Ford

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Ford

    Ford T "Tin Lizzy"
    Prvi automobil s pokretne trake


    Henry Ford je svojom genijalnošću automobilsku provinciju zvanu Sjedinjene Američke Države pretvorio u najvećeg proizvođača osobnih vozila na svijetu.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Kraj prošlog stoljeća Sjedinjene su Američke Države dočekale kao automobilska provincija. Domaći su proizvođači otkupljivali licence od europskih, dok su vlastitu proizvodnju štitili visokim uvoznim carinama i porezima. Sve što se do tada proizvodilo, proizvodilo se u malim serijama, a nijedan model nije ostavio neki dublji trag. Država je čekala čovjeka koji će njenu autoindustriju dići na slijedeći nivo i time je proslaviti diljem svijeta. Spasiocu je ime bilo Henry Ford, koji, nezadovoljan malom produkcijom, 16. lipnja 1903, zajedno s još jedanaest dioničara osniva Ford Motor Company. Na samom početku, u tvrtku je uloženo 28.000 američkih dolara. Pet godina kasnije, Fordov san polako se počeo ostvarivati... Henry Ford bio je iznimno nadaren konstruktor i mehaničar, ali svoju pravu vrijednost u organizaciji posla te trgovini dokazao je modelom T. Umjesto, do tada klasičnog, ručnog sklapanja svakog automobila pojedino, na način da se netko morao prošetati po desna vrata, netko drugi po masku hladnjaka, a netko treći po matice za stražnje kotače, pada mu na pamet ideja. Gledajući vlastite radnike kako se međusobno sudaraju s dijelovima automobila u rukama, Henry Ford uvodi pokretnu traku, na kojoj dijelovi, po određenom redoslijedu, dolaze sami od sebe. Genijalna jednostavnost i jednostavna genijalnost. Netko se kad-tad morao toga sjetiti... Pokretna traka omogućila je do tada nezamislivu velikoserijsku proizvodnju pa je iz tvornice izlazilo i do impozantnih 9.000 automobila dnevno. I dan-danas to je fascinantan podatak, a Fordu je to pošlo za rukom prije više od 90 godina. Istovremeno, nadareni trgovac osniva i vlastitu prodajnu mrežu, gdje dolazi do pojave tzv. dealera. Do tada su se automobili prodavali u radionicama, izravno nakon sklapanja, ali proizvodnja je tada već bila premasovna za stvaranje novih gužvi u tako skučenim prostorima. Fordova prodajna mreža uključivala je otvaranje tzv. autosalona, gdje su ranije spomenuti dealeri prodavali vozila, i to za određeni postotak, naravno. Godine 1914.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Ford T koštao je 850 američkih dolara i već je postao pravi domaći narodni automobil. Amerikanci su ga toliko zavoljeli da su mu uskoro i nadjenuli nadimak - "Tin Lizzy". Zbog iznimne popularnosti modela T, Henry Ford postavlja sam sebi vrlo visok cilj - te godine mora prodati više od 300.000 primjeraka, a svakog će kupca tada nagraditi povratom od 50 US$. Na svoju žalost, 1914. godine prodao je nedovoljnih 208.218 jedinica, ali je svoje obećanje kupcima svejedno ispunio. Henry je bio i vrlo duhovit, te sposoban majstor za reklamu; nedostatke automobila znao je iskoristiti na način koji se prosječnom Amerikancu izrazito svidio. Tako je, pošto je zbog smanjenja troškova proizvodnje, automobil bio bojan isključivo u crnu boju, jedan od reklamnih slogana glasio: "Kupac može birati i boju,... ako je ona - crna!". Automobil je postao simbol američke tehnike i marljivosti, bilo ga je lako održavati, bio je vrlo pristupačan po cijeni, a po konstrukciji toliko jednostavan da ga je bilo praktički nemoguće poboljšavati. Motor koji je pokretao Tin Lizzy bio je četverocilindarski, obujma 2.900 cm3 i snage 20 konja pri 1.500 okretaja u minuti, što je bilo dovoljno da pogura vozilo do 60 kilometara na sat. Pogon je bio na stražnje kotače. Ford T proizvodio se od 1908. do 1927. i u tom je razdoblju isporučeno 15,176.888 primjeraka, čime je postao najprodavaniji automobil svih vremena. Tek će ga s trona skinuti Volkswagenova Buba, ali mnogo, mnogo godina kasnije. Sredinom 1999. godine, najrelevantniji automobilistički novinari iz cijelog svijeta dali su svoj glas za upravo onaj automobil koji su smatrali dostojnim titule automobila stoljeća. Svi oni kojima automobili u životu nešto znače s velikim su nestrpljenjem čekali proglašenje pobjednika, a kada je konačno objavljeno da je pobjednik Ford T, mnogi nisu mogli vjerovati u ono što su čuli. Objektivno gledajući, ono sto ga je na taj tron dovelo, ipak je više bila činjenica da je bio prvi automobil s pokretne trake, nego li automobil sam po sebi. Ipak, ruku na srce, teško da će ikada više ijedan automobil u tako relativno kratkom roku, od samo 20 godina, biti prodan u preko 15 milijuna primjeraka. I tu činjenicu, između ostalog treba poštovati prije izricanja bilo kakvog subjektivnog suda. Bez trunke nedoumice, možemo reci da je Henry Ford modelom T pokrenuo revoluciju i naglavačke okrenuo dotadašnji sistem velikoserijske proizvodnje automobila. I ne samo to. Henry je svojom genijalnošću automobilsku provinciju zvanu Sjedinjene Američke Države pretvorio u najvećeg proizvođača osobnih vozila na svijetu. Malo se ljudi u cjelokupnoj svjetskoj povijesti moglo pohvaliti tolikim pozitivnim utjecajem na ekonomske brojke pojedine države.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4


