Aston Martin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Aston Martin

    Aston Martin DB4 GT Zagato


    DB4 GT je napravljen da bi bio konkurencija Ferrariju GTO na trkaćoj stazi. Njegov neuspjeh u tome nije ga spriječio da postane legenda. Zašto je to tako ? odgovor najvjerojatnije leži u njegovom jedinstvenom dizajnu.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Aston Martin DB4GT Zagato sagrađen je samo s jednim ciljem, a taj je pobjeda nad konkurentskim Ferrarijima. Nije mu uspjelo, jedinu pobjedu zabilježio je kad na stazi nije bilo konkurencije iz Maranella. Općenito, trkaća bi se karijera ovog modela najprije mogla opisati izrazom "katastrofa". Možda se najpoznatiji trenutak iste zbio u Goodwoodu 1962. kada se Jim Clark spektakularno slupao, pomevši pritom sa staze i Surteesov Ferrari 250 GTO - koji ga je upravo obilazio za cijeli krug! Sir Stirling Moss opisao je ponašanje Zagata (doduše, prvog prototipa) u vožnji pridjevom kojeg ćemo ovdje pristojno prevesti kao "ušljivo". U Le Mansu je 1961. Jean Kerguen odustao 50 minuta prije kraja utrke, ali samo s trećeg mjesta u klasi. Jedinu mu je pobjedu (o.k., lažemo, bilo je i nekoliko uspjeha u lokalnim australskim nadmetanjima) donio Lex Davison u jednoj od pratećih utrka VN Engleske 1961. - ali, kako smo već napomenuli, bez Ferrarija na stazi. Aston Martin je planirao proizvesti inicijalnu seriju od 25 primjeraka, a dalje... ovisno o narudžbama. Na kraju, jedva su ih uspjeli napraviti 19, a i tako su zadnjih nekoliko morali prodati uza znatan popust, nakon što su im i po nekoliko godina stajali na lageru. Zapravo, kada je Lucien Bianchi skršio svoj DB4GTZ u Spa (u potencijalno najsvjetlijim trenucima trkaće karijere ovog auta, vodeći ispred nekoliko lokalnih, belgijskih Ferrarija), Aston Martin je napravio zamjenski, olakšani model, koji je preuzeo identitet, registraciju (2 VEV) i brojeve šasije od uništenog prethodnika. Zbog toga se i danas ponegdje barata s različitim brojkama, ali istina je jednostavna: postoji samo 19 originalnih primjeraka ovog modela. S tehničke strane ovaj model nije pokazao ništa novo ili revolucionarno - ispod lagane aluminijske ljušture krije se obični dobri stari DB4GT (i taj ga je, usprkos veće težine, znao pobijediti u utrkama), a ni obični DB4 nije daleko po tehničkim specifikacijama, ako zanemarimo veći međuosovinski razmak i dodatni par sjedala straga kod osnovnog modela. Potraga za ljepotom Aston Martin DB4GT Zagato nedvojbeno ipak jest legenda, i to jedna od najvećih u svijetu sportskih automobila, iako - kao što smo upravo vidjeli - upravo tragično pada na ispitu u čak tri od pet osnovnih kategorija. S najvećom brzinom od 245 km/h (na testu revije "Autocar") i ubrzanjem od nule do sto - govorimo o miljama! - za 14.1 sekundu, performanse Zagata pojašnjavaju legendarni status, iako su slabije od Ferrarijevih SWB i GTO modela, a ni triput jeftiniji (tada) Jaguar E-Type nije tako daleko.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Tvornički deklariranih 314 KS većina stručnjaka smatra prilično pretjeranim. Vjerojatnije je kako je prva brojka 2, no u svakom slučaju, dvojka je i prva brojka odnosa snage i težine: po tvornici 270, u stvarnosti oko 250 KS po toni - a to je i četrdesetak godina kasnije iznimno respektabilan podatak. I pored ovih sjajnih performansi, očito je kako je glavni, daleko najveći razlog legendarnog statusa ovog automobila dizajn. Aston je naprosto prekrasan, jedan od onih posve iznimnih automobila pred kojima će svakome, čak i laiku, zastati dah. Ovaj je divni gubitnik rođen pod jedinstvenom, savršeno sretnom konstelacijom zvijezda, a ona među njima koja u najvećoj mjeri određuje njegov horoskop zove se Zagato. Prije mnogo godina, još za Mussolinijeve ere, rođaci su tužili sudu jednog mlađahnog talijanskog plemića. Ustvrdili su kako on više nije mentalno sposoban raspolagati porodičnim imetkom, a ključni im je dokaz bio apsurdan iznos kojeg je mladić potrošio na specijalnu aluminijsku karoseriju, koju je za njegov Alfa Romeo izradio lokalni umjetnik. Sudac je zatražio da mu pokažu auto. ╚im ga je vidio, zaključio je slučaj i oslobodio mladića optužbe, uz objašnjenje: "Potraga za ljepotom je najprirodnija čovjekova osobina." Taj se lokalni umjetnik zvao Ugo Zagato, i začeo je dugu lozu automobilskih dizajnera, koji su stvorili neke od najljepših, ali i neke od najčudnijih automobila koje je svijet ikada vidio. Većina i jednih