Servo volan na remontu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • blackdelta
    CBC Početnik
    • 21.02.2007
    • 7
    • Vrsac

    Servo volan na remontu

    Pozdrav svim automanijacima !!

    Nije me dugo bilo na forumu (samo vas citao povremeno),
    al' eto me, naravnon Lancika me naterala. Naime za nekoliko dana vozim Deltu u Baric kod maj'stor Milana na remont serva, tacnije na dijagnozu sta tacno ne valja i trebace mi predlozi unapred gde mogu nabaviti gumena creva za servo sistem, jer u razgovoru majistor rece da on ne drzi i ne nabavlja. Po forumu sam se nacitao svih varijanti dijagnoze i mogucnosti popravke, ali ipak sam se odlucio za dijagnozu kod majstora, jer na osnovu ovakvog i onakvog zujanja tesko se tacno odredi kvar (cak i sam iskusni majstor) pretpostavlja tri moguce stvari, ali probni uredjaj ce sve pokazati bez ikakvog prethodnog skidanja delova. Znaci, zasto da kupim polovnu pumpu ako moja cak nije ni blizu kvara, a mozda su prethodno stavljena neadekvatna creva . . .itd. O pravom kvaru i popravci pisacu kad se sve zavrsi.

    Hvala unapred za odgovore i radi se o Lanciji Delti '94 god. 2.0 16 V . Kuciste serva od alumijuma.
  • dranix
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 3079
    • Antwerpen/Belgium
    • Saab 9-3

    #2
    Creva? Ne, nikako to nije problem ako ima ulja u sistemu uvek.
    Cudni zvuci? Pa da. Verovatno ventil na letvi.
    Jel servo uopste ima funkciju i da li gubi ulje?
    Ako je to u redu ne zuri sa servisom. Tek kad krene da gubi ulje uradi remont koji treba ili zamenu cega vec treba.
    Svaki normalni automehanicar zna to sve da dijagnosticira a samo se poneko bas stvarno bavi hidraulikom u smislu da to remontuje znaci da menja gumice i semeringe. Da zamenis cele sklopove mozes i sam ako imas cime tj. potrebne delove.
    Nije uvek lako nabaviti delove za remont ali je zato lako naci polovne letve ili pumpu.
    Takodje ponekad nije lako naci odgovarajuca creva za servo bilo da su ona za visok pritisak ili ona za ulje gde nema pritiska. Negde su cevi gde vlada visok pritisak pa nema sta da se menja osim ako curi na nekom spoju pa da se predihtuje.
    Jednom kad auto dodje na dizalicu ili kanal svako stajanje u garazi KOSTA jer zauzima mesto dok se ceka na remont necega sto se normalno MENJA polovnim a ispravnim ili novim odmah i zavrsena stvar.
    Takve stvari sa popravljanjem se rade samo kod kuce kad se ima mesta u garazi i drugi auto za voznju dok se taj ne sredi inace je malo chupavo.
    Majstor kaze da NEMA delove (creva). Pitam se sta onda ima osim alata i volje da radi nesto. Pa zna i moja baba da zameni nesto sto joj se donese na ruke. Za to skoro nikome ne treba majstor posebno kad su lakse popravke u pitanju.
    Sta ces da radis ako ti letva nije u redu? Da ides taksijem po otpadima i da trazis odgovarajucu ili da narucis novu koja kosta kao taj ceo auto.
    Pravi majstor to sam nosi na remont on zna kod koga i donosi montira i naplati sve to po dogovorenoj ceni.
    Razmisli pre nego sto se pocne sa rasturanjem necega posebno ako to jos uvek radi jer ume da kosta vise nego sto planiras da platis.

