1919 - 1930
1919
CITROEN
? Krajem 1919. godine proizvodi se 30 automobila dnevno.
? André Citroën donosi u Francusku nove metode rada koji će mu omogućiti proizvodnju ekonomičnih i robusnih automobila.
? Godišnja proizvodnja: 2 810 vozila.
MODELI
? U junu, tip A je bio prvi Citroen-ov automobil, što je ujedno i prvi automobil napravljen u Evropi u "velikoj seriji" i istovremeno prvi koji je imao osvetljenje i električni anlaser, poklopac motora, rezervni točak, upravljač na levoj strani. Njegova cena bila je izuzetno niska za ovu epohu. Tip A ima motor sa 4 cilindra, zapreminu od 1 327 ccm, ekonomičan je sa potrošnjom od 7,5 l na 100 km, 18 Ks pri 2 100 o/min, menjač sa 3 brzine.
? Od maja 1919. do decembra 1921. godine, proizvedeno je 24 093 primeraka tipa A. Već krajem godine pojavljuju se prva dostavna vozila: na šasiji tipa A, furgon-plato sa korisnom nosivošću od 300 kg.
1920
CITROEN
? Citroen osvaja nagradu Mans i njegov renome naglo raste. Proizvodnja konstatno raste. Na kraju godine prodato je više od 15 000 vozila.
? Godišnja proizvodnja: 12 244 vozila.
1921
CITROEN
? Napravljene su zalihe rezervnih delova u celoj Francuskoj.
? 3 000 vozila je izvezeno u ovoj godini.
? Godišnja proizvodnja: 10 933 vozila.
MODELI
? U junu, B2 zamenjuje Tip A sa jačim motorom od 1 452 ccm, 20 Ks i 2 100 o/min, potrošnja od 8 l na 72 km/h. Proizvedeno je 89 841 vozila u periodu od maja 1921. do jula 1926. godine.
? Početak proizvodnje Tipa A Sport, sa motorom od 1 452 ccm, 22 Ks i 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 75 km/h i potrošnjom od 8,5 l / 100 km. Od aprila 1920. do decembra 1921. godine proizveden je 671 primerak Tipa A Sport.
1922
CITROEN
? Otvara se nova fabrika u Levaloau (Levallois) u predgrađu Pariza.
? Lansiran je nov model 5 CV Tr?fle. Proizvode se rezervni delovi, dodatna oprema i ležajevi.
? Omogućena je i prodaja na kredit: na 12 do 18 meseci.
? Godišnja proizvodnja: 21 025 vozila.
MODELI
? U oktobru je lansiran prvi sportski automobil Caddy, proizašao iz jednog serijskog modela, sa motorom od 1 452 ccm, 22 Ks i 2100 o/min, brzinom od 90 km/h.
? Od jula 1922. do oktobra 1925. godine proizvedeno je 226 primerka.
? Na Sajmu automobila u Parizu predstavljen je 5CV tip C limun žute boje odakle i njegov naziv "Limunčić". Motor je od 856 ccm, 11 Ks pri 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 5 l/100 km. Ovo je ujedno i bio prvi "ženski" automobil.
? Od marta 1922. do decembra 1926. godine proizvedeno je 80 759 vozila.
1923
CITROEN
? Na svom putu u Ameriku, André Citroen sreće Henrija Forda. Od tada Citroen redovno organizuje staževe u Americi.
? Pojavljuje se prvi karavan Citroen.
? Nova fabrika u Sen Šarlu (Saint Charles) za menjače.
? Proizvodnja Citroen-ovih vozila dostiže broj od 100 vozila dnevno, odnosno 3 500 vozila mesečno.
? Otvaranje novog preduzeća u Londonu (Velika Britanija), Citroen Cars Limited.
? Godišnja proizvodnja: 32 678 vozila.
1924
CITROEN
? Otvaranje nove fabrike u Sent Uenu (Saint Ouen), kao i ogranka ove fabrike Dezepine
(Des Epinettes) za proizvodnju opruga.