i drugih nastala je šezdesetih, kada je za Ugovog sina Giannija radio genijalni i ekscentrični dizajner Ercole Spada. Iako Spada osobno preferira neke kasnije, radikalnije dizajne, poput Lancie Flavie SZ sa stražnjim bočnim prozorima usječenima u krov i prelomljenom maskom hladnjaka, opće je mišljenje kako je njegov "chef-d'-oeuvre" upravo Aston Martin DB4GTZ, njegov prvi rad, nastao kada je imao tek 23 godine. Lakoća koja zapanjuje Već je i osnovni DB4 konstruiran s intencijom maksimalnog olakšanja, po tzv. "superleggera" sistemu karoserijske radionice Touring, ali to nije bilo dovoljno - auto je i dalje bio pretežak za utrke. Stoga je napravljen kraći DB4GT, dvosjed. No, nekako je istodobno i Ferrari skratio šasiju modela 250, a novi je SWB u "Competizione" izvedenici imao i potpuno aluminijsku karoseriju. Glavni dizajner Touringa, Carlo Anderloni, uputio je tada Johna Wyera, čovjeka zaduženog za trkaće projekte Aston Martina, k Zagatu.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4
        Od samih početaka, vezanih za najranije talijanske zrakoplove u Prvom svjetskom ratu, smanjenje težine postalo je glavna Zagatova opsesija. Lakši, automobili su pobjeđivali na utrkama i pronosili slavu tvrtke iz milanske Via Giorgini. Elegancija je bila poželjna, ali ne i obvezatna pratilja lakoće. I zapravo, elegancija uopće nije imanentna ni ovom Aston Martinu, njegove obline su obline mišića i agresije. "Snažan sam!", vrišti GTZ svojom pojavom, malo će tko, s druge strane, kao njegovu očitu osobinu spomenuti senzualnost. Uza to, unutrašnjost je spartanski ogoljena, a svi su prozori, osim vjetrobrana, napravljeni od plastike. Ljepota je to gotovo bez premca, ali korijen te ljepote leži u brutalnosti. Poput crne pantere, savršenstvo oblika samo je uobličenje prvobitne, animalne snage. I, mada ne znamo ni za jedan smrtni slučaj u DB4GTZ, spomenuta izlijetanja velikana poput Clarka i Bianchija najbolji su dokaz opasne, nepredvidive zvijeri skrivene iza prekrasne fasade. Zagato i GTO Dvije su stvari koje posve sigurno nećete zamijetiti na ovom autu: ravne linije i suvišne detalje. Sve je podređeno funkciji, a dekoracija je minimalna - nekoliko sitnih znakova Zagata i Aston Martina. Ono što nije neophodno, poput odbojnika ili vanjskih retrovizora, valjalo je izbjeći pod svaku cijenu. I upravo tu leži tajna jedinstvene krasote DB4GTZ: još su nas Le Corbusier i Bauhaus naučili ljepoti funkcionalnog, jednostavnog. Svi znamo priču po kojoj su prednji usisnici za zrak Ferrarija GTO nastali po uzoru na trifore s modenske katedrale. Tri grbe na poklopcu motora Aston Martina nemaju tako plemenite uzore - one su ovdje naprosto zato da bi pokrile izbočene dijelove rednog šestocilindraša s dva bregasta vratila u glavi. GTO jest prekrasan, ali na pomalo barokni, suvišan način. Osjeća se stanoviti ''horror vacui'', linije ne teku posve nesputano, svako su malo prekinute nekim otvorom ili naglim prijelazom. Koji je od ova dva automobila u konačnici ljepši, prosudite sami, to je ionako stvar osobnog ukusa, nema egzaktnih mjerila. No, GTZ je nedvojbeno, estetski gledano, bolje dizajniran, njegove su linije logičnije, pretapanja oblina putenija, savršenija - uostalom, za razliku od Ferrarija, nisu mu trebale pobjede da bi postao kult. Za mene osobno, dileme nema. Aston je ljepši. Na jednom se području Zagato ne može mjeriti s konkurentom iz Maranella, iako je proizveden u manjoj seriji: to je, dakako, cijena. Potkraj šezdesetih 1200 je funti dostajalo za kupovinu rabljenog primjerka. Za booma osamdesetih jedan je primjerak s dobro dokumentiranom trkaćom prošlošću prodan za 1.500.000 funti. Danas će vam za kupovinu jednog od njih devetnaest trebati otprilike trećina ili polovina tog iznosa, ovisno o povijesti pojedinog modela. Za svaki se zna gdje je, nema misteriozno izgubljenih primjeraka skrivenih po štagljevima. Zadnji je nerestaurirani model pronađen prije pet godina u Italiji. Toliko dobar da su ga napravili dvaput Sredinom osamdesetih godina saga o Aston Martinu i Zagatu dobila je neočekivani nastavak. Prvo je Zagato obukao određenu seriju modela V8 u novo, ekskluzivno odijelo. Nažalost, šarma i ljepote prethodnika nije bilo ni od korova, i ovaj je auto danas, ako ne baš zaboravljen, svakako smatran irelevantnom i bazično ružnom stilskom vježbom dosadnih osamdesetih, usprkos proklamiranih 300 km/h (s motorom sprijeda!).
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5


