Auto ili mlazni avion?

Ipak, auto ali s pogonom mlaznog aviona? Nešto slično isprobavao je Chrysler ranih 60-ih godina. Ustvari bio je duboko uvjeren u uspjeh agregata koji pije gotovo sva goriva i nimalo se ne buni, ali?
Američka auto kompanija Chrysler bila je među prvim kompanijama koja je eksperimentirala s tzv. turbinskim motorom kao pogonom za obične cestovne automobile. Počelo je to početkom pedesetih godina prošlog stoljeća i protegnulo se sve do početka 80-ih. Turbinski motor je imao inkorporirani regenerator koji je iskorištavao vruće ispušne plinove, poput turbo punjača, što je rezultiralo smanjenim temperaturama ispušnih plinova ? veliki problem u ono vrijeme ? te je ujedno dramatično smanjio potrošnju goriva u usporedbi s turbinama bez regeneratora. Uz to, takav je agregat mogao za pogonsko gorivo koristiti gotovo bilo koje gorivo ? ako na pumpi nema benzina, nema ni diesela, nema veze poslužit će i kerozin, ulje, alkohol, rakija! ? a zvučao je poput tihog mlaznog aviona!!! Niti jedan drugi proizvođač automobila u to vrijeme nije poznavao ovakav patent. GM, Ford, Fiat i Rover su koristili turbine no nitko od njih nije koristio prednosti ?zlata vrijednog? regeneratora. Zaista zlata vrijednog?

Ipak, auto ali s pogonom mlaznog aviona? Nešto slično isprobavao je Chrysler ranih 60-ih godina. Ustvari bio je duboko uvjeren u uspjeh agregata koji pije gotovo sva goriva i nimalo se ne buni, ali?
Američka auto kompanija Chrysler bila je među prvim kompanijama koja je eksperimentirala s tzv. turbinskim motorom kao pogonom za obične cestovne automobile. Počelo je to početkom pedesetih godina prošlog stoljeća i protegnulo se sve do početka 80-ih. Turbinski motor je imao inkorporirani regenerator koji je iskorištavao vruće ispušne plinove, poput turbo punjača, što je rezultiralo smanjenim temperaturama ispušnih plinova ? veliki problem u ono vrijeme ? te je ujedno dramatično smanjio potrošnju goriva u usporedbi s turbinama bez regeneratora. Uz to, takav je agregat mogao za pogonsko gorivo koristiti gotovo bilo koje gorivo ? ako na pumpi nema benzina, nema ni diesela, nema veze poslužit će i kerozin, ulje, alkohol, rakija! ? a zvučao je poput tihog mlaznog aviona!!! Niti jedan drugi proizvođač automobila u to vrijeme nije poznavao ovakav patent. GM, Ford, Fiat i Rover su koristili turbine no nitko od njih nije koristio prednosti ?zlata vrijednog? regeneratora. Zaista zlata vrijednog?
Comment