Evo jedne pomalo zaboravljene lepotice...

Alfa 6 ulazi u produkciju 1979 godine kao vrhunska, udobna limuzina. Iako Alfa, ponasanje u voznji joj nije bilo sportsko, tipicno za ostale Alfe, no i namena joj je bila drugacija... Medju ljubiteljima (a i novinarima) bila je nazvana "italijanskim Rolsom".
Proizvodjena je u dve verzije do 1986 godine, a tacan broj primeraka koji je napustio fabriku nisam tacno utvrdio. Nasao sam dva podatka: 12050 i 14377. Koji je tacan, mozda nije ni vazno..
U 6-icu su ugradjivana tri motora.Prvi, cuveni 2,5 V6 od 160 konja, znamo ga i iz 75-ice, 90-ice GTV-a itd. Drugi je bio cetvorocilindras od 2,0l ali nije odigrao znacajniju ulogu, i treci, VM-ov turbodizel od 2,5l sa pet cilindara i 105 konja. V6 je terao "preko 195" km/h, a sa dizelom max brzina je bila 171 km/h.
Za svoje doba je poprilicno veliki auto, duzina je celih 4,76m, siroka 1,684m i visoka 1,425m uz medjuosovinsko rastojanje od 2,60m i masu od 1430kg (V6). To se lepo i vidi po prostoru oko zadnje klupe.


Evo i nekoliko interesantnih detalja u vezi ove Alfice:
~Nije postojala lampica pritiska ulja, pa ako ne gledate manometar a pritisak padne, pumpa za gorivo prekida sa radom (a i ko vam kriv ako niste gledali doticni
)
~Neki smatraju 6-icu (a ne Alfettu) pretecom 75-ice, 90-ice i GTV-a, mada je transmisija klasicno smestena iza motora
~Zadnja osovina je naravno bila DeDion, a kocnice dvokruzne, s tim sto je jedan "krug" bio i za prednje i za zadnje tockove, a drugi samo za prednje sto znaci da prednje kocnice imaju po dvoje kocionih kljesta sa razlicitim vodovima!
~Centralna brava samo zakljucava centralno, otkljucavanje vrata je pojedinacno...


Alfa 6 ulazi u produkciju 1979 godine kao vrhunska, udobna limuzina. Iako Alfa, ponasanje u voznji joj nije bilo sportsko, tipicno za ostale Alfe, no i namena joj je bila drugacija... Medju ljubiteljima (a i novinarima) bila je nazvana "italijanskim Rolsom".
Proizvodjena je u dve verzije do 1986 godine, a tacan broj primeraka koji je napustio fabriku nisam tacno utvrdio. Nasao sam dva podatka: 12050 i 14377. Koji je tacan, mozda nije ni vazno..
U 6-icu su ugradjivana tri motora.Prvi, cuveni 2,5 V6 od 160 konja, znamo ga i iz 75-ice, 90-ice GTV-a itd. Drugi je bio cetvorocilindras od 2,0l ali nije odigrao znacajniju ulogu, i treci, VM-ov turbodizel od 2,5l sa pet cilindara i 105 konja. V6 je terao "preko 195" km/h, a sa dizelom max brzina je bila 171 km/h.
Za svoje doba je poprilicno veliki auto, duzina je celih 4,76m, siroka 1,684m i visoka 1,425m uz medjuosovinsko rastojanje od 2,60m i masu od 1430kg (V6). To se lepo i vidi po prostoru oko zadnje klupe.


Evo i nekoliko interesantnih detalja u vezi ove Alfice:
~Nije postojala lampica pritiska ulja, pa ako ne gledate manometar a pritisak padne, pumpa za gorivo prekida sa radom (a i ko vam kriv ako niste gledali doticni

~Neki smatraju 6-icu (a ne Alfettu) pretecom 75-ice, 90-ice i GTV-a, mada je transmisija klasicno smestena iza motora
~Zadnja osovina je naravno bila DeDion, a kocnice dvokruzne, s tim sto je jedan "krug" bio i za prednje i za zadnje tockove, a drugi samo za prednje sto znaci da prednje kocnice imaju po dvoje kocionih kljesta sa razlicitim vodovima!
~Centralna brava samo zakljucava centralno, otkljucavanje vrata je pojedinacno...


Comment