        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Ford Capri

          Umanjeni Mustang, jedino ste to mogli zaključiti vidjevši novi Fordov model. A upravo je to i bio clij. Dugačak prednji kraj, kratka stražnjica i takozvano Fastback rješenje linije krova zaista su asocirali na velikog tatu Mustanga. No, ovaj je mogao biti puno umiljatiji.
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #6
            Šezdesete su bile sjajne godine za automobilske fanatike. Prave moćne ?pile? vladaju svjetskom scenom. U Europi su tu modeli poput Porschea 911, Jaguara E-type, Mercedesovih srebrnih strijela, a s druge strane Atlantika Amerikanci su totalno zaluđeni izvrsnim Fordovim sportskim modelom – Mustang. ?Wild Horse? je djelovao poput magneta što, naravno, nije promaknulo ni čelnicima Forda u Europi. Kopirati koncept te ga prilagoditi europskim kupcima bio je zadatak stavljen pred Fordove inženjere. Uz to, novi je model trebao pomoći u poboljšanju prilično loših prodajnih rezultata.

            Opaki dizajn

            I tako u svim Fordovim europskim centrima počinje razvoj novog modela. Naputak s vrha, odnosno preko bare, bio je jasan – cjelokupni posao mora se napraviti u Europi. Ime projekta: Colt. Glavne uloge igrali su centar u njemačkom Kölnu i onaj u engleskom Halewoodu. Kada je rezultat predstavljen početkom 1969. godine direktori kompanije već su odabrali novo, kudikamo bezopasnije ime - Capri. Umanjeni Mustang, jedino ste to mogli zaključiti vidjevši novi Fordov model. A upravo je to i bio clij. Dugačak prednji kraj, kratka stražnjica i takozvano Fastback rješenje linije krova zaista su asocirali na velikog tatu Mustanga. No, ovaj je mogao biti puno umiljatiji. Sportski coupe je, između ostalog, bio dostupan i sa slabašnim 1.3 litrenim 50 KS motorom. 133 km/h najveće brzine i čak 22.7 sekundi za ubrzanje 0-100 km/h bilo je sve samo ne dostojno jednog automobila sa sportskim prizvukom. No, naravno, nije to bilo sve. Ni približno. Naime, kao što smo naveli na početku Capri je uz imidž Fordu trebao donijeti i podosta ?Bucksa?. Dakle, recept je prilično dobro zamišljen – automobil ?ljutog? izgleda sa slabašnim motorom kojeg može voziti i vaša baka. A da to nitko ne zna. Ponuda četverocilindričnih agregata tako je uključivala još dva motora – sa 60 odnosno 75 KS. Top-model početne faze proizvodnje krio se iza oznake 2300 GT. Sa 108 KS dostizao je sportskih 178 km/h. Kažemo top-model početne faze…
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              Plastična bomba

