Volvo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Volvo


    Volvo Vremeplov:
    1924. - Assar Gabrielsson i Gustaf Larson tijekom rueka dolaze na ideju o proizvodnji švedskog automobila

    1926. - predstavljen je prvi prototip –model OV

    1927.- izradjeno je 10 prototipnih modela OV-a

    1927. - predstavljen prvi model, OV4 (oppen vagn)

    1928. - predstavljen model PV4 (person vagn), zatvorena verzija modela 1929. – u modelu PV650 predstavljen prvi Volvo motor od šest cilindara 1933. – predstavljen konceptni Model Venus, koji je izradjen kako bi se ispitale reakcije korisnika na njegov neobiean dizajn

    1935.- plasman dionica Volva na Stockholmskoj burzi

    1936. - Assar Gabrielsson je napisao prvi Volvo priruenik u kojem je istaknuo kako je princip vodilja u svemu što se radi u Volvu sigurnost

    1936.- predstavljen model PV51 namijenjen manje platežno sposobnim kupcima

    1938. -proizvedeno je više od 2000 automobila i osnovan je sindikat radnika Volva

    1944. –predstavljen model 1944. kojim zapoeinje opsjednutost Volva sigurnošau, a odmah nakon premijere uslijedilo je 2300 narudžbi

    1946. - na tržištu se pojavio model PV60, nasljednik modela PV51

    1949. - Volvo automobili se po prvi puta proizvode u veaem broju od kamiona i autobusa

    1953. predstavljen model PV445 Duet

    1954. – po prvi puta uvedena garancija na automobile

    1954.- predstavljen prvi sportski Volvo, model P1900

    1956. -predstavljen model Amazon/120, siguran i brz automobil koji je nadmašio konkurente.

    1956. na eelo Volva dolazi Gunnar Engellau pod eijim je vodstvom tvrka doživjela veliki napredak

    1959. -Volvo ugradjuje pojaseve u tri tocke serijski u svoje modele

    1961. -predstavljen P1800 model koji je trebao zadovoljiti sportski orijentirane obitelji

    1961. da bi se poveaala proizvodnja izgradjena nova tvornica u Torslandu pokraj Gethenburga

    1962.- umire Assar Gabrielsson jedan od osnivaea tvrtke

    1963. - otvorena tvornica u Kanadi

    1965. - otvorena još jedna tvornica - u Belgiji

    1966. –predstavljen model 144, automobil koji osvaja titulu ?Europski automobil godine?

    1968. – umire Gustaf Larson, Gabrielssonov poslovni partner i suosnivae tvrtke

    1972. predstavljeno djeeje sjedalo sa okrenutim naslonom

    1976. – poeetak proizvodnje nasljednika 144-ke, modela 240

    1982. –predstavljen model 760 namijenjen imuanijoj klijenteli

    1982. – šef tvrtke postaje Pehr G. Gyllenhammer pod eijim se mandatom tvrtka dodatno razvila te proširila svoje djelatnosti i u prehrambenim i ljekarskim granama

    1984. -predstavljen model 740, manje skup i luksuzan od modela 760

    1984.- od te godine Volvo nudi ABS i kontrolu proklizavanja kotaea kao dodatnu opremu na svojim modelima

    1985. -predstavljen model 780 Sport Coupe

    1987. - u Volvo automobile se ugradjuju i bocni zraeni jastuci te zatezaci siguronosnih pojaseva.

