Nisam video nigde na forumu ili na sajtu pobrojane sve modele cuvenog Bertone coupe-a, tip 105. Posto je ovde popularan unificiran naziv "juniorka", u inostranstvu mahom "Bertone coupe". ili "GT Bertone" pobrojacu sve varijante koje su se ikada proizvodile uz naznake kako prepoznati odredjenu varijantu.
Ovo je bitno i zbog poznavanja opste kulture "alfizma" kao i poznavanja jednog od najboljih modela koje je Alfa Romeo ikada napravio, ali i zbog moguce kupovine nekog od verzija ovog modela radi restauracije.
Za zbrku oko modela je "kriva" i fabrika koja je menjala nazive varijanti, cesto pravila blage izmene i faceliftinge, sto predstavlja poslasticu za kolekcionare, ali muku za prepoznavanje. da bi problem bio jos komplikovaniji cesti su se desavala "swap-ovi" motora i drugih elemenata, pa cete cesto moci videti auto koji ne spada ni u jednu varijantu...Mehanicke razlike - ispod haube i pod autom necu nabrajati.
Modeli su pobrojani prema godinama proizvodnje
1. 1963-1966, Giulia 1600 Sprint GT...je prvi model, napravljeno je 22671 primerak, 103ks. Prepoznavanje: tzv. "kanthauba" (uglata hauba) sa migavcima postavljenim na ivice krila, gril sa gusto postavljenim horizontalnim rebrima, stariji tip kokpita sa 4 horizontalno postavljena pokazivaca.
2. 1965-1969, Giulia 1600 Sprint GTA...derivat prethodnog modela, napravljeno oko 500 primeraka, 115ks, aluminijumska karoserija, dve svecice po cilindru, 45 DCOE karburatori, 220kg manje od prethodnog modela (820kg). Prepoznavanje: magnezijumske felne, sacast gril, Autodelta nalenica na bokovima, skromniji enterijer
3. 1964-1966, Giulia cabriolet 1600 GTC...nju je lako prepoznati jer je kabrio, sa 1.6l motorom, oko 1000 komada napravljeno
4. 1965-1968, Giulia 1600 Sprint GT Veloce...interesantna varijanta koja predstavlja "nesto izmedju" 1600 Sprint GT i GTA...auto je imao pojacan motor od 110ks, ali bez olaksane karoserije. Napravljeno je 13471 priemrak. Prepoznavanje: u odnosu na 1. - gril sa 3 horizontalne hromirane resetke.
5. 1966-1968, Giulia 1300 GT Junior...najpopularnija varijanta koja se uz brojne sitne izmene proizvela u 92053 primeraka zakljucno sa 1976. godinom, 88ks. Prepoznavanje: u odnosu na 1. - gril sa jednom horizontalnom hromiranom resetkom, jeftinije metalne ratkapne bez imena firme.
6. 1968-1975, Giulia 1300 GTA Junior...jos jedna legendarna varijanta, napravljen u 493 primeraka, 96ks, 70kg laksi od obicne 1300 GT Junior (920kg). Prepoznavanje: u originalu su skoro sve bile crvene boje, imaju debelu belu liniju po boku i veliku belu cetvorolisnu detelinu na prednjem krilu, celicne felne bez radkapni.
7. 1967-1969, Giulia 1750 GT Veloce...kako poznavaoci kazu najbolja "drumska varijanta", sa hidraulicnim kvacilom, regulacijom snage kocenja na zadnje tockove, zadnjom balans stanglom, dosta popularna (do 1973. napravljeno je 44269 primeraka), 1800 kubika (ili kako je Alfa volela tada - 1750 kubika), 114ks, karburatori ili Spica injection za USA trziste. Prepoznavanje: ova varijanta je prvi model koji nije imao "kanthaubu", vec moderniji, zaobljeniji prednji deo, sa duplim farovima i jednom horizontalnom hromiranom resetkom. Takodje, potpuno nov kokpit, znatno modernijeg dizajna.
