Austin Seven

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Austin Seven

    Prvi mali automobil na svijetu


    Nije previše teško izraditi mali i jeftini automobil, mnogo je teže nešto takvo prihvatiti kao pravi automobil, tj. uvjeriti kupce ?da je to, zapravo to?. Tvrtka kojoj je to kao prvoj uspjelo bio je britanski Austin.

    Kada je Sir Albert Austin početkom stoljeća osnovao svoju tvrtku znao je što radi. U poslu nije bio početnik, jer je prije toga mnoge godine radio kao konstruktor u tvrtki Wolseley. Već prvi automobil koji je izašao iz tvornice bio je vrlo popularan i tvrtka se proslavila. 1912. godine tvrtka je već zapošljavala 1.800 radnika te proizvodila 1.100 vozila godišnje. Tijekom prvog svjetskog rata broj radnika se penje na 22.000. Nakon rata rađa se ideja o proizvodnji malog, jednostavnog i jeftinog automobila.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Premalen? Ne, idealan

    U ljeto 1922. proizvode se prvi prototipovi na koje potencijalni kupci i tisak reagiraju povoljno, ali i pomalo suzdržano. I proizvodnja kreće prilično slabo. 1923. godine proizvedeno je samo 1940 primjeraka na što Austin reagira drastičnim sniženjem cijene i tehničkim doradama. Rezultati su se ubrzo vidjeli. 1929. već je prodano preko 4.700, dok dvije godine kasnije godišnja proizvodnja već iznosi 14.000 vozila. Austin Seven je zaista bio malen automobil. S dužinom od 269 cm i masom od samo 330 kilograma Seven je privlačio poglede i izazivao podsmjeh, no bio je nešto što si je gotovo svatko mogao priuštiti, prvi mali automobil na svijetu, te prvi narodni automobil u Britaniji.

    Čak 24 karoserijske varijante

    Za pogon Sevena se brinuo najmanji četvorocilindraš u povijesti čiji je blok bio dugačak točno 29 cm. 10 KS bilo je i više nego dovoljno za solidno pokretanje perolakog automobila. Prva verzija Sevena bila je otvorena, no kroz 17 godina proizvodnje pojavile su se još 23 karoserijske varijante. Zadnji primjerci su tvornicu napustili početkom 1939. godine. Do tada je proizvedeno preko 290.000 primjeraka malog revolucionarnog Sevena.

    Uspjeh i izvan domovine

    Uspjeh nije izostao niti u ostalim dijelovima svijeta. Prodajom licence Austin je dobro zaradio ali mnogima i pomogao u daljnjem razvoju. Tako se Seven u Njemačkoj mogao kupiti kao Dixi (BMW), u Francuskoj ga je prodavao Rosengart, u SAD-u Bantam, a u Japanu Datsun.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3




      Proizvodnja: 1922. -1939.
      Motor: Redni 4 cilindra
      Obujam (cm3): 749
      Maksimalna brzina (km/h): 84
      Broj proizvedenih primjeraka: 290.000
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      Working...
      X