Pedeset ljudi koji su ostavili traga u automobilističkom svijetu dvadesetog stoljeća. Ima tu konstruktora, vozača i dizajnera, zanesenjaka i hladnih poslovnih ljudi. Ono što im je pak svima zajedničko jest značajno mjesto u povijesti automobila i automobilizma.
BATTISTA "PININ" FARINA
(1895-1966)
Kada je Battista Farina otišao iz obiteljskog poduzeća, koje je proizvodilo karoserije, namjeravajući otvoriti vlastito, dodao je svoj dječački nadimak Pinin ispred prezimena, kako bi ga se razlikovalo od obitelji. Staro obiteljsko poduzeće Farina uskoro je propalo, a Pininova kvaliteta i dizajn su oduševljavali. Njegov stilistički utjecaj najbolje je iskazan u Cisitaliji 202, izloženoj i u njujorškom muzeju moderne umjetnosti. Dan-danas se vidi njegova jednostavna elegancija na autima od Peugeota do Ferrarija, koje dizajniraju nove generacije obitelji, na čelu sa sinom Sergiom.
RAYMOND LOEWY
(1893-1969)
Dizajner koji je radio za Hillman i Studebaker. Njegovi najpoznatiji dizajni su ipak oni za Studebaker: Champion iz 1947. sa zaobljenim stražnjim prozorom i Avanti iz 1962., kojem su se stražnji prozori otvarali prema van, što danas kopiraju P205 s trima vratima i Fiat Seicento. Najljepši je ipak nedvojbeno bio model Champion/Commander iz 1953. Nevezano za automobile, proslavio se i dizajnom klasične Coca-Coline boce.
PHILIPPE CHARBONNEAUX
(1917-1998)
Mršavi Francuz bio je zaslužan za dizajn nekih od najglamuroznijh Delahayea i Talbota sredinom stoljeća. Zatim je radio s Renaultom na dizajnu kockastog R8, prije nego što je dizajnirao R16 1965. godine, prvi pravi obiteljski hatchback s pet vrata. Umro je u dubokoj starosti, ostaviši svijetu vlastiti muzej automobila u Reimsu.
PIERRE BOULANGER
(1885-1950)
Dosta vremena poslije odlaska Andrea Citroena tadašnji je vlasnik kompanije, Michelin, Boulangeru dao slobodne ruke za dizajn Citroena 2CV. Ideja je bila napraviti jeftino vozilo s prednjim pogonom koje će dovesti priprostog farmera na tržnicu s punom košarom jaja, od kojih se niti jedno neće razbiti, bez obzira vozio se po makadamu, polju ili cesti. Zrakom hlađeni motor metalnog puža postavio je cijelu naciju na kotače, opasno se naginjući pri prolasku kroza zavoje. Boulanger je umro kada su ljudi počeli prihvaćati 2CV, ostavivši za sobom koncept koji će izazvati revoluciju u francuskoj autoindustriji.
HARLEY EARL
(1893-1969)
Earl je u Hollywoodu vodio trgovinu automobilima koji su mogli ispuniti posebne zahtjeve tamošnjih kupaca. Godine 1927 zapošljava ga GM kako bi vodio dizajnerski odjel. On je zapravo otac automobilskog dizajna u današnjem smislu riječi. Iz tog su magičnog carstva izašli mnogi automobili snova, uključujući i legendarnu Chevrolet Corvette, koju je dizajnirao Earlov nasljednik Bill Mitchell.
GIORGIETTO
GIUGIARO
(1938-)
Nakon što je otišao od Bertonea 1969. Giugiarov Ital Design dizajnirao je europske obiteljske uspješnice kao što su VW Golf i Fiat Uno. Njegov koncept Megagamma iz 1978 je postavio temelje modernim MPV-ima, zato ga nemojmo kuditi za povremena nedjela, npr. Hyundai Pony i Yugo Floridu.
BERNIE
ECCLESTONE
(1930-)
Stekao je svjetsku slavu zahvaljujući svojim unosnim ugovorima s TV-kućama, i to mu je, kao što je poznato, donijelo neslućeno bogatstvo, a počeo je kao preprodavač rabljenih automobila. U međuvremenu je bio loš vozač utrka i solidan menadžer F1 momčadi Brabhama.
HARRY MUNDY
(1914-1988)
Zaslužan je za konstrukciju glave motora s dva bregasta vratila za Lotus Cortinu, kraljicu trkaćih staza šezdesetih godina. Karijera mu je napredovala kroz konstrukciju BRM i Coventry Climax trkaćih motora, a u Jaguaru je konstruirao izuzetan V12.
GIOACCHINO COLOMBO
(1903-1987)
Colombo je dizajnirao prvi i najlegendarniji Ferrarijev V12 motor, koji će biti nepobjediv ne samo u njegovo doba, nego i u kasnijim inkarnacijama koje je dorađivao jednako genijalni Aurelio Lampredi. Colombo je bio genije za optimizaciju u doba kada je jednostavnost bila dovoljna.
