Fabrika po imenu "Bayerische Motoren Werke" u Minhenu nastala je od "Bavarske fabrike aviona" 1916. godine. Ime, od koga je postala danasnja skracenica ,,BMW", fabrika je usvojila 1922. godine kada je pocela da proizvodi motore za brodove, kamione i motocikle. Prvi motocikl ,,BMW" pojavio se 1923. godine, a 1928. godine kupljene su hale fabrike automobila u Ajzenahu da bi u njima pocela proizvodnja motornih vozila pod tim imenom. Tako su nastali najpre ?BMV-diksi" vozila, radjena po licenci "ostina sevn", tada smatranog jednim od najboljih vozila na svetu. U Minhenu je nastavljena proizvodnja motocikla.
Prvi originalni automobil ,,BMW" nastao je 1932. godine i imao je motor od 800 kubika, tip ,,3/20 CH", sa cevastom armaturom karoserije i nezavisno vesanim tockovima. Sledece godine pojavilo se vozilo tipa ?303", pa "315", i najzad "319". Od tih modela poticu i danasnji, koji su se od tada uvek nalazili medu naj-boljima u Evropi.
U drugom svetskom ratu fabrike "BMW"-a su tesko razorene vazdusnim bombardovanjem, jer su radile za vojne potrebe Treceg Rajha. Modeli proizvedeni u obnovljenim fabrikama nisu imali uspeha. Tek kada se pojavio tip "501" pocela je prava obnova nekadasnje proizvodnje. Medjutim, do prve nove afirmacije fabrike "BMW" doslo je 1962. godine kada je pocela proizvodnja vozila srednje kategorije sa motorima 1500 i 2000 kubika i cetiri cilindra. Tada, zapravo, pocinje uspon koji traje do danasnjeg dana. U tom razdoblju "BMW" je apsorbovao fabriku automobila "Glas" koja je inace proizvodila veoma dobra vozila, ali nikako nije uspela da se ucvrsti na trzistu.
Do 1972. godine sva su vozila imala oznake sa cetiri cifre (zapremina motora), a od tada se preslo na tri cifre, od kojih su prve ?3", ?5", ?6" ili ?7" i po kojima su nastale serije. To je podsecalo na prve uspesne modele posle rata, kojima je oznacen pocetak savremenog razvoja fabrike. Pocetak naftne krize 1973. godine "BMW" je dobro podneo, jer je i tada bilo kupaca za vozila poznata po brzini, komforu i sigurnosti. Posle dugogodisnje dominacije "mercedesa", kao simbola "privrednog cuda" u SR Nemackoj, "BMW" je svojim velikim modelima "serije pet" poceo takodje da stice reputaciju reprezentativnog vozila.
Prvi originalni automobil ,,BMW" nastao je 1932. godine i imao je motor od 800 kubika, tip ,,3/20 CH", sa cevastom armaturom karoserije i nezavisno vesanim tockovima. Sledece godine pojavilo se vozilo tipa ?303", pa "315", i najzad "319". Od tih modela poticu i danasnji, koji su se od tada uvek nalazili medu naj-boljima u Evropi.
U drugom svetskom ratu fabrike "BMW"-a su tesko razorene vazdusnim bombardovanjem, jer su radile za vojne potrebe Treceg Rajha. Modeli proizvedeni u obnovljenim fabrikama nisu imali uspeha. Tek kada se pojavio tip "501" pocela je prava obnova nekadasnje proizvodnje. Medjutim, do prve nove afirmacije fabrike "BMW" doslo je 1962. godine kada je pocela proizvodnja vozila srednje kategorije sa motorima 1500 i 2000 kubika i cetiri cilindra. Tada, zapravo, pocinje uspon koji traje do danasnjeg dana. U tom razdoblju "BMW" je apsorbovao fabriku automobila "Glas" koja je inace proizvodila veoma dobra vozila, ali nikako nije uspela da se ucvrsti na trzistu.
Do 1972. godine sva su vozila imala oznake sa cetiri cifre (zapremina motora), a od tada se preslo na tri cifre, od kojih su prve ?3", ?5", ?6" ili ?7" i po kojima su nastale serije. To je podsecalo na prve uspesne modele posle rata, kojima je oznacen pocetak savremenog razvoja fabrike. Pocetak naftne krize 1973. godine "BMW" je dobro podneo, jer je i tada bilo kupaca za vozila poznata po brzini, komforu i sigurnosti. Posle dugogodisnje dominacije "mercedesa", kao simbola "privrednog cuda" u SR Nemackoj, "BMW" je svojim velikim modelima "serije pet" poceo takodje da stice reputaciju reprezentativnog vozila.
Comment