              1970. godine pojavljuje se ?plastična bomba? Capri 2600 RS. Njegov 160 KS snažan 2.6 litreni motor je ?Mini Mustanga? tjerao od 0-100 km/h za 8 sekundi te maksimalnih 200 km/h! Uz izvrstan motor model RS bio je i olakšan – plastika na poklopcu motora i prtljažnika, prozori od pleksiglasa, a preteškim odbojnicima ovdje nije bilo mjesta. Ford je kupcima ponudio i specijalne pakete opreme. Sve je to utjecalo na sjajne rezultate. Nakon samo devet mjeseci u Kölnu obilježavaju veliki jubilej – 75.000 proizvedenih automobila. 1973. godine brojka raste na rekordnih 233.449.

              Super Capri – turbo sa 188 KS

              S faceliftom i novim motorima nastavljaju se dobri prodajni rezultati. No, ne zadugo. Naftna kriza i dolazak novog sportskog kompaktnog konkurenta – Golfa GTI označavaju početak teških dana za Capri. Unatoč tome 1978. godine pojavljuje se i treća generacija. Apsolutni hit bio je Capri s 2.8 motorom. Direktno ubrizgavanje benzina i 160 KS, a nešto kasnije i turbo verzija sa 188 KS. Bio je to i najsnažniji Capri svih vremena. S vremenom Capri ipak posustaje pred sportašima s obiteljskim predznakom. 1985. godine prestaje prodaja u Njemačkoj i većini Europe, no u Engleskoj je 1986. prodano još 10.000 modela. U travnju 1987. godine Ford zatvara poglavlje imena Capri. U gotovo 18 godina proizvedeno je točno 1.886.647 ?Mini Mustanga?.
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #8

                Model 1300 prve generacije


                Model druge generacije


                Modeli treće generacije

                Proizvodnja: 1969-1987
                Motor: V6, 2294 cm3
                Snaga (KS): 50-188
                Broj proizvedenih primjeraka: 1.886.647
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #9
                  Ford GT40

