Bentley

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Bentley

    Bentley 3-Litre


    Prvi model kojim je počela slavna povijest marke Bentley nosio je naziv 3-Litre. Uz to bio je to i prvi Bentley kojim je započela fantastična karijera na legendarnoj utrci 24 sata LeMansa.

    Walter Owen Bentley započeo je proizvoditi automobile nakon prvog svjetskog rata. Točnije, bilo je to u ljeto 1919. godine kada je osnovana kompanija Bentley Motors Ltd, a još je iste godine na auto salonu u Londonu predstavljen prvi model ? Bentley 3-Litre. Mladi ?Mr W.O.? ušao je u biznis možda malo i prenaglo tako da su kupci svoje modele dobili tek krajem 1921. godine.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Ogromni cilindri

    Prvi je Bentley imao mnogo detalja preuzetih s pobjedničkih bolida Mercedesa i Peugeota iz 1914. godine. Motor je imao četiri, blago rečeno, ogromna cilindra (provrt i hod ? 80x149, sveukupno 2996 cm3 iz samo 4 cilindra) jednu bregastu osovinu u glavi, četiri ventila po cilindru i dvostruke svjećice. Klipovi su bili aluminijski. Snaga je iznosila visokih 70 KS pri 3500/min, no stalnim doradama snaga je narasla do 85 KS 1925. godine. Model Super-Sport, kojeg je proizvedeno tek 18 komada, probio je magičnih 100 mph (160 km/h).

    Najbrži kamioneti Evrope

    Šasija i ostali pripadajući dijelovi nisu predstavljali nikakvu revoluciju. Sve je upućivalo na to kako Bentley igra na kartu snage i izdržljivosti. Automobil je imao četverostupanjski mjenjač sa zastarjelom spojkom, a sredinom 1923. godine kočnicama na zadnjim kotačima pridodane su i one na prednjima. Bentley 3-Litre proizvodio se u više varijacija različitih obzirom na međuosovinski razmak (Short Standard, Tourist Trophy, Speed, Super-Sport, i Long Standard). Činjenica da su bili prilično čvrsti i robusni nije se nikada dovodila u pitanje; na kraju krajeva težili su od 1450-2550 kg što je ponukalo slavnog Ettore Bugattija da ih prozove ?najbržim kamionetima u Europi?. Najbržim? Upravo tako.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Fantastični uspjesi u LeMansu

      24-satna utrka u LeMansu prvi je puta održana 1923. godine. Bentley je došao s 3-Litre modelom za čijim su se upravljačem izmjenjivali John Duff i Woolf Barnato te su zauzeli odlično četvrto mjesto. Slijedeće godine 3-Litre ponovno nastupa i tada Duff osvaja prvo mjesto. Bila je to prva pobjeda nefrancuskog automobila. Ta je pobjeda ustvari djelo Johna Duffa jer Bentley Motors nije imao nikakve veze s utrkom, osim što je uvježbao Duffove mehaničare. Većina poznavatelja automobila zna kako je Bentley usko vezan uz legendarni LeMans no Bentley nije bio manjeg uspjeha niti na ostalim natjecanjima poput Brooklandsa i Tourist Trophy-a. 1927. godine stiže nova pobjeda u LeMansu. To je bila i jedna od najuzbudljivijih pobjeda uopće. Usprkos sudaru s novijim 4.5-Litre modelom i jednim 3-Litre modelom, bolid 3-Litre Sammy Daviesa uspio se dovući do boksa gdje su mehaničari sklepali potrgane dijelove, a Sammy i suvozač J.D.Banjafield uspjeli su dohvatiti pobjedu. Bila je to prva pobjeda modela iza kojeg je u potpunosti stajala tvornica Bentley Motors Ltd.

      Uspjeh pa propast

      1928. pobjedu odnosi model s većim četverocilindričnim motorom: 4.5-Litre, a 6.5-Litre šesterocilindraši to čine 1929. i 1930. Nažalost Bentley je godinu dana kasnije otišao u stečaj te ga kupuje Rolls-Royce. No to je već druga priča.
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • Sasha
        CBC Senator XXL
        • 04.10.2004
        • 4126
        • Novi Sad

        #4




        Proizvodnja: 1921 ? 1929
        Motor: R4, 2996 cm3
        Snaga (KS): 70 @ 3500/min
        Maksimalna brzina (km/h): 129
        Broj proizvedenih primjeraka: 1622
        www.arcs.org.rs/forum

        Comment

        Working...
        X