? André Citroen postavlja bazu jedne međunarodne mreže preduzeća u Briselu, Amsterdamu, Kelnu, Milanu, Ženevi i Kopenhagenu.
? Izvezeno je 17 000 vozila ove godine.
? André Citroen obnavlja park taxi vozila i kreira mrežu "autocars".
? Otvaranje akcionarskog društva Automobiles Citroen, sa kapitalom od 100 000 000 FF za proizvodnju automobila.
? Ritam proizvodnje: 300 vozila dnevno.
? Godišnja proizvodnja: 55 387 vozila.
MODELI
? U oktobru Citroen lansira B10 na mehaničkoj šasiji B2, sa velikom otpornošću na udare. Počevši od ovog modela svi Citroen-ovi modeli će biti od čelika. Motor je od 1 452 ccm, 20 Ks, 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 70 km/h, potrošnjom od 8l/100 km. Od oktobra 1924. do decembra 1925. godine, proizvedeno je 17 259 modela.
? Namenjen deci, proizveden je Citroenette 5 CV na pedale.
1925
CITROEN
? Citroen formira i razvija u Francuskoj komercijalnu mrežu, prvu organizaciju koja opravdava svoje ime: 200 agenata u 1919. godini, a 5 000 u 1925. godini.
? Kreiranje komercijalnih preduzeća u Madridu i Alžiru.
? Kovnica u Klišiju (Clichy) počinje sa radom, metalurgija izuzetna za epohu.
? Nakon uspeha Prvog prelaska Sahare u 1923. godini, druga misija Hardt- Anduen Dobrej (Haardt-Audouin Dobreuil) je Croisi?re Noire.
? Od 1925 - 1934, Citroen upisuje svoje ime na Ajfelovu Kulu svetlećim slovima od 30 m visine.
? Godišnja proizvodnja: 61 487 vozila.
MODELI
? U oktobru, pojavljuje se B2 sa potpuno čeličnom karoserijom. Motor je 1452 ccm, 20 Ks pri 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom 75 km/h, potrošnjom 8,5 l/km. Osnovna novina: kočnice na sva 4 točka. Prvo vozilo dvostruke namene, Torpédo B12 ima korisnu nosivost od 1 000 kg, sa 4 vrata i petim vratima. Od oktobra 1925. do januara 1927. godine proizvedeno je 38 381 primeraka B12 (uključujući i dostavne verzije).
? U oktobru sa 3. centralnim sedištem postavljenim pozadi , 5 CV postaje poznati Tr?fle. Motor je je 856 ccm, 11 Ks pri 2100 o/min, sa menjačem sa 3 brzine, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 7 l /100 km.
1926
CITROEN
? André Citroen nastoji da se svaka fabrika specijalizuje za konstanto povećanje proizvodnje.
? Otvaranje fabrike u Grenelu (Grenelle) za montažu prednjih osovina i zadnjeg mosta novog B14.
? Uređenje jedne cele fabrike za tehnička proučavanja sa laboratorijom.
? Izdavanje prvog rečnika za popravke za korišćenje zastupnicima kao i kataloga za rezervne delove.
? Otvaranje prve fabrike za montažu automobila u Briselu (5CV, B12, B14) i u Slau (Slough) u Velikoj Britaniji za montažu 5CV Tr?fle, koja se smatra jednom od najmodernijih na ovom prostoru.
? U Kelnu (Nemačka) montiraju se B14, C4 i C6.
? U Milanu (Italija) montiraju se 5 CV Tr?fle, C4 i C6.
? Godišnja proizvodnja: 50 404 vozila.
MODELI
? B14 se pojavljuje na Sajmu automobila u oktobru. Motor je od 1 539 ccm, 22 Ks, pri 2 300 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 80 km/h i potrošnjom od 8,5 l /100 km. B14 se smatrao luksuznim automobilom (komandna tabla je moderna i kompletna sa indirektnim osvetljenjem itd.) Uskoro postaje jedan od najvećih automobilskih uspeha između dva rata.