                  U nazivu GT40, GT znači Grand Tourismo, a brojka visinu u inčima, otprilike 100 cm.
                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #10
                    Da biste razumjeli ovaj auto, prvo morate ponešto saznati o vremenu koje je prethodilo njegovom nastanku. Američka auto industrija bila je izuzetno podložna iznenadnim napadima ludila koja su se ritmički ponavljali. Ono koje je za nas sad značajno dogodilo se 1957. godine kad je Američka udruga proizvođača automobila odlučila u vječnoj potrazi za sigurnošću zabraniti sve vrste auto utrka. Naravno, utrke su se i dalje održavale, ali neslužbeno. Henry Ford II mrzio je nastalu situaciju i krenuo je u akciju. Nije želio lagati, a još više je mrzio tako očigledno izbjegavanje istine i jednostavno je odlučio da, što se Forda tiče, više se neće pridržavati Naputka. Postavljen je novi cilj, osvojiti 500 milja Indianapolisa i 24 sata LeMansa. Vođa tima za osvajanje Indya bio je genijalni Colin Chapman, a za drugi Cilj je doveden John Wyer. U nazivu GT40, GT znači Grand Tourismo, a brojka visinu u inčima, otprilike 100 cm. GT40 je prvi put službeno izložen oku javnosti 3. travnja 1964. godine u New Yorku. U prvom GT40 motor je imao obujam od 4.2 litre i bio je u cijelosti napravljen od aluminija. Razvijao je 350 KS pri 7000 o/min uz najveći okretni moment od 343 Nm pri 5600 o/min. Uz neizmjerne napore i nakon samo dva mjeseca priprema, tri su GT40 ipak došla u LeMans. Dva su otpala nakon četiri sata, a treći kojeg su vozili Phill Hill i Bruce McLaren izdržao je 13 sati. Nakon toga pokušaja svi su zapazili GT40 i u tisku su osvanuli naslovi 'Ford protiv Ferrarija' i sl. Cestovna inačica GT40 se pojavila 1966. godine. Cestovna verzija imala je od početka motor obujma 4.7 litara smanjene snage. Najveća brzina bila je za ono vrijeme fantastičnih 263 km/h. Izvana je civilna verzija bila identična trkaćoj.
                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11
                      U unutrašnjosti su bile najveće razlike: instrumentarij je obogaćen brzinomjerom, ugrađena su zatamnjena stakla i duboki džepovi u vrata, ujedno jedina mjesta za odlaganje stvari u unutrašnjosti. Značajno su poboljšana sjedala koja su imala sistem ventilacije da bi vlasnika ipak donekle spasila od toplinskog udara. Proizveden je samo 31 komad Forda GT40 nazvanog Mk1. Iako izniman automobil, u Fordu su zaključili da GT40 Mk1 nije dovoljno sposoban za osvajanje LeMansa pa se odmah prišlo razvoju nove, jače inačice. Auto je nazvan Mk2. Izmjene su bile velike, a najznačajnija odnosila se na drugi, tzv. 'big block' motor. Obujam motora iznosio je 427 kubična inča, odnosno 7 litara, a snaga 485 KS pri 6200 o/min i 594 Nm okretnog momenta pri 4000 o/min. I tako je nakon promjena na modelu 1966. godina ostala je zlatnim slovima upisana u povijest Forda. GT40 osvojio je prva tri mjesta u Daytoni , prva dva u Sebringu i prva tri u LeMansu. Bruce McLaren i Chris Amon bili su posada pobjedničkog GT40. Sva tri GT40 doslovce su pomela konkurenciju, tolika je bila razlika na cilju. Nakon još dvije godine dominacije, za 1969. su Ferrari i Porsche doveli jake snage; nove, jače i brže automobile, nego ikad prije. Cilj je jasan: pobijediti Ford i ponovno osvojiti LeMans. To je kreiralo najzbudljivju završnicu LeMansa ikad viđenu. Jacky Ickx i Jack Oliver u GT40 pobijedili su s prednošću od samo dvije sekunde! Ford GT40 je u LeMansu na legendarnoj, pet kilometara dugoj Mulsane ravnici postogao brzinu od skoro 350 km/h, što je i danas iznimno brzo.. Da bi se ograničile brzine, krajem 1969. su donešena ograničenja koja su se ticala obujma motora i to je bio kraj za GT40. Ostaje istina da GT40 nije izgubio na stazi, već za stolom. Ostaje još samo da prenesemo dojmove kolega koji su imali privilegiju voziti GT40. Brzinomjer je daleko lijevo i označen do brojke 200, milja naravno. Mjenjač je sekvencijalni, a spojka tvrda i teška. U retrovizoru se vide rasplinjači i njihovih osam usisnih grla s mrežicama. Najdominantniji detalj koji se urezuje u sjećanje je nevjerojatna buka. V8 nije utišan nikakvim prigušivačima, jer ispušna cijev je kraća od metra, a motor se nalazi ni metar iza vozača. Svaki dodir gasa trenutačno izaziva okretaje i lagano potresanje cijelog automobila. Čak i kad je motor potpuno zagrijan, ne prihvaća gas najbolje ispod 3000 o/min. Treba ga držati iznad te granice, ali to nije problem. GT40 ostaje jedan od velikana auto sporta. Iznimno elegantan, predivan, brz i jak. Svi atributi koje obično po navici odmah povezujemo s Ferrarijem, lijepe se na GT40. To nije slučajno, ovo je ipak Ford koji je četiri puta porazio Ferrari. To se ne događa često. Zato je ovom autu besmrtnost zajamčena.
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #12


                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #13
                          10 stvari koje niste znali o Fordu
                          Kako Ford ove godine slavi svoju stogodišnjicu tako i zaslužuje poneku rečenicu više o svojoj slavnoj prošlosti. Ford je jedan od najznačajnijih svetskih proizvođača a njegov osnivač Henry Ford zabeležen je u istorijiti s revolucionarnom inovacijom masovne proizvodnje koja je definitivno svet industrije pokrenula u novom smeru. Masovna proizvodnja približila je automobil, do tada luksuz za odabrane, i široj publici.

