Rolls Royce

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Rolls Royce

    Rolls Royce Silver Ghost
    ?Najbolji automobil na svijetu?


    Henry Royce imao je samo jednu misao na pameti – napraviti najbolji automobil na svijetu. 1907. godine predstavljen je model Silver Ghost, automobil koji je proslavio slavnu englesku marku i koji je prema mnogima upravo prepoznat kao najbolji automobil na svijetu.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Početkom stoljeća britanski kupac automobila nije imao preveliku mogućnost biranja. Britanska industrija automobila nalazila se u pelenama i automobili su se pretežno uvozili iz Francuske. Tako je i Henry Royce svoj automobil kupio kod omraženih susjeda i naravno, automobil se nije dao upaliti. Roycea je to jako razljutilo i ponukalo na razmišljanje o proizvodnji vlastitog automobila. Samo nekoliko godina kasnije nastaje najlegendarniji Rolls Royce, model Silver Ghost.

    Samo najbolje

    Već od samog početka bilo je vidljivo da je Royce odlučio proizvoditi vrhunske automobile. Najmodernija tehnika ukomponirana s najboljim i najluksuznijim materijalima bili su od samog početka zaštitni znak za Rolls Royce. Svaki, pa i najmanji dio izrađen je sa savršenom pažnjom i perfekcijom. I to sve radi filozofije Roycea: kvaliteta mora biti vrhunska i to pod svaku cijenu. A cijena je od samih početaka bila astronomska - 1.400 britanskih funti za jedan automobil! Primjera radi, u susjednoj Francuskoj se za toliko novca tada moglo kupiti osam luksuznih automobila.

    Čak i škola vožnje te call-service

    Silver Ghost je predstavljen 1907. godine. Pokretao ga je motor zapremine 7 litara čija je konstrukcija bila glomazna, no besprijekorno kvalitetna. Prvi model je imao četverobrzinski mjenjač, no pošto tadašnji kupac nije previše volio mijenjanje brzina ubrzo je zamijenjen trobrzinskim. Motor je razvijao 48 KS pri 1500/min što je bilo dovoljno za najveću brzinu od otprilike 90 km/h (brzina je ovisila o opremi i vrsti karoserije). Nedugo nakon početka prodaje Royce je uočio kako mnogi od njegovih kupaca ne poznaju ni osnove upravljanja automobilom. Rolls Royce je odgovorio otvaranjem škole vožnje 1910. godine. Uz ovu uslugu RR je ponudio i specijalnu servisnu uslugu u kojoj su njegovi mehaničari regularno ili na poziv obilazili vlasnike automobila i vršili potrebne mehaničke zahvate.

    Kvaliteta ispred kvantitete

    Na samom početku Rolls Royce je proizvodio samo četiri automobila tjedno. Više radi opsežnih kontrola kvalitete i dorade najsitnijih detalja jednostavno nije bilo moguće. Nakon što je tvornica 1909. preseljena u veća postrojenja kapacitet je povećan na devet automobila tjedno. Tijekom 18 godina proizvodnje ukupno je proizvedeno 6173 Silver Ghosta čiji je vanjski izgled tijekom tog vremena samo minimalno izmijenjen. Proizvodnja je definitivno prekinuta sredinom 1925. godine, jer je model unatoč svojoj popularnosti i kvaliteti zastario. Istina, i najbolji stare, no nikada ne bivaju zaboravljeni.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Rolls i u rallyu i u ratu
      Vjerojatno vam zvuči čudno no Rolls Royce se okušao i na ovom zahtjevnom natjecanju i dokazao da uz otmjenost ide i vrhunska kvaliteta potrebna za rally natjecanje. Silver Ghost je dominirao austrijskim Alpine Rallyom 1913. godine vozeći maksimalnom brzinom od 128 km/h. Sportske aktivnosti prekinuo je Prvi svjetski rat koji je mnoge uplašio kako će RR morati zatvoriti svoje pogone. Na kraju je RR opet izašao kao pobjednik – na šasiji Silver Ghosta izrađivali su oklopna vozila. A dugotrajnost ovih vozila najbolje se ogledala u činjenici što su ti automobili bili spremni za uporabu i na početku Drugog svjetskog rata.


      ekipa koja je 1913. za volanom Silver Ghosta dominirala na Austria Alpine Rallyu.


      vojni Silver Ghost kamion tijekom Prvog svjetskog rata


      pukovnik T.E. Lawrence, poznatiji kao Lawrence od Arabije. Tijekom Prvog svjetskog rata Lawrence je koristio devet oklopnih i terenskih Silver Ghosta prerađenih za korištenje u pustinjskim uvjetima.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4

        Silver Ghost iz 1913. godine


        Silver Ghost iz 1910. u specijalnoj izvedbi za lov. Automobil je posjedovao vojvoda od Windsora dok je bio na položaju princa od Walesa. Automobil je danas u muzeju. Početkom stoljeća bile su vrlo popularne prerade s drvenom nadogradnjom za lov


        Rolls-Royce Silver Ghost Sedanca de Ville iz 1915 godine. Ovakve izvedbe su korištene za vožnju po gradu. Otvoreni prostor za vozača nije bio namijenjen da bi vozač mogao uživati u kabriolet osjećaju, već je predstavljao klasnu razliku između njega i gospode koja su se vozila straga.