          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • Sasha
            CBC Senator XXL
            • 04.10.2004
            • 4126
            • Novi Sad

            #6
            Nema te zemlje koja je toliko vrvila i još uvijek vrvi malim proizvođačima automobila, kao što je V.Britanija. Tu su AC, Rolls-Royce, Bentley, Lotus, Morgan, Bristol, Jensen,... Sve su to marke sa velikom karizmom, koje su živile ili još žive na samome rubu egzistencije, ali marka koja je po mnogima najkarizmatičnija od njih je Aston Martin.
            Lionel Martin, vozač koji je pobijedio u utrci Aston Clinton 1913 godine je s Robertom Bamfordom osnovao Bamford&Martin Ltd. Zbog rata prvi Aston Martin se zakotrljao tek 1921. Ok, neću vas zamarati sa prezimena svih vlasnika koji su se zbog bankrota firme doslovno svakih par godina izmjenjivali. A zašto je Aston Martin stalno bio u bankrotu? Od prvoga dana, najbitnija stavka pri proizvodnji je bila vrhunska kvaliteta, pa je mnogo vremena utrošeno na kontrolama. Od 1922 do 24 napravljeno je tek 69 skupih automobila, a i sve sljedeće godine su bile ?siromašne?. Aston Martini su uglavnom nastupali na raznim utrkama. Tek rijetki su se vozili u svakodnevici. Ovisno o vlasnicima, neke Aston Martine krasile su sportske osobine, neke udobnost.... ali kvaliteta je uvijek bila prisutna.
            Bolje vrijeme je došlo nakon drugog rata, kada je 1946 godine tvrtku kupio David Brown. Aston Martin mu nije bio dovoljan, pa kupuje i bankrotiranu Lagondu, pobjednika Le Mansa 1935 godine. Uspjeh u Le Mansu se ponovio 1959, sada baš sa Aston Martinom, ali ni taj događaj nije donio neku veću financijsku dobitU narednim godinama proizvodi serije DB (1, 2, 3, 4,..) koje su krasile atraktivan dizajn i jaki motori. 1967 predstavljen je model DBS, (V8 sa 315 konja) koji je napokon Aston Martin stavio u luksuznu ligu. Malom proizvodnjom, vlasnici nemaju naročito financijsku dobit, pa između ostalih, 1975 godine firmu otkupljuje internacionalna skupina biznismena i reorganizira je u Aston Martin Lagondu. 1977 predstavljen je i novi Vantage V8. Filozofijom ?kvaliteta na prvom mjestu?, tjedno se izrađivao tek pokoji Vantage. Naravno, tvrtka je prodana, pa prodana, pa prodana,.....sve dok je 1987 nije preuzeo veliki Ford, koji hvala Bogu nije jeftinijom gradnjom uništio ekskluzivitet koji je Aston Martin tijekom desetljeća teško gradio i izgradio. Od 1967 do 1988, kada je Ford pomogao pri novom modelu Virage, Aston Martin je ukupno proizveo 1615 modela sa V8 motorima. Onda i ne čude astronomske cijene koje postižu na aukcijama. Virage je kao i ostali Aston Martini ipak bio model kojeg je kupovao vrlo uski krug ljubitelja te plemenite marke. (Princ Charles & Co.)
            Ali pojavom sasvim novoga DB7 1994 godine, stvari se dramatično mijenjaju ? na bolje. Proizvodio se kao Coupe i Volante (cabrio). Uz DB7 proizvodio se i top-model Vantage, zasnovan na starijem modelu V8. On je razvijao od 550-600 konja, a cijena mu je bila oko 575000 maraka.
            Produkcija je narasla na odličnih 700 komada godišnje, što je omogućilo daljnje razvijanje novih modela. Prije par godina, ostarjeloga V8 Vantagea zamjenjuje jedan od najsofisitciranijih automobila, tehnički dragulj ? V12 Vanquish.
            Nakon 10 godina proizvodnje super-uspješni (za firmu) DB7, zamjenjuje sasvim novi model, DB9 koji će sasvim sigurno nastaviti sa odličnim rezultatima.
            Kod ?preporođenog? Aston Martina sve ostaje po starome ? vrhunski materijali, vrhunska tehnika, vrhunski dizajn, vrhunski ručni rad......ma, vrhunski automobili.
            www.arcs.org.rs/forum

