
            • 23.10.2007
            • 241
            • kosovska mitrovica

            #20
            Dok sam imao Juga isto 55 89 god.culo se lupkanje (kod tebe zvonjenje)
            to je bilo bregasta- majstor je samo malo pomerio i sve je o.k.pomerio na vrhu motora sa desne strane plocicu na tri srafa.
            Drugo kao teze lupkanje se cuo spaner rebrastog kaisa njemu samo zamena.
            Za opterecenje nisam ga zalio-
            na Kopaonik izadje sa 3 brzinom temp. povecana za debljinu skazaljke dok Alfa izadje sa 2 brzinom na 110"C.istom relacijom i istim tovarom.
            Znao sam da ga natovarim 4 osobe +gepek i prtljaznik na duzi put ali ide ko lud, na autoput i do 160 km/h( preko toga nisam smeo )samo mu krila hvalila.Za ventile kad treba da se steluju cuju se kao da radi traktor mada to nisam radio na mom , uzeo sam ga na 60.000 prodao na 92.000 za 5 godine nisam mu manjao kaiseve niti nesto radio oko motora.jedine svecice sto sam stavio NGK jedne za svo vreme.


            neznam dali ce ovo da pomogne ali posto se i dalje ponasa isto mozda je nesto drugo u pitanju.
            ALFA-naravno, molim jednu u fulu za poneti

            Comment

            • Mail Man
              CBC Član
              • 10.10.2007
              • 90
              • Beograd

              #21
              Zupcasti remen se menja na 40.000 km,obavezno stelovanje ventila,ugao pretpeljenjna,stelovanje karburatota i zamena svecica.Kada se sve to odradi auto mora da prede kao maca pored sporete.Tako barem ja radim kada je u pitanju veliki sarvis na Zastavinim automobilima.Svecice iskljucivo Bosna Super.
              nisam ginekolog ali mogu da pogledam

              Comment

              • M-power
                Moderator
                • 10.01.2005
                • 10060
                • Bg; Banovo Brdo
                • CorsaC, astra H,

                #22
                Originally posted by Mail Man
                Svecice iskljucivo Bosna Super.
                A sto? Vidis ja ne mogu da se sastavim sa ovim NGK.....sve po 20K a one ko nove.
                To date there has never been a faster car built for the public road and,
                it has been suggested, there never will be. McLaren F1.

                Comment

                • Van
                  CBC Senator XXL
                  • 16.02.2007
                  • 1425
                  • Nbgd

                  #23
                  Detonacije se javljaju pri velikom opterecenju motora ( pritisnut pun gas ) , na nizim obrtajima . Uzrok je prerano paljenje ili siromasna smesa , tj los odnos goriva i vazduha . Ne znas da li ti je neko dirao karburator pa malo zakacio plovak a ovaj je smanjio kolicinu goriva u smesi . Rasturi karburator , i proveri dizne i rastojanje plovka kada je ventil otvoren i zatvoren . Konkretne vrednosti mozes naci ili na forumu za yugo ili nadji knjigu o odrzavanju yuga , tu imas sve podatke .
                  Promeni stil voznje ( a vidim da jesi ) , kada ides uzbrdo , idi nizom brzinom , treraj motor preko 4000-4500 rpm ( dobro nemoj bas da preterujes pa ga treras na 6000 ) i gledaj da ne pritiskas mnogo papucicu za gas . Pola hoda max , ako nece tako , idi u nizu brzinu . Cilj je da vozis auto sa sto manje pritisnutom pedalom gasa , a ne na sto manjim obrtajima . Kada treba da ubrzas pod opterecenjem ti ga vrati u nizu brzinu
                  Inace te detonacije su ti smrt za motor . Cisto da znas
                  ...zivi , Franjo je ziv !!!

                  Comment

                  • zoranbg
                    CBC Senator XXL
                    • 23.03.2005
                    • 4098
                    • Rooster's Hill , Beog
                    • Grande Punto 1.2

                    #24
                    iz knjige zastava-yugo 45

                    ovo ti je za stelovanje plovka








                    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                    Comment

                    • zoranbg
                      CBC Senator XXL
                      • 23.03.2005
                      • 4098
                      • Rooster's Hill , Beog
                      • Grande Punto 1.2

                      #25
                      ovo je nastavak ... podesavanje ler gasa i ubrzanja-akceleratora










                      Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                      Comment

                      • Kenno
                        CBC Senator XXL
                        • 21.08.2006
                        • 460
                        • Zenica, BiH

                        #26
                        Hvala svima na savjetima i slikama
                        Probao sam auto i nema nikakvih nezeljenih zvukova iz motora, bez obzira na broj obrtaja/polozaj papucice gasa. Izgleda da je problem bio u losem gorivu, ali sam se uplasio jer se vec isto desavalo.

