ipak je trebalo menjati nosach motora...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AzRa
    CBC Član
    • 28.10.2007
    • 26
    • Zemun

    ipak je trebalo menjati nosach motora...

    prvo moram malo da vas udavim offtopicom... ujutru oko 6 odem da chekam pred nemachkim konzulatom da predam za vizu i kako se parking naplacuje tek od 7 ne poshaljem odmah sms, a kasnije u onoj guzhvi potpuno na to zaboravim... naravno, docheka me kazna 1500 din... sednem u kola, krenem, kad posle 5 minuta uzhasan zvuk.. stanem, konstatujem otprilike kvar, neki ljudi mi potvrde.. trazhim shlep sluzhbe, jedan upravo popravlja svoj kamion, drugi negde daleko na putu, treci broj non-stop zauzet... konachno posle sat dodje neki, platim preko 2000 shlep do zemuna, da bih posle saznao da kvar i nije bio za shlep, ali kvar postoji i to dva i treba mi i deo i popravke... ...i sad josh ako mi nemci na kraju ne budu dali vizu, a ja platio i povratnu kartu i shugavi shengen i shta je vec sve trebalo.. ima kao gavrilo princip da izvrshim atentat na angelu merkel... ..i josh su mi ti isti nemci i napravili auto tako loshe.. (audi b4) sve su oni to lepo isplanirali da bi mene zeznuli i zagospodarili svetom...

    nazad na temu... bash sam ovih dana hteo da priupitam na forumu za nosach motora.. josh pre par godina mi je jedan majstor pomenuo pri nekoj rutinskoj popravci da bi trebalo mozda da ga zamenim.. kad sam pominjao to drugim majstorima oni govorahu "ma jok..." poshto tad i nisam primecivao nikakve simptome, zaboravio sam na to.. medjutim u poslednje vreme mi se deshavalo da auto zatrese malo kad krecem, a negde prochitah da se nosachi proveravaju kretanjem u rikverc na nizbrdici i setim se da mi je pri jednom takvom uparkiravanju bash intenzivno tresao auto... onda prochitam negde da je taj test na nizbrdici zapravo za kvachilo, a ne nosach..? i tako me je kvar zatekao dok sam josh istrazhivao...

    zapravo mi se pokidala cev auspuha blizhe motoru.. to je bio izvor uzhasnog zvuka, ali kako ja nisam nikad u zhivotu imao problema sa auspuhom shlogirao sam se u onom trenutku.. a i nije mi nishta otpalo ili drljalo po zemlji shto je jedini kvar auspuha za koji sam znao... +zvuk je dopirao nekud od napred.. +ja sam to slushao samo 5-6 sekundi dok se nisam zaustavio sa strane i iskljuchio motor, a nisam smeo ponovo da palim misleci da ce se neshto veliko zeznuti ako vec nije.. e sad.. zvuchala je meni ta buka i nekako "vazdushasto", a ne samo metalno, ali sam mislio da je motor pao i da visi na druga dva nosacha i da su se pochupale sa njega razne cevke za gasove... shta ti je moc sugestije - kad sam otvorio haubu chak sam utripovao da je motor nagnut bar jedno 10 stepeni na desnu stranu... (gledano sa polozhaja vozacha) i to sam rekao nekim ljudima koji su se tu zatekli, a oni se slozhili i da je levi nosach zbog toga nategnut i povuchen u desno... (kasnije u servisu kazhe mi majstor da motor stoji sasvim normalno i odmah prepozna auspuh kad sam ponovo startovao, ali konstatujemo da je levi nosach ipak propao (onaj za koji se mislilo da je nategnut), a da je desni sasvim ok.. ja se nisam secao koji mi je nosach majstor onomad pominjao kao dotrajao, a desni se ne vidi jer je negde ispod motora, pa sam mislio da je taj sad skroz otishao... znam da kazhu da sa pokvarenim nosachem mozhe dugo da se vozi (zato i nisam zhurio sa popravkom), ali sam u ovom sluchaju pomislio da se nosach vishe nego pokvario...