    1990 - obznanjeni su strateški planovi zbližavanja Volva i Renaulta

    1993. –odustaje se od suradnje s Renaultom

    1995. predstavljeni su modeli S40/V40 koji su najavili odstupanje od klasienih klinastih formi Volva

    1996. - Volvo 850 je pomladjen i preimenovan u S70 i V70

    1998. predstavljeni C70 i S80
    1999. - švedskog proizvodjaca preuzima Ford
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Tko zna čiji bi danas automobili bili najsigurniji na svijetu da se za vrijeme ručka održanog 1924. Assar Gabrielsson i Gustaf Larson nisu složili u zajedničkoj ideji te upustili u avanturu zvanu Volvo. Gabrielsson, po struci ekonomist zaposlen u jednom od vodećih svjetskih proizvođača kugličnih ležajeva te Larson, inžinjer koji je također radio za SKF te Nya AB Galco zaključili su da nema prepreka za razvoj švedskog automobila. I sa ekonomske i sa inžinjerske strane Švedska je imala jake predispozicije ka ostvarenju toga cilja, a dodatni plus su bili švedski čelik i jeftina radna snaga.

    Prvi koraci
    Jedna od osnovni misli vodilja pri izradi prvog automobila je bila izrada kvalitetnog proizvoda jer je jeftinije izraditi kvalitetno nego kasnije popravljati loš proizvod Partnerstvo je zaživjelo tijekom 1924., a već 1926. predstavljen je prvi prototip-OV. Između 1926. i 1927. izrađeno je 10 prototipova, različito obojenih sa nadimcima te simbolom švedskog čelika, koso položenom letvicom na hladnjaku zraka, koji je i danas logo ove tvrtke. Prototipovi su pobudili interes čelnih ljudi SKF-a te su kao investitori stavili Gabrielssona na čelo njihove tvrke AB Volvo, kojase bavila proizvodnjom kugličnih ležajeva. Inače sam naziv Volvo je zapravo latinska riječ i u prijevodu znači kotrljati.
    Prvi serijski model predstavljen je 1927. a zvao se OV4. Oznaka modela OV govorila je o kabrioletskoj karoseriji (oppen vagn), a svega godinu dana kasnije predstavljena je i zatvorena izvedba, PV4 (person vagn). Četvorka u nazivu odnosi se na broj cilindara. PV4 glasio je kao vrlo ružan automobil pa se čak i sam dizajner, švedski umjetnik Helmer Mas-Olle odbio potpisati pod svoju kreaciju. SKF je odlučio podržati proizvodnju prvih 1000 automobila i to po 500 od svakog modela. Međutim, start baš nije bio sjajan. Izrađeno je 205 kabrioleta te 721 zatvoreni model koji su stvorili velike gubitke. Ipak, Gabrielsson je uspio nagovoriti SKF da ne prodaju Volvo te da će ostvariti dobitke do 1929. Volvo su tada spasili kamioneti koji su se vrlo dobro prodavali. Bili su vrlo popularni zbog svoje grube konstrukcije, praktičnosti i kvalitete. Uz to, Volvo je u PV modelima predstavio motore sa šest cilindara,a iznimno su bila popularna i taxi vozila sa sedam sjedala.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Ni rat ih nije pokolebao
      Veliku ekonomsku krizu u tridesetim godinama Volvo je dobro iskoristio kako bi usavršio svoje proizvode. Šveđani su usred najveće krize otvorili razvojni centar konceptnih automobila. Nakon pet profitabilnih godina, SKF se odlučio ponuditi dionice Volva na tržište te su se one tako pojavile na Stockholmskoj burzi 1935. Već tada su automobili Volva slovili kao vrlo pouzdani i kvaliteni, no nedovoljno atraktivni. Stoga je angažiran Ivan Ornberg iz SAD-a koji je trebao postaviti novu liniju modela. Rezultat je model Carioca koji je imao identičan aerodinamički paket kao i Chrysler Airflow. Kopiranje nije bilo iznenađenje jer su brojni inžinjeri u Volvo stigli iz Chryslera. Iako im je išlo vrlo dobro u Volvu je nedostajao model za kupce nešto pličeg džepa. 1936. godine je tako predstavljen model PV51 namijenjen manje platežno sposobnim kupcima. Dizajnerski se radilo o modelu identičnom PV36, no bio je manji te spartanski opremljen. Možda i previše spartanski jer ubrzo su uslijedile kritike te je model zamijenjen modelom PV 52..
      Volvo je imao i velike prednosti na ostatak europskih proizvođača tijekom drugog svjetskog rata. Švedska je naime bila neutralna zemlja tako da je proizvodnja nastavljena i tada. Zbog nestašice goriva tijekom rata razvijeni su i modeli koje je pokretao prirodni plin. Automobile se lako moglo prepoznati po prikolicama s plinskim spremnicima.
      Sa modelom PV444 predstavljenim 1944. započinje opsjednutost Volva sigurnošću. Bio je to prvi poslijeratni model, automobil na kojem je testiran ojačani putnički kavez koji je pružao mnogo bolju zaštitu prilikom prevrtanja. Odmah nakon promocije naručeno je 2.300 primjeraka ovog vozila.