BATTISTA "PININ" FARINA
(1895-1966)
Kada je Battista Farina otišao iz obiteljskog poduzeća, koje je proizvodilo karoserije, namjeravajući otvoriti vlastito, dodao je svoj dječački nadimak Pinin ispred prezimena, kako bi ga se razlikovalo od obitelji. Staro obiteljsko poduzeće Farina uskoro je propalo, a Pininova kvaliteta i dizajn su oduševljavali. Njegov stilistički utjecaj najbolje je iskazan u Cisitaliji 202, izloženoj i u njujorškom muzeju moderne umjetnosti. Dan-danas se vidi njegova jednostavna elegancija na autima od Peugeota do Ferrarija, koje dizajniraju nove generacije obitelji, na čelu sa sinom Sergiom.
RAYMOND LOEWY
(1893-1969)
Dizajner koji je radio za Hillman i Studebaker. Njegovi najpoznatiji dizajni su ipak oni za Studebaker: Champion iz 1947. sa zaobljenim stražnjim prozorom i Avanti iz 1962., kojem su se stražnji prozori otvarali prema van, što danas kopiraju P205 s trima vratima i Fiat Seicento. Najljepši je ipak nedvojbeno bio model Champion/Commander iz 1953. Nevezano za automobile, proslavio se i dizajnom klasične Coca-Coline boce.
PHILIPPE CHARBONNEAUX
(1917-1998)
Mršavi Francuz bio je zaslužan za dizajn nekih od najglamuroznijh Delahayea i Talbota sredinom stoljeća. Zatim je radio s Renaultom na dizajnu kockastog R8, prije nego što je dizajnirao R16 1965. godine, prvi pravi obiteljski hatchback s pet vrata. Umro je u dubokoj starosti, ostaviši svijetu vlastiti muzej automobila u Reimsu.
PIERRE BOULANGER
(1885-1950)
Dosta vremena poslije odlaska Andrea Citroena tadašnji je vlasnik kompanije, Michelin, Boulangeru dao slobodne ruke za dizajn Citroena 2CV. Ideja je bila napraviti jeftino vozilo s prednjim pogonom koje će dovesti priprostog farmera na tržnicu s punom košarom jaja, od kojih se niti jedno neće razbiti, bez obzira vozio se po makadamu, polju ili cesti. Zrakom hlađeni motor metalnog puža postavio je cijelu naciju na kotače, opasno se naginjući pri prolasku kroza zavoje. Boulanger je umro kada su ljudi počeli prihvaćati 2CV, ostavivši za sobom koncept koji će izazvati revoluciju u francuskoj autoindustriji.
HARLEY EARL
(1893-1969)
Earl je u Hollywoodu vodio trgovinu automobilima koji su mogli ispuniti posebne zahtjeve tamošnjih kupaca. Godine 1927 zapošljava ga GM kako bi vodio dizajnerski odjel. On je zapravo otac automobilskog dizajna u današnjem smislu riječi. Iz tog su magičnog carstva izašli mnogi automobili snova, uključujući i legendarnu Chevrolet Corvette, koju je dizajnirao Earlov nasljednik Bill Mitchell.
GIORGIETTO
GIUGIARO
(1938-)
Nakon što je otišao od Bertonea 1969. Giugiarov Ital Design dizajnirao je europske obiteljske uspješnice kao što su VW Golf i Fiat Uno. Njegov koncept Megagamma iz 1978 je postavio temelje modernim MPV-ima, zato ga nemojmo kuditi za povremena nedjela, npr. Hyundai Pony i Yugo Floridu.
BERNIE
ECCLESTONE
(1930-)
Stekao je svjetsku slavu zahvaljujući svojim unosnim ugovorima s TV-kućama, i to mu je, kao što je poznato, donijelo neslućeno bogatstvo, a počeo je kao preprodavač rabljenih automobila. U međuvremenu je bio loš vozač utrka i solidan menadžer F1 momčadi Brabhama.
HARRY MUNDY
(1914-1988)
Zaslužan je za konstrukciju glave motora s dva bregasta vratila za Lotus Cortinu, kraljicu trkaćih staza šezdesetih godina. Karijera mu je napredovala kroz konstrukciju BRM i Coventry Climax trkaćih motora, a u Jaguaru je konstruirao izuzetan V12.
GIOACCHINO COLOMBO
(1903-1987)
Colombo je dizajnirao prvi i najlegendarniji Ferrarijev V12 motor, koji će biti nepobjediv ne samo u njegovo doba, nego i u kasnijim inkarnacijama koje je dorađivao jednako genijalni Aurelio Lampredi. Colombo je bio genije za optimizaciju u doba kada je jednostavnost bila dovoljna.
Comment