    eto, ipak je losh nosach stigao da uzrokuje drugi kvar - zeznuce auspuha... e sad.. majstori mi kazhu da osim te cevi auspuha i nosacha nishta drugo nije zeznuto, ali da li mozhe da bude josh neshto na shta bi trebalo da obratim pazhnju? ...zavrsio sam danas popravke, sa novim nosachem pri kretanju nishta ne trese (dodushe, nije ni moglo jer sad posle traume krecem lagano kao po jajima), ali nisam ponavljao onaj test na nizbrdici, plashim se da cu saznati gorku istinu da je kvachilo u pitanju.. nemojte sad time da me dotuchete, to cu tek da isprobavam ovih dana...

    josh neshto shto mi je bilo interesantno.. zovem jednu radnju za deo (levi nosach) cena 4600.. (shlog - ja dan pre chitao da su za neka kola nosachi 300din, pa mislio moji nece biti mnogo vishe.. zovem drugu radnju 2200... i na kraju uzmem u trecoj za 2600, reko' da ne uzimam bash najcheapaviji... u jednoj radnji su mi chak rekli da je 1400, ali nemaju trenutno...

    ..a zamena nosacha u servisu u koji sam doshlepan kazhu mi bice 1200 ja okrenem drugi servis poshto ovi nisu mogli odmah da mi rade - 1800, okrenem treci - 1000.. i na kraju odem ponovo u prvi servis i tamo mi naplate samo 600 umesto 1200 jer su kao mislili da ce morati menjati dva nosacha, a ne jedan, mada ja pre mislim da je u pitanju bilo samo to da su danas bili bolje raspolozheni nego juche..

    smorih sebe ovol'kim kucanjem, a mogu da zamislim vas.. oprostite...
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Pa gledaj da nas ne smoris BAS toliko sledeci put.

    Poenta price ili pitanje je...sta?
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • AzRa
      CBC Član
      • 28.10.2007
      • 26
      • Zemun

      #3
      rekoh oprostite, morao sam negde da izbacim to iz sebe.. a poenta priche je u naslovu - treba zameniti nosach motora ako ne valja, ne treba dugo odlagati i chekati da se kvar uveca shto ljudi obichno rade, a shto je i meni savetovano.. pitanje je:
      Originally posted by AzRa
      majstori mi kazhu da osim te cevi auspuha i nosacha nishta drugo nije zeznuto, ali da li mozhe da bude josh neshto na shta bi trebalo da obratim pazhnju?
      mozhda ce npr. neko ko ovo prochita, a ko takodje ne zna mnogo oko automobila konsultovati majstora pre no shto bez razloga pozove shlep..
      ...a evo, da probam da uchinim temu konstruktivnijom/konkretnijom, videcu da okachim par fotki da bi sve bilo jasnije..

      evo slike propalog nosacha motora..


      ovde se vidi gde se taj nosach nalazi kad se otvori hauba...


      zeznuti auspuh...

      nisam se dovoljno sagnuo, pa ovo u prvom trenutku nisam video jer cev nije mnogo visila - a ovo je slikano tako shto je aparat malo zavuchen pod kola... po ovome shto sam video mislio sam da je cev pukla na mestu nekog starog ili fabrichkog vara, ali varioc kazhe da tu ranije nije bilo nikakvog spoja, da je motor bukvalno "otkinuo" cev bash na tom mestu.. levo od mesta prekida, dalje prema loncu auspuha (ne vidi se) je nekad bio katalizator, tu je vareno, ali tu nije nishta popustilo.. zashto je cev pukla bash na tom mestu nije mi jasno... ovi zguzhveljani limovi/shta li su.. mi neshto ne izgledaju kao da tako treba, ali majstori mi uporno govore da je to sve ok..