      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4
        Automobili postaju važniji od kamiona
        Sve do 1949. okosnica tvrtke su autobusi, kamioni i kamioneti. Tek 1949. u prvi plan izbijaju automobili koji tada po prvi puta brojnošću nadmašuju broj proizvedenih kamiona i autobusa. Brigu prema kupcima Volvo potvrđuje 1954. kada je uvedena garancija na automobile. Iste je godine predstavljen i prvi sportski automobil, P1900 čija je proizvodnja nakon svega nekoliko izrađenih primjeraka obustavljena, jer automobil nije pratio visoke Volvo standarde.
        Godine 1956. je predstavljen Amazon/120, siguran i brz automobil koji je nadmašio konkurente. Iste godine na čelo Volva dolazi Gunnar Engellau pod čijim je vodstvom tvrtka doživjela veliki uspjeh. Novi direktor se posebno koncentrirao na izvoz, posebice na tržište SAD-a. Za vrijeme njegovog mandata količina proizvedenih automobila popela se sa 31.000 (1956.) na 205.000 (1971.).
        Veliku ulogu u razvoju Volva igrala je i supruga novog direktora koja je radila kao liječnica i brinula se o mnogim pacijentima koji su nastradali u prometnim nesrećama. Nakon što je jedan od članova uprave prilikom sudara izletio iz automobila i teško je ozljeđen, krenulo se u razvoj novih pojaseva. Ubrzo je predstavljeno revolucionarno rješenje, toliko važno da ga je njemački patentni zavod 1985. proglasio jednim od osam najvažnijih otkrića u polju sigurnosti. Vođa odjela sigurnosti osmislio je pojas u tri točke i tako unio dio Volva u gotovo svaki automobil. Testiranja novog pojasa bila su se vršila pomoću jaja i malih kolica. Naime, jedino je pojas u tri točke uspio sačuvati jaje cijelim prilikom naglog zaustavljanje kolica, dok su jaja vezana pojasom u dvije točke redovito ispadala. Izum se ubrzo pokaza korisnim i u praksi. Nakon uvođenja pojaseva analizirano je više od 28.000 udesa u kojima su učestvovali vozači Volva te je potvrđen visok stupanj efikasnosti prilikom smanjenja ozljeda i spašavanja života.
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Veliki uzlet
          Usporedno s poslovnim uspjesima redali su se i sportski. Volvo je tijekom 40.-ih, 50.-ih i 60.-ih bio vrlo aktivan i u reliju modelima PV444, PV544 te Amazon. Godine 1961. predstavljen je P1800, model koji je trebao zadovoljiti sportski orijentirane obitelji. Dizajn je osmišljen u talijanskoj dizajnerskoj radionici Ghia. P1800 te kasniji model P1800S stekli su kultni status među ljubiteljima sportskih automobila. Automobil je svjetsku popularnost stekao ulogom u TV seriji “Svetac” i istoimenom filmu gdje ga je vozio Roger Moore. U šezdesetima tvornica u Olofstromu postaje pretijesna pa je bilo potrebno izgraditi još jednu koja je smještena u Torslandu pokraj Gethenburga.Godine 1966. Volvo predstavlja model 144. Bio je to prvi švedski automobil koji je ponio naslov ?Europski automobil godine?. Model 144 postavio je visoke sigurnosne standarde. Novi sustav koenica odklanjao je moguanost otkazivanja, a crash testovima predstavljene su i deformabilne zone koje preuzimaju na sebe energiju sudara. Švedski su automobili bili daleko ispred najstrožih siguronosnih normi. 1972. je predstavljeno djeeje sjedalo sa okrenutim naslonom, 1973. pomieno kolo upravljaea, ublaživaai udara te boena ojaeanja u vratima. Od 1974. svi su spremnici goriva na novim modelima u zaštiaenijim zonama kako bi se smanjila moguanost eksplozije i zapaljenja prilikom sudara.


