GTA 1300 Junior / Giulia Sprint GTA / GT Am 1750-2000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Milos
    CBC Senator XXL
    • 12.05.2005
    • 700
    • Beograd, carraburma

    GTA 1300 Junior / Giulia Sprint GTA / GT Am 1750-2000

    hteo bi da ubacim jednu od najvecih legendi ove fabrike, moj omiljeni model, model koji ne ostavlja ravnodusnim, model koji svojom pojavom govori, model...

    Auto nikad nije bio javno prodavan, već je ponuđen direktno momčadima i pojedincima koji su vozili utrke.

    Danas kada pojam Alfa GTA postaje ponovno popularan idealan je trenutak da se sjetimo što su ta tri slova nekada za Alfu značila. Alfa Romeo GTA - 1300 Junior svoje korijene vuče iz Giulie Sprint GT iz 1963, a model je jedno od prvih dijela tada mladog dizajnera Giorgettoa Giugara. Predstavljena je 1965. i nazvana Gran Turismo Allegerita, gdje posljednja riječ na talijanskom znači lagan. Auto je olakšan za 25% ugrađivanjem aluminijskih dijelova karoserije umjesto čeličnih, bušenjem rupa na zupčanicima i izradom kućišta mjenjača iz magnezija. Pod haubom je legendarni DOHC dodatno pomognut s TWINSPARK sistemom paljenja. Auto je bio iznimno brz i pouzdan, ali je i s cijenom od 3 milijuna lira skoro dosegao polovicu cijene Ferrarija 275 GTB, što je za jednu alfu bilo astronomski mnogo. Kako je automobil u osnovi bio namijenjen za utrke (tadašnje prvenstvo turističkih automobila) Alfa je trebala za homologaciju napraviti 1000 cestovnih automobila. Ipak, navodno je točan broj proizvedenih automobil 447, što pak nije moguče provjeriti jer Alfa i danas ljubomorno čuva tu tajnu. Motor ima 1290 cm3 i razvija 96 KS pri 6000 o/min, a najveća brzina iznosi oko 175 km/h. Za utrke Autodelta je motor opremila sa Spica ubrizgavanjem goriva tako da je nakon friziranja razvijao 165 KS pri 8400 o/min. Uz takav motor maksimalna brzina iznosila je oko 210 km/h. Auto nikad nije bio javno prodavan, već je ponuđen direktno momčadima i pojedincima koji su vozili utrke. Posljedica svega je ta da GTA 1300 vjerojatno nikad niti nije uistinu smatran cestovnim automobilom. Radi malog obujma momotor je izrazito neelastičan. Potrebno je barem 3000 o/min prije nego spojka može početi hvatati. Sve ispod toga i automobil će se ugasiti. Nakon toga brzina napredovanja ovisi o sposobnosti vozača da motor drži u gornjoj polovici radnog područja. Cijeli motor je napravljen iz aluminija i zvuči prekrasno. Mehanička buka s kombinacijom one koju stvaraju rasplinjači i ispuh čine simfoniju koja je neopisiva i ni sa čim nije usporediva. U ovom autu otkrivate da je puno veća zabava ići po zavojitim cestama stotinjak km/h, nego pokušavati probiti zvučni zid u nekom od modernih Ferrarija na autoputu. Ovaj auto još jednom dokazuje da osjećaj brzine puno više ovisi o uravnoteženosti i okretnosti, a manje o konjima i stvarnoj brzini. To je i bit svega; uživanje u vožnji od koje se policajcima neće dizati kosa na glavi, a Vama brojno stanje bodova na policijskom računu. Ovaj auto je sad star 35 godina, a ipak je mlad, lijep, poželjan, crven, seksi, lagan, jak, poseban.

    text preuzet: it.automobili (sasha)

    Giulia Sprint GTA: (1965-1969) 1570 cc, 6 cylinders in line, single engine block, 115 bhp at 6000 rpm.
    GTA 1300 Junior: (1968 -1973) 1290 cc, 4 in line - double ignition, 96 bhp at 6000 rpm.
    GTAm 1750-2000: (1970-1971) 1985 cc, 4 in line - double ignition, 195-220 bhp SAE at 7200 rpm.(1970); 210-240 bhp SAE at 7500 rpm (1971)





  • Nigy
    CBC Senator XXL
    • 13.04.2006
    • 921
    • BGD

    #2
    Nije bas identican model, ali video sam prekjuce u Halo oglasima da se prodaje ALFA GT Junior 2.0. Pogledajte na forumu 75-ica ili na internetu.
    Inace, jeste jedna od naj lepsih Alfi.

