Alfa 33 Stradale je ekstremni raritet medju automobilima koji je proizveden u svega 18 primeraka. Prve primerke 33 Stradale je proizvela Autodelta 1967 godine na bazi trkackog modela T33, dok su kasnije napravljene oslabljene verzije ovog modela za ulicu. (Autodelta 270ks - Road car 230-250ks)
Automobil je dizajnirao Franco Scaglione, a napravila poznata italijanska radionica Carrozzeria Marazzi nedaleko od Milana. Iste godine predstavljen na salonu automobila u Torinu.
Na ovom modelu je veliki deo tehnologija i mehanike preuzet sa trkackog polja, pa je to jos jedan od razloga zasto je ovaj model bio jako skup za siru populaciju - 17.000 dolara 1968 godine.
Jedno zanimljivo resenje, na 33 Stradale se vrata otvaraju na gore (Butterfly doors) sto je cini jedinstvenom. Veruje se da je bila prvi serijski model sa ovim resenjem otvaranja vrata...
Trkacki orijentisan motor nije u relaciji sa tadasnjim serijskim alfinim motorima.
Sportski inzenjer Carlos Chiti konstruisao je dvolitarski V8 agregat za ovaj model (79mm precnik x 52mm hod) koji je imao Spica elektronsko ubrizgavanje, 4 visokonaponska trafoa (bobine) i 16 svecica. Motor je imao 4 bregaste osovine pogonjene lancem sa limitom obrtaja od 10000 o/m, sto je bez presedana u konkurenciji klipnih motora slicne zapremine, nekada ili sada...
Snagu je prenosio sestostepeni transaxle menjac dizajniran od strane Valeria Colotti-ja.
Performanse automobila su takodje bez presedana, svega 5.5 sec od 0-100 km/h...
- Proizdvodnja od 1967 do 1969 god.
- Motor 90? V 8, 1995ccm, centralno uzduzno smesten.
- 2 ventila po cilindru
- 230 ks / 172 KW @ 8800 rpm & 200 Nm @ 7000 rpm
- Tezina 572 kg
- Maksimalna brzina 280 km/h




text & picture by milos & lazar
Automobil je dizajnirao Franco Scaglione, a napravila poznata italijanska radionica Carrozzeria Marazzi nedaleko od Milana. Iste godine predstavljen na salonu automobila u Torinu.
Na ovom modelu je veliki deo tehnologija i mehanike preuzet sa trkackog polja, pa je to jos jedan od razloga zasto je ovaj model bio jako skup za siru populaciju - 17.000 dolara 1968 godine.
Jedno zanimljivo resenje, na 33 Stradale se vrata otvaraju na gore (Butterfly doors) sto je cini jedinstvenom. Veruje se da je bila prvi serijski model sa ovim resenjem otvaranja vrata...
Trkacki orijentisan motor nije u relaciji sa tadasnjim serijskim alfinim motorima.
Sportski inzenjer Carlos Chiti konstruisao je dvolitarski V8 agregat za ovaj model (79mm precnik x 52mm hod) koji je imao Spica elektronsko ubrizgavanje, 4 visokonaponska trafoa (bobine) i 16 svecica. Motor je imao 4 bregaste osovine pogonjene lancem sa limitom obrtaja od 10000 o/m, sto je bez presedana u konkurenciji klipnih motora slicne zapremine, nekada ili sada...
Snagu je prenosio sestostepeni transaxle menjac dizajniran od strane Valeria Colotti-ja.
Performanse automobila su takodje bez presedana, svega 5.5 sec od 0-100 km/h...
- Proizdvodnja od 1967 do 1969 god.
- Motor 90? V 8, 1995ccm, centralno uzduzno smesten.
- 2 ventila po cilindru
- 230 ks / 172 KW @ 8800 rpm & 200 Nm @ 7000 rpm
- Tezina 572 kg
- Maksimalna brzina 280 km/h




text & picture by milos & lazar
Comment