                        Comment

                        • mishkom
                          CBC Senator XXL
                          • 07.08.2007
                          • 591
                          • N/A
                          • N/A

                          #27
                          Pretpostavljam da je slucaj vezan za gorivo

                          Jer meni se tako cuje ponekad zveckajnje kad idem uzbrdo, i sve zavisi gde sipam. .

                          Dok je bio 98super, bil je sve ok, e sad sa 95 , pazis gde sipas i auto radi ko satic

                          Comment

                          • Kenno
                            CBC Senator XXL
                            • 21.08.2006
                            • 460
                            • Zenica, BiH

                            #28
                            za 98 oktansko gorivo pretpaljenje je 10°
                            za 95 oktana 5°
                            i sipam uvijek super 98 naravno....samo sto ovaj izgleda nije imao ni 90 oktana

                            Comment

                            • Ladislav
                              CBC Senator
                              • 14.12.2004
                              • 223
                              • Kragujevac
                              • Lada Niva 1.7i

                              #29
                              Ako 'oces da se otarasis tog "zveckanja" (od detonacija goriva u motoru) - ugradi plin!

                              Eto ja sam recimo bio zaboravio da sam im'o taj problem nekad davno, nego me ti podseti na stara vremena kad sam trosio MB-95

                              Comment

                              • Kenno
                                CBC Senator XXL
                                • 21.08.2006
                                • 460
                                • Zenica, BiH

                                #30
                                Nije gotovo dok stvarno nije gotovo =]
                                Iako sam gore napisao da je gorivo loše,i da je to uzrok poznatog "zveckanja","klikatanja" ventila izgleda da ipak nije do goriva. Sipao sam par puta na pumpi koja važi za najbolju ovdje,na njoj sam sipao i prije kada nije bilo problema sa zveckanjem i kada su problemi bili rjeseni.
                                Opet mi se cinilo da kada idem uzbrdo,možda par puta čujem zvuk tog zveckanja i onda prestane. Auto nije bilo preopterećeno. Stavim trokrake svjećice(napokon) Bosna,provjereno orginalne. Zazor na svjecicama nisam dirao.
                                To zveckanje se i dalje osjetilo kada dam gas do poda recimo u 4 ili 5 brzini,a obrtaji su negdje oko 1200(imam obrtomjer). Znam da tako nije predvidjeno da se vozi,niti ga tako u praksi ne vozim,ali da li je normalno da se i tada javlja zveckanje?
                                To u principu i nije toliki problem,koliko me nervira to sto kada ubrzavam cetvrtom brzinom,od 80kmh(3000 obrtaja),100kmh(4000 obrtaja),i to prilikom ostrog davanja gasa ili kada pritisnem gas skroz do poda.

                                Pokusam taj problem da sam rijesim,otpustim maticu kojom je razvodnik pricvrscen i zakrenem ga u desno(pravac kazaljke na satu),nekoliko milimetara da zakasnim paljenje. Ler gas se smanjio,vratim ga na normalan nivo,ali kao da iz pravca razvodnika dopire neki zvuk zujanja,koji se cuje i na leru i u voznji i paralelno ubrzavanju to zujanje se mijenja,nije staticno.

                                Sta moze biti uzrok tome? Skidao sam kapu i nisam nasao tragove da finger fizicki dodiruje kapu? Koliko je sigurno voziti auto sa tim "zujanjem"? Radna temperatura je u normalnim vrijednostima,kao i prije,eventualno da se smanjila polovinu debljine kazaljke,ali sigurno ne ide na vise. Sta moze konkretno uticati na promjenu paljenja,odnosno ponovno javljanje tog "zveckanja"? Razvodna kapa i svjećice su novi, ruka i kablovi? ili nesto drugo od el.instalacije vezano za paljenje?

                                Kad sam pokrenuo ovu temu prije vise od pola godine,paljenje je nastimano stroboskopom na 10°(nisam ja stimao,ali tako mi je receno),auto je normalno(dobro) vozio,promijenio sam i stil voznje po vasim savjetima,ali opet nakon nekih 6500km voznje(sada auto ima 84000km)opet se javilo to zveckanje,iako ne u tolikom obimu,toliko jako kao prosli put. Sta da radim?

                                Comment

                                Working...
                                X