MUSCLE CARS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #16
    Tokom 1963. godine, ostvareni su i prvi ozbiljniji sportski uspesi kada je Phill Hill završio 11. u generalnom plasmanu i prvi u klasi na trci 12 časova Sebringa. Sledeće godine, Cobre su započele dominaciju na trkalištima širom sveta, kada su na čuvenim takmičenjima Le Mans i Laguna Seca njihovi vozači trijumfovali, a u Sebringu zauzeli drugo i treće mesto u klasi. Tokom te godine počinje i razvijanje Cobra Daytona Coupea koji koristi 427 V8 motor i ima potpuno drugačiju karoseriju. Ovaj model namenjen je višem nivou takmičenja jer na dugim pravcima standardna Cobra nije imala snage niti adekvatnu aerodinamiku.

    Godine 1965. počinje prodaja nove verzije Cobre u koju je počela ugradnja "monstruoznog" motora Forda od 427 ki (7,0 litara i 420 KS). Ovaj model je najprepoznatljiva Cobra i imao je 10 cm dužu i širu karoseriju, koja joj je davala mišićaviji izgled, modifikovano vešanje i kočnice. U ponudi su se našle tri verzije: 427 Competition Cobra - potpuno olakšana trkačka verzija koja je imala vetrobran samo ispred vozača, 427 S/C (street or competition) Cobra - verzija "pripitomljena" za ulicu (street legal) sa svim trkačkim dodacima kao što su rol bar, hromirani završeci izduvnog sistema (side pipes) i Halybrand naplatci i 427 S (street) Cobra - civilizovan ulični model.

    Postavlja se pitanje koliko je uopšte Cobra mogla biti "civilizovana" kada je i u svojoj najslabijoj verziji imala 420 KS na manje od jedne tone težine samog automobila. Realne performanse ovih verzija nikada nisu zaista izmerene, ali je 427 S/C mogla da ubrza od 0 do 100 mp/h (160 km/h) i da zakoči do potpunog mirovanja za 12 sekundi.

    Za ove modele vezana je i jedna anegdota. Naime, testiranja su vršena na putevima južne Kalifornije u uslovima javnog saobraćaja, a lokalna policija iz poštovanja prema Shelbyu imala je razumevanja za celodnevno "paljenje guma" i neverovatna prekoračenja brzine.

    Naredne izmene bile su minimalne, a automobil se i dalje sa uspehom takmičio. Međutim, krajem 1967. godine proizvodnja se prekida posle 1.011 ručno napravljenih komada, od kojih je nemoguće naći dva identična automobila. Razlozi za prekid proizvodnje su opadanje potražnje za automobilom, slaba zarada na svakom prodatom primerku i prezauzetost Shelbya oko izrade specijalno pripremljenih Mustanga GT 350 i GT 500 i čuvenog supersportskog automobila Ford GT 40.

    Poznavaoci smatraju 1967. godinu za kraj pravih Cobri, ali zapravo, od sredine sedamdesetih počinje realna ekspanzija ovog modela jer se tad masovnije prave fiberglas kroserije u privatnoj režiji i stvaraju odlične replike. Po nekim procenama danas u svetu postoji oko 45.000 replika koje su, najčešće, samo spolja slične originalu jer je prilikom izrade dopušteno korišćenje najrazličitijih pogona, materijala, delova i platformi. U svetu postoji izuzetno mnogo proizvođača karoserija i delova za Cobru, a i u Jugoslaviji, u Novom Sadu se mogla nabaviti karoserija, spremna za ugradnju.

    Među brojnim proizvođačima izdvajaju se tri firme čiji proizvodi plene pažnju kvalitetom. Prva je, večni, AC koji i danas pravi kompletne Cobre sa Chevrolet motorima i pod komercijalnim imenom Superblower. Druga je i obnovljeni i originalni Shelby American, koji samo proizvodi verziju 289 i to sa aluminijumskom karoserijom. I treća je Everett-Morison koja je jedan od najstarijih proizvođača replika ovog modela.

    Tokom devedesetih godina javljaju se tako perfektne kopije da se za njih ne koristi naziv replika, nego klon i ovi automobili imaju visoku cenu.

