Oldtimer build how to ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • The Punisher
    CBC Senator XXL
    • 01.03.2006
    • 503
    • Beograd Wozhdovatz
    • Ford Taunus TC1

    Oldtimer build how to ...

    U posedu sam Ford Taunus-a Mk III 1.3 Standard 1974 godiste, kao iz mog potpisa. Moj pokojni otac je bio prvi i jedini vlasnik. Od kad smo kupili nov (polovan Ford Escort 1987) auto 1998 ovaj smo prestali da vozimo i registrujemo, tako da je neregistrovan od 1999. godine. Poslednje godine voznje je skucan s preda vrlo malo, tako da moraju da se peglaju oba krila. Prednji vezni lim je u OK stanju. Ostalo, pod je truo, kao i sajtne i podsajtne i prednji levi stub od vrata. Sedista su propala. Motor je presao samo 148 000 km i osim stavljanja novog hladnjaka koji je nastradao i promene dihtunga i svih semeringa nema nikakvog posla. Auto smo u poslednjih 7 godina premestali sa mesta na mesto, tj. iz garaze jednog prijatelja u garazu drugog i to vozeci ga (naravno u kasnim vecernjim satima jer nije registrovan) da bi sad bio na mom placu gde ce se i sredjivati.
    E sad, sta hocu:
    nisam poznavalac nijedne vestine, ni limarske niti mehanicarske, niti sam pri parama (kumulativno ce ih biti, jer nameravam da radim ovo duze vreme), ali zato imam elana i ne zalim potrosenog vremena.
    Hocu da auto dovedem u fabricko stanje, znaci da sve sto mogu da zamenim novim delovima, a ono sto ne mogu da nadjem jer vise ne postoji da se izlije, mislim na limariju. Auto cu da rasturam skroz do metala koji mi je u sustini prva stvar jer hocu da bude kao kad je izasao iz fabrike, ne znam koliko me pratite. Iskreno, dosta sam se primio na emisije na Discovery-ju koji se bave ovom tematikom, gde se lim posle detaljnog skidanja svih slojeva farbe, potapa u kadu, verovatno sa cinkom, ili da se galvanizuje, ne razumem se, pa se tek onda farba. Malo sam otisao u detalje oko ovog ali ovo je posle rastruranja prva stvar. Takodje me interesuje kako se plasticni delovi obnavljaju da izgledaju kao novi, mislim na instrument tablu i ostalu plastiku u kolima. Gledamo oldtajmere koji u svim detaljima izgledaju kao novi, znaci do najsitnijih detalja, a ne samo po farbi. E to ja hocu da izvedem.
    Potrebna su mi uputstva gde da nadjem potrebnu literaturu kako se sta radi a ima stvarno dosta da se radi. Voleo bih da sto vise stvari sam uradim, jedino sto bih farbanje prepustio profesionalcu ali ne i smirglanje jer iskreno ne verujem niti jednom limaru da bi ga izsmirglao kao ja jer ja radim za sebe a on za pare. Ovoliko moje nepoverenje proizilazi iz toga sto je ovaj Ford 1992 farban kod jednog diletanta koji ga uopste nije pripremio za farbanje tako da je boja posle samo godinu dana na vise mesta nabubrela sto je nedopustivo. Kad bih ga ja radio, bio bih siguran, uz maksimalno cuvanje i garaziranje posle zavrsetka svih radova da bi teoretski mogao da me nadzivi (nisam star, imam 30 god). Nisam zaludjenik, niti zelim da provodim po ceo dan pored kola ali zelim da uzivam sredjivajuci ovaj auto, znaci malo po malo pa koliko traje, neka traje, a zna da potraje...
    A kad zavrsim, da uzivam u voznji, jer sam na njemu i naucio da vozim a i pravo je uzivanje voziti ga jer je to po konstrukciji poslednji nemacki Ford pravljen po americkom receptu, vec je Mk IV bio skroz nemacki auto.