? Berlina torpédo commerciale, kabriolet sa 2 i 4 mesta.
? U septembru izlazi B15, prvo dostavno vozilo sa zatvorenom kabinom i 1000 kg korisne nosivosti. Od septembra 1926. do avgusta 1928. proizvedeno je 12 566 automobila.
? Od 600 000 vozila Francuskoj, 175 000 čine Citroen-ovi modeli.
1927
CITROEN
? Otvaranje fabrike Gutenberg za proizvodnju motora i menjača.
? Kreiranje komercijalnih preduzeća u Lisabonu i Tunisu.
? Površina fabrika iznosi 762 000 m2 koja zapošljava 31 000 radnika.
? Ritam proizvodnje je 400 vozila dnevno.
? Na Sajmu automobila, André Citroen organizuje posetu fabrikama za javnost.
? Ukupan broj Citroen-ovih vozila u saobraćaju iznosi 319 074.
? Godišnja proizvodnja: 76 077 vozila.
MODELI
? U martu B14F zamenjuje B14. Motor je otporniji zahvaljujući specijalnoj obradi cilindara (obrada Dudgeon).
? Od septembra 1924 - decembra 1927. godine, proizvedeno je 60 526 vozila B14 i B14F.
? Na Sajmu automobila u Parizu, B14G zamenjuje B14F. Motor je od 1539 ccm, 22 Ks, 2 300 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina od 80 km/h i potrošnja od 8,5 l/100 km. Od septembra 1927. do oktobra 1928. godine, proizvedeno je 59 391 vozilo.
? U decembru, B18 specijalna serija B14G postiže broj od 5 707 proizvedenih vozila u periodu od decembra 1927. do avgusta 1928. godine.
? Taxi B14 zamenjuje taxi Tip A i B2. Motor je od 1 539 ccm, 22 Ks, 2300 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina od 80 km/h, potrošnja od 8,5 l/100 km. Proizvedeno je 4 659 vozila.
1928
CITROEN
? Citroen-ove fabrike zapošljavaju 30 000 radnika, sa proizvodnim kapacitetom od 1 000 vozila dnevno, sa 14 filijala u Francuskoj i Severnoj Africi, mrežom od 5 000 agenata u Francuskoj, 10 preduzeća i 4 fabrike u inostranstvu. Inostrana prodaja Marke predstavlja 45% izvoza francuskih automobila.
? André Citroen svakog meseca objavljuje na zadnjoj strani najvećih francuskih novina (15 miliona primeraka) sve o radu svojih fabrika.
? Godišnja proizvodnja: 72 356 vozila.
MODELI
? B14 G Caddy torpedo Sport sa 3 sedišta, sa šasijom i serijskom mehanikom i poboljšanim performansama.
? Na Sajmu automobila se pojavljuje C4 koji zamenjuje B14, od kojeg zadržava neke elemente karoserije. Njegov izgled je moderniji, a vozilo je niže. Šasija i motor su novi i robusniji. Motor je od 1628 ccm, 30 Ks, 3000 o/min, menjač je sa 3 brzine, brzina od 90 km/h i potrošnja od 8,8l/100 km.
? Torpédo Berlina sa 4 mesta, sa 139 835 vozila proizvedenih od septembra 1928. do decembra 1930.godine.
? Na Sajmu automobila u oktobru predstavljen je C6, prvi Citroen u seriji sa motorom od 6 cilindara, 2 442 ccm, 45 Ks, 3000 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom o 105 km/h i potrošnjom od 14l/100 km. Ovo vozilo je američkog tipa obrađen u francuskom duhu. Od septembra 1928. do decembra 1929. godine proizvedeno je 11 521 vozila.
