VESPA AUTO

Ime "Vespa" momentalno nas priziva u svet najpoznatijih svetskih skutera proizvedenih u Piaggio kompaniji. Izumitelj ovih "motocikala" je Coradina D'Ascanio. Pre ovog perioda Piaggio je proizvodio samo vojne letelice.
Na Pariskom motor show-u 1957 po prvi put automobili su stajali pored skutera, javnost ih je odmah nazvala "autoskuter", mada fabrika u Pontedari (izmedju Livorna i Firence) je smatrala svoj proizvod najmanjim automobilom na svetu. Model Vespa 400 se proizvodio u Piaggiovim fabrikama u Francuskoj. Trka, nadmetanje za najmanji autombil je bila zestoka na trzistu, mada vrlo brzo se pokazalo i postalo ocigledno da ovaj auto nece nikad imati popularnost i prodju kao skuteri. Pogledajte ga!? Vespa izgleda nekako kao Fiat 500 Topolino koji je prestao da se proizvodi 1957. Vespa je bila manja i imala je mesta samo za dvojicu putnika. Masa vozila je 370 kg, sa maksimalnom brzinom od 88 kph uprkos svom mrsavom motoru od 13 bhp. Potrosnja goriva se kretala oko 4 litre na 100 predjenih kilometara. Vespa sa svojih 393 cc je bila dostupna u dve verzije. Deluxe model je sa dva vetrobranska brisaca umesto jednog, hromiranim branicima, bolje tapaciranom unutrasnjoscu. Klizni prozori su dodati 1959 and 4-brzinski menjac 1960 godine. Naredna godina znacila je i prestanak proizvodnje. Glavni razlog je to sto Vespa nije mogla da se takmici sa automobilima koji su nudili vise za manje para.


2-cilindricni 2-taktni motor, bio je montiran u zadnjem delu vozila i davao je 13 bhp na zadnje tockove. broj proizvedenih Vespi 400 je oko 34000 hiljade

verovatno bi ocekavali da ovakav automobil bude ne-komforan medjutim i pored svoje tankoce bilo je dovoljno mesta za dvojicu putnika

sve u svemu ovo je ipak dvosed. Iako je postojala neka vrsta klupice nazad. Tu je moglo da se vozi dete ili odrasla osoba ali sa gornjim delom tela van automobila

Ime "Vespa" momentalno nas priziva u svet najpoznatijih svetskih skutera proizvedenih u Piaggio kompaniji. Izumitelj ovih "motocikala" je Coradina D'Ascanio. Pre ovog perioda Piaggio je proizvodio samo vojne letelice.
Na Pariskom motor show-u 1957 po prvi put automobili su stajali pored skutera, javnost ih je odmah nazvala "autoskuter", mada fabrika u Pontedari (izmedju Livorna i Firence) je smatrala svoj proizvod najmanjim automobilom na svetu. Model Vespa 400 se proizvodio u Piaggiovim fabrikama u Francuskoj. Trka, nadmetanje za najmanji autombil je bila zestoka na trzistu, mada vrlo brzo se pokazalo i postalo ocigledno da ovaj auto nece nikad imati popularnost i prodju kao skuteri. Pogledajte ga!? Vespa izgleda nekako kao Fiat 500 Topolino koji je prestao da se proizvodi 1957. Vespa je bila manja i imala je mesta samo za dvojicu putnika. Masa vozila je 370 kg, sa maksimalnom brzinom od 88 kph uprkos svom mrsavom motoru od 13 bhp. Potrosnja goriva se kretala oko 4 litre na 100 predjenih kilometara. Vespa sa svojih 393 cc je bila dostupna u dve verzije. Deluxe model je sa dva vetrobranska brisaca umesto jednog, hromiranim branicima, bolje tapaciranom unutrasnjoscu. Klizni prozori su dodati 1959 and 4-brzinski menjac 1960 godine. Naredna godina znacila je i prestanak proizvodnje. Glavni razlog je to sto Vespa nije mogla da se takmici sa automobilima koji su nudili vise za manje para.


2-cilindricni 2-taktni motor, bio je montiran u zadnjem delu vozila i davao je 13 bhp na zadnje tockove. broj proizvedenih Vespi 400 je oko 34000 hiljade

verovatno bi ocekavali da ovakav automobil bude ne-komforan medjutim i pored svoje tankoce bilo je dovoljno mesta za dvojicu putnika

sve u svemu ovo je ipak dvosed. Iako je postojala neka vrsta klupice nazad. Tu je moglo da se vozi dete ili odrasla osoba ali sa gornjim delom tela van automobila