    Što se originalnih modela tiče, veoma su skupi i obožavani od strane kolekcionara.

    Cene za pravu Cobru se kreću od 200.000 evra za slabije modele bez trkačke istorije, dok je praksa kod kupovine snažnijih automobila sa nekoliko pobeda iza sebe, da se prodavcu daje blanko ček. Zbog toga su retko na tržištu i kada se pojave dostižu visoke cene.

    Na kraju, i to su potpuno adekvatne sume za besmrtni deo trkačke istorije, koji je u svom meteorskom usponu, najjače sijao...
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #17






      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #18
        CHEVROLET Corvette
        U nomenkalaturi sportskih automobila Chevrolet Corvette zauzima posebno mesto. Ne samo zbog toga ąto je to bio prvi i dugo vremena jedini pravi američki sportski automobil, nego i zbog činjenice da ovaj model perfektno prikazuje američku automobilsku industriju i to u najboljem svetlu...
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #19
          Kao nosilac vrhunskih performansi tokom, skoro, pedeset godina, Corvette je duboko u svesti svakog ljubitelja automobila sa obe strane okeana. Zahvaljujući kvalitetnoj tehnici i snaľnim motorima, "Vette" je "rame uz rame" sa najboljim evropskim sportistima i predstavljala ponos General Motorsa.
          Istorijat ovog, legendarnog automobila počinje 1951. godine, kada Harley Earl, ąef dizajnerskog odeljenja Chevroleta, oduąevljen evropskim vozilima Alfa, Ferrari i Jaguar, odlučuje da Americi podari jedinstveni sportski automobil. U to vreme posleratne recesije, čelnici General Motorsa nisu bili oduąevljeni Erlovom idejom, ali zahvaljujući njegovom uticaju prototip je stvoren i prezentovan na GM-ovoj Motorami (putujuća izloľba automobila). Zahvaljujući ogromnoj zainteresovanosti posetilaca, vodeći ljudi General Motorsa odobravaju dalji razvoj automobila, uvidevąi da ovakav model moľe da samo pomogne imidľu Chevroleta koji je do tad bio poznat uglavnom po jeftinim, porodičnim vozilima.
          Nakon 30 meseci razvoja, u junu 1953. godine, Corvetta je oficijelno predstavljena. Pojava novog automobila je propraćena velikim interesovanjem javnosti koja je bila oduąevljena ne samo izgledom, dostojnom najekskluzivnijih evropskih automobila, nego i interesantnom mehanikom. Naime, Corvette je prvi seriski automobil koji je imao karoseriju izrađenu u potpunosti od pleksiglasa. Sastojala se od 46 delova, u početku sklapanih ručno. Karoserija je montirana na skraćenoj ąasiji seriskog modela i umesto, na zadnjoj osovini, standardnih lisnatih gibnjeva, imala je neku vrstu nezavisnog ogibljenja.
          Motorizacija je sa danaąnje perspektive bila slaba i sastojala se od Blue Flame, specijano pripremljenog, rednog ąestocilindričnog motora od 235 kubnih inča (3,9 litara) i 150 KS. Po američkim shvatanjima to nije bila velika snaga pogotvo ako se zna da je to mereno po Gros sistemu, tako da, 150 takvih KS je oko 100 danaąnjih, po SAE normama. Ipak, i to je bilo dovoljno, sa obzirom na malu teľinu automobila, mada ozbiljnije performanse nisu mogle biti ostvarene zbog Powerglide automatskog menjača sa samo dve brzine.
          Proizvodnja tokom 1953. godine je bila simboličnih 300 komada, koji su bili svi u kabrio verziji i ofarbani u "Polo White" boju sa crvenim enterijerom. Mala produkcija je bila opravdana nedostatkom kapaciteta i veoma visokom cenom, tako da su prve Corvette vozile samo slavne ličnosti.
          Sledeće godine, automobil se nije mnogo menjao i joą tri boje eksterijera su postale dostupne, a prizvodnja je dostigla 3640 automobila kada je otvorena fabrika, specijalno za ovaj model, u St. Louisu. Međutim, naredne 1955. godine, produkcija je pala na samo 700 jedinica, tako da su u General Motorsu počeli da razmiąljaju o povlačenju iz proizvodnje. Tada razvoj Corvette preuzima Zora Arkus-Duntov, inľenjer u timu koji je razvio model.