                          1. Kada je završila proizvodnja Modela T 1927. godine, broj proizvedenih automobila iznosio je oko 16 miliona jedinica. Iako je kasnije taj rekord nadmašila VW Buba sa više od 20 miliona vozila, doduše, tokom puno dužeg vremenskog perioda - nijedan automobil nije (verovatno ni neće) premašio udeo od 56.5 posto u svekupnom broju registrovanih automobila u svetu 1921. godine odnosno, njegovih 50.4 posto udela u svetskoj proizvodnji automobila iz 1918. godine kada je iz proizvodnje izašlo 642,750 Modela T u odnosu na sveukupnu brojku od 1,275,324 vozila proizvedenih u svetu u to vreme.


                          2. Henry Ford izrekao je svoju poznatu rečenicu: "Svaki kupac može dobiti automobil u bilo kojoj boji dokle god je crna" usled ubrzanja proizvodnog procesa do kojeg je došlo zbog uvođenja pokretne trake 1914. godine. Automobili su se proizvodili toliko brzo da je jedina boja koja se mogla osušiti dovoljno brzo bila crna japan enamel boja. Pre nego što je uspostavljena pokretna traka, Fordovi automobili proizvodili su se u više boja, što se i nastavilo nakon 1926.godine kada je tehnologija boje konačno uhvatila korak s metodama proizvodnje.


                          3. 10. decembra 1915. godine proizveden je milioniti Model T čime je Ford postao prvi proizvođač ikad koji je dostigao brojku od milion proizvedenih automobila. 1921.godine Ford je bio i prvi proizvođač koji je nadmašio brojku od milion proizvedenih jedinica u jednoj godini proizvevši 1,003,054 Modela T u svojim fabrikama u Severnoj Americi i Britaniji.

                          4. "Just-in-time" poslednji je krik u načinu proizvodnje kojim se postiže povećana produktivnost, ali koncept - kao uostalom i štošta drugo - potiče od Henryja Forda i Modela T. 1924. godine Ford je sa neskrivenim ponosom tvrdio da čitav brod gvožđa koji stigne u fabriku Rouge Plant u ponedjeljak u 8 ujutro postaje gotov automobilom već u sredu u 9 sati, a u rukama trgovaca do podneva istog dana - "preobražaj sirovog materijala u cash za otprilike 33 sata".

                          5. Pojam "masovna proizvodnja" prvi put je upotrebljen u članku koji se pripisuje Henryju Fordu u trinaestom (1926) izdanju Encyclopaedia Britannica. Dvadesetak godina kasnije, jedan Fordov izvršni direktor uveo je izraz "automatizacija."
                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #14
                            6. Prvi automobil sa sigurnosnim staklom kao standardnom opremom bio je Model A koji je Ford uveo 2. decembra 1927.godine.

                            7. Henryju Fordu trebalo je manje od četiri meseca, dotad najkraći vremenski period utrošen za proces stvaranja od koncepta do proizvodnje, da bi predstavio tržištu svoj revolucionarni V8. Zeleno svetlo dato je u decembru 1931. godine, a automobil se pojavio na tržištu 31.marta 1932. Fordov prvi automobil oblikovan za Evropu, Model Y 933 cc, razvijan je u isto vreme. Od praznog lista papira u oktobru 1931. godine, već u februaru 1932. godine prezentiran je celoj Evropi, a u proizvodnju je ušao početkom avgusta iste godine.


                            8. Ford je svetski pionir i u crash testovima. Testovi započeti 1951. godine i koje je sprovodio Engineering Research Department - Istraživački deo u Americi, rezultirali su takvim otkrićima kao što su npr. sigurnosne brave na vratima. Prvi objavljen test 1955. godine bio je Fordov program crash testova s lutkama u koje su ugrađeni elektronski merni instrumenti.