    Originally posted by Jovana
    Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

    Comment

    • Friš75turbo
      CBC Senator XXL
      • 22.06.2005
      • 545
      • Novi Sad

      #3
      Model je EXTRA
      Voleo bih da imam jednu GTA2000, crvenu (naravno ), i da bude '72god (moje )! Nadam se jednog dana...
      BTW, ekipa iz NS-a se zaputila ka BG-u da pogledaju doticnu Alfu iz Halo Oglasa, pa ako bude vredela... ETO JE U NS-u VECERAS
      http://www.portalclassic.pl/index.php?p ... hed%20cars
      http://www.myspace.com/perodefformeroklan

      Comment

      • starac vujadin
        CBC Senator XXL
        • 27.08.2005
        • 2617
        • Stari grad

        #4
        105-ca je remek delo dizajna i verovatno najbolja sportska Alfa svih vremena. Najvise bih voleo da imam 1750 GT Veloce. Bela na slici sa rol barovima nije GTA, vec najverovatnije upravo 1750 GT Veloce. Inace, ne postoji 2.0 junior...junior je bio samo 1.3 i 1.6. Jako je cesta pojava da se u Junior stavljaju jaci motori, pa je verovatno to iz oglasa. Dobra prepravka je stavljanje TS8v motora iz 75-ce u 105-cu. Restauracija nije nimalo laka iako se radi o velikoserijskom automobilu za koga mogu da se nabave delovi.

        Comment

        • Nigy
          CBC Senator XXL
          • 13.04.2006
          • 921
          • BGD

          #5
          Originally posted by Fris75turbo
          BTW, ekipa iz NS-a se zaputila ka BG-u da pogledaju doticnu Alfu iz Halo Oglasa, pa ako bude vredela... ETO JE U NS-u VECERAS
          Pa drzim vam fige da se nadje u 'nasoj' kolekciji!
          Slikajte je obavezno!
          Originally posted by starac vujadin
          Inace, ne postoji 2.0 junior...
          Ni ja nisam uspeo da ga nadjem na netu, mada sam negde procitao da je postojalo oko dvadesetak modela i da svi imaju razlicite nazive...

          Originally posted by Jovana
          Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

          Comment

          • Milos
            CBC Senator XXL
            • 12.05.2005
            • 700
            • Beograd, carraburma

            #6
            ja samo nisam znao da su radili 1.6 sestak?! u verziji sprint GTA 115hp...
            a sto kazete, vise ni nema pravila oko imena modela, kao da se dodeljuju proizvoljno... hehe taj junior...

            p.s. vidim da su dostupni uglavnom svi delovi za ovaj auto... sve moze da se poruci...

            Comment

            • starac vujadin
              CBC Senator XXL
              • 27.08.2005
              • 2617
              • Stari grad

              #7
              Onaj sestak je greska...

              Comment

              • Milos
                CBC Senator XXL
                • 12.05.2005
                • 700
                • Beograd, carraburma

                #8
                ne znam i meni je sumljivo... klikni ovde

                Comment

                • starac vujadin
                  CBC Senator XXL
                  • 27.08.2005
                  • 2617
                  • Stari grad

                  #9
                  Uf...i to na zvanicnom sajtu da im se to potkrade. Pre Alfinog setaka iz `79, jedini sestak je bio u modelu 2600.
                  Evo specifikacije i nesto lepih slicica doticnog modela...Garaza je molto simpatico! Giulia Sprint GTA je u sredini.