    Comment

    • blackdelta
      CBC Početnik
      • 21.02.2007
      • 7
      • Vrsac

      #3
      Hvala Dranix na dobrim namerama sto me odvracas od naglog odlaska u servis, ni ja ne dajem rado pare (pogotovo kad sam u spici) na bilo kakve popravke, ali veruj mi dosta sam kalkulisao i s obzirom da kanal nemam, alate (neke posebne pogotovo) nemam, a da eksperimentisem sa polovnim delovima, nemam ni vremena ni para, jer otkud da znam u cemu je pravi kvar ? Inace majstor u Baricu radi bas remont servo uredjaja. Zvao sam ga danas i popricao sa njim, covek ima uredjaj za ispitivanje, pa bi prvo proverili u cemu je kvar, pa onda popravka onog sto je stvarno crklo. Majstora su preporucili oni koji su vec bili kod njega i prosli dosta povoljno sa 1 godisnjom garancijom.
      Inace kod mene stvri stoje ovako :
      Kad sam kupovao Deltu, dobro sam obratio paznju i na sevo, ali se nista nije culo, normalno je radio, necujno i lako. Posle oko 1.5k km pocelo da se cuje zujanje, ali pri krajnjem polozaju, odnosno kod "zida" je cak i zacegrtao. Postepeno je posle jos 6000 km zujanje preslo u brujanje. Danas zuji i na leru, a cimnem li volan cm levo-desno, bas bruji i volan je postao tezi za motanje.

      Cinjenice:
      Ulja ima od samog pocetka (stalno kontrolisao), i ne gubi nigde, sva potencijalna mesta su suva. Otvorim haubu, zujanje se cuje bas kod pumpe. A interesantno, zimi na jacem minusu (-10) se uopste nije culo nista dok se postepeno nije zagrejao sistem, a i volan je bio laksi za motanje.

      Priznajem, nisam dovoljno pametan sta da radim, ali zasto da cekam da nesto procuri ili totalno pokvari, kad se stanje pogorsava iz km u km ?
      Ja sam od onih koji bi da sprece umesto da lece.
      Mada ovo sve vise pcinje da pece.

      Comment

      • sw.brick
        CBC Senator XXL
        • 09.10.2004
        • 8141
        • Beograd, barajevo-zemun
        • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

        #4
        uh kod tebe bas cudni simptomi.
        kada ode servo glava (u letvi, gde su ventili) onda volan postaje tezi sa opadanjem spoljne temperature/ hladnije ulje.

        kod tebe kako kazes obrnuto.

        zujanje potice od pumpe jer je to jedini pokretni deo u celom sistemu.
        kada volan miruje (ne okrece se) servo mehanizam u letvi je van funkcije i kroz njega samo prolazi ulje (zaobilazi servo sistem, samo procirkulise na prazno).

        proveri stanje zategnutosti i samo stanje kaisa koji pokrece servo pumpu.

        zujanje, brujanje i slicno su obicno simptomi ostecenog lezaja.

        dalje, nikakva gumena creva nemoj traziti niti se smeju koristiti u servo sistemu. radi se o pritiscima koji dostizu 100 bara a gumena creva ne mogu vise od 20tak bara.

        potrazi hidraulicna creva/ cevi odnosno trazi iskljucivo za hidraulicne prenosne sisteme.

        i ono povratno crevo servo sistema takodje potrazi kvalitetnije, ne obicno gumeno crevo (za vodu) koje ne odgovara za ulje.


        hidraulicne cevi se prave na meru, pogledaj po oglasima u tvom gradu ko se time bavi, recimo potrazi ko popravlja hidrauliku na traktorima.

        potpuno je svejedno da li je auto ili traktor, hidraulika je po istim pravilima, nemoj da se smejes zasto tu upucujem

        meni se javlja crv sumnje da je pogresno ulje sipano u servo sistem, proveri koje je ulje unutra. treba ulje za automatske menjace, crveno da se koristi ili neko specijalno bas Lancia ako je u tom modelu tako propisano (obicno je menjacko ulje ATF ali ima fabrika koje izmisljaju toplu vodu pa namerno naprave " pokvaren sistem" koji radi samo sa njihovim unikatnim uljem).

        uradi dijagnostiku pre bilo kakve popravke i nasumicne zamene delova.
        volvo
        945 SE turbo lpg
        344 GL lpg

        Comment


        • #5
          Re: Servo volan na remontu

          Originally posted by blackdelta
          Pozdrav svim automanijacima !!

