U posedu sam Ford Taunus-a Mk III 1.3 Standard 1974 godiste, kao iz mog potpisa. Moj pokojni otac je bio prvi i jedini vlasnik. Od kad smo kupili nov (polovan Ford Escort 1987) auto 1998 ovaj smo prestali da vozimo i registrujemo, tako da je neregistrovan od 1999. godine. Poslednje godine voznje je skucan s preda vrlo malo, tako da moraju da se peglaju oba krila. Prednji vezni lim je u OK stanju. Ostalo, pod je truo, kao i sajtne i podsajtne i prednji levi stub od vrata. Sedista su propala. Motor je presao samo 148 000 km i osim stavljanja novog hladnjaka koji je nastradao i promene dihtunga i svih semeringa nema nikakvog posla. Auto smo u poslednjih 7 godina premestali sa mesta na mesto, tj. iz garaze jednog prijatelja u garazu drugog i to vozeci ga (naravno u kasnim vecernjim satima jer nije registrovan) da bi sad bio na mom placu gde ce se i sredjivati.
E sad, sta hocu:
nisam poznavalac nijedne vestine, ni limarske niti mehanicarske, niti sam pri parama (kumulativno ce ih biti, jer nameravam da radim ovo duze vreme), ali zato imam elana i ne zalim potrosenog vremena.
Hocu da auto dovedem u fabricko stanje, znaci da sve sto mogu da zamenim novim delovima, a ono sto ne mogu da nadjem jer vise ne postoji da se izlije, mislim na limariju. Auto cu da rasturam skroz do metala koji mi je u sustini prva stvar jer hocu da bude kao kad je izasao iz fabrike, ne znam koliko me pratite. Iskreno, dosta sam se primio na emisije na Discovery-ju koji se bave ovom tematikom, gde se lim posle detaljnog skidanja svih slojeva farbe, potapa u kadu, verovatno sa cinkom, ili da se galvanizuje, ne razumem se, pa se tek onda farba. Malo sam otisao u detalje oko ovog ali ovo je posle rastruranja prva stvar. Takodje me interesuje kako se plasticni delovi obnavljaju da izgledaju kao novi, mislim na instrument tablu i ostalu plastiku u kolima. Gledamo oldtajmere koji u svim detaljima izgledaju kao novi, znaci do najsitnijih detalja, a ne samo po farbi. E to ja hocu da izvedem.
Potrebna su mi uputstva gde da nadjem potrebnu literaturu kako se sta radi a ima stvarno dosta da se radi. Voleo bih da sto vise stvari sam uradim, jedino sto bih farbanje prepustio profesionalcu ali ne i smirglanje jer iskreno ne verujem niti jednom limaru da bi ga izsmirglao kao ja jer ja radim za sebe a on za pare. Ovoliko moje nepoverenje proizilazi iz toga sto je ovaj Ford 1992 farban kod jednog diletanta koji ga uopste nije pripremio za farbanje tako da je boja posle samo godinu dana na vise mesta nabubrela sto je nedopustivo. Kad bih ga ja radio, bio bih siguran, uz maksimalno cuvanje i garaziranje posle zavrsetka svih radova da bi teoretski mogao da me nadzivi (nisam star, imam 30 god). Nisam zaludjenik, niti zelim da provodim po ceo dan pored kola ali zelim da uzivam sredjivajuci ovaj auto, znaci malo po malo pa koliko traje, neka traje, a zna da potraje...
A kad zavrsim, da uzivam u voznji, jer sam na njemu i naucio da vozim a i pravo je uzivanje voziti ga jer je to po konstrukciji poslednji nemacki Ford pravljen po americkom receptu, vec je Mk IV bio skroz nemacki auto.
Eto, ko je procitao post, hvala na strpljenju, ja cu ga sigurno imati jer mi je zelja da ovo polagano izguram do kraja.
E sad, sta hocu:
nisam poznavalac nijedne vestine, ni limarske niti mehanicarske, niti sam pri parama (kumulativno ce ih biti, jer nameravam da radim ovo duze vreme), ali zato imam elana i ne zalim potrosenog vremena.
Hocu da auto dovedem u fabricko stanje, znaci da sve sto mogu da zamenim novim delovima, a ono sto ne mogu da nadjem jer vise ne postoji da se izlije, mislim na limariju. Auto cu da rasturam skroz do metala koji mi je u sustini prva stvar jer hocu da bude kao kad je izasao iz fabrike, ne znam koliko me pratite. Iskreno, dosta sam se primio na emisije na Discovery-ju koji se bave ovom tematikom, gde se lim posle detaljnog skidanja svih slojeva farbe, potapa u kadu, verovatno sa cinkom, ili da se galvanizuje, ne razumem se, pa se tek onda farba. Malo sam otisao u detalje oko ovog ali ovo je posle rastruranja prva stvar. Takodje me interesuje kako se plasticni delovi obnavljaju da izgledaju kao novi, mislim na instrument tablu i ostalu plastiku u kolima. Gledamo oldtajmere koji u svim detaljima izgledaju kao novi, znaci do najsitnijih detalja, a ne samo po farbi. E to ja hocu da izvedem.
Potrebna su mi uputstva gde da nadjem potrebnu literaturu kako se sta radi a ima stvarno dosta da se radi. Voleo bih da sto vise stvari sam uradim, jedino sto bih farbanje prepustio profesionalcu ali ne i smirglanje jer iskreno ne verujem niti jednom limaru da bi ga izsmirglao kao ja jer ja radim za sebe a on za pare. Ovoliko moje nepoverenje proizilazi iz toga sto je ovaj Ford 1992 farban kod jednog diletanta koji ga uopste nije pripremio za farbanje tako da je boja posle samo godinu dana na vise mesta nabubrela sto je nedopustivo. Kad bih ga ja radio, bio bih siguran, uz maksimalno cuvanje i garaziranje posle zavrsetka svih radova da bi teoretski mogao da me nadzivi (nisam star, imam 30 god). Nisam zaludjenik, niti zelim da provodim po ceo dan pored kola ali zelim da uzivam sredjivajuci ovaj auto, znaci malo po malo pa koliko traje, neka traje, a zna da potraje...
A kad zavrsim, da uzivam u voznji, jer sam na njemu i naucio da vozim a i pravo je uzivanje voziti ga jer je to po konstrukciji poslednji nemacki Ford pravljen po americkom receptu, vec je Mk IV bio skroz nemacki auto.
Eto, ko je procitao post, hvala na strpljenju, ja cu ga sigurno imati jer mi je zelja da ovo polagano izguram do kraja.
Comment