Vespa 400 (1957-1961)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Darko_NS
    CBC Senator XXL
    • 02.12.2004
    • 557
    • Srpska Atina

    Vespa 400 (1957-1961)

    VESPA AUTO


    Ime "Vespa" momentalno nas priziva u svet najpoznatijih svetskih skutera proizvedenih u Piaggio kompaniji. Izumitelj ovih "motocikala" je Coradina D'Ascanio. Pre ovog perioda Piaggio je proizvodio samo vojne letelice.
    Na Pariskom motor show-u 1957 po prvi put automobili su stajali pored skutera, javnost ih je odmah nazvala "autoskuter", mada fabrika u Pontedari (izmedju Livorna i Firence) je smatrala svoj proizvod najmanjim automobilom na svetu. Model Vespa 400 se proizvodio u Piaggiovim fabrikama u Francuskoj. Trka, nadmetanje za najmanji autombil je bila zestoka na trzistu, mada vrlo brzo se pokazalo i postalo ocigledno da ovaj auto nece nikad imati popularnost i prodju kao skuteri. Pogledajte ga!? Vespa izgleda nekako kao Fiat 500 Topolino koji je prestao da se proizvodi 1957. Vespa je bila manja i imala je mesta samo za dvojicu putnika. Masa vozila je 370 kg, sa maksimalnom brzinom od 88 kph uprkos svom mrsavom motoru od 13 bhp. Potrosnja goriva se kretala oko 4 litre na 100 predjenih kilometara. Vespa sa svojih 393 cc je bila dostupna u dve verzije. Deluxe model je sa dva vetrobranska brisaca umesto jednog, hromiranim branicima, bolje tapaciranom unutrasnjoscu. Klizni prozori su dodati 1959 and 4-brzinski menjac 1960 godine. Naredna godina znacila je i prestanak proizvodnje. Glavni razlog je to sto Vespa nije mogla da se takmici sa automobilima koji su nudili vise za manje para.



    2-cilindricni 2-taktni motor, bio je montiran u zadnjem delu vozila i davao je 13 bhp na zadnje tockove. broj proizvedenih Vespi 400 je oko 34000 hiljade


    verovatno bi ocekavali da ovakav automobil bude ne-komforan medjutim i pored svoje tankoce bilo je dovoljno mesta za dvojicu putnika


    sve u svemu ovo je ipak dvosed. Iako je postojala neka vrsta klupice nazad. Tu je moglo da se vozi dete ili odrasla osoba ali sa gornjim delom tela van automobila
Working...
X