Honda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Honda

    Evo druze i za tebe nesto



    Soichiro Honda je imao 39 godina kad je s (treba li to uopće reći?)
    vrlo ograničenim sredstvima i velikim ciljevima osnovao u
    Hamamatsu-u "Honda Technical Research Institute". Iza vrlo
    zvučnog imena stajala je drvena kućica na ruševnom
    zemljištu. Motivacija za pokretanje djelatnosti bila je
    jednostavna i očita i izvirala je iz Hondine opsesije koja je
    trebala ponuditi odgovor na jednostavno pitanje: "Kako
    ponovno motorizirati Japan?" Problema je bilo previše, a
    najveći bijaše posvemašnji nedostatak svega, a posebno
    izučenog ljudstva i alata.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Osvajanje svijeta na dva kotača
    Rješenje je bilo malo primitivno, ali brzo, jednostavno i jeftino
    . Honda je našao 500-injak malih dvotaktnih motor(čić)a koji su
    zaostali za vojskom, a trebali su pokretati generatore. Gospodin
    Soichiro ih je onda počeo ugrađivati na bicikle. Daleko od
    elegantnog rješenja, ali cilj je ostvaren; ljudi su se mogli voziti.
    Budući da je nakon rata u Japanu nedostajalo svega, a posebno
    goriva, Hondin cilj je bio ostvariv samo uz korištenje alternativnih
    goriva, što je Honda shvatio na vrijeme. Njegova obitelj je imala
    dosta šume u vlasništvu i on je iz drva dobivao neku vrstu
    razrjeđivača kojim je uspješno zamijenio benzin kojeg se moglo
    nabaviti samo na crnom tržištu po visokim cijenama. Zbog vrste
    goriva motor je jako bučio, a budući je bio dobar kao pravo sredstvo
    za razrjeđivanje laka, Policija ga nije zaplijenila kao ilegalno
    gorivo. Nakon prodanih 500 motocikala i nešto razrjeđivača,
    uštedio je Honda dovoljno novca da krene u konstrukciju
    vlastitog dvotaktnog motora. Kad je u rujnu pokrenut prvi vlastiti
    motor, to je bio razlog da se promijeni naziv firme u poznati:
    "Honda Motor Company".