    Eto, ko je procitao post, hvala na strpljenju, ja cu ga sigurno imati jer mi je zelja da ovo polagano izguram do kraja.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC
  • 206
    Admin od ispočetka :)
    • 09.12.2004
    • 9548
    • Beograd
    • 206

    #2
    Pazi ovako, ja imam nesto iskustva s time, s obzirom da sam upravo to radio na jednom BMW-u 2002 iz '74. Auto je doveden maltene u fabricko stanje.

    Ali...

    To sve je trajalo skoro 3 godine, i to sam pokusavao da zavrsim u nekom razumnom roku. Dakle, da nisam bukvalno SKAKAO majstorima po glavi, to bi trajalo JOS toliko.

    Iz sve moje price, dacu ti par saveta:

    1) koliko god mislis da ce da te kosta, i to u najgoroj varijanti, racunaj da ce te ceo projekat izaci NAJMANJE 2x toliko na kraju kad podvuces crtu. U ovo ni najmanje nemoj da sumnjas.
    2) koliko god mislis da ce da traje projekat, trajace duplo duze. Smesno zvuce ove stavke 1. i 2. ali ziv bio, videces da sam u prau
    3) osedeces i izgubices GOMILU zivaca
    4) ako nemas zaista dobro mesto gde mozes da pocens i da zavrsis da radis taj projekat, nemoj ni pocinjati.
    5) izaberi JEDNOG majstora koji ce da odradi projekat od pocetka do kraja. NIKAKO ne daj da ti jedan rastura auto, drugi sklapa, treci farba sta ja znam itd...NIKAKO!
    6) racunaj da ces neke kompromise oko kvaliteta morati da pravis osim ako ne planiras da potrosis BRDO para trazeci originalne delove po inostranstvu koji obicno basnoslovo kostaju
    7) napravi DETALJAN plan rada i DRZI ga se! Dakle napravi red poteza kad i kako se sta radi.
    8) kad budes imao otprilike ideju sta mora da se radi, raspitaj se gde mozes da odradis neke stvari, kao sto je galvanizacija (koju ne radi niko ), i slicno.

    Eto, toliko od mene. Srecno, trebace ti
    The difference between men and boys is the price of their toys

    Comment

    • The Punisher
      CBC Senator XXL
      • 01.03.2006
      • 503
      • Beograd Wozhdovatz
      • Ford Taunus TC1

      #3
      Hvala na savetima, vrlo su konstruktivni. Malo pojasnjenja:
      4) mislio sam da radim to na placu iza Avale u prirucnoj supi, posto nemam prostor u Beogradu. Koliko je ovo pametno? Gde si ti radio? Pretpostavljam u svojoj garazi?
      5) Sta podrazumevas pod ovim majstorom? Nekoga ko se ovim bavi profesionalno ili nekog prijatelja? Moj stav je bio otprilike da bi kroz rad ja sam dosta stvari naucio i odradio sam, nikako ona najgora moguca varijanta da gledam kako majstor radi a ja "hvatam beleske", sto u 99 % slucajeva kad odes kod majstora i ne mozes da izvedes.
      6) Imam jos jednog istog u delovima (skoro sve osim samog motora i karoserije), poklonio mi je jedan prijatelj, tako da ce se delovi kombinovati. A sto se tice delova iz Nemacke, pa valjda cu, ako bude bilo srece i para, i da odem na one njihove sajmove za rezervne delove za oldtajmere pa i ponesto kupim.
      8)kazi mi kako se zove taj proces potapanja karoserije u kadu sa nekom kiselinom?
      https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

      Comment

      • Ivvan
        Moderator
        • 29.09.2004
        • 1574
        • Nis
        • SAAB 9000

        #4
        Originally posted by The Punisher
        8)kazi mi kako se zove taj proces potapanja karoserije u kadu sa nekom kiselinom?
        Ako mislimo na istu stvar, to je galvanizacija
        Turbos make torque,and torque makes fun

        Comment

        • Uros Piperski
          CBC Senator XXL
          • 31.01.2005
          • 2978
          • Beograd

          #5
          Najozbiljnije shvati ono sto ti je 206 rekao - planirano ulaganje x 2; planirano potroseno vreme x 2.
          I to najmanje 2


          RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

          Comment

          • The Punisher
            CBC Senator XXL
            • 01.03.2006
            • 503
            • Beograd Wozhdovatz
            • Ford Taunus TC1

            #6
            Zamolio bih moderatora 206 da mi odgovori na ona pitanja, vrlo mi je vazno.
            Hvala.
            https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

            Comment

            • @lix
              CBC Senator XXL
              • 17.12.2004
              • 875
              • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

              #7
              Pa dodao bih i ja nesto obzirom da sam u slicnoj poziciji.
              doduse, mojoj dijani fali jos 4 godine da postane Oldtimer, ali bez obzira, ja sam krenuo u sredjivanje.
              Mislim da nije ni potrebno da govorim koliko me okolina odvraca od ove ideje.

              - Ne isplati se,
              - Nikad neces da prestanes da dajes pare
              - Za malo vise para mozes da kupis mnooogo mladji auto i da se voziiiis
              i primedbe slicnog tipa.


              Ja polazim od sledecih pretpostavki:

              - Znam da se ne isplati, ali da imam novca, verovatno bih vozio nov auto.
              - Auto ne planiram da prodajem tako da pitanje ulozeno dobijeno kod mene ne igra ulogu. Znam samo da hocu auto u potpuno ispravnom stanju koji nece da bude predmet poruge i policijskih interesovanja (Jeli decko, a sare na gumama nemas?)
              - I u neki drugi auto kad ga kupis moras da ulozis otprilike toliko para da bi bio u upotrebljivom stanju.

              Poslednja stavka (ualganje u polovni auto) se smanjuje sto vise novca das za auto tj. sto je isti u boljem stanju (novji) - mada cesto i to zna da ne bude dovoljna garancija.

              Pokusacu sada da ti odgovorim na tvoja pitanja, sto ne mora da predstavlja pravi odgovor ali opet:

              4) mislio sam da radim to na placu iza Avale u prirucnoj supi, posto nemam prostor u Beogradu. Koliko je ovo pametno?...
              Naravno da je za vrhunske rezultate u principu bolje imati sto opremljeniju i uslovniju garazu. Medjutim ako je enmas ne mozes da je rodis. Potrebno je samo dobro spoznati ogranicenja koje takav prostor moze da donese i to ukljuciti u buduci plan.

              U krajnjem ja i nemam garazu. U pregovorima sam sa jednim priajteljem koji ima neku limenu baraku. Ne znam sta ce biti od svega toga.

              5) Sta podrazumevas pod ovim majstorom? Nekoga ko se ovim bavi profesionalno ili nekog prijatelja? Moj stav je bio otprilike da bi kroz rad ja sam dosta stvari naucio i odradio sam, nikako ona najgora moguca varijanta da gledam kako majstor radi a ja "hvatam beleske", sto u 99 % slucajeva kad odes kod majstora i ne mozes da izvedes.
              Neke stvari sigurno ne mozes da izvedes sam ako nizbogceg drugog a ono zbog skupih i specificnih alata koje bi trebao da posedujes. Naravno da ces vecinu stvari sam da uradis, i da ces se kroz posao uciti ali rad na odlivcima, strugu, masini za peskarenje itd.. ipak treba prepustiti profesionalcima.

              6) Imam jos jednog istog u delovima (skoro sve osim samog motora i karoserije), poklonio mi je jedan prijatelj, tako da ce se delovi kombinovati. A sto se tice delova iz Nemacke, pa valjda cu, ako bude bilo srece i para, i da odem na one njihove sajmove za rezervne delove za oldtajmere pa i ponesto kupim.
              Sasvim logicno, uclanices se i u relevantne forume i klubove kako bi bio obavesten o svemu pa i cenama. Nema razloga da istu stvar placas 2x vise eura. Na kraju krajeva, takvom politikom ces se tesno drzati optimisticnog koeficijenta 2x koji su ti predocili 206 i Urosh


              8)kazi mi kako se zove taj proces potapanja karoserije u kadu sa nekom kiselinom?
              Kao sto rece Ivvan galvanizacija, a postupak koji tebe zanima je toplo cinkovanje (skuplje, bolje), koje mogu da ti odrade u cinkari u cini mi se Krusevcu. Evo ti adresa



              a ovi rade i postupak hladnog cinkovanja (jeftinije, losije)