          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #6
            Volvo modernog doba
            Godine 1976. na tržište stiže model 240, nasljednik 144-ice. Automobil se na američko tržište isporučivao sa trostaznim katalizatorom koji je eliminirao 90% štetnih ispušnih plinova. Najopsežniji razvoj do tada imao je model 760. Bio je to prvi model koji se opsežno testirao u svim krajevima svijeta i pod svim uvjetima. Kočnice su tako testirane u Alpama, klima u pustinjama Australije, zimske sposobnosti u Kanadi, a motori na visokim prijevojima američkih Rocky mountainsa.
            Dvije godine kasnije predstavljen je 740, manje skup i luksuzan od modela 760. Od 1984. Volvo nudi ABS i kontrolu proklizavanja kotača kao opciju na svojim modelima. Najluksuzniji model iz serije 700 predstavljen je 1985. Radilo se o modelu 780 Sport Coupe kojeg je pogonio 2.5 litreni motor, a serijska mu je oprema uključivala tempomat, klimu, krovni otvor te kožom presvučena sjedala. Od 1987. u Volvo automobile se ugrađuju i bočni zračni jastuci te zatezači sigurnosnih pojaseva.
            Godine 1990. obznanjeni su strateški planovi zbližavanja Volva i Renaulta. Obje su kompanije shvatile partnerstvo kao korak ka ujedinjenju, no kako se bližilo samo ujedinjenje tako je rastao otpor među čelništvom Volva. Cijeli je posao propao 1993. Seriju 740 zamijenili su modeli 940/960 Jedan od najpopularnijih Volva bio je model 850 i njegova karavanska inačica. Početak 90.-ih označilo je i predstavljanje SIPS (Side Impact Protection System) boćne zaštite te izbacivanje CFC iz uporabe. 1995. predstavljeni su modeli S40/V40 koji su najavili odstupanje od klasičnih klinastih formi Volva. Karavansku su inačicu talijanski novinari proglasili najljepšim automobilom u klasi! 1996. Volvo 850 je pomlađen i preimenovan u S70 i V70. 1998 predstavljena su dva automobila. Prvi je C70, prekrasan kupe koji se kasnije proizvodio i kao kabriolet, a drugi je S80, još jedna potvrda usmjerenosti Volva ka sigurnosti, kvaliteti i brizi za okoliš. Nakon neuspješne epizode s Renaultom švedskog je proizvođača 1999. godine preuzeo Ford. Ubrzo su predstavljeni modeli S60 te V70 na potpuno novim platformama. Posljednju novost predstavlja ulazak u novu klasu, klasu luksuznih terenaca modelom XC90 koji na tržište stiže krajem ove godine.
            U 75 godina bogate povijesti Volvo je stekao vrlo visok ugled širom svijeta, a posebno na najzahtjevnijim tržištima u Europi i SAD-u. Njegov doprinos sigurnosti je toliki da danas možemo tvrditi da se djelić Volva može naći u svakom modernom automobilu.