          Duntov, Belgijanac ruskog porekla, nekadaąnji sportski vozač u Evropi, podario je modelu Corvette ono ąto mu je najviąe nedostajalo - snagu i bolje leľanje na putu. U ponudu je ubačen V8 od 265 ki (4,3 litara) i 195 KS.
          Pored toga i manuelni menjač sa tri stepena prenosa je postao dostupan kupcima. Automobil je time bio spaąen, a zbog svih napora koje je uloľio u razvoj, Zora Arkus-Duntov je postao poznat kao "otac Corvette".
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #20
            Sledeće godine model trpi prvi redizajn, gde su prednji farovi pokriveni mreľicom zamenjeni, zadnji kraj je zaobljen i bez "rocket-ship" stop svetla. Bočne stranice su postale konkavne i farbane u dve boje i po prvi put ponuđen je hard top. Osim toga, V8 motor od 265 ki, pojačan sa duplim karburatorom i izduvom, te 210 KS. Tako "zategnuta" Corvette je stizala od 0 do 100 km/h za 7,5 sekundi, ąto ju je svrstavalo u red ozbiljnih sportskih automobila tog vremena. Sledeće, 1957. godine prednji kraj je neznatno promenjen i najvaľnije promene te godine su bile mehaničke. I dalje je samo jedan V8 bio u ponudi i to od 283 ki, ali je, uz pomoć tuninga mogla da se bira snaga, od 220 do 280 KS. Najskuplja verzija je imala sistem za ubrizgavanje goriva, popularno nazvan "fuelie" i ojačano veąanje. Pored toga, dostupan je bio i novi Borg - Warner četvorostepeni manuelni menjač. Te godine, Chevrolet je pokuąao da sa specijalnom SS (super sport) verzijom Corvette učestvuje na čuvenoj trci "12 sati Sebringa" ali je automobil ispao posle samo četiri časa.
            Iduće godine, Corvette dobija neąto drugačije "lice" sa duplim farovima i malo modifikovanom prednjom maskom. Ovaj dizajn se, praktično, neće menjati sve do 1962. godine kada će "Vette" dobiti drugačiji zadnji deo sa četiri svetla nazvan "duck tail" (pačiji rep). Mehanika je ostala ista i te godine, prvi put u ponudi se nalazi Small Block V8 od 327 ki (5,4 litara) koji je u top, "fuelie", verziji razvijao 370 KS. Sa tim motorom automobil je ubrzavao od 0 do 100 km/h za 5,9 sekundi.
            Upravo tih godina, krajem pedesetih, Corvette stiľe kultni status i predstavlja nacionalni ponos. Prodaja se povećava pored i dalje velike cene, da bi 1960 godine dostigla cifru od 10.000 prodatih automobila na godiąnjem nivou, a posle početnih neuspeha na trkama, specijalne verzije kao ąto je SR-2, pod vodstvom Zore Arkusa Duntova, počinju da pobeđuju.
            Godine 1963. predstavljena je druga generacija Corvette nazvana Sting Ray (raľa), zbog karakterističnog izgleda karoserije. Dizajn ove generacije predstavlja, uz Ford Mustang, Buick Rivieru i Studebaker Avanti, jedan od najlepąih i najupečatljivijih u američkoj automobilskoj industriji ąezdesetih godina. Pored fantastičnog izgleda ova generacija je zapamćena i po zapanjujućim performansama, ąto ju je svrstavalo u red najbrľih automobila tog vremena. ...
            ...I danas su klasične Corvette ozbiljni sportski automobili. Naravno, leľanje na putu i kočnice ne odgovaraju modernim standardima, ali su ostale performanse i dalje zadivljujuće. Zbog masovne proizvodnje i rasprostranjenosti, cene im u principu, nisu visoke za obične verzije ali za rane modele i specijalne varijante, mogu da dostignu i do 100.000 evra.
            Iako dekor bogatog Zapada, Corvette i to svih generacija, doduąe u simboličnim brojevima, je bilo ili ih joą uvek ima, u Jugoslaviji. U celom svetu su "Vette" veoma omiljene, a u njihovoj domovini postoji Corvette National Museum koji najbolje pokazuje koliko Amerikancima znači ovaj legendarni automobil.
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #21

              Prvi redizajn 1955. i te godine stiče globalnu popularnost


              Godina 1958. - najprepoznatljiviji oblik prve generacije koji se nije ozbiljnije menjao sve do 1963.