          Nije me dugo bilo na forumu (samo vas citao povremeno),
          al' eto me, naravnon Lancika me naterala. Naime za nekoliko dana vozim Deltu u Baric kod maj'stor Milana na remont serva, tacnije na dijagnozu sta tacno ne valja i trebace mi predlozi unapred gde mogu nabaviti gumena creva za servo sistem, jer u razgovoru majistor rece da on ne drzi i ne nabavlja. Po forumu sam se nacitao svih varijanti dijagnoze i mogucnosti popravke, ali ipak sam se odlucio za dijagnozu kod majstora, jer na osnovu ovakvog i onakvog zujanja tesko se tacno odredi kvar (cak i sam iskusni majstor) pretpostavlja tri moguce stvari, ali probni uredjaj ce sve pokazati bez ikakvog prethodnog skidanja delova. Znaci, zasto da kupim polovnu pumpu ako moja cak nije ni blizu kvara, a mozda su prethodno stavljena neadekvatna creva . . .itd. O pravom kvaru i popravci pisacu kad se sve zavrsi.

          Hvala unapred za odgovore i radi se o Lanciji Delti '94 god. 2.0 16 V . Kuciste serva od alumijuma.
          Servo creva i cevi možes kompletno promeniti kod Boban sajle u Beogradu, a to što zuji su otisli lageri u servo pumpi. Servo letva nemože da zuji a majstor Milan nema pojma. Javi se ptv ako te nesto jos o servu interesuje. Pozdrav!

          Comment

          • mance
            CBC Veteran
            • 24.07.2006
            • 185
            • Beograd

            #6
            I ja imam problem sa servom. Dok okrecem volan obrtaji padaju, nekad se cak i ugasi auto kad krenem da motam volan. Pumpa se cuje samo kad namotam do kraja volan. U pitanju je Peugeot 306 1.6 8v

            Comment

            • Delkan
              CBC Senator XXL
              • 14.06.2005
              • 829
              • 60 km From BG,West

              #7
              Re: Servo volan na remontu

              Originally posted by Vuja66
              a majstor Milan nema pojma.
              Taj majstor Milan je remontovao letvu na Skodi Feliciji od mog drugara koju sam mu doneo da uradi i ta letva je sada presla nekih 50-60000 km.Nema nikakvih tragova curenja ulja ili loseg rada...Od tada je proslo skoro 3 godine.

              Comment

              • dranix
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 3079
                • Antwerpen/Belgium
                • Saab 9-3

                #8
                Niko nije ni rekao da je majstor ista konstatovao napamet.
                Dobro u svemu je to sto je letva izgleda dobra a pumpu je lakse srediti ako treba i lakse baratati sa njom nego sto cuda oko letve.
                Mozda je samo previse zategnut kais jer hoce i zbog toga da struze pumpa narocito ako nije noviji auto tj. pumpa.
                Nije cudno da se motor gasi kad se posebno naglo pokrene volan na leru posebno ako je ler podesen ispod fabrickog minimuma. Za pokretanje hidraulicne pumpe je potrebno mnogo vise energije nego sto se to cini s obzirom na njenu fizicku velicinu.
                Radi se o recimo 8 konjsih snaga u odredjenom momentu pod opterecenjem.
                Ko bi to reko?

                Comment

                • blackdelta
                  CBC Početnik
                  • 21.02.2007
                  • 7
                  • Vrsac

                  #9
                  Da siptomi su cudni, mozda zato ni majstor nije mogao odmah utvrditi kvar preko phone-a. Auto se cak ni gasi mada obrtaji opadnu nekih 200 komada, kada ga naglije zamotam. U taj lager pumpe sam i ja sumnjao, ali da li taj lager moze napraviti toliki otpor ? Sto se tice ulja ono je tamn-tamno braon, a koje ulje ne znam da vam kazem. Kad sam kupio auto i proverio nivo ulja, ucinilo mi se da je malo ispod minimuma pa sam dosipao oko 5 ml ATF ulja, ali sam posle dan dva i izvukao jer sam kasnije video u knjizi za odrzavanje gde na posudi max. Kais je dobar i pravilno zategnut jer ne proklizava ni sa ukljucenom klimom.
                  Sacekacu jos malo odgovora od vas pre bilo kakve intervencije. a creva (nisam sa dobro izrazio, i ja sam naravno mislo na hidraulicna creva a ne bukvalno gumena jer mi je poznat pritisak ) vise nisu problem.
                  Hvala do sledecih odgovora !

