Oldsmobile

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Oldsmobile



    Oldsmobile je u prošlom veku predstavljao pojam udobne američke limuzine namenjene srednjem staležu. Mnogi ne znaju da je Oldsmobile prva američka marka automobila, osnovana davne 1897. godine. Iako je više od jednog veka uspešno odolevela konkurenciji, i raznim svetskim krizama, 2004. godine ovaj brend stavlja ključ u bravu i prestaje da postoji. Jednostavno u okviru velikog GM koncerna, Oldsmobile poslednjih godina nije uspeo da se profiliše i izdvoji iz mora sličnih modela. Time se uvrstio u brendove koji su posle jednog veka postojanja prestali da egzistiraju. Za period od 107. godina pod ovim amblemom je proizvedeno preko 35 miliona automobila, koji su činili okosnicu motorizacije američkog društva. Ovaj brend je osnovao Ransom E. Olds, a prvobitni naziv ? Olds Motor Vehicle Company je potrajao do 1907. godine, kada se zbog finansijskih poteškoća osnivač povlači. Brend dobija naziv ? REO, ali samo nakratko, pošto ga već sledeceće godine (1908) kupuje gigantski koncern General Motors.



    Pod skutom ogromnog GM-a, Oldsmobile dobija mesto automobila za mase, koji je imao prihvatljivu cenu, solidan kvalitet i mnogo mesta za putnike. Drugim rečima, Oldsmobile je postao sinonim za konvencionalnu "američku lađu" na točkovima. Pre preuzimanja od strane GM-a, Oldsmobile se mogao podičiti modelom S, sa motorom snage 28 KS. Za ono vreme (1906.god) je bio dovoljno brz, postizao je maksimalnu brzinu od preko 70 km/h, i to sa četiri putnika za koje je bilo dovoljno mesta. Prodavao se odlično zahvaljujući niskoj potrošnji i robustnoj mehanici, koja je odolevala lošim putevima. Četiri godine kasnije, 1910.godine predstavljen je model ? Limited, koji je bio izrađen vrlo brižljivo sa mnogo ukrasnih detalja. Putnički prostor je bio zaštićen krovom, a novi motor sa čak 6 cilindara je razvijao respektabilnih 60 KS. Limited je vrlo brzo postao omiljeni model, nudio je mnogo za razumnu cenu, i postavio je brojna merila konkurenciji. Pet godina kasnije je predstavljen jeftiniji ali atraktivniji model sa četiri cilindra ? Roadster.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2


    dealan auto za ljubitelje vetra u kosi i malo boljih performansi. Lagana karoserija je značila i življa ubrzanja, i naravno zabavniju vožnju. Oldsmobile je konstantno razvijao svoje automobile i 1928.godine predstavlja legendarni model ? F-28 sa čak 7 karoserijskih verzija na istoj osnovi. Kupci su po prvi put mogli da doplate i za DeLuxe (mekše) i Sport (tvrđe) ogibljenje. Šest godina kasnije je ovaj model osavremenjen nezavisnim oslanjanjem ? Knee Action Suspension i hidrauličnim kočnicama (Super hidraulic brakes). Time je komfor putnika podignut na znatno viši nivo ali i bezbednost, pre svega zbog mekših komandi kočnica i kraćeg zaustavnog puta vozila. Sledeći korak u razvoju, bio je model ? Eight. Uglavnom se radilo o kozmetičkim izmenama karoserija i snažnijim motorima, a usred II sv. rata 1940.godine je predstavljen model ? 70 Foor Door Touring Sedan kao rezultat potreba tržišta za velikim automobilima. Nakon okončanja svetske tragedije, Oldsmobile je pokrenuo program Valiant, koji je služio da se automobili prilagode brojnim veteranima sa invaliditetom, uvođenjem prvog, potpuno automatskog menjača ? Hydra Matic.