    Od tog trenutka piše se odvojena povijest koju je i Soichiro Honda
    želio obilježiti. Na temelju prvog dvotaktnog motora vlastite
    konstrukcije izrađen je moped koji je nazvan Tip A ili od milja
    "Bata-Bata". Ovaj nadimak je dobio po buci koju je proizvodio
    (jako uspješno u velikim količinama), a koja je upravo tako nekako
    i zvučala: bata-bata-bata-bata... Model A se proizvodio do 1951.
    godine, a u trenucima najveće potražnje dnevna proizvodnja je premašivala 1000 komada.
    Nakon modela A razvoj je tekao dalje
    i model C iz 1949. zaslužuje posebno mjesto: izgledom je
    nevjerojatno podsjećao na modele iz 30-ih, a Hondi se toliko dopao
    da ga je nazvao Dream (san). Ipak, san o motociklu potpuno
    doraslom međunarodnim standardima ispunio je 1957 drugi motocikl
    isto nazvan Dream koji je imao oznaku C70. S njim je
    ostvaren planetarni uspjeh. Iz tog modela je razvojem nastao
    model C79, a iz njega C72. Imao je 250 cm3 i bio je standard
    svojeg vremena. Honda je bio iznimno inteligentan čovjek i rano
    je uočio da ma kako kvalitetni njegovi proizvodi bili, neće imati
    prođu u svijetu zbog nedostatka imagea, jezične i kulturne barijere,
    a možda i antagonizma spram japanskih proizvoda. Da se to nepovjerenje razbije potrebna je promidžba, a motorsport je
    najveća i najbolja. Od samih je početaka Honda pažljivo gradio
    image športskih proizvoda (o tome zašto je to tako kasnije) i tako
    je 1961. njegov motocikl osvojio najčuveniju motociklističku utrku "Tourist Trophy"
    na otoku Man (the Isle of Man). Time je
    zaključeno jedno poglavlje kompanije koja je ispunila osnivačev
    davni cilj: Honda je postala najveći proizvođač motocikala na svijetu.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Automobil - novi izazov
      Honda je oduvijek tražio izazov i nikad ga nije obuzimao osjećaj (samo)zadovoljstva. Težnja prema naprijed je konstanta koja se provlači kroz njegov život i tako je početkom 60-ih godina odlučio početi s proizvodnjom automobila. X 170 bio je prvi prototip automobila s natpisom Honda kojeg je pokretao motor obujma samo 360 cm3. Iz tog prototipa je nastao mali športski automobil S 500. Zanimljivo, drugi auto predstavljao je potpuno drugi kraj skale: mali pickup T 360. Pickup možete odmah prepustiti zaboravu i nećete nimalo pogriješiti, ali S 500 je s vremenom postao S 800 i tako postao prvi hvale vrijedan japanski klasik.
      U to vrijeme Hondini motocikli haraju u svim klasama osim one od 500 cm3. To bi zadovoljilo najveću većinu ljudi na svijetu, ali ne i Hondu. Njegov najveći san bio je da postane Grand prix vozač. Na žalost, to u Japanu nije bilo moguće, jer u to vrijeme u Japanu nije bilo niti jedne trkaće staze (da ostale razloge i otegotne okolnosti niti ne spominjemo) i Honda je sad bio u poziciji da postavi alternativni cilj koji će ga ispuniti jednakim zadovoljstvom: napravit će automobil za Grand prix, Formulu 1.Iz tog vremena datira i njegova legendarna rečenica koju je izrekao pred svima okupljenima i uključenima u projekt: "Honda se mora natjecati isključivo vlastitom tehnologijom, bez obzira koliko taj put bio teži i duži." 1964. je na Velikoj nagradi Njemačke prva Honda na startu. Konstrukcija je radikalna; V12 obujma 1,5 litara razvija 220 KS i ugrađen je poprečno u automobil. Sljedeće godine u posljednjoj utrci sezone Ritchie Ginther osvaja za Hondu prvu Veliku nagradu u Mexicu. 1966. dolazi do promjene pravila i obujam motora je povećan na 3 litre. Honda se opet natječe i njezin V12 sad razvija 420 KS i ugrađen je uzdužno. John Surtees pobjeđuje s ovim autom u Monzi is
      te godine. Uspjesi nisu loši, ali u klasi niže Hondi ide još bolje, jer Brabham s Hondinim motorom (obujam 1 litra) pobjeđuje u 11 utrka za redom. Značajnog udjela u ovim uspjesima imamladi inženjer Nobuhiko Kawamoto koji od onda piše trkaću povijest za Hondu. 1968. godine se Honda povlači iz motorsporta, ali titulu svjetskog prvaka u proizvodnji motocikala ne ispušta: Honda CB 750 ima četiri cilindra, 67 KS i prednje disk kočnice. Superbike je rođen. S autima se krenulo u drugom smjeru. Dva cilindra, 354 cm3 i 31 KS tvore Hondu N 360 i definiraju novu mini klasu za Japan i tu se Honda ponovo potvrđuje kao trendseter. Hondina inovativnost nije uvijek pala na plodno tlo. Honda 1300 iz 1970 bila je čista fiks ideja Soichira Honde, jer je uporno htio napraviti auto snaprijed smještenim zrakom hlađenim motorom. Motor je bio preskup, hladio se i uljem i zrakom, ali to nije bilo dosta: pregrijavao se. Konačno se od tog projekta odustalo, ali je 1972. sa Civicom Honda snažno zakoračila u budućnost. Od onda je napravljenopreko 10 milijuna automobila pod tim imenom u sedam različitih generacija.Nakon uspjeha s malimautomobilom, logicno je da se krene u razvoj većeg. 1976. je napravljen prvi Accord koji je dvije godine kasnije postao limuzina s četiri vrata, a ulogu coupea je preuzeo Prelude.