8. 1969-1971, Giulia 1300 GT Junior/1750 GT Veloce...blagi restyling za 1750, malo vise za "juniorku". Prepoznavanje: 1750 - vertikalni hromirani odbojnici sa gumom na brancima, mala izmena na prednjim migavcima i postavljeni okrugli bocni migavci. 1300 - nema vise kanthaube, jedan par farova, novi kokpit. Na oba modela je stavljen alternator.
9. 1971-1976, Giulia 2000 GT Veloce...najjaca drumska varijanta, 131ks, napravljen u 37459 primeraka. Prepoznavanje: u odnosu na 7. I 8. - gril sa 8 hromiranih horizontalnih resetki inkorporiranim sa znakom Alfe, drugacija zadnja svetla, nova sedista sa naslonima za glavu, felne bez radkapni.
10. 1972-1974, Giulia 1.3 GT Junior/1.6 GT Junior...ponovo 1.6 u ponudi sa istovetnim izgledom kao 1.3 i 110ks pod haubom, njega je napravljeno zakljucno za 1976. 14299 primeraka. Prepoznavanje: celicne felne bez radkapni, identicne kao u 2000 GT Veloce.
11. 1974-1976, Giulia 1300 GT/1600 GT Junior...Prepoznavanje: isti gril kao kod 2000 GT Veloce, sa duplim farovima.
Napomena: "kanthauba" verzije su svaka za sebe imale razlicite volane, dok su modifikovane varijante imale unificiran tip volana - plasticni ili drveni.
Trkacke varijante:
1. 1966-1969, 1600 GTA Corsa/Corsa SA, 164-220ks, SA= varijanta sa dva mehanicka kompresora, od 1968 imaju servo za kocnice,
2. 1968-1972, 1300 GTA Junior Corsa, 145-165ks, postojala je i varijanta sa jednom svecicom i 4 ventila i 180ks
3. 1970 (1971), 1750 GTAm (2000 GTAm), 195-240ks
8.
8.
1600GTA
9.
9. (redak opcional sa alu felnama i klimom)
9.
5.
11.
11.
10. (ratkapne nisu original)
2.
4.
7. (migavci u braniku neoriginalni)
7.
1. (jako tesko naci slike prve serije...
)
6.
1300 GTA Corsa
GTAm
GTAm
1300 GT Junior `67 "kanthauba"
1300 Gt Junior `69-71
1750 GT Veloce
2000 GT Veloce
2000 Gt Veloce
Ovo je bitno i zbog poznavanja opste kulture "alfizma" kao i poznavanja jednog od najboljih modela koje je Alfa Romeo ikada napravio, ali i zbog moguce kupovine nekog od verzija ovog modela radi restauracije.
Za zbrku oko modela je "kriva" i fabrika koja je menjala nazive varijanti, cesto pravila blage izmene i faceliftinge, sto predstavlja poslasticu za kolekcionare, ali muku za prepoznavanje. da bi problem bio jos komplikovaniji cesti su se desavala "swap-ovi" motora i drugih elemenata, pa cete cesto moci videti auto koji ne spada ni u jednu varijantu...Mehanicke razlike - ispod haube i pod autom necu nabrajati.
Modeli su pobrojani prema godinama proizvodnje
1. 1963-1966, Giulia 1600 Sprint GT...je prvi model, napravljeno je 22671 primerak, 103ks. Prepoznavanje: tzv. "kanthauba" (uglata hauba) sa migavcima postavljenim na ivice krila, gril sa gusto postavljenim horizontalnim rebrima, stariji tip kokpita sa 4 horizontalno postavljena pokazivaca.