            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              VOLVO P 1800
              Uvek kada se spominju automobili marke Volvo, prve asocijacije su porodična vozila, nesumnjivog kvaliteta, sigurnosti i vrednosti, ali ne i tako interesantna, maštovita i izrađena sa mnogo emocija
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #8
                Konkretno, takva vozila su i izlazila iz fabrike u Geteburgu tokom sedamdesetogodišnje istorije marke, pa je ova reputacija i stečena na samom početku. Ipak i pored svih modela koji su nastali pod ovom doktrinom, nalazi se i jedan automobil koji je na najbolji način spojio kvalitete ?švedskog čelika?, eleganciju italijanske karoserije i ekskluzivnost rasnog kupea i time doneo brendu famu brzine, prestiža i moderne koja mu je uvek nedostajala.

                Reč je o modelu P 1800 koji je verovatno najcenjenija klasika ovog švedskog proizvođača i koji je danas visoko kotiran u svetu klasičnih automobila.

                Priča o ovom kupeu počinje kad i šira afirmacija fabrike, dakle posle Drugog svetskog rata. Naime, kasnih četrdesetih i ranih pedesetih godina, Volvo je kao osnovni automobi u ponudi imao pouzdan, ali zastareo model 444, kasnije 544, i njegove derivate. Upravo tada je počeo i izvoz u Evropu i SAD kao i takmičarski uspesi ovog automobila. Kako je Volvo bivao sve poznatiji u svetu, tržište i poznavaoci su bili sve glasniji u zahtevima za modernijim modelima i sportskim verzijama.

                Vodeći ljudi u fabrici su shvatili poruku i sredinom pedesetih počeli, u početku skromno, da razvijaju prototip sportskog automobila koji bi zadržao sve prepoznatljive odlike brenda ali bi bio savremeniji i prestižniji. Tako je 1956. godine nastao model P 1900, ali je nakon samo 67 primeraka, skoro prototipova, projekat ugašen.

                Za novi sportski model mehanika nije bila problem, ali dizajn jeste i Volvo se obraća studiju Ghia, koji projekat prepušta svom pododeljenju Frua. Ubrzo, prvi nacrti su dati na uvid i prihvaćeni. Postoji i jedna interesantna priča vezana za ove crteže.

                Naime, autor konačnog dizajna novog Volvoa je bio Pelle Peterson, Šveđanin koji je radio u Italiji. Pelle je bio sin Helmera Petersona jednog od glavnih ljudi u kući Volvo, zaduženih za ovaj projekat. Iako tako izgleda, nepotizam i porodične veze nisu imale nikakav uticaj na izbor jer je gospodin Peterson (stariji) izdvojio dizajn svog sina, misleći da je autor Italijan. Iako je tu pogrešio, linije karoserije koje je odabrao su se pokazale kao prave. Tako da kada se spomene italijanski dizajn Volvoa P 1800, treba to uzeti sa blagom rezervom.
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #9
                  Sledeći korak je bio pronalaženje proizvodnih pogona, jer kapaciteti koje je Volvo tada posedovao jednostavno nisu bili dovoljni. Izbor je pao na poznatu nemačku karoserijsku radionicu Karmann. Na vest o ovom poslu Volkswagen je burno reagovao i posle pretnje da će obustaviti svoj ugovor, Volvo je odbijen. Na kraju partner je nađen u Škotskoj i fabrika Jensen je pored svojih modela pripremala linije za Volvo P 1800.

                  Napokon sve je bilo spremno za početak proizvodnje i u septembru 1960. godine, prvi primerci su izašli iz fabričkih hala. S obzirom na mesto produkcije, britansko tržište je prvo imalo prilike da se upozna sa novim modelom. Reakcije su bile veoma pozitivne. Naime, radilo se o automobilu koji je bio, za ono vreme, dizajnerski izuzetno moderan, pomalo egzotičan, kompaktnih dimenzija u odnosu na konkurente, zadovoljavajuće snage i pouzdane mehanike.