      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4
        Godine najveće slave i sportskih uspjeha
        Honda je kroz 70-te cijelo vrijeme uspijevala ostati najveći proizvođač motocikala na svijetu. Bez natjecanja se ipak nije moglo i opet se je tvornica uključila u borbu za bodove i slavu. Uspjeh nije izostao, ali nemir zbog davnog sna je ostao. Osvajanje "pravog" naslova svjetskog prvaka bila je i ostala opsesija za Hondu. To je samo jedno natjecanje: Formula 1. Prve korake u tom smjeru napravio je Nobuhiko Kawamoto s konstrukcijom V6 motora obujma dvije litre za Formulu 2. Osvojeno je Europsko prvenstvo 1981. i Japansko 1983. U tom trenutku već je u ispitivanjima bio V6 motor od 1,5 litre s dvije turbine koji je ugrađen u Formulu 1 momčadi Spirit. Krajem 1983. godine motor seli u bolide Williamsa. Prvu pobjedu ostvaruje Keke Rosberg 1985. u Detroitu, a prvi naslov konstruktora osvajen je 1986. Godinu dana kasnije Nelson Piquet je Svjetski prvak za upravljačem Williams Honde. 1988. godine počinju dani ponosa i slave za Hondu. U posljednjoj turbo godini pobjeđuju u 15 od 16 utrka i Senna postaje Svjetski prvak.Sljedeće sezone je V10 obujma 3,5 litre zaslužan za 50. GP pobjedu i Prostov drugi naslov.
        1990. i 1991. Oba naslova idu na konto McLaren Honde i Ayrtona Senne. U trenutku najvećih uspjeha Honda se povlači iz natjecanja.
        Honda u tom trenutku učvršćuje svoje mjesto na američkom tržištu izgradnjom tvornice u Državama. Accord postaje bestseller, a Honda otvara tvornicu u Swindonu, Velika Brritanija. Globalizacija proizvodnje je strategija i zanimljivo je razmišljanje koje kaže da je svjetski auto besmislica, jer svako tržište traži primjerene automobile. Ovo je oprečno razmišljanje velikoj većini drugih proizvođača, ali Honda ima svoju jasno zacrtanu strategiju od koje ne odustaje. Image koji njeguje također je vrlo zanimljiv kao i upornost s kojom na njemu ustraju. Oni jasno kažu da je njihovo poslanje raditi aute za običnu cestu koji su čim je moguće bliži Formuli 1. I tako im motori i izgledaju. Priča koja je vrlo vjerojatno istinita kaže da je Soichiro Honda prvo konstruirao motor, a tek zatim oko njega auto.
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Niti nebo nije granica
          Danas Honda vrši pokuse s proizvodnjom aviona i avionskih motora. Razlog je jednostavan: motocikle i automobile znaju napraviti. Inovativnost im nitko ne može osporiti: pogledajte Hondu NSX koja je bila prvi auto s potpuno aluminijskom karoserijom (sorry Ingolstadt). Bilo je prigovora da je motor premali, ali oni su svjesno išli na V6 obujma 3 litre, jer nisu htjeli da auto previše zagađuje okoliš. Stalno se teži napretku kojeg je Soichiro Honda jednom lijepo oslikao kao neprekidnu težnju iz koje su znali uslijediti problemi zbog prečeste promjene modela: "Ako imam bolje rješenje od postojećeg, zašto ga ne bih odmah počeo primjenjivati?"
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #6
            Prije točno 30 godina Honda je predstavila nesvakidašnji kompaktni automobil s motorom od 1200 kubičnih centimetara i pogonom na prednje kotače nazvan Civic. Od tada, Civic je evoluirao kroz sedam generacija, a svaka se evolucija mogla pohvaliti posebnim tehnološkim rješenjima. S godinama je Civic postajao sve zanimljiviji pa je tako od prvotne kompaktne ?hatchback? forme Civic mijenjao izgled u verzije s troja ili petora vrata, kao limuzina, karavan, coupe, targa model, a za određena tržišta moguće ga je bilo naručiti i s pogonom na sva 4 kotača.
            Honda je oduvijek gradila imidž proizvođača inovativnih sportskih automobila, a upravo su u Civicu zaživjele brojne Hondine tehnološke inovacije poput CVCC motora (1973.), VTEC motora (1989.), Real Time 4WD pogona (Civic Shuttle, 1984.), električno pokretanog tvrdog sklopivog krova (CRX, 1992.) i CVT mjenjačkog sklopa (1996.). Unazad nekoliko godina Civic je ponovno među najinventivnijim vozilima na svijetu zahvaljujući modelima pokretanim prirodnim plinom (Civic GX, 1997.) i takozvanim hibridnim modelom Civic Hybrid iz 2002. godine koji za pogon koristi kombinaciju klasičnog benzinskog motora i sofisticiranog elektromotora.
            Također, valja spomenuti kako je posljednja generacija Civica napravila ogroman iskorak na području zaštite pješaka prilikom sudara. Postavljajući standarde u klasi Civic je postao Hondin najuspješniji model i sinonim za vrhunsku kvalitetu same marke čime je Honda ušla u Top 10 svjetskih proizvođača automobila. Civic se danas proizvodi u nekoliko tvornica širom svijeta, može se kupiti u više od 100 zemalja, a ukupno je s proizvodne trake sišlo 14 milijuna jedinica.
            Kao točka na i ovog velikog jubileja, u mjesecu srpnju ostvarena je i prodaja od jubilarnih dva milijuna Civica na europskom kontinentu. Razloga za slavlje je dakle bilo, a mi vam donosimo pregled svih sedam generacija ovog fantastičnog kompaktnog Japanca uz želje da se ponovno sretnemo proslavljajući 40. obljetnicu.
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7