2. 1965-1969, Giulia 1600 Sprint GTA...derivat prethodnog modela, napravljeno oko 500 primeraka, 115ks, aluminijumska karoserija, dve svecice po cilindru, 45 DCOE karburatori, 220kg manje od prethodnog modela (820kg). Prepoznavanje: magnezijumske felne, sacast gril, Autodelta nalenica na bokovima, skromniji enterijer
3. 1964-1966, Giulia cabriolet 1600 GTC...nju je lako prepoznati jer je kabrio, sa 1.6l motorom, oko 1000 komada napravljeno
4. 1965-1968, Giulia 1600 Sprint GT Veloce...interesantna varijanta koja predstavlja "nesto izmedju" 1600 Sprint GT i GTA...auto je imao pojacan motor od 110ks, ali bez olaksane karoserije. Napravljeno je 13471 priemrak. Prepoznavanje: u odnosu na 1. - gril sa 3 horizontalne hromirane resetke.
5. 1966-1968, Giulia 1300 GT Junior...najpopularnija varijanta koja se uz brojne sitne izmene proizvela u 92053 primeraka zakljucno sa 1976. godinom, 88ks. Prepoznavanje: u odnosu na 1. - gril sa jednom horizontalnom hromiranom resetkom, jeftinije metalne ratkapne bez imena firme.
6. 1968-1975, Giulia 1300 GTA Junior...jos jedna legendarna varijanta, napravljen u 493 primeraka, 96ks, 70kg laksi od obicne 1300 GT Junior (920kg). Prepoznavanje: u originalu su skoro sve bile crvene boje, imaju debelu belu liniju po boku i veliku belu cetvorolisnu detelinu na prednjem krilu, celicne felne bez radkapni.
7. 1967-1969, Giulia 1750 GT Veloce...kako poznavaoci kazu najbolja "drumska varijanta", sa hidraulicnim kvacilom, regulacijom snage kocenja na zadnje tockove, zadnjom balans stanglom, dosta popularna (do 1973. napravljeno je 44269 primeraka), 1800 kubika (ili kako je Alfa volela tada - 1750 kubika), 114ks, karburatori ili Spica injection za USA trziste. Prepoznavanje: ova varijanta je prvi model koji nije imao "kanthaubu", vec moderniji, zaobljeniji prednji deo, sa duplim farovima i jednom horizontalnom hromiranom resetkom. Takodje, potpuno nov kokpit, znatno modernijeg dizajna.
8. 1969-1971, Giulia 1300 GT Junior/1750 GT Veloce...blagi restyling za 1750, malo vise za "juniorku". Prepoznavanje: 1750 - vertikalni hromirani odbojnici sa gumom na brancima, mala izmena na prednjim migavcima i postavljeni okrugli bocni migavci. 1300 - nema vise kanthaube, jedan par farova, novi kokpit. Na oba modela je stavljen alternator.
9. 1971-1976, Giulia 2000 GT Veloce...najjaca drumska varijanta, 131ks, napravljen u 37459 primeraka. Prepoznavanje: u odnosu na 7. I 8. - gril sa 8 hromiranih horizontalnih resetki inkorporiranim sa znakom Alfe, drugacija zadnja svetla, nova sedista sa naslonima za glavu, felne bez radkapni.
10. 1972-1974, Giulia 1.3 GT Junior/1.6 GT Junior...ponovo 1.6 u ponudi sa istovetnim izgledom kao 1.3 i 110ks pod haubom, njega je napravljeno zakljucno za 1976. 14299 primeraka. Prepoznavanje: celicne felne bez radkapni, identicne kao u 2000 GT Veloce.
11. 1974-1976, Giulia 1300 GT/1600 GT Junior...Prepoznavanje: isti gril kao kod 2000 GT Veloce, sa duplim farovima.
Napomena: "kanthauba" verzije su svaka za sebe imale razlicite volane, dok su modifikovane varijante imale unificiran tip volana - plasticni ili drveni.
Trkacke varijante:
1. 1966-1969, 1600 GTA Corsa/Corsa SA, 164-220ks, SA= varijanta sa dva mehanicka kompresora, od 1968 imaju servo za kocnice,
2. 1968-1972, 1300 GTA Junior Corsa, 145-165ks, postojala je i varijanta sa jednom svecicom i 4 ventila i 180ks
3. 1970 (1971), 1750 GTAm (2000 GTAm), 195-240ks

























Comment