              Godina 1967. - najjača Corvette svih vremena, verzija L88 sa "konzervativnih" 435 KS


              Godina 1975. - među poslednjim pravim Corvettama Stingray, 350 kubnih inča i skromnih 205 KS


              Godina 1972. - 454 kubnih inča i monstuozna snaga od 450 KS


              Godina 1966. - popularna kabriolet verzija, uvek se bolje prodavala od kupea


              Otac" Corvette Zora Arkus-Duntov, Belgijanac ruskog porekla


              454 LS6 - derivat trkačkog motora iz NASCAR serije
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #22
                Ford Mustang

                Mustang je simbol pravog kompaktnog sportskog automobila, ali prije svega simbol Amerike. Od predstavljanja 1964. godine ovaj model prodan je u čak 8 milijuna primjeraka. Mustangova karizma jednostavno je neopisiva.
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #23
                  Mustang i USA su jedno

                  Svi znaju za Mustang. U Americi vjerojatno svi, a u ostatku svijeta vjerojatno svi stariji od 20 godina. Za one mlađe ljubitelje automobila ili one koji to tek namjeravaju postati Mustang je onaj prelijepi kabriolet u kojem je uživao Brandon iz popularne serije “Beverly Hills”. Fordov model ima takvu karizmu i toliko obožavatelja kakvom se rijetko koji automobil može pohvaliti. Nevjerojatan broj od čak 8 milijuna proizvedenih primjeraka u 39 godina postojanja dovoljno govori o popularnosti Wild Horse-a. Ne zaboravimo, riječ je o sportskom modelu, a ne o komercijalnom vozilu prodanom u 8 milijuna primjeraka. Fantastičan rezultat i u svakom slučaju zaslužen.

                  Mustang je atrakcija

                  Sredinom 60-ih godina Ford je poslovao uspješno. Njihovi su modeli izuzetno dobro prodavani u svim kategorijama, no nedostajao im je pravi sportski model. 1964. godine na salonu automobila u New Yorku Ford predstavlja studijski model Mustang sa 101 KS baziran na modelu Falcon. Automobil je bio relativno malen, no atraktivan sportski dizajn privlačio je poput magneta. Izdužen poklopac motora i dva okrugla fara između kojih je blistao veliki simbol konja u punom trku bili su pun pogodak. Danas je taj konj jedan od najpoznatijih simbola u svijetu automobila. Za serijsku izvedbu Ford povećava snagu na 120 KS dobivenu iz 6 cilindarskog motora obujma 3.3 litre. Automobil je imao trobrzinski manualni mjenjač i dovoljno mjesta za četiri osobe. No ono što je Mustanga činilo toliko jedinstvenim bila je mogućnost nadogradnje i opremanja modela po želji kupca. Komponente preuzimane s Falcon modela jamčile su jeftinu produkciju pa je originalni Mustang koštao samo 2386$. U ogromnom popisu dodatne opreme, između ostaloga, bili su klima uređaj te tri različita V8 motora. Uz to, za prave sportske “freakove” Ford je nudio poseban, sada već legendaran model iza čijeg je tuninga stajao poznati Carol Shelby - Shelby GT 350. Isti je koštao 4547$, a za pravu natjecateljsku Shelbyevu preinaku valjalo je izdvojiti 5950$. Ovi super-sportski Mustang modeli razvijali su između 300 i 360 KS nudeći izvanredne performanse – od 0 do 100 km/h za 6.5 s i 216 km/h najveće brzine! Danas ti isti modeli dostižu cijenu veću od 100 000$, a dobro očuvani primjerci s 6 ili 8 cilindričnim motorima vrijede između 40 000 i 50 000$.