              Civic je predstavljen 1972. godine kao model s troja vrata i pogonom na prednje kotače. Imao je poprečno postavljen četverocilindrični 1.2 litreni SOHC motor izrađen u potpunosti od aluminija najveće snage od 54 KS. Ovakvom koncepcijom Civic je započeo tehnološku revoluciju. U Japanu i SAD-u u Civic se ugrađivao CVCC motor s vrlo niskom emisijom štetnih plinova koji je sve do 1983. godine odolijevao rigoroznim američkim ekološkim standardima bez uporabe katalizatora. Kasnije se pojavljuju i modeli s petora vrata kao i karavan. Širom svijeta Civic je uzrokovao pravu senzaciju svojim dizajnom, tehnologijom i niskom potrošnjom ? karakteristikama koje prate svaku slijedeću generaciju. Do 1976. godine prodaja je prešla granicu od magičnih milijun primjeraka.
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #8

                Od rujna 1979. godine ?Super Civic? se prodaje kao hatchback s troja ili petora vrata ili kao obiteljski karavan. Druga je generacija ponešto narasla u odnosu na prethodnu, a najznaćnija promjena krila se naravno pod poklopcem motora. Novi 1.5 litreni četverocilindrični motor razvijao je 70 KS pri 5500/min, a mogao se naručiti s četverostupanjskim manualnim ili dvostupanjskim Hondamatic mjenjačem. Kasnije je Honda počela ugrađivati peterostupanjski manualni mjenjač, a Hondamatic sistem je od 1981. imao tri brzine. 1.5 litreni motor je ustvari tek modificirani CVCC agregat iz 1973. što je bilo dovoljno za zeleno svjetlo u ekološki osviještenoj Americi. S vrlo niskom emisijom štetnih plinova ovaj je motor priskrbio Hondi imidž inovativnog proizvođača agregata za automobile. Do kraja 1982. godine već je proizvedeno tri milijuna Civica. U to vrijeme Honda putem licence omogućuje Roveru proizvodnju modela Triumph Acclaim baziranog na modelu Honda Ballade s četvora vrata.
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #9