      ..a ovo je novi nosach...

      ovo je fotka s telefona, pa je loshija, ali primeticete da za razliku od propalog nosacha nema zazora izmedju gume i unutrashnjeg metalnog dela...
      btw, zna li neko shta je ono shto izgleda kao prah plavog kamena? nisam to pitao majstore.. mozhda pored toga shto shtiti vinovu lozu plavi kamen uspeshno otklanja i probleme nosacha motora.. ili su ovi moji majstori charobnjaci, pa popravljaju kvarove time shto pospu malo magichnog praha... dobro je da nije beli..
      edit: sad sam tek provalio.. vidi se na prvoj slici da su vijci i navrtke bili "prelakirani" ili bolje reci "maznuti" nekom plavom bojom, pa se verovatno to krunilo kad su odvijali/skidali... uzgred, zashto je to farbano? zbog zashtite? je l' treba i ove nove da ofarbam nechim? ..ili je to samo neka oznaka.. znam da je bilo nekih oznaka po boji kad smo po katalozima u prodavnici trazhili deo.. plavi, beli, zeleni, ne secam se... na ovom starom delu pishe sa donje strane neshto "orange... i ima dve narandzhaste tachke.. bash ti nemci vole da zbunjuju..

      Comment

      • dranix
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 3079
        • Antwerpen/Belgium
        • Saab 9-3

        #4
        Nije samo farbano vec je to radi toga da se slucajno ne odvije sama navrtka posto se koriste obicne a ne one sa pretlovanim plasticnim prstenom.
        Za te stvari pogledaj na google pod "loctite".
        Materija je ustvari silikonski kit odredjenih specificnih svojstava za odredjenu namenu.
        Ti, ako imas bilo kakav vec otvoreni silikonski kit nabaci malo preko srafa i to bi bilo sasvim ok. Ako ne, mozes i lakom za nokte ili nekom farbom ili slicno.
        Normalno to sve i nije potrebno jer je sve dobro zategnuto nego su verovatno Nemci hteli da ti nesto podvale a mozda i predhodnom vlasniku pa si ti samo kolateralna steta.

        Comment

        • AzRa
          CBC Član
          • 28.10.2007
          • 26
          • Zemun

          #5
          pa da.. nemci.. znao sam ja... kako samo sve isplaniraju.. pa oni su josh pre 15 godina kad su pravili auto znali kad cu kod njih da apliciram i konstruisali su nosach tako da se sad bash pokvari... evo ih na slici te dve orange tachke stavljene sa donje strane tako da se ne vide dok se deo ne izvadi.. one definitivno ne sluzhe protiv odvrtanja navrtki, nego je to unapred stavljen znak da sam odbijen za vizu ili oznachen za odstrel.. a kad malo bolje razmislim, mozhda su tako konstruisali i neki avionski deo za kvar bash na odredjenom letu.. ha! ..sad i ako dobijem vizu, ne idem! provalio sam ih..


          ..a evo josh jedne slike izvadjenog nosacha.. onaj centralni deo koji je zapravo u vezi sa motorom se skroz odvojio... a na mestu ga je drzhala tezhina motora.. ispod njega u rupi samo prah smrvljene gume..


          ..i hvala za "loctite" info.. to bi kao trebalo da bude lock-tight... ne verujem da cu da kupujem bash neshto za tu namenu, nisam ni vidjao.. ali videcu da ukradem od drage lak za nokte.. ako je "nemac" to lakir'o i ja tju da gi gu izlakiram.. a sad kad ste mi to pomenuli ima da "nalakiram" i sve druge navrtke u kolima..

          Comment

          • mishkom
            CBC Senator XXL
            • 07.08.2007
            • 591
            • N/A
            • N/A

            #6
            I sta bi sa vizom?

            Comment

            • AzRa
              CBC Član
              • 28.10.2007
              • 26
              • Zemun

              #7
              pa ne znam josh.. zahtev se procesuira 4 radna dana, pa se onda ide.. al' sad se bojim da odem do ambasade, sachekace me neki nemachki snajpereista s krova..
              lokacija: istocna srbija... nemoj josh i ti odande da me zezash, vi tamo imate svi toliko viza da ih koristite kao rizlu..