? U januaru predstavljen je C16, mali kamion proizišao iz C6, sa korisnom nosivošću od 1800 kg, opremljen motorom sa 6 cilindara i četvorostepenim menjačem. Od januara do avgusta 1928. godine proizvedeno je 1 246 vozila.
1929
CITROEN
? Na Sajmu Automobila, André Citroen ostavlja vrata otvorena za pristup fabrici na Ke de Žavel (Quai de Javel).
? Godišnja proizvodnja: 102 891 vozila.
MODELI
? U aprilu pojavljuje se C6E 7 cm duži i širi od C6. Branici su serijski. Motor je 2 442 ccm, 42 Ks i 3000 o/min, trostepenim menjačem, brzinom od 105 km/h i potrošnjom od 14l/100 km. Od aprila do decembra ove godine proizvedeno je 5 090 vozila.
? U septembru pojavljuje se C6F, koji je još prostraniji i opremljeniji i bolje završne obrade. Motor je 2 442 ccm, 45 Ks, 3 000 o/min, brzina 105 km/h i potrošnja od 14l/100 km. Od septembra 1929. do jula 1931. godine proizvedeno je 37 119 vozila.
? Lansiranje modela C6 1, prvog brzog francuskog kamiona. Korisna nosivost je 1 800 kg, motor je sa 6 cilindara preuzet od C6F, 2 442 ccm, 42 Ks, ukupne mase od 3 800 kg. Kabina je od čelika.
1930
CITROEN
? Puštanje u rad livnice u Klišiju (Clichy).
? Otvaranje filijale u Oslu.
? Godišnja proizvodnja: 77 788 vozila.
MODELI
? C4
? Na Sajmu automobila u Parizu C4F zamenjuje C4, pri čemu zadržava pređašnju karoseriju skraćenu za 7 cm. Od septembra 1930. do jula 1931. godine, proizvedeno je 47 576 vozila.
? Povećana je korisna nosivost kamiona C61 sa 1800 na 2000 kg, ukupne mase 4 000 kg.
1919
CITROEN
? Krajem 1919. godine proizvodi se 30 automobila dnevno.
? André Citroën donosi u Francusku nove metode rada koji će mu omogućiti proizvodnju ekonomičnih i robusnih automobila.
? Godišnja proizvodnja: 2 810 vozila.
MODELI
? U junu, tip A je bio prvi Citroen-ov automobil, što je ujedno i prvi automobil napravljen u Evropi u "velikoj seriji" i istovremeno prvi koji je imao osvetljenje i električni anlaser, poklopac motora, rezervni točak, upravljač na levoj strani. Njegova cena bila je izuzetno niska za ovu epohu. Tip A ima motor sa 4 cilindra, zapreminu od 1 327 ccm, ekonomičan je sa potrošnjom od 7,5 l na 100 km, 18 Ks pri 2 100 o/min, menjač sa 3 brzine.
? Od maja 1919. do decembra 1921. godine, proizvedeno je 24 093 primeraka tipa A. Već krajem godine pojavljuju se prva dostavna vozila: na šasiji tipa A, furgon-plato sa korisnom nosivošću od 300 kg.
1920
CITROEN
? Citroen osvaja nagradu Mans i njegov renome naglo raste. Proizvodnja konstatno raste. Na kraju godine prodato je više od 15 000 vozila.
? Godišnja proizvodnja: 12 244 vozila.
1921
CITROEN
? Napravljene su zalihe rezervnih delova u celoj Francuskoj.
? 3 000 vozila je izvezeno u ovoj godini.
? Godišnja proizvodnja: 10 933 vozila.
MODELI
? U junu, B2 zamenjuje Tip A sa jačim motorom od 1 452 ccm, 20 Ks i 2 100 o/min, potrošnja od 8 l na 72 km/h. Proizvedeno je 89 841 vozila u periodu od maja 1921. do jula 1926. godine.
? Početak proizvodnje Tipa A Sport, sa motorom od 1 452 ccm, 22 Ks i 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 75 km/h i potrošnjom od 8,5 l / 100 km. Od aprila 1920. do decembra 1921. godine proizveden je 671 primerak Tipa A Sport.