                  Treću je generaciju pratio naziv ?Wonder Civic? zbog tri potpuno različite vrste karoserije: kompaktni model s troja vrata, zatim model Shuttle (predak današnjih MPV-a) i sportski model CRX. Svježe, oštre linije ovako europeiziranog Civica naznačile su potpuno novi Hondin pristup u razvoju kompaktnog modela, a verzija s troja vrata primila je i značajnu nagradu ?Car-Design-Award 1984? od grada Torina i regije Pijemont. Najvažnije obilježje svih modela u ponudi bio je (ponovno) 12-ventilski motor napravljen od lakih materijala čime je u odnosu na prethodnu generaciju poboljšano izgaranje što je utjecalo na smanjenje potrošnje uz istovremeno povećanje okretnog momenta. Inače, kupac je mogao birati između 1.2 motora (55 KS), 1.3 (71 KS) te najjačih 1.5 litrenih od 85 i 100 KS. 1985. godine motori dobivaju ubrizgavanje goriva (injection) zajedno s katalizatorima. Prvi motor s katalizatorom bio je zapremine 1.5 litre s najvećom snagom od 90 KS pri 5800/min. Kompaktni sportski coupe - model CRX - ubrzo postaje omiljen među mladima zahvaljujući atraktivnom dizajnu i moćnom 100 KS snažnom 1.5 litrenom motoru koji je do 100 km/h ubrzavao za manje od 10 sekundi i dostizao maksimalnih 198 km/h. Daljnja evolucija modela Civic CRX dogodila se 1985. kada je Honda počela ugrađivati 1.6 litreni motor s 16 ventila koji je istiskivao 130 KS pri 6500/min. Druga važna inovacija bio je miodel Civic Shuttle. Neobično napuhnuti Civic s izuzetno prostranim interijerom bez sumnje je preteča današnjih MPV vozila. Od 1985. Shuttle se opremao Real Time 4WD pogonom, sistemom koji je automatski uključivao pogon na sve kotače samo kad je to bilo potrebno.


                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #10

                    Dostupna u verziji s troja vrata, kao limuzina s 4 vrata, kao Shuttle i CRX. Već je 1987. godine Honda sve agregate opremala četveroventilskom tehnologijom, dok su Nijemci, Talijani i ostali ovakvu skupocjenu sofisticiranu tehnologiju ugrađivali tek u najskuplje modele. Vozači Civica u to vrijeme s pravom su se mogli smatrati privilegiranima. Nadalje Civic je dobio i tzv. double wishbone ovjes na obje osovine, sistem kakav su dotad koristili Hondini modeli više klase Accord i Prelude što je osiguralo odličnu stabilnost i upravljivost Civica. Od 1990. model s troja vrata dostupan je s 1.6 litrenim VTEC motorom (125 KS), prvim motorom u svijetu koji je koristio inteligentan sistem varijabilnog vremena otvaranja ventila. Taj se motor uz jaču verziju s četiri ventila po cilindru (VTi ? 150 KS) ugrađivao u model CRX čime je Honda postala prvi proizvođač agregata velike snage koji su bili dovoljno mirni za gradsku vožnju ali istovremeno i dovoljno furiozni za otvorene ceste. Najbolji dokaz tome je kako je CRX u VTi verziji bio sposoban pojuriti čak 220 km/h. Atraktivan stražnji položeni prozor na CRX-u podsjećao je na sportsku talijansku mašineriju.

                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11

                      Od 1991. godine Civic je dostupan kao kompakt s troja vrata, limuzina s četvora vrata i kao sportski roadster CRX. Sigurnost je povećana ugradnjom ABS-a i Euro zračnih jastuka. Snaga motora varirala je od 75 sve do 160 KS. Pojavljuju se i dva nova VTEC motora: SOHC VTEC i VTEC-E. Tijekom ADAC-ove akcije ?Eco Tour of Europe? Civic s troja vrata i VTEC-Economy motorom postigao je fantastičan rezultat s prosječnom potrošnjom manjom od 5 litara na 100 km. Treća generacija CRX predstavljala je potpuno novu viziju malog sportskog automobila. CRX je postao roadster s odvojivim krovom i najsnažnijim motorom od 160 KS koji se vrtio do čak 7600/min. U veljači 1993. u obitelji Civic pojavio se i vrlo atraktivan Coupe, a dvije godine kasnije u engleskom je Swindonu počela proizvodnja modela s petora vrata. Upravo je taj Civic postao najprodavaniji model iz obitelji na europskom tržištu.