              Comment

              • sw.brick
                CBC Senator XXL
                • 09.10.2004
                • 8141
                • Beograd, barajevo-zemun
                • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                #8
                ja bio stavio taj tecni osigurac, vrlo je preporucljivo.
                nije skup a moze mnogo da ustedi...da se ne odvije od vibracija matica pa krene motor da seta.

                ne moras Loctite firme, prave to skoro svi (hemijske fabrike) i nije to lak radi ukrasa vec zamenjuje rascepku, kako je vec navedeno ranije.


                takodje, ako je od starosti otisao taj jedan nosac, gotovo sigurno su otisli i ostali nosaci (ima sigurno jos jedan a vrlo moguce jos 2 komada) jer su iste starosti a gumeni delovi crkavaju sami od sebe.

                ono, da ne bi za par meseci prolazio kroz istu traumu.
                sto se cene tice, mislim da si dobro prosao, s obzirom da je ipak Audi marka u pitanju, premium.
                volvo
                945 SE turbo lpg
                344 GL lpg

                Comment

                • AzRa
                  CBC Član
                  • 28.10.2007
                  • 26
                  • Zemun

                  #9
                  Originally posted by sw.brick
                  ne moras Loctite firme, prave to skoro svi (hemijske fabrike) i nije to lak radi ukrasa vec zamenjuje rascepku, kako je vec navedeno ranije.
                  ok, nisam ni shvatio to kao ukras.. videcu onda da ipak kupim neshto ozbiljnije (ionako cura nema plavi lak, da bude k'o shto je nemac stavio..

                  Originally posted by sw.brick
                  takodje, ako je od starosti otisao taj jedan nosac, gotovo sigurno su otisli i ostali nosaci (ima sigurno jos jedan a vrlo moguce jos 2 komada) jer su iste starosti a gumeni delovi crkavaju sami od sebe.
                  to sam i ja mislio, ali majstori mi rekoshe da je ok desni nosach (onaj shto se ne vidi), mozhda ipak nije iste starosti, mada ja koliko sam uspeo da provirim, vidim da i oko njega ima "plavog praha" shto znachi da su ga ili dotezali (sumnjam) ili su morali i njega da odvijaju da bi zamenili levi nosach..? trebalo bi da se motor oslanja i na trecem mestu, valjda negde kod menjacha, ali chini mi se da su mi i za to rekli da je sve kako treba... videcu.. ako ponovo pochne da trese...
                  Originally posted by sw.brick
                  ono, da ne bi za par meseci prolazio kroz istu traumu.
                  sto se cene tice, mislim da si dobro prosao, s obzirom da je ipak Audi marka u pitanju, premium.
                  ..i ja mislim da sam dobro proshao.. moglo je da me izadje 9000, a izashlo me 6... a moglo je i manje.. nego sad ne znam za taj novi deo... da nije neki fush? ..postavicu sliku kutije.. jeste bila malo prashnjava i pozadi pocepana i sa rupicom, ali to je zbog oblika dela i skladishtenja.. a trebalo bi da nije otvaran sudeci po onoj nalepnici.. valja li chemu ovaj proizvodjach? ..ili da se spremam za nove traume.. ne nadjoh nishta pretragom..



                  ovde pishe da je proizvodjach birth iz italije, ali ispod je bila josh jedna ista nalepnica, a ispod nje nalepnica sa nekim bugarskim tekstom gde se spominje ime radnje tj. nash uvoznik kojeg sam precrtao... ako se proizvodi u italiji zashto se uvozi preko bugarske? predpostavljam zbog nekako povoljnijeg carinjenja...

                  josh neshto.. kad sam trazhio deo spominjani su neki hidraulichni nosachi? je l' ovaj takav? znachi li to da ima i neke technosti u njemu..? bash cu da pogledam.. pre no shto ga bacim da probam josh malo da ga raskomadam...