                  1965 Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
                  Year 1965
                  Make Alfa Romeo
                  Model Giulia Sprint GTA
                  Engine Location Front
                  Drive ear Wheel
                  Weight 1630 lbs | 739.4 kg

                  Performance
                  Top Speed 185 km/h | 115 mph Similar top speeds

                  Engine
                  Engine Configuration S
                  Cylinders 4
                  Aspiration/Induction Normal
                  Displacement 1570.00 cc | 95.8 cu in. | 1.6 L.
                  Valves 8 valves.
                  2 valves per cylinder.
                  Valvetrain DOHC
                  Horsepower 115.00 BHP (84.6 KW) @ 6000.00 RPM
                  Torque 105.00 Ft-Lbs (142.4 NM) @ 3000.00 RPM
                  HP to Weight Ratio 14.2 LB / HP (Vehicles with similar ratio)
                  HP / Liter 71.9 BHP / Liter
                  Bore 3.07 in | 78 mm. | 0.1 m.
                  Stroke 3.23 in | 82 mm. | 0.1 m.
                  Compression Ratio 9.70:1
                  Main Bearings 5
                  Fuel Feed 2 Weber Carbueretors
                  Vehicles with similar horsepower and weight

                  Standard Transmission
                  Gears 5
                  Transmission Manual

                  Dimensions
                  Doors 2
                  Exterior
                  Length 160.601 in | 4079.3 mm.
                  Width 62.201 in | 1579.9 mm.
                  Height 51.601 in | 1310.7 mm.
                  Wheelbase 92.501 in | 2349.5 mm.
                  Front Track 52.001 in | 1320.8 mm.
                  Rear Track 50.001 in | 1270 mm.
                  Ground Clearance 5.501 in | 139.7 mm.
                  Steering
                  Recirculating Ball
                  Turns lock to lock 3.50
                  Turning Circle 10.701 m | 421.3 in. | 10701 mm.





                  Comment

                  • Impuls
                    CBC Član
                    • 28.02.2006
                    • 64
                    • Vrsac

                    #10
                    Ljudi, place mi se

                    Najzad sam uspeo da pronadjem lika koji prodaje Juniorku. Sacekao me nekom pricom o nekih 2500 Eur, te vec je prodata, dolazio tip iz Umaga 3 puta po nju, sad samo ceka papire iz muzeja da bi mogao da je izveze iz Srbije... Svejedno, pogledaj je pa mi reci sta mislis.
                    I tako, odem da je vidim, kad onooo, lesina jedna grdna. Po celom autu 3-4 mm gita, sav ispucao i podignut, a ispod sama rdja. Tip je kobajagi poceo da radi limariju pre par godina, al bolje da nije. U autu je motor 1750, kaze ispravan.
                    Vratim se do tipa, a on onda slozi pricu kako je prodao, al' za 1200 Eur-a, te sta ja mislim dal' se zahebo...
                    Rekoh mu da bude srecan, da je meni trazio 500, okrenuo bih se i otisao. I za 200 bih morao debelo da se razmislim. A bre! pa taj auto mora da se vaja iz pocetka!
                    I tako moja potraga ima tuzan kraj, bolje da je nisam ni video.



                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11
                      tako je to kad jedan ovakav auto dodje u pogresne ruke...................velika STETA!!!
                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Nigy
                        CBC Senator XXL
                        • 13.04.2006
                        • 921
                        • BGD

                        #12
                        Greota za auto...

                        Originally posted by Jovana
                        Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

                        Comment

                        • Milos
                          CBC Senator XXL
                          • 12.05.2005
                          • 700
                          • Beograd, carraburma

                          #13
                          bukvalno, samo ako neko ima ovakav auto, da ga pazari zbog motora i neke tipske mehanike... greota bas!

                          Comment

                          • kilson
                            Moderator
                            • 09.10.2004
                            • 3216
                            • NoviBGD
                            • AR 75 GT

                            #14
                            Video sam je preko net-a, neki Hrvatski oglasnik. Auto je urnisan, a tip ni pet ni shest nego 2000!

                            Inache, ima jedna u Velikom Mokrom lugu - pojavljivala se u halooglasima, ceni je tip oko 2000 isto je krenuo u restauraciju, ali na svu srecu nije napravio haos od nje. Gledali su je nashi ljudi iz NS-a takodje, nisu sigurni, nit' sm*di nit mirishe. Hm da, mislim da je u pitanju GT 1750, ali sa motorom od 2000-ke koji mi se chini nema papire...
                            Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

                            Comment

                            • starac vujadin
                              CBC Senator XXL
                              • 27.08.2005
                              • 2617
                              • Stari grad

                              #15
                              Moze to da se dotera limarijski da izgleda super, ako je karoserija strukturno dobra, ali pitanje je mehanike...
                              Eh, da - sibedah plasticni kao na Golfu I ili Yugu

                              Comment

                              Working...
                              X