                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #12

                        Dostupna kao model s troja vrata, limuzina, coupe i roadster CRX. Model s troja vrata narastao na 4.19 metara dužine, svi su motori dobili više snage bez utjecaja na potrošnju, a model s 1.6 litrenim motorom mogao se naručiti s elektronički nadziranom CVT mjenjačkom kutijom. 1998. je predstavljena obiteljska karavanska inačica, tzv. ?Aero deck?, koja se također proizvodila u Swindonu. U međuvremenu u Japanu se pojavio prvi Civic Type-R model pogonjen 1.6 litrenim 16-ventilskim VTEC motorom najveće snage od čak 185 KS pri ogromnih 8200/min. Type-R je ostvarivao 115 KS po litri obujma!


                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #13

                          Sedmu, aktualnu, generaciju možemo nazvati globalnim igračem. Dostupne su karoserijske izvedbe s dvoja, troja, četvora ili petora vrata, a druga generacija ultimativnog Type-R modela sada razvija čak 200 KS. Ovo je ujedno i najsnažniji serijski Civic dosada koji se od ostalih modela s troja vrata lako razlikuje po Type-R logu, ?saćastoj? masci hladnjaka, prednjim i stražnjim spojlerima, debljim pragovima i naravno po prekrasno dizajniranim 17-colnim aluminijskim naplatcima. Dvolitarski motor snage 200 KS u stanju je ovaj model potjerati do 100 km/h za samo 6.8 sekundi. Novi Civic u potpunosti prati trend ?povišenih? vozila koji je zahvatio nižu srednju klasu, pa je tako i on narastao za 5 centimetara u odnosu na prethodnu generaciju.


                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • -Vedran-
                            CBC Senator XXL
                            • 03.10.2004
                            • 3255
                            • Beograd

                            #14
                            Hvala druze,najbolji si... :lol: :lol: :lol:
                            Iako sam vec dosta znao,ali nema veze znanja nikad dosta,barem sto se kola tice
                            Power of dreams !!!

                            Comment

                            • -Vedran-
                              CBC Senator XXL
                              • 03.10.2004
                              • 3255
                              • Beograd

                              #15
                              A sada jos malo istorije HONDE,vishe bazirano na datumima

                              1946 Soichiro Honda osniva Honda Technical Research Institute

                              1947 Honda proizvodi svoj prvi proizvod, A-type motor za biciklu.

                              1949 Honda proizvodi svoj prvi motocikal, 98cc, 2-cycle Dream.

                              1953 Honda lansira svoj prvi power product motor.

                              1958 Hondin Super Cub motocikal potiže svoj prvi veliki uspijeh.

                              1959 Honda Racing Team sudjeluje u trci Isle of Man TT, zauzimajući 6 mjesto u klasi 125 cc.

                              American Honda Motor Co., Inc. otvara u Los Angelesu.


                              1960 Honda započinje proizvodnju motocikala u svojoj tvornici u Suzuki.

                              1962 Lansiranje Hondine poznata marketinške kampanje "Najbolje ljude sresti ćete u Hondi"

                              1963 Honda izbacuje S500, svoj prvi sportski automobil u Japanu.

                              1964 Honda ulazi po prvi put u Formulu 1.

                              Počinje proizvodnja Hondinih automobila u Saitama tvornici u Sayami, Japan.


                              1965 Honda predstavlja E300 ? prijenosni generator.

                              Honda odnosi prvu pobjedu u F1 u Meksiku.

                              1966 Predstavljen prvi Hondin N360 mini-kompaktni auto s zračnim hlađenjem.

                              1967 Započinje proizvodnja automobila u Hondinoj tvornici u Suzuki.

                              1969 Predstavljanje motocikla Honda Dream CB750 Four u Sjevernoj Americi.

                              1972 Predstavljanje Honde Civic.

                              1973 Izlazak CVCC motora koji zadovaljava norme zagađenja od 1975.

                              1977 Honda Civic najštedljiviji auto u Americi četvrtu godinu zaredom.

                              1978 Predstavljanje Honde Prelude.

                              1979 Otvara Honda of America Manufacturing i počinje sastavljati motocikle.

                              1981 Honda pobjeđuje u klasi 500cc na Svijetskom prvenstvu u motokrosu treću godinu zaredom.

                              1982 Honda of America Manufacturing započinje sastavljanje Honde Accord.

                              1983 Honda Civic CRX dobija prvu nagradu kao najštedljiviji benzinski automobil na Američkim testovima.

                              Honda se vraća u F1 nakon 15 godina izbivanja.
                              1984 Otvara Honda Research of America.

