33 Stradale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Milos
    CBC Senator XXL
    • 12.05.2005
    • 700
    • Beograd, carraburma

    33 Stradale

    Alfa 33 Stradale je ekstremni raritet medju automobilima koji je proizveden u svega 18 primeraka. Prve primerke 33 Stradale je proizvela Autodelta 1967 godine na bazi trkackog modela T33, dok su kasnije napravljene oslabljene verzije ovog modela za ulicu. (Autodelta 270ks - Road car 230-250ks)
    Automobil je dizajnirao Franco Scaglione, a napravila poznata italijanska radionica Carrozzeria Marazzi nedaleko od Milana. Iste godine predstavljen na salonu automobila u Torinu.
    Na ovom modelu je veliki deo tehnologija i mehanike preuzet sa trkackog polja, pa je to jos jedan od razloga zasto je ovaj model bio jako skup za siru populaciju - 17.000 dolara 1968 godine.
    Jedno zanimljivo resenje, na 33 Stradale se vrata otvaraju na gore (Butterfly doors) sto je cini jedinstvenom. Veruje se da je bila prvi serijski model sa ovim resenjem otvaranja vrata...
    Trkacki orijentisan motor nije u relaciji sa tadasnjim serijskim alfinim motorima.
    Sportski inzenjer Carlos Chiti konstruisao je dvolitarski V8 agregat za ovaj model (79mm precnik x 52mm hod) koji je imao Spica elektronsko ubrizgavanje, 4 visokonaponska trafoa (bobine) i 16 svecica. Motor je imao 4 bregaste osovine pogonjene lancem sa limitom obrtaja od 10000 o/m, sto je bez presedana u konkurenciji klipnih motora slicne zapremine, nekada ili sada...
    Snagu je prenosio sestostepeni transaxle menjac dizajniran od strane Valeria Colotti-ja.
    Performanse automobila su takodje bez presedana, svega 5.5 sec od 0-100 km/h...



    - Proizdvodnja od 1967 do 1969 god.
    - Motor 90? V 8, 1995ccm, centralno uzduzno smesten.
    - 2 ventila po cilindru
    - 230 ks / 172 KW @ 8800 rpm & 200 Nm @ 7000 rpm
    - Tezina 572 kg
    - Maksimalna brzina 280 km/h






    text & picture by milos & lazar
  • Milos
    CBC Senator XXL
    • 12.05.2005
    • 700
    • Beograd, carraburma

    #2




    Comment

    • kilson
      Moderator
      • 09.10.2004
      • 3216
      • NoviBGD
      • AR 75 GT

      #3
      Bila jednom jedna fantazija sa naslovom: Kako bi superautomobil trebao izgledati?

      Entuzijazam i znanje rezultirali su nevidjenom lepotom i fantastichnim performansama.

      Nisam siguran da li smo svesni shta je 33 Stradale znachila te davne 1967-me godine. Da li smo svesni rechi superautomobil, kada je danas koristimo za svaki model automobila koji koristi vec vidjena reshenja u jedinstvenoj 33 Stradale?

      -Vrata koja se otvaraju na gore?
      -Motor koji se vidi kroz zadnje staklo?
      -Mali dvosed sa extremno malom tezhinom?
      -2000 ccm koji se vrti do limita od 10.000 o/min.?
      -Dve svecice po cilindru?
      -Jedan trafo na dva cilindra?
      -Skrivene kvake?

      To su stavke koje bar iz teksta i slike mozhemo videti... Danashnji "superautomobili" koriste ta reshenja u malo poboljshanoj, a chesto i u loshijoj izvedbi. Zhal za proshlim vremenom ostaje, samo mashta mozhe docharati zvuk ovog V8 motora i performanse koje nudi sa njegovom fantastichnom pozicijom u telu ove lepotice. Definitivno zamishljam, performanse koje opravdavaju ovu lepotu. Kako nazvati 33 stradale, a ne uvrediti je svrstavanjem u sve kalupe koje rech "superautomobil" nosi sa sobom?