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    to sam i ja mislio, ali majstori mi rekoshe da je ok desni nosach (onaj shto se ne vidi), mozhda ipak nije iste starosti,
                    hemijsko stanje gume ne mozes bas tako lako da se vidi golim okom, i ja ne verujem majstoru (pogotovu ako se ne vidi) jer sam siguran da ti to nije napismeno naveo, i nije dao garanciju na svoju dijagnozu.

                    moje iskustvo, je da gumeni delovi na autu prvi otkazuju i da je nekih 10tak godina rok kada se samoraspadnu.
                    mozda koju godinu vise, ali vec posle decenije ne verujem u dugotrajnost bilo kojeg gumenog dela, pogotovo ne onih koji trpe sile smicanja.

                    mozda je taj desni nosac vec zamenjen, mozda nije.
                    proveri, pa ako jeste miran si.

                    nezgoda je sto ako jeste iste starosti, znaci da ce biti samo stariji i da samo rastu sanse da iznenada otkaze poslusnost.
                    nailazi zima, a guma puca na hladnoci, (krta je)...
                    ako se to desi u toku nekog praznika, kada je napolju debeli minus, ili sneg do kolena..auto ce biti u nevoznom stanju vise dana/ nedelja.
                    stoga, dobronamerno ukazujem da i ostali nosaci budu pod lupom, ne radi izbijanja dodatnih para iz dzepa.

                    inace, nije u pitanju (po slici koliko se vidi) hidro nosac, taj kosta 200-300 evra, i prilicno je deblji, ima metalni prsten po sredini koji spaja polovine.
                    veci je od onoga pocepanog sa slike jedno bar 5 puta.
                    unutra je ulje pod pritiskom. (motor pliva na sloju ulja, manje vibracija, udobnije u sedistima, lako se oseti odmah po vibracijama koje se osecaju u kabini da li je hidro ili mehanicki nosac motora).


                    hidro nosac se stavlja u lux klasu automobila, nije bas (jeftin) za vozila mas produkcije.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • AzRa
                      CBC Član
                      • 28.10.2007
                      • 26
                      • Zemun

                      #11
                      Originally posted by sw.brick
                      hemijsko stanje gume ne mozes bas tako lako da se vidi golim okom, i ja ne verujem majstoru (pogotovu ako se ne vidi)
                      nosachi su proveravani tako shto ih je jedan majstor gledao, a drugi je za volanom davao gas i shta vec.. da l' se tu gleda ponashanje motora ili se mozhda nekako vidi "rad" samih nosacha, ne znam.. verujem da ni ostali nosachi nisu u najboljem stanju, ali sachekacu da se to odradi zajedno sa nechim drugim, umorio sam se od servisa.. eto sad sam sebi skachem u usta, opet mozhe da me snadje neshto vece zbog nosacha motora...
                      Originally posted by sw.brick
                      moje iskustvo, je da gumeni delovi na autu prvi otkazuju i da je nekih 10tak godina rok kada se samoraspadnu.
                      mozda koju godinu vise, ali vec posle decenije ne verujem u dugotrajnost bilo kojeg gumenog dela, pogotovo ne onih koji trpe sile smicanja.
                      a je l' bi mogli nosachi (i mozhda josh neki gumeni delovi pod haubom) da se tretiraju isto kao i gumeni delovi koji su npr. izlozheni suncu.. da se nechim namazhu recimo jednom/dvaput godishnje.. mozhda bi se time i njima mogao produzhiti vek..?
                      Originally posted by sw.brick
                      ako se to desi u toku nekog praznika, kada je napolju debeli minus, ili sneg do kolena..auto ce biti u nevoznom stanju vise dana/ nedelja.
                      stoga, dobronamerno ukazujem da i ostali nosaci budu pod lupom, ne radi izbijanja dodatnih para iz dzepa.
                      pa nece biti bash u nevoznom stanju.. evo sad, iako mi se ovaj nosach bio raspao, motor je i dalje stajao na mestu i auto je mogao da se vozi.. (samo sam ja mislio drugachije u prvom trenutku) ..ali da treba menjati - treba... nosachi ce svakako biti pod lupom!

                      p.s. hvala za info o hidro-nosachu.. pitao sam jer su mene pitali u dve radnje kad sam trazhio nosach za b4.. "a je l' to beshe hidraulika il' obichni?"