                  Mustang je uzrok tučnjava

                  Mustang je 1964. godine na američkom kontinentu bio prava senzacija. Ako kažemo kako su se kupci tukli zbog njega, vjerujte kako ne pretjerujemo. Najbolje će vam to dočarati ovaj podatak. Već prvog dana kako su se Mustang modeli našli u izložbenim salonima Ford je zaprimio 22 000 narudžaba. U Fordu su ostali zatečeni. Nitko se nije nadao ovakvom uspjehu. U jednom Fordovom salonu u Chicagu prodavač je morao zatvoriti salon i pozvati policiju da se nosi s razularenom masom ljudi koja je navalila po Mustangove prospekte! Preko 4 milijuna ljudi posjetilo je Fordove salone u tjedan dana nakon predstavljanja! Kada se pročulo kako Mustang pruža i vrhunsku zabavu u vožnji Amerika je jednostavno poludjela. U manje od dvije godine Ford je proizveo čak milijun Mustang modela. Nedavno predstavljena posljednja generacija Mustanga po našem je skromnom mišljenju i dosad najuspjelija, naravno izuzev originala. U Fordu su zaista vrhunski spojili originalni izgled prve generacije s modernim stylingom. Onako kako to legendi i dolikuje.
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #24


                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #25
                      Chavrolet Corvette Sting Ray


                      Svaka proizvedena Corvetta - a bilo ih je više od milijun - ima karoseriju izrađenu od stakloplastike. To je čini najprodavanijim "plastičnim" automobilom svih vremena
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #26
                        Kada je GM napravio Corvettu Sting Ray, kao da je uzeo riječ "uspjeh" i pretvorio je u automobil. Bio je to trenutačni klasik koji je pokupio vrhnje svim konkurentskim masovno proizvedenim sportskim automobilima na tržištu. Slike ovog automobila prekrivale su više stranica magazina i zidova spavaćih soba nego Brigitte Bardot i Marilyn Monroe. Sting Ray '63 predstavljena je u kolovozu 1962. u formi cabrioleta i coupea. Coupe je bio revolucija u dizajnu američkih automobila. Nije imao zupčasti hladnjak, gotovo nijedan znak, ali je imao oblik koji je savršeno opisivao sve tri dimenzije. Bio je i kontradiktoran: dok su imitacije usisnika za zrak na prednjim blatobranima i B nosači bili ugrađeni kako bi ojačali panele, a ne da bi izgledali lijepo, aluminijska rešetka nije imala nikakvu drugu ulogu osim da nas podsjeti na Sting Ray bolid sa utrka u pedestima. Agresivno dvostruko stražnje staklo dodatno je naglašavalo dvostruko zaobljen poklopac prtljažnika. Oblik je stiliziran iz dizajna vojnog aviona, a poklopac spremika za benzin sa svojim ukrštenim zastavama nije ostavljao nimalo sumnje da je upravo Corvetta ono što nestaje u daljini. Nije bilo boljeg automobila za pravo, američko kotrljanje prašnjavim autocestama Sjedinjenih Američkih Država. Prva reakcija javnosti na Sting Ray bila je naziv "Aero Coupe", no ona je bila daleko od aerodinamičnog. Oblik karoserije djelovao je kao avionsko krilo, zbog čega se prednji kraj podiže kada vozač prekorači 160 km/h. U izvještaju lista GM's Corvette News, koji je opisivao poboljšanu aerodinamiku na modelu iz 1968, glavni inženjer Zora Arkus-Duntov okrio je da je na originalnoj Sting Ray pri brzini od 225 km/h uzgon podizao prednji kraj na ovjesu za nevjerojatnih 7.5 centimetara. Efekt na upravljaču vrlo je lako zamisliti, kao što bi bila i panika odvjetnika tvrtke da je takav podatak objavljen u današnje doba. Svaka proizvedena Corvetta - a bilo ih je više od milijun - ima karoseriju izrađenu od stakloplastike. To je čini najprodavanijim "plastičnim" automobilom svih vremena, kao i najpopularnijim sportskim dvosjedom. Corvettina karoserija bila je iznenađujuće glatka, iako je materijal i dalje bio podložan čudnim pukotinama. Convertible je bio fleksibilan auto, ali je zato Coupe s krovnom konstrukcijom imao nevjerojatno čvrstu strukturu s impresivnom otpornošću na uvijanje, što je poboljšalo ležanje na cesti. Ipak, najveća prednost staklo-plastike bila je i ostala nedostatak hrđe. Srce koje kuca u Sting Rayu legendarni je small-block Chevy V8. Ovaj 5.4 litarski motor je najplodonosniji agregat u povijesti automobila - na istoj bazičnoj konstrukciji izrađeno je nevjerojatnih 61 milijun komada koji su pokretali većinu GM-ove flote, plus ostale sportske automobile kao što su Gordon Keeble, Iso Grifo i čitava generacija hot-rod automobila izrađenih u kućnoj radinosti. Sa svojih 300 konjskih snaga i enormnim okretnim momentom to je fantastično fleksibilan motor sposoban za dugotrajnu vožnju najvećom brzinom, kada ogroman Carterov karburator radi punim kapacitetom, ili za snažno ubrzavanje u nižim brzinama, vrteći se do crvenog polja i brojeći pritom samo 6 sekundi od 0 do 100 km/h. Sting Ray svoj uspjeh uvelike mora zahvaliti nezavisnom ovjesu na sva četiri kotača. Usporedite stražnji ovjes Corvete 1963. i Jaguara E-type 1963. Oba automobila koriste pogonsku osovinu kao gornju vezu, ali Corvetta ima znatno manje pomičnih dijelova, čime se uštedjelo na težini i cijeni. Možda su konstrukcija i smještaj kotača na E-typeu bolji, ali činjenica jest da je Corvetta imala konkurentni posve nezavisni ovjes, dok se većina ostalih sportskih automobila borila s krutim ili De Dion osovinama. U unutrašnjosti se nastavlja tema rafiniranih perfomansi. Stilisti se nisu zadovoljili samo postavljanjem šest instrumenata ispred vozača - na modelu iz 1963. u centru i oko brojača izrađeni su posebni okviri koji podsjećaju na metal. Noću brojači svijetle točno u duhu američke mjesečine iz 1963. Nažalost, od 1964. su postali crni i bez okvira. Sportski automobil Corvette izrađivala je tvrtka Chevrolet od 1953. Novi model za 1963. godinu dodatno je nazvan "Sting Ray".Coupe verzija isprva je bila znana kao Aero Coupe, ali kada je stražnje staklo u jednom komadu 1964. zamijenilo dotadašnje neodoljivo dvostruko, model '63 prozvan je Split-window Coupe. Corvette je nastavila koristiti ime Sting Ray (pisano kao dvije riječi) do 1968., kada je došao novi model, koji nije imao dodatno ime. Godine 1969. oznaka Stingray se vratila - ovaj put kao jedna riječ - i ostala u upotrebi do 1977.
                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #27