      33 Stradale. Mislim da je dovoljno.
      Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

      Comment

      • kankkunen
        CBC Član
        • 15.06.2005
        • 69
        • Beograd

        #4
        Originally posted by Milos
        Snagu je prenosio sestostepeni transaxle menjac dizajniran od strane Valeria Colotti-ja.
        Originally posted by killaz
        -Motor koji se vidi kroz zadnje staklo?
        Gde se nalazila mašina?
        FIRE STARTER

        Comment

        • kilson
          Moderator
          • 09.10.2004
          • 3216
          • NoviBGD
          • AR 75 GT

          #5
          A da prochitash naslov teme?
          Srpski klub ljubitelja Alfa Romeo automobila

          Comment

          • starac vujadin
            CBC Senator XXL
            • 27.08.2005
            • 2617
            • Stari grad

            #6
            Potpuno, apsolutno, neprevazidjeno remek delo...

            Da dodam i ja ponesto...

            Aluminijumski ram sa karoserija od ojacane plastike. Tezina Stradale je bila oko 700kg, podatak od 500 i nesto odnosi se na trkacku varijantu.
            14 isporuceno kupcima, 1 za muzej, 2 za Pinifarinu i po 1 za Bertonea i Ital Design za njihove dizajnerske studije koje ipak ne mogu da se mere sa Scaglione-ovim dizajnom...
            115ks/l!!!!!!!!!!!!!!!!!!1967!!!!!!!!!!!!!!!!!bez 4 ventila po cilindru i varijabilnog rada bregastih!!!!!!!!!!!i ostalih kompresora i turbina!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
            Samo zbog ovog auta Alfa mora da pravi 8c Competizione! Bar to duguje ljubiteljima!

            Comment

            • speedfreak968
              CBC Senator
              • 05.07.2005
              • 211
              • Beograd

              #7
              ONE AND ONLY!!!!!!!!
              156 2.5 V6 24v

              Comment

              • Bane
                CBC Senator XXL
                • 30.05.2006
                • 344
                • Konjarnik Bg

                #8
                dovoljno je reci samo ALFA.

                Comment

                • dekideki
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1914
                  • Beograd

                  #9
                  Milose druze moj SVAKA TI DALA!!!
                  divota. ulepsao si mi dan.

                  najvise me odusevljava zadnji izgled auta, LIMIT na 10.000rpm (???) i tolike bobine... uh. bacili ljudi sve dotadasnje od "tehnickih dostignuca" u djubre, zasukali rukave i napravili auto "iz nule"!!! pa gde to ima? i pre i posle ovog auta...

                  poz.

                  P.S. jedna od slika je okrenuta u ogledalu, vozac na slici sedi s desne strane. aha. vazi
                  P.S.2 POGLEDAJTE FACE LJUDI NA PRVOJ SLICI KOJI GA PRATE POGLEDOM DOK DEFILUJE PORED NJIH...
                  .

                  Comment

                  • Alfacrazy
                    CBC Veteran
                    • 21.01.2005
                    • 125
                    • Kragujevac

                    #10
                    Prelep auto, zaista pravo remek delo! Jos jedan od dokaza da dizajniranje i izrada automobila mogu da budu umetnost. Kad god vidim fotografiju Alfe 33 Stradale ostanem bez daha od divljenja. Jedinstven automobil.
                    When Henry Ford saw an Alfa go by he used to lift his hat in salute, so should BMW owners!!!