1922
CITROEN
? Otvara se nova fabrika u Levaloau (Levallois) u predgrađu Pariza.
? Lansiran je nov model 5 CV Tr?fle. Proizvode se rezervni delovi, dodatna oprema i ležajevi.
? Omogućena je i prodaja na kredit: na 12 do 18 meseci.
? Godišnja proizvodnja: 21 025 vozila.
MODELI
? U oktobru je lansiran prvi sportski automobil Caddy, proizašao iz jednog serijskog modela, sa motorom od 1 452 ccm, 22 Ks i 2100 o/min, brzinom od 90 km/h.
? Od jula 1922. do oktobra 1925. godine proizvedeno je 226 primerka.
? Na Sajmu automobila u Parizu predstavljen je 5CV tip C limun žute boje odakle i njegov naziv "Limunčić". Motor je od 856 ccm, 11 Ks pri 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 5 l/100 km. Ovo je ujedno i bio prvi "ženski" automobil.
? Od marta 1922. do decembra 1926. godine proizvedeno je 80 759 vozila.
1923
CITROEN
? Na svom putu u Ameriku, André Citroen sreće Henrija Forda. Od tada Citroen redovno organizuje staževe u Americi.
? Pojavljuje se prvi karavan Citroen.
? Nova fabrika u Sen Šarlu (Saint Charles) za menjače.
? Proizvodnja Citroen-ovih vozila dostiže broj od 100 vozila dnevno, odnosno 3 500 vozila mesečno.
? Otvaranje novog preduzeća u Londonu (Velika Britanija), Citroen Cars Limited.
? Godišnja proizvodnja: 32 678 vozila.
1924
CITROEN
? Otvaranje nove fabrike u Sent Uenu (Saint Ouen), kao i ogranka ove fabrike Dezepine
(Des Epinettes) za proizvodnju opruga.
? André Citroen postavlja bazu jedne međunarodne mreže preduzeća u Briselu, Amsterdamu, Kelnu, Milanu, Ženevi i Kopenhagenu.
? Izvezeno je 17 000 vozila ove godine.
? André Citroen obnavlja park taxi vozila i kreira mrežu "autocars".
? Otvaranje akcionarskog društva Automobiles Citroen, sa kapitalom od 100 000 000 FF za proizvodnju automobila.
? Ritam proizvodnje: 300 vozila dnevno.
? Godišnja proizvodnja: 55 387 vozila.
MODELI
? U oktobru Citroen lansira B10 na mehaničkoj šasiji B2, sa velikom otpornošću na udare. Počevši od ovog modela svi Citroen-ovi modeli će biti od čelika. Motor je od 1 452 ccm, 20 Ks, 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 70 km/h, potrošnjom od 8l/100 km. Od oktobra 1924. do decembra 1925. godine, proizvedeno je 17 259 modela.
? Namenjen deci, proizveden je Citroenette 5 CV na pedale.
1925
CITROEN
? Citroen formira i razvija u Francuskoj komercijalnu mrežu, prvu organizaciju koja opravdava svoje ime: 200 agenata u 1919. godini, a 5 000 u 1925. godini.
? Kreiranje komercijalnih preduzeća u Madridu i Alžiru.
? Kovnica u Klišiju (Clichy) počinje sa radom, metalurgija izuzetna za epohu.
? Nakon uspeha Prvog prelaska Sahare u 1923. godini, druga misija Hardt- Anduen Dobrej (Haardt-Audouin Dobreuil) je Croisi?re Noire.
? Od 1925 - 1934, Citroen upisuje svoje ime na Ajfelovu Kulu svetlećim slovima od 30 m visine.
? Godišnja proizvodnja: 61 487 vozila.