                              Kosačice trave počinju se proizvoditi u Lawnmoweru, u Honda Power Equipment Manufacturing Inc.


                              1987 Prelude postaje prvi putnički automobil koji ugrađuje 4-wheel skretanje kotača.

                              1988 Accord Coupe i Gold Wing Touring motocikli sklopnjeni u Americi počinju se uvoziti u Japan.

                              1989 Soichiro Honda postaje prvi Azijat uvršten u Američku Automotive Hall of Fame.

                              Accord postaje najprodavaniji model automobila u Americi.
                              1990 Predstavljanje Acure NSX, novog sportskog automobila.

                              Honda pobjeđuje po peti put zaredom u J.D. Power Consumer Satisfaction Index.


                              1991 Honda osvaja 10 uzastopnih pobjeda na Isle of Man TT.

                              Prezentacija VTEC-E motora u novom Civicu.

                              Umire Soichiro Honda.
                              1993 Hondini power product motori prvi su koji zadovoljavaju Kalifornijske norme štetnih emisija plinova.

                              Honda pobjeđuje na svjetskoj utrci solarnih vozila ˝World Solar Challenge˝ 1993, sa Hondom Dream.



                              1994 Honda ulazi u Indy Car World Series.

                              1995 Honda predstavlja prvi benzinski motor koji zadovoljava stroge norme emisije štetnih plinova LEV (Low-Emission Vehicle).

                              1996 Honda predstavlja AcurauCL, automobil razvijen i proizvedenu Americi te zaštićen u Američkom patentnom zavodu.

                              Honda objavljuje planove o proizvodnji vozila na električni pogon.

                              Počinje prodaja Honda Valkyrie, novog Američkog custom motocikla sklopljenog u Americi.

                              Honda pobjeđuje na IndyCar Manufacturer's Championship.

                              Honda pobjeđuje u World Solar Challenge.








                              1997 Honda lansira Hondu EV PLUS električno vozilo.

                              Počinje prodaja Accorda i Civica Low-Emission Vehicle (LEV) širom Kanade i Amerike.

                              Počinje prodaja Accorda i Ultra-Low Emission Vehicle (ULEV) u Kaliforniji.

                              1998 Sastavljanje Civica GX, vozila na stlačeni prirodni plin počinje u Ohio-u, America.

                              Honda odnosi pobjedu u CART Engine Manufacturer's Championship.
                              1999 Honda Motor Co. Inc. slavi svoju 50-u obljetnicu.

                              Honda odnosi novu pobjedu u CART Engine Manufacturer's Championship drugu godinu uzastopno.

                              2000 Honda gradi tvornicu od 440 miliona dolara blizu Lincolna, Alabama.

                              2001 Honda Accord ? najprodavaniji automobil u Americi.

                              Honda Odyssey dobiva dvostruko po pet zvjezdica za najsigurnije vozilo u klasi treću godinu uzastopce.

                              Honda predstavlja redizajnirani CR-V za 2002 god.

                              Honda Civic Coupe postaje prvi automobil koji dobiva na svim područjima po pet zvjezdica koa najsigurniji auto u klasi od NHTSA.

                              Honda pobjeđuje u CART Manufacturer's Championship po četvrti put, i Gil de Ferran odnosi svoju drugu pobjedu u CART Driver's Championship, i to je šest ukupnih pobjeda za Hondu.



                              2002 ASIMO, Hondin tehnološki napredan humanoidni robot udario je u zvono na svečanosti u povodu 25-te obljetnice prisustva Honda America na burzi dionica.

                              Hondin Civic Hybrid postaje prvi automobil opremljen s elektro-benzinskim motorom koji se prodaje u Sjevernoj Americi.

                              FCX od Honde postaje prvo vozilo na gorive ćelije koje dobiva vladin certifikat u Americi.
                              Power of dreams !!!

                              Comment

                              Working...
                              X