                    Comment

                    • Milos
                      CBC Senator XXL
                      • 12.05.2005
                      • 700
                      • Beograd, carraburma

                      #11
                      Da bi konstruisali novi trkacki automobil Alfa je 1963 godine napravila novo takmicarsko odeljenje nazvavsi ga "AUTODELTA". Dve godine kasnije od izuzetno uspesne Giulie 1600 GTA je konstruisana specijalna verzija za u kojoj je dominirala narednih godina. U medjuvremenu Alfa i Autodelta su radili na potpuno novom trkackom automobilu sa namerom da povrate Alfin stari ugled i reputaciju, sifrovano nazvan "105.33". Prototip je bio dizajniran u Alfinom istrazivackom odeljenju, a 1965 godine poslat u Autodeltu na dalji razvoj. (Kada je Autodelta primila prvi prototip, bio je pokretan izvedenim "TZ2" cetvorocilindricnim motorom. Motor je postavljen iza vozaca.) Potpuno novi V8 od 2 litra, bio je uparen sa 6-brzinskim Kolotijevim menjacem.

                      Sasija je lezalana tri velike aluminiumske cevi, dve uzduzno i jedna poprecno, pricvrscena na zadnju osovinu. Opremljen poslednjim girlingovim sistemom sa cetiri diska. Jednostavno nazvan 33, novi trkacki auto je debitovao u sezoni 1967 godine. Kasnije auto je nazvan 33/2 zbog 2-litarskog motora i da bi se jasno razlikovao od drugih verzija kasnijih vecih inzenjerskih razvitaka. U takmicarskoj verziji je poprilicno friziran (quad cam) V8 sa najmanje 270ks.

                      Njegov pobedonosni debi je doziveo na brdskim trkama u Belgiji, a njegova pouzdanost iznudila je dominaciju do kraja sezone. Za sezonu 1968 male dorade na motoru i sasiji sto je dodatno poboljsalo performanse i pouzdanost. Posle debitantske sezone 1968 33/2 se takmicio u Dajtoni, zavrsivsi na 3 mestu u generalnom plasmanu.

                      Septembra 1967 Autodelta je upakovala cenjeni 33 model u putnicki auto. Tehnicki 33 Stradale je prakticno identican sa trkackim modelom, osim duzeg rastojanja tockova i podesenog motora. Mnogo vaznije je to sto je Franco Scaglione Izveo zatvorenu karoseriju sto je dan danas rezultiralo da bude jedan od najlepse dizajniranih automobila ikad napravljenim. Zahvaljujuci aerodinamicnom obliku najveca brzina od 250km/h se lako postizala. Cak su na kraju sa 4 karoserije snabdeli it. proizvodjace automobila kako bi proucavali ovo uzbudljivo dizajnersko dostignuce. Uprkos zadivljujucim performansama i izgledu "Stradale" nije bio veliki trzisni uspeh, uglavnom zbog svoje astronomske cene. Izmedju 1967 i 1969 je konstruisano 18 primeraka ukljucujuci i 4 koje su sluzile za proucavanje.
                      Gore na fotografijama Stradale na Pebl Bicu - konkursu elegancije gde ga je Alfa Romeo izlozio na svom standu...

                      Comment

                      • Impuls
                        CBC Član
                        • 28.02.2006
                        • 64
                        • Vrsac

                        #12
                        Desktop

                        Posto nemam teksta da ista dodam, prilazem jednu sliku za desktop:

                        Comment

                        • Nigy
                          CBC Senator XXL
                          • 13.04.2006
                          • 921
                          • BGD

                          #13
                          Dobra je, samo utisak kvari ova zgazena riba...

                          Originally posted by Jovana
                          Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

                          Comment

                          • nexus6
                            CBC Član
                            • 19.07.2006
                            • 40
                            • Ruma

                            #14
                            Ma nije zgazena nego pala u nesvest od prevelikog uzbudjenja....
                            (+Z) Alfa Romeo 146 1.7 Boxer 16V

                            Comment

                            • zoranbg
                              CBC Senator XXL
                              • 23.03.2005
                              • 4098
                              • Rooster's Hill , Beog
                              • Grande Punto 1.2

                              #15
                              ke#jala mu zena sto brzo vozi .. pa je covek izbacio napolje....

                              btw:slika je extra , upravo sam je bacio na desktop.
                              Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                              Comment

                              Working...
                              X