MODELI
? U oktobru, pojavljuje se B2 sa potpuno čeličnom karoserijom. Motor je 1452 ccm, 20 Ks pri 2 100 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom 75 km/h, potrošnjom 8,5 l/km. Osnovna novina: kočnice na sva 4 točka. Prvo vozilo dvostruke namene, Torpédo B12 ima korisnu nosivost od 1 000 kg, sa 4 vrata i petim vratima. Od oktobra 1925. do januara 1927. godine proizvedeno je 38 381 primeraka B12 (uključujući i dostavne verzije).
? U oktobru sa 3. centralnim sedištem postavljenim pozadi , 5 CV postaje poznati Tr?fle. Motor je je 856 ccm, 11 Ks pri 2100 o/min, sa menjačem sa 3 brzine, brzinom od 60 km/h i potrošnjom od 7 l /100 km.
1926
CITROEN
? André Citroen nastoji da se svaka fabrika specijalizuje za konstanto povećanje proizvodnje.
? Otvaranje fabrike u Grenelu (Grenelle) za montažu prednjih osovina i zadnjeg mosta novog B14.
? Uređenje jedne cele fabrike za tehnička proučavanja sa laboratorijom.
? Izdavanje prvog rečnika za popravke za korišćenje zastupnicima kao i kataloga za rezervne delove.
? Otvaranje prve fabrike za montažu automobila u Briselu (5CV, B12, B14) i u Slau (Slough) u Velikoj Britaniji za montažu 5CV Tr?fle, koja se smatra jednom od najmodernijih na ovom prostoru.
? U Kelnu (Nemačka) montiraju se B14, C4 i C6.
? U Milanu (Italija) montiraju se 5 CV Tr?fle, C4 i C6.
? Godišnja proizvodnja: 50 404 vozila.
MODELI
? B14 se pojavljuje na Sajmu automobila u oktobru. Motor je od 1 539 ccm, 22 Ks, pri 2 300 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom od 80 km/h i potrošnjom od 8,5 l /100 km. B14 se smatrao luksuznim automobilom (komandna tabla je moderna i kompletna sa indirektnim osvetljenjem itd.) Uskoro postaje jedan od najvećih automobilskih uspeha između dva rata.
? Berlina torpédo commerciale, kabriolet sa 2 i 4 mesta.
? U septembru izlazi B15, prvo dostavno vozilo sa zatvorenom kabinom i 1000 kg korisne nosivosti. Od septembra 1926. do avgusta 1928. proizvedeno je 12 566 automobila.
? Od 600 000 vozila Francuskoj, 175 000 čine Citroen-ovi modeli.
1927
CITROEN
? Otvaranje fabrike Gutenberg za proizvodnju motora i menjača.
? Kreiranje komercijalnih preduzeća u Lisabonu i Tunisu.
? Površina fabrika iznosi 762 000 m2 koja zapošljava 31 000 radnika.
? Ritam proizvodnje je 400 vozila dnevno.
? Na Sajmu automobila, André Citroen organizuje posetu fabrikama za javnost.
? Ukupan broj Citroen-ovih vozila u saobraćaju iznosi 319 074.
? Godišnja proizvodnja: 76 077 vozila.
MODELI
? U martu B14F zamenjuje B14. Motor je otporniji zahvaljujući specijalnoj obradi cilindara (obrada Dudgeon).
? Od septembra 1924 - decembra 1927. godine, proizvedeno je 60 526 vozila B14 i B14F.
? Na Sajmu automobila u Parizu, B14G zamenjuje B14F. Motor je od 1539 ccm, 22 Ks, 2 300 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina od 80 km/h i potrošnja od 8,5 l/100 km. Od septembra 1927. do oktobra 1928. godine, proizvedeno je 59 391 vozilo.
? U decembru, B18 specijalna serija B14G postiže broj od 5 707 proizvedenih vozila u periodu od decembra 1927. do avgusta 1928. godine.
? Taxi B14 zamenjuje taxi Tip A i B2. Motor je od 1 539 ccm, 22 Ks, 2300 o/min, menjač sa 3 brzine, brzina od 80 km/h, potrošnja od 8,5 l/100 km. Proizvedeno je 4 659 vozila.