                  Ispod haube se nalazio provereni četvorocilindraš od 1778 ccm i 100 KS koje su se pojavljivale na 5500 obrtaja u minuti. Pogonski točkovi su bili zadnji i snaga se prenosila preko četvorostepenog menjača. Performanse su bile zadovoljavajuće ali ne i spektakularne, što znači da je za sprint do 100 km/h bilo potrebno oko 12 sekundi, a maksimalna brzina je bila oko 160 do 170 km/h.

                  Prodaja je zadovoljavajuće krenula, kako na ?domaćem? engleskom i evropskom, tako i na ekonomski važnom američkom tržištu. Baš u SAD je P 1800 i stekao mnoge obožavatelje, jer je za US kupca ovo bio idealan kupe zbog robusne mehanike, pristojnih performansi i unikatnog izgleda. Osim toga, ako se zna da je cena novog P 1800 za Evropljane bila relativno visoka, za Amerikance je bila adekvatna. Tržište sa te strane Altlanskog okeana odmah je zahtevalo kabriolet verziju koju Volvo nije odobrio, tako da su dileri prepravljali određene primerke u sopstvenoj režiji.

                  Godine 1964, proizvodnja u Škotskoj se prekida nakon 6.000 vozila, od planiranih 10.000, jer Volvo nije bio zadovoljan kvalitetom automobila. Nakon izgradnje nove fabrike u Torslandeu, u Švedskoj, proizvodne linije se sele i model se od tad zove P 1800 S (Sweden). Naime, ono što je nije valjalo kod ovih primeraka je slaba otpornost na koroziju i baš je ova osobina kriva za mali broj preživelih modela ove serije.

                  U svakom slučaju, popularost raste i ovaj Volvo postaje omiljen među pripadnicima srednjeg višeg staleža u Evropi i Americi, a pogotovo u Velikoj Britaniji.

                  Ovome doprinosi i pojavljivanje u televiziskoj seriji ?The Saint? (Svetac) koja je internacionalno proslavila kako Rodgera Moora, tako i Volvo P 1800.

                  Iako se od ovog modela očekivala bogata trkačka karijera, slabo je prošao na stazi. Fabrika nije imala interes u takmičenjima, a sa druge strane privatni timovi su ostali bez podrške, tako da je sportska karijera ovog modela bila veoma skromna.

                  Automobil je bio praktično neizmenjen sve do 1969. godine kada se ispod haube našao jači motor od 2,0 litara (1985 ccm) koji je imao 124 KS. Od 1970. godine ponuđeno je i ubrizgavanje goriva, a ti modeli su poznati pod imenom P 1800 E. Od iste godine, Volvo počinje da izrađuje karoserije koje više ne stižu iz Italije.

                  Kraj šezdesetih i početak sedamdesetih godina, donosi i prve ?bore? ovom automobilu. Iako je prodaja na zadovoljavajućem nivou, Volvo P 1800 više nije toliko brz, moderan ni tehnički napredan. Iako je kraj na vidiku, 1972. godine, predstavlja se interesantna verzija nazvana P 1800 ES (estate - karavan). Reč je o kupe karavanu koji je stvoren zbog žalbi korisnika na mali unutrašnji prostor i malo mesta u prtljažniku. Ipak, tržište nije dovoljno dobro reagovalo na ovaj simpatičan i praktičan automobil i proizvodnja se gasi sredinom 1973. godine nakon 47.492 automobila u svim verzijama. Iako to nije velik broj, ovaj model je bio često viđen na svetskim putevima.

                  Kvaliteti po kojima će P 1800 biti poznat i zbog kojih je zaslužio mesto u automobilskoj istoriji su definitivno visoka pouzdanost, fantastičan dizajn i diskretan, ali snažan šarm koji i danas poseduje.