    Pedesetih godina američka auto-industrija doživljava procvat. Standard građana raste, i Oldsmobile predstavlja 1958. godine predivni model ? 88 Holiday Sedan više nego raskošnih dimenzija. Ova udobna limuzina impozantnih gabarita je vrlo brzo zagospodarila američkim auto-putevima koji su prosto nicali duž čitave Amerike. Dobrom tržišnom uspehu je nedostajala samo potvrda na trkačkim stazama, pa je za tu namenu konstruisan model ? Daytona 500. Automobil koji je žario i palio trkačkim stazama čitavu jednu deceniju. Modeli 60-tih godina se mogu okarakterisati kao uspeli recept za uspešnu porodičnu limuzinu. Počevši od elegantnog ? F-85, preko rafiniranog modela ? Jetfire koji je predstavljen 1962. godine, Oldsmobile nastavlja uspešnu borbu sa pre svega domaćom konkurencijom. Sedamdesetih godina prošlog veka na američko tržište dolaze kvalitetniji i luksuzniji evropski modeli, ali i jeftiniji japanski automobili koji su sve više ugrožavali domaću produkciju automobila. Odgovor Oldmobila je usledio sa uspešnim modelom ? Cutlass Brougham, koji je 1976. godine predstavljen tržišištu kao pravi američki automobil. To prevedeno na svima razumljiv jezik je trebalo da znači ? mnogo udobnosti u velikoj karoseriji, sa motorima respektabilnih radnih zapremina po povoljnoj ceni.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3


      Ova američka ikona se na slobodnom tržištu veoma uspešno borila sa konkurencijom za sve razmaženije i zahtevnije kupce, koji su se iz godine u godinu sve više okretali manjim, ali kvalitetnijim japanskim automobilima. Rekord u proizvodnji ovog modela je postavljen 1977. godine 16 juna, kada je posle tačno godinu dana proizvodnje izfabrikovano jedan milion jedinica Cutlassa Broughama. Osamdesetih godina tržište postaje još otvorenije, a samim tim i konkurentnije. Američki brendovi jedan po jedan upadaju u ekonomske probleme, pred najezdom kvalitetnijih Mercedesa, BMW-a i Volvoa, a još više zbog rekordne prodaje japanskih automobila pre svega Toyote i Honde. Oldsmobile se prilično kasno okreće mlađim kupcima, koji su naklonjeniji Fordovim, Chryslerovim i Chevroletovim modelima, izbacivanjem sportskog kupea Cutlass Supreme I-Series. Tradicionalni kupci ovog brenda sve više biraju modernije modele iz sopstvenog koncerna GM-a i ova marka klasičnih američkih limuzina kreće polako putem zaborava. Modelom Aurora sa raskošnim V8 agregatom od 4.0 litra, 1995. godine menadžment Oldsmobila pokušava da privuče nove kupce, međutim ovaj automobil nije ispunio očekivanja. Pre sve zbog činjenice da se tradicionalnim kupcima nije dopao zbog previše modernih, nekonvencionalnih linija, a sa druge strane jer su drugi američki, a pogotovo japanski proizvođači automobila nudili bolje i kvalitetnije modele. Čak se i najjeftiniji model ? Achieva prodavao loše, a nešto uspešniji modeli Cutlass i miniven Silhouette nisu mogli da izvuku Oldsmobile iz ambisa. Uprkos bogatoj paleti modela, kriza se nastavlja, a rukovodstvo GM-a veštačkim putem pokušava da produži život najstarijem američkom brendu. Međutim zbog štednje u sopsvenom dvorištu, razvoj novih Oldsmobilovih modela se zasnivao na već postojećim modelima. Drugim rečima, automobili sa značkom Oldsmobila se ničim nisu izdvajali iz mora sličnih automobila.
      Sve se završavalo sa manjim kozmetičkim rešenjima postojećih modela iz GM-ove game i sa nešto drugačijim paketima opreme. To na žalost nije bilo dovoljno, i poslednji pokušaj 2002.godine sa redizajniranim luksuznim terencem ? Bravada nije urodio plodom. Prodaja je bila iz godine u godinu sve mršavija, i tužne 2004. godine Oldsmobile odlazi u istoriju. Oldsmobile je još jedna marka automobila u nizu koja je nestala sa svetskog tržišta. Razloga ima više, ali je onaj primarni slabo pozicioniranje Oldsmobila u okviru koncerna General Motors, ali i nemogućnost da se nekim svojim osobenostima istakne u odnosu na druge modele.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      Working...
      X