1928
CITROEN
? Citroen-ove fabrike zapošljavaju 30 000 radnika, sa proizvodnim kapacitetom od 1 000 vozila dnevno, sa 14 filijala u Francuskoj i Severnoj Africi, mrežom od 5 000 agenata u Francuskoj, 10 preduzeća i 4 fabrike u inostranstvu. Inostrana prodaja Marke predstavlja 45% izvoza francuskih automobila.
? André Citroen svakog meseca objavljuje na zadnjoj strani najvećih francuskih novina (15 miliona primeraka) sve o radu svojih fabrika.
? Godišnja proizvodnja: 72 356 vozila.
MODELI
? B14 G Caddy torpedo Sport sa 3 sedišta, sa šasijom i serijskom mehanikom i poboljšanim performansama.
? Na Sajmu automobila se pojavljuje C4 koji zamenjuje B14, od kojeg zadržava neke elemente karoserije. Njegov izgled je moderniji, a vozilo je niže. Šasija i motor su novi i robusniji. Motor je od 1628 ccm, 30 Ks, 3000 o/min, menjač je sa 3 brzine, brzina od 90 km/h i potrošnja od 8,8l/100 km.
? Torpédo Berlina sa 4 mesta, sa 139 835 vozila proizvedenih od septembra 1928. do decembra 1930.godine.
? Na Sajmu automobila u oktobru predstavljen je C6, prvi Citroen u seriji sa motorom od 6 cilindara, 2 442 ccm, 45 Ks, 3000 o/min, menjačem sa 3 brzine, brzinom o 105 km/h i potrošnjom od 14l/100 km. Ovo vozilo je američkog tipa obrađen u francuskom duhu. Od septembra 1928. do decembra 1929. godine proizvedeno je 11 521 vozila.
? U januaru predstavljen je C16, mali kamion proizišao iz C6, sa korisnom nosivošću od 1800 kg, opremljen motorom sa 6 cilindara i četvorostepenim menjačem. Od januara do avgusta 1928. godine proizvedeno je 1 246 vozila.
1929
CITROEN
? Na Sajmu Automobila, André Citroen ostavlja vrata otvorena za pristup fabrici na Ke de Žavel (Quai de Javel).
? Godišnja proizvodnja: 102 891 vozila.
MODELI
? U aprilu pojavljuje se C6E 7 cm duži i širi od C6. Branici su serijski. Motor je 2 442 ccm, 42 Ks i 3000 o/min, trostepenim menjačem, brzinom od 105 km/h i potrošnjom od 14l/100 km. Od aprila do decembra ove godine proizvedeno je 5 090 vozila.
? U septembru pojavljuje se C6F, koji je još prostraniji i opremljeniji i bolje završne obrade. Motor je 2 442 ccm, 45 Ks, 3 000 o/min, brzina 105 km/h i potrošnja od 14l/100 km. Od septembra 1929. do jula 1931. godine proizvedeno je 37 119 vozila.
? Lansiranje modela C6 1, prvog brzog francuskog kamiona. Korisna nosivost je 1 800 kg, motor je sa 6 cilindara preuzet od C6F, 2 442 ccm, 42 Ks, ukupne mase od 3 800 kg. Kabina je od čelika.
1930
CITROEN
? Puštanje u rad livnice u Klišiju (Clichy).
? Otvaranje filijale u Oslu.
? Godišnja proizvodnja: 77 788 vozila.
MODELI
? C4
? Na Sajmu automobila u Parizu C4F zamenjuje C4, pri čemu zadržava pređašnju karoseriju skraćenu za 7 cm. Od septembra 1930. do jula 1931. godine, proizvedeno je 47 576 vozila.
? Povećana je korisna nosivost kamiona C61 sa 1800 na 2000 kg, ukupne mase 4 000 kg.
Comment