                            9. 1985.godine prvi put je ugrađen ABS u Ford Scorpio. Opcija ABS na Fiesti 1989.godine učinila je Ford prvim proizvođačem koji je ponudio ovu izuzetno važnu opciju za svaki svoj automobil.

                            10. Tokom godina Ford je istraživao mogućnosti kupovine mnogih poznatih kompanija. Dok su Jaguar, Aston Martin, Land Rover i Volvo deo Ford grupe, mnoge druge dolazile su u obzir, ali dogovori oko uslova za njihovu akviziciju nisu postignuti. 1948. Ford je pokušao da kupi Volkswagen ali je bio zatečen složenim odnosima vlasništva te nemačke komapnije. Druge fabrike koje su se našle na "shopping listi" za akviziciju ili spajanje tokom proteklih 50 godina bile su Lancia, Fiat, Ferrari, Rover, Rootes, Auto Union, Lotus, Berliet, Borgward, Mercedes, BMW i Saab.
                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • Sasha
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 4126
                              • Novi Sad

                              #15
                              Ford Torino

                              Priča o Fordu Torino počinje davne 1955. godine kada je Ford predstavio model Fairlane (punim je sjajem zasjao tek 1962. godine kada je u novoj verziji predstavljen kao model koji će braniti čast Forda u popularnom segmentu muscle carsa). Ime ? Fairlane - poteklo je od imena vile Henrya Forda u Dearbornu. Pri samom pojavljivanju 1955. godine to je bio potpuni model sa, čak, šest različitih karoserijskih stilova. Model nazvan - Torino, koji je zamijenio Fairlinea, bio je u Fordovoj ponudi od 1968. do 1976. godine, a prodavao se pod sloganom: ?Fordova najsjajnija ideja?. Iako se radilo o novom modelu, Ford je sve do 1971. godine koristio ime ?Fairline? iz prostog razloga što je ime ?Torino? korišteno i za druge modele posebnih serija. Prvi Torino je i dalje bio sportski sedan, a bio je čak i veći od Fairlinea kojeg je zamijenio. Potpune novosti, koje su u to vrijeme najviše fascinirale, svakako su potpuno nova linija krova u prepoznatljivom ?fastback? stilu, a u ponudu je stigla i karoserija sa dvoja vrata i tvrdim krovom. Torino je od početka proizvodnje dolazio sa solidnim zalihama snage koju su isporučivali V8 agregati.
                              Prvi u ponudi je bio 4.9-litarski ?small-block? 302, kojeg je pratio 6.4-litarski ?big-block? 390, dok je 1969. godine predstavljen i 428 Cobra Jet. Kako je vrijeme odmicalo sve više se nazirao i Gran Torino iz filma ?Starsky & Hutch?. Novo poglavlje otvara se početkom '70-ih godina kada je Torino ponovno pretrpio kompletnu promjenu stila i izgleda. Novi Torino su, na oduševljenje svih, karakterisale atraktivne i aerodinamične linije, a bio je niži, širi i duži - što je odlično popravilo utisak koji je ovaj automobil ostavljao pri posmatranju. Tokom 1970. godine Torino je pretrpio promjene u izgledu, a predstavljen je i 351 Cleveland agregat za kojim su uslijedili: 429 Thunder Jet, Cobra Jet i Super Cobra Jet. Agregat sa oznakom 429 Cobra Jet isporučivao je 360 KS, a bilo je moguće naručiti i za 5 KS snažniju verziju prepoznatljivu po usisniku za zrak na ogromnom poklopcu motora. Pored snage ovaj Torino je bio pravi dragulj, zahvaljujući i svom izgledu koji je istaknut 15-inčnim Magnum 500 hromiranim felgama te (po želji) preklopnim prednjim svjetlima. Svjetla su se za vrijeme vožnje aktivirala, zahvaljujući vakuumskom sistemu, i isto tako zatvarala - kada je automobil bio u stanju mirovanja. Kao što se može primjetiti, modeli Torina iz 1970. i 1971. godine nudili su zaista mnogo, bez obzira na prohtjeve entuzijasta.
                              www.arcs.org.rs/forum

                              Comment

                              Working...
                              X