                  Zahvaljujući izdržljivoj mehanici ovaj model je našao svoje mesto i u Guinnisovoj knjizi rekordera, jer je jedan crveni P 1800 više puta zaredom bio automobil sa najvećim brojem pređenih kilometara na svetu. U rukama svog prvog i jedinog vlasnika, profesora iz New Yorka, ovaj automobil je prešao više od 2,5 miliona milja i dalje je na putu! Po rečima vlasnika, ključ je samo opuštena vožnja i redovno održavanje.

                  Doduše, nema podataka da je i jedan Volvo P 1800 vožen na našim putevima, ako i jeste to je svega 2-3 primerka, a verovatno i manje. U svakom slučaju, u našoj zemlji nema sačuvanih primeraka ovog modela. I to je prava šteta, jer je Volvo P 1800 jedan lep, redak i interesantan automobil koji pravim poznavaocima i kolekcionarima mnogo znači.
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #10




                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Kverta
                      CBC Član
                      • 28.12.2007
                      • 35
                      • Beograd

                      #11
                      Eh p1800...

                      Originally posted by Sasha
                      Doduše, nema podataka da je i jedan Volvo P 1800 vožen na našim putevima, ako i jeste to je svega 2-3 primerka, a verovatno i manje. U svakom slučaju, u našoj zemlji nema sačuvanih primeraka ovog modela. I to je prava šteta, jer je Volvo P 1800 jedan lep, redak i interesantan automobil koji pravim poznavaocima i kolekcionarima mnogo znači.
                      Otprilike neke 1989,90 ili 91 neznam tacno, izasao je oglas za 2.000DM.
                      Dve nedelje kasnije otac i sin koji su ga kupili trazili su 4.000DM !!
                      Automobil je vredeo i toliko, limariski je bio pristojan , motor ok, siva metalik, ali za 2 nedelje 2 soma !! (duplo)!!
                      Sledece nedelje se vec nalazio u Rijeci, (kazu da je prodat za 5.000DM)
                      Sto ga nisam pogledao prvi put (za 2.000DM) - nepitaj !

                      Koencidencije:
                      U isto to vreme se neki lik vozikao BGD- om u takodje sivom ali perfektno ocuvanom ( prva ser. - tanji branici) , sa svedskim tablama.
                      A mesec dana nako toga video sam jos jedan , crveni, u neko zlo doba noci, parkiran kod okuke kod sportskog centra na Kosutnjaku.

                      Comment

                      • starac vujadin
                        CBC Senator XXL
                        • 27.08.2005
                        • 2617
                        • Stari grad

                        #12
                        Srebrni sa svedskim tablama je godinama preko leta bio u Beogradu, na Vozdovcu. Besprekoran primerak.

                        Comment

                        • milannik
                          CBC Senator XXL
                          • 23.12.2004
                          • 1455
                          • Niš

                          #13
                          Penzionisani učitelj iz Njujorka Irv Gordon i dalje sa svojim „volvoom P1800" i dalje drži Ginisov rekord u broju pređenih kilometara. Gordon, koji je P1800 kupio još 1966. godine za nešto manje od četiri hiljade dolara do danas je prevalio 2,6 miliona milja, odnosno nešto manje od 4,2 miliona kilometara. Uporni 67-godišnji Gordon je jedini vozač u SAD koji je prešao više od dva miliona milja (zvanično 27. marta 2002. godine).

                          E to je auto

                          Comment

                          • BOOST
                            Founder - Admin od Začetka
                            • 29.09.2004
                            • 8726
                            • Gislaved//Sweden
                            • SAAB 9000 AERO R; SA

                            #14
                            18.000 €



                            Klik na sliku
                            Att mäta är att veta...to measure is to know...meriti je znati..
                            move your mind

                            Comment

                            • V-Tec
                              CBC Senator XXL
                              • 30.06.2006
                              • 1615
                              • Beograd
                              • '89 Civic d16a6

                              #15
                              Slican, beli, u ne tako dobrom stanju ima u Makenzijevoj na Cuburi.Vidjam ga stalno iz trole ili kola.
                              shuto-expressway.com

                              Comment

                              Working...
                              X