                      Comment

                      • dranix
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 3079
                        • Antwerpen/Belgium
                        • Saab 9-3

                        #12
                        Guma se relativno dobro stiti kad se premaze silikonskom mascu (moze i silikonskim uljem u spreju) .
                        Zapamti. Ni sa cim drugim ! ! !
                        Problem gume kao gume je da povrsina oksidira u prisustvu kiseonika ali to je samo povrsina. Guma se dezintegrise sama vremenom u zavisnosti od sastava a ti imas i vibracije i temperaturu tamo. Sva sreca pa nema jos i UV.
                        Pazi kad mazes taj lak da joj namazes i na nogama i ne zaboravi tampone vate izmedju prstiju.

                        Comment

                        • AzRa
                          CBC Član
                          • 28.10.2007
                          • 26
                          • Zemun

                          #13
                          Originally posted by dranix
                          Guma se relativno dobro stiti kad se premaze silikonskom mascu (moze i silikonskim uljem u spreju) .
                          Zapamti. Ni sa cim drugim ! ! !
                          potrazhio sam malo oko ovoga rechenog i sluchajno nadjem da si negde pisao da bi glicerin mogao da rastvara gumu... dobro da sam to video, jer bash sam se spremao da pred zahladjenje mazhem gume na vratima glicerinom, pa sam zato pitao i za nosach motora.. uzecu neki silikonski preparat onda i za jedno i za drugo.. i inache mi je bio sumnjiv taj glicerin...
                          Originally posted by dranix
                          Pazi kad mazes taj lak da joj namazes i na nogama i ne zaboravi tampone vate izmedju prstiju.
                          ja da joj mazhem? to samo ako bude nevaljala.. ..i to onda ne lakom nego locktight-om i bez vate, da se spoje svi prsti.. shalim se, volim ja nevaljale dijevojchice..

                          Comment

                          • dranix
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 3079
                            • Antwerpen/Belgium
                            • Saab 9-3

                            #14
                            Sram te bilo. Stidi se.
                            Nije frka. Ima sada svuda da se kupi silikonski sprej i taman ga potrosis da ti ne stoji.
                            Zagrej lepo bocu na bar sobnu temperaturu kad vec to nisi uradio NA VREME kad je bilo toplo.

                            Comment

                            • AzRa
                              CBC Član
                              • 28.10.2007
                              • 26
                              • Zemun

                              #15
                              odradio bih ja to NA VREME, da ti nisi napisao da ne sme glicerinom.. tako da.. nisam ja kriv..

                              da se vratim na temu... chini mi se da je zamenom nosacha otklonjen josh jedan "kvar" ..bash sam nameravao i oko toga da se raspitam ovde.. ..naime, javljalo mi se neko shkriputanje(ne konstantno shkripanje) pri kochenju... neki put bash glasno.. nije bilo nekih pravilla (da li pri intenzivnom kochenju, da li pri vecim ili manjim brzinama) ili ih ja nisam uochio, ali u poslednje vreme retko bi neko kochenje proshlo bez toga... ono shto sam primetio, bash se secam, dan pre havarije, a shto mi je bilo interesantno, je da na jednoj jachoj nizbrdici to shkriputanje nije prestalo da se chuje i po totalnom zaustavljanju vozila.. chulo se dosta manjeg intenziteta, ali to je bio i dalje taj zvuk koji se chuo pri kochenju... verovatno je onaj manji deo nosacha (koji se odvojio na slici gore) shkriputao usled vibracija u svom gumenom "lezhishtu" kad bi bio pritisnut na napred bilo inercijom motora pri kochenju ili samom tezhinom motora na vecem nagibu... eto.. koliko gluposti oko jednog nosacha..

                              uzgred, vidim sad da onaj "cockpit spray" isto ima silikonskog ulja.. mozhda sam mogao i to da upotrebim? ili je to samo za tvrdju plastiku...

                              Comment

                              Working...
                              X