                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #28
                            Foto dodatak-Shelby Cobra
                            1962-1965

                            Prva Cobra, broj sasije CSX 200



                            Novoosnovana firma Shelby American na prvobitnoj lokaciji u Venice Beachu California


                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • Sasha
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 4126
                              • Novi Sad

                              #29
                              1965-1969

                              Nove prostorije koje su se nalazile na Los Angeles International Airportu, pred auto puta, shelby je zakupio dve hale i ogroman parking


                              Enterijer GT 350 iz 1965 sa karakteristicnim centralnim brzinomerom


                              Proizvodni pogon drumskih modela


                              Trkacko odeljenje sa cobrama, GT 40 i GT 350 Mustanzima
                              www.arcs.org.rs/forum

                              Comment

                              • Sasha
                                CBC Senator XXL
                                • 04.10.2004
                                • 4126
                                • Novi Sad

                                #30
                                Parkin ispred, GT 350 ceka isporuku


                                GT 40 Mk IV i Shelby jedan od vodecih ljudi tima


                                Proizvodna linija 1967 god


                                Lista automobila koje je Shelby napravio je ogromna....reklama za Sunbeam Tiger


                                Caroll Shelby danas....trkac, konstruktor, filantrop, legenda,genije i vecni sampion!!!
                                www.arcs.org.rs/forum

                                Comment

                                Working...
                                X