                  Comment

                  • sw.brick
                    CBC Senator XXL
                    • 09.10.2004
                    • 8141
                    • Beograd, barajevo-zemun
                    • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

                    #10
                    majstor nije mogao odmah utvrditi kvar preko phone-a.
                    jel se ti salis

                    pa niti jedan auto se ne moze telefonom opravljati....a niti uraditi dijagnostika tako napamet.

                    svi mehanicki delovi se proveravaju merenjem, obicno zazora i tek tada se zna do kog stepena je nesto potroseno.

                    ATF ulje je po pravilu crvene boje.

                    braon boje su hipoidna ulja obicno.
                    volvo
                    945 SE turbo lpg
                    344 GL lpg

                    Comment

                    • Laki GSi
                      CBC Senator XXL
                      • 15.10.2006
                      • 2426
                      • Beograd-Vozdovac

                      #11
                      Da ne otvaram novu temu,na Ford mondeu servo pumpa ponekad kao da preskace i skripuce-cijuce! Sta je problem i koje je resenje!?
                      Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                      Comment

                      • blackdelta
                        CBC Početnik
                        • 21.02.2007
                        • 7
                        • Vrsac

                        #12
                        Naravno ni ja nisam moslio da majtor popreavi servo preko phone, nego sam time hteo da kazem da cak ni iskusan majstor ne moze uvek da utvrdi kvar i zasto sam hteo da odvezem auto kod njega, sto sam danas ipak uradio. Za dan cemo svi znati o cemu je bilo reci, odnosno sta je kvar, mada je u 90 i nesto % pumpa.

                        Dotle svima vama hvala na savetima, pa se "citamo" !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Servo volan na remontu

                          Originally posted by Delkan
                          Originally posted by Vuja66
                          a majstor Milan nema pojma.
                          Taj majstor Milan je remontovao letvu na Skodi Feliciji od mog drugara koju sam mu doneo da uradi i ta letva je sada presla nekih 50-60000 km.Nema nikakvih tragova curenja ulja ili loseg rada...Od tada je proslo skoro 3 godine.
                          To nije zasluga majstor Milana nego onoga ko je pravio semeringe. To je isto kao da hvalis vodoinstalatera koji je zamenio gumice na česmi i to traje. Taj isti vodoinstalater ako ugradi gumice losijeg kvaliteta nece da traje. Sada ces ti reci a on je majstor pa je prepoznao prave semeringe no to nije tačno jer se svi semerinzi raznih profila kupuju na samo par mesta u gradu Beogradu pa sta njima dođe to se i ugrađuje. Veruj mi jer sam ja svojevremeno dok nisam zatvorio servis radio samo hidrauliku. Ja sam o njemu rekao da je los majstor jer nije mogao da utvrdi odakle zvuk potice, tj. sto zvuk nije locirao na servo pumpu. Letva može da trese, ''preskače'' ali nikako da zuji... Radi se o običnoj cevi u kojoj je ulje pod pritiskom a to nemoze da zuji... Pozdrav!

                          Comment

                          • Laki GSi
                            CBC Senator XXL
                            • 15.10.2006
                            • 2426
                            • Beograd-Vozdovac

                            #14
                            Originally posted by Laki 55
                            Ford mondeo servo pumpa ponekad kao da preskace i skripuce! Sta je problem i koje je resenje!?
                            Jel moguce da niko bas nista ne zna
                            Vozim lagano....bolje pola sata kasnije nego 40god.ranije!!!

                            Comment

                            • Delkan
                              CBC Senator XXL
                              • 14.06.2005
                              • 829
                              • 60 km From BG,West

                              #15
                              @vuja66
                              I sama letva je morala na obradu,ali posto Milan nema masinu nego je nosio kod drugog,znaci ni to onda nije njegova zasluga...

                              Comment

                              Working...
                              X