              Na kraju krajeva, hteo bih da te uputim na tekst i slike koje je nas citroenas gorcha, postovao na
              ovoj adresi

              Tu je covek detaljno opisao postupak restauracije svoje "ajkule"
              Savetujem da tekst procitas od pocetka do kraja. Siguran sam da ce te ostaviti bez daha.
              Što više za što manje

              Comment

              • dmauka
                CBC Član
                • 05.04.2006
                • 28
                • Belgrade

                #8
                Mala digresija...
                prva stvar je da sakupis kompletno i detaljno uputstvo o sklapanju tvojih kola, po mogucstvu i fabricke crteze...u protivnom, mozes da crtas i zapisujes koliko hoces, ostace ti bar nekoliko "necega" nad cime ces da se cudis do prve krivine.
                druga stvar, koliko god da svi mi kuburimo sa prostorom, nisam siguran da je prirucna supa iza Avale dobro mesto za tvoj naum. Ako vec ne zuris a spreman si da radis, bolje je da za par stotina evra napravis radionicu sa kanalom i da onda pocnes. Em ce tebi biti uzivanje em ces mnogo bolje organizovati celu pricu.
                Upravo ovo poslednje ja planiram za mog Capri-ja. Prvo garaza od 40-tak kvadrata sa kanalom i dizalicama pa onda rasturanje...
                Jos nesto, PRAVI oldtajmeri se proveravaju rengenskim snimcima tako da varenje ne dolazi u obzir... samo zamena originalnim delom...

                Comment

                • @lix
                  CBC Senator XXL
                  • 17.12.2004
                  • 875
                  • Panchevo, Serbia; Moscow, Russia

                  #9
                  Koliko stotina evra je potrebno da bi se garaza opremila kanalom i dizalicama?

                  Iako je tacna tvrdnja da se oldimeri proveravaju renedgenskim zracima, ipak, provera sluzi za davanje klase oldtimeru. Vrhunske restauracije se rade sa "originalnim" delovima. Namerno sam originalni stavi opod znakove navoda jer je cesto originalan deo nemoguce naci. Tada se pribegava izlivanju, kovanju, valjanju i savijanju kako bi se postigao oblika slican originalnom. Za ljude koji auto sredjuju za sebe mislim da to nije od vaznosti. I varenjem se moze postici zustand 5
                  Što više za što manje

                  Comment

                  • isnogood
                    CBC Član
                    • 03.04.2007
                    • 38
                    • Beograd

                    #10
                    Evo mog plana, pa me zanimaju vasi komentari.
                    U pitanju je VW Buba, a od primerka i trenutnog raspolozenja ce zavisiti u kom pravcu ce otici restauracija - originalna ili custom look. Trenutno mi je blizi custom look jer u toj varijanti mogu da napravim si vozilo sa boljim voznim perfomansama, lakse za odrzavanje i prakticnijeg enterijera.
                    Kako god, plan je da separatno restauriram (za custom varijantu)
                    0. izrada detaljnog plana (skice) vozila sa svim pretpostavljnim varijacijama
                    1. prednji trap
                    2. zadnji trap
                    3. sasija (sklapanje sa trapovima + kocioni sistem)
                    4. kompletiram delove za karoseriju (stakla, farovi, kederi...)
                    5. kompletiram enterijer (sedista, satove, pojaseve...)
                    6. motor (postoji opcija nekog vodenohladjenog, no videcemo) i prateca mehanika
                    7. limarija

                    Plan je ovako organizovan iz dva razloga - manjak prostora i ogranica finansijska sredstva (ovo vam je poznato, ha).
                    Krecem od manje zahtevnih elemenata, i po pitanju prostora i po pitanju finansija, sto mi omogucava da bolje planiram sledece faze (barem ja tako mislim) kako bi na kraju ostavio i najzahtevniju i najproblematicniju fazu - limariju. To kad pocne nema stajanja, a treba naci dobru karoseriju za sredjivanje, sto je prilicno tezak zadatak, i izdvojiti podoooosta novca.
                    Nigde se ne zurim i polako skupljam alat i cekam pravi trenutak da pocnem sa poslom.
                    Uskoro krece izrada skice i pravljenje troskovnika (tome sam vican, a i objektivan sam) i cim se stvore povoljni finansijski uslovi pocinjem lagano, ali sigurno.