        Proizvodnja: 1907. - 1925.
        Motor: R6, 7036 cm3
        Snaga (KS): 48 @ 1500/min
        Maksimalna brzina (km/h): 90
        Broj proizvedenih primjeraka: 6173
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Rolls-Royce Phantom I & Phantom II

          Već na prvi pogled znali ste kako su to automobili s dušom. Automobili čijim “žilama” kola plava krv poput njihovih vlasnika. Dame i gospodo, Rolls-Royce Phantom I i Rolls-Royce Phantom II.
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #6
            Predstavljanje prvog modela otkako je slavna aristokratska britanska marka u rukama njemačkog BMW-a ponukalo nas je da se prisjetimo legendarnih Phantoma iz 20-ih i 30-ih godina prošlog stoljeća jer su upravo oni poslužili kao inspiracija za nastanak novog Rollsa. Dugačak međuosovinski razmak, kratki prednji prevjes, masivan C nosač krova, dugački poklopac motora te, naravno, uzvišeno ?držanje?, sve su to detalji koje je novi Phantom 2003. preuzeo od legendarnih fantoma iz samih početaka proizvodnje automobila jednog od najpoznatijeg dueta uopće na svijetu – Charlesa Stewarta Rollsa i Fredericka Henrya Roycea.

            New Phantom

            Model New Phantom predstavljen je u svibnju 1925. godine. Bio je to drugi Rolls-Royce nakon legendarnog Silver Ghosta, prvog R-R modela prisutnog na tržištu punih 18 godina. Koristeći gotovo identičnu šasiju modela Silver Ghost, New Phantom, kasnije poznatiji pod nazivom Phantom I, bio je prepun inovacija. Novi razvodni sistem smješten unutar jednodijelne odvojive glave cilindara omogućavao je masivnom rednom šesterocilindrašu obujma 7668 cm3 puno veću snagu od prethodnika. Inače, Rolls-Royce nikada nije otkrivao podatke o snazi svojih modela. Sve u svemu, karakteristike koje je inženjer Royce smatrao osnovnima - vrhunska mirnoća rada motora uz uvijek dovoljno snage - bile su neupitne. Druga novost su mehaničke kočnice na svim kotačima, dok je sistem paljenja s dvije svjećice po cilindru preuzet sa Silver Ghosta. Ugođaj u kabini je također impresionirao. Najskupocjeniji materijali osiguravali su kraljevski ugođaj samo odabranoj gospodi. Ukupno je proizvedeno 2269 modela Phantom I.

            Phantom II

            Nakon petogodišnje proizvodnje R-R predstavlja nasljednika – model Phantom II. Ovaj je model bio i posljednji čiji je razvoj od nacrta do kompletnog modela nadzirao sam F. Henry Royce. Svojom elegantnom modernom formom Phantom II je impresionirao, a s tehničke strane nadmašio je i legendarnog Silver Ghosta. Motor i mjenjačka kutija bili su spojeni, predstavljena je potpuno nova koncepcija stražnjeg ovjesa, a dizajn prednje osovine omogućavao je izvanrednu stabilnost prilikom kočenja. Predstavljena je i sportska varijanta s lakšom karoserijom – Phantom II Continental. U vrijeme ovog modela R-R kupuje Bentley, a 1933. godine umire i drugi R iz imena, slavni inženjer Royce. Proizvedeno je 1402 modela Phantom II i 278 modela Phantom II Continental. 1936. godine na tržište stiže nasljednik, model Phantom III.

            Phantom – genijalna serija

            Phantom I i Phantom II bili su vjesnici posebne serije izuzetnih automobila sa legendarnom božicom Emily koji su već samom pojavom predstavljali nešto posebno, uzvišeno, skupo. Serija od 6 modela, posljednji se proizvodio čak 25 godina (1968-1991), ove je godine dopunjena novim englesko-njemačkim draguljom koji slavnu britansku marku ponovno gura gdje joj je mjesto. U sam vrh najboljih limuzina na svijetu.
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7




              Proizvodnja: Phantom I 1925-1929, Phantom II 1929-1939
              Motor: R6 twin-spark
              Obujam cm3: 7668
              Mjenjač: 4 brzine
              Međuosovinski razmak (mm): 3639 ili 3823 3658 ili 3810
              Broj primjeraka: Phantom I 2269, Phantom II 1680
              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              Working...
              X