            Comment

            • Sasha
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 4126
              • Novi Sad

              #7
              Aston Martin Lagonda

              Lagonda je u prošlom stoljeću između dva Svjetska rata bila jedan od najpoznatijih prizvođača sportskih i luksuznih automobila, što s obzirom na zemlju porijekla (V.Britanija) nije ni čudo. Nakon rata tvrtku je preuzeo Aston Martin, ali ime Lagonda je polako nestajalo sa automobilske scene.
              I onda, 1974 godine, odlučeno je da se vrati Lagonda, ali ne kao zasebna marka, već kao naziv za limuzinsku verziju postojećeg Aston Martina V8 koja se proizvela u svega sedam primjeraka. Taj model je bio tek najava novog modela kojim je uprava AM-a htjela svijetu pokazati moćnu suvremenu limuzinu najvišeg ranga.
              Tako je 1976 godine razvijena nova Aston Martin Lagonda. Za dizajn je bio angažiran William Towns koji je bio zaslužan i za (prekrasan) coupe V8. Niska silueta (malo manje od 1,3 metra!), zašiljen prednji dio sa pop-up svjetlima, te kockasti i futurističan izgled u 5,28 metara duljine nikoga nije ostavilo ravnodušnim. Nešto tako moderno u tolikim gabaritima jednostavno još nije bilo viđeno. Ali prava revolucija je dolazila iznutra. Osim korištenja vrhunskih materijala, ?komandni most? s digitalnim instrumentima bio je futurističniji od onih viđenih u ?Galaktici?

              www.arcs.org.rs/forum

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #8
                Ipak, kako je sva ta sila elektronike bila malo prezahtjevna za to vrijeme, cijeli je projekt zapao u probleme. Zato je tek dvije i pol godine nakon predstavljanja (početak 1979) Lagonda krenula u prodaju, a tada je zbog velike inflacije u 70-ima cijena s najavljenih 24.570 funti narasla na čak 49.933 funti!
                Iako je bio jedan od najdužih automobila i iako je na krovu iznad stražnjih sjedala bio ?šiber?, zbog pomalo zastarjele koncepcije pri konstruiranju automobila, na zadnjim sjedalima nije bilo nimalo prostrano za noge, pa je Lagonda više užitaka davala ?Han Solu? za volanom.
                Ispod ogromne haube nalazio se V8 motor obujma 5,3 litre i snage 280 konja koji je uz pomoć automatskog mjenjača s tri brzine i stražnjeg pogona od 0-100 km/h ubrzavao ovu mrcinu za 9 sekundi i do maksimalnih 235 km/h.
                Kroz godine Lagonda je konstantno prolazila kroz sitne preinake, a jedini zamjetniji redizajn napravljen je 1987 godine kada umjesto pop-up svjetala stižu fiksna ugrađena u nešto prošireniji nos automobila ispod kojeg je došao i spojler, ugrađuju se novi čelični naplatci, a izbačene su bočne lajsne.
                U siječnju 1990 godine proizveden je posljednji 610 primjerak ovog jednog od najoriginalnijih automobila u drugoj polovici prošlog stoljeća.


                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • Sasha
                  CBC Senator XXL
                  • 04.10.2004
                  • 4126
                  • Novi Sad

                  #9



                  www.arcs.org.rs/forum

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #10
                    Aston Martin DB2




                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Sasha
                      CBC Senator XXL
                      • 04.10.2004
                      • 4126
                      • Novi Sad

                      #11
                      Aston Martin DB2/4 mkIII (1957)


                      www.arcs.org.rs/forum

                      Comment

                      • Sasha
                        CBC Senator XXL
                        • 04.10.2004
                        • 4126
                        • Novi Sad

                        #12
                        Aston Martin DB6 (1966)



                        www.arcs.org.rs/forum

                        Comment

                        • Sasha
                          CBC Senator XXL
                          • 04.10.2004
                          • 4126
                          • Novi Sad

                          #13
                          Aston Martin DBS Vantage (1972)



                          www.arcs.org.rs/forum

                          Comment

                          • Sasha
                            CBC Senator XXL
                            • 04.10.2004
                            • 4126
                            • Novi Sad

                            #14


                            www.arcs.org.rs/forum

                            Comment

                            • Sasha
                              CBC Senator XXL
                              • 04.10.2004
                              • 4126
                              • Novi Sad

                              #15


                              www.arcs.org.rs/forum

                              Comment

                              Working...
                              X