                    @dmauka - ja se naoruzao sa 8 DVDjeva od mehanike, limarije do motora. Oko 15-20 sati video materijala a imam i neka iskustva od ranije.
                    Old, ugly, slow...? But its mine! VW Type2 T1.

                    Comment

                    • isnogood
                      CBC Član
                      • 03.04.2007
                      • 38
                      • Beograd

                      #11
                      Ah da...
                      - Ne isplati se,
                      - Nikad neces da prestanes da dajes pare
                      - Za malo vise para mozes da kupis mnooogo mladji auto i da se voziiiis
                      i primedbe slicnog tipa.
                      Kome se ne isplati? Valjda ja najbolje znam sta se meni isplati.
                      Pare su da se trose zar ne? A i ako nije tako uvek se potrose.
                      Ne zelim da se vozim mnoooogo mladjim autom, a isto vazi i za primedbe slicnog tipa.
                      Skroz razumem ljude koji imaju strast ili sta vec prema novim, brzim, ovakvim i onakvim automobilima... jos kad bi oni imali razumevanja za nas.
                      Pustite nas da volim nase stare autmobile.

                      Pozdrav
                      Old, ugly, slow...? But its mine! VW Type2 T1.

                      Comment

                      • The Punisher
                        CBC Senator XXL
                        • 01.03.2006
                        • 503
                        • Beograd Wozhdovatz
                        • Ford Taunus TC1

                        #12
                        Jesu ti ti DVD-ovi samo za Bubu ili uopsteno o mehanici?
                        Mislim da gresis po pitanju redosleda, valjda se prvo radi limarija pa sve ostalo.
                        https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Taunus_TC

                        Comment

                        • isnogood
                          CBC Član
                          • 03.04.2007
                          • 38
                          • Beograd

                          #13
                          Jesu ti ti DVD-ovi samo za Bubu ili uopsteno o mehanici
                          Samo za Bubu. Simpatican cikica sve vreme radi i detaljno opisuje svaki korak.

                          Mislim da gresis po pitanju redosleda, valjda se prvo radi limarija pa sve ostalo.
                          Mislim da ne gresim. Sasija se ionako odvojeno sredjuje od karoserije jer proces restauracije Bube pocinje uklanjanjem delova sa karoserije a potom i uklanjanjem cele karoserije sa sasije.
                          Sredjena limarija se vraca na kompletno restauriranu sasiju na koju su prethodno montirani trapovi, sistem za kocenje, upravljanje, menjac i motor (motor nije obavezan, moze se i posle cinculurati).
                          Ako mislis da gresim nije dovoljno reci gresis, moras da objasnis zasto tako mislis.

                          Pozdrav
                          Old, ugly, slow...? But its mine! VW Type2 T1.

                          Comment

                          • nemir
                            CBC Početnik
                            • 25.04.2007
                            • 9

                            #14
                            Re: Oldtimer build how to ...

                            Ja sam takodje od skoro u posedu Taunusa, da li mozda znash gde mogu da se nabave delovi ?

                            Comment

                            • nele22
                              CBC Veteran
                              • 22.10.2005
                              • 111
                              • BIH , okolina Modrice

                              #15
                              Delova limarije kao sto su: pragovi,rubovi,podrubovi,donji delovi iza zadnjeg blatobrana i jos mnogo toga imate kod GOLAS-a.

                              br.tel.:011/3317-165,3317-385,3317-537

                              Bio sam kod njega neki dan u magacinu,KO' DETE U PRODAVNICI IGRACAKA !!!

                              Ogroman lager, i povoljne cene.
                              Samo polako i pun gas ! ! !

                              Comment

                              Working...
                              X