Reliant Robin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    Reliant Robin

    Kratka istorija Reliant Robin-a
    1935: TL Williams licencirao vozilo na 3 točka
    ? 1953: Reliant ulazi na tržište putničkih automobila
    ? 1973: Proizveden prvi model Robin-a
    ? 1980s: Proizvodnja Robin-a povećana na 300 vozila nedeljno
    ? 1988: Firma Reliant posustaje, a kasnije dolazi i do samog kraha
    ? 1996: Reliant spašen od strane konzorcijuma
    ? 2000: Proizvodnja Robin-a prekinuta

    Trotočkaš Robin prvi put je ugledao svjetlo serijske proizvodnje davne 1973. godine, a na tržištu se pojavio kao nasljednik prethodnih, manje uspješnih trotočkaša. Za dizajn Robina zaslužna je kompanija Ogle Design Ltd., a razvijen je pod kodnim imenom TW8. Za pogon ovako neobične pojave poput Robina bio je zadužen vodom hlađeni četverocilindraš, koji je iz radne zapremine od 750 ccm proizvodio 32 KS. Cijela karoserija automobila izrađena je staklenih vlakana i pričvršćena za kutijastu čeličnu šasiju. Neobična komponenta na automobilu je i zadnje staklo koje se moglo otvarati poput bočnih, što je uskoro postao trend u konstrukciji mnogih svjetskih proizvođača. Sve to je, uz obaranje stražnjih sjedišta, omogućavalo da se Robinova unutrašnjost maksimalno praktično iskoristi i dobije popriličan utovarni prostor. Reliant Robin dolazio je na tržište u nekoliko karoserijskih varijacija, i to: Standard Robin, Super Robin, Robin Estate i Robin Van - koji je bio Rodneyevo i Dellovo prijevozno sredstvo. Jedna od svijetlih tačaka u historiji Robina je i trenutak kada je Princeza Anne odlučila da uzme Robina Super Saloon dok je živjela u Sandhurst Royal akademiji. Tokom 1975. godine Robin je pretrpio nekoliko manjih izmjena na karoseriji, ali najveća promjena ticala se pogonske jedinice. Tako je mjesto ustupljeno motoru sa zapreminom od 850 ccm koji je osiguravao snagu od 40 KS, što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 134 km/h i ubrzanje iz stanja mirovanja do 97 km/h za 16.1 sekundi. Novost u ovom agregatu bio je i novi SU karburator koji je zamjenio stari, tipa Zenith.
    Reliant Robin postao je jedan od najpopularnjih trotočkaša u Velikoj Britaniji, a proizveden je u hiljadama primjeraka, te je distribuiran širom svijeta do 1981. godine kada je zamjenjen modelom Reliant Rialto. Ipak, ovime se priča o modelu Robin ne završava. Naime Reliant je zbog izuzetne popularnosti Robina, te zbog izražene nostalgije za ovim modelom odlučio ponoviti uspjeh iz prošlosti. Tako je 1989. godine na tržište stigao Robin potpuno novog izgleda i karoserije, koja je bila montirana na galvaniziranu šasiju. Osim izgleda primjetne su bile i brojne sitnije novosti, poput jednog brisača na prednjem vjetrobranskom staklu. I tovarni prostor je unaprijeđen novim vratima koja su se u potpunosti otvarala prema gore. Uz manje izmjene, Robin se zadržao na tržištu sve do 1998. godine, kada je malo prije zatvaranja Reliantovog postrojenja u Tamworthu proizvedena komemorativna serija Robina. Ta serija trebala je obilježiti 50 posljednjih primjeraka Robina proizvedenih u ovom pogonu. Prvi model iz serije bio je bogato opremljen kožom kojom je obložena unutrašnjost i pločicom sa serijskim brojem na instrument tabli.
    www.arcs.org.rs/forum
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Tokom 1999. godine javnosti je predstavljen novi Reliant Robin Hatchback, koji je ovu kuću i model nakon brojnih problema i suočavanja sa stečajem trebao uvesti u novi milenijum. Robin iz 1999. godine isticao se potpuno novim prednjim dijelom, stop svijetlima u obliku kišne kapi, novim vratima i novim prtljažnim vratima. Još uvijek je za pogon bio zadužen aluminijski četverocilindraš, zapremine 850 ?kubika?, koji se u novoj seriji isticao znatno manjom potrošnjom. Pored očitih novosti svi su se Robini iz te godine mogli pohvaliti luksuznim detaljima, poput: kvalitenih itisona, obloga na vratima, RDS radiokasetofona, kromiranim ručkama na vratima, ispušnim sistemom od nehrđajućeg čelika, kao i svijetlima za maglu te aluminijskim naplatcima.
    Nakon zvaničnog saopćenja objavljenog 26. septembra 2000. godine proizvodnja Robina trajala je do februara 2001. godine. Reliant je tako proizveo 65 jedinica specijalne edicije Robina 65, a tajna broja 65 otkrivena je egzisteniciji tog modela koja je trajala punih 65 godina. I ovaj je Robin bio obdaren dugačkim spiskom dodatne opreme. Posljednjeg Robina njegov vlasnik je preuzeo 14. februara 2001. godine, te ujedno i osvojio prvu nagradu u takmičenju koje je organizovao magazin ?Sun?.
    Čak i nakon ovoga, Robin nije posustao. Tako je 30. aprila 2001. godine kompanija B&N Plastics počela proizvoditi Robinove replike, naravno, pod licencnom Relianta. Uvjetno rečeno, novi Robin dobio je dodatnu oznaku BN-1, a konstrukcijski je zasnovan na jubilarnom Robinu 65, od kojeg se ipak razlikuje po brojnim poboljšanjima. Tako su opsežno modifikovani i poboljšani mjenjač i pogonski sklop, a novost su i kontrolna ploča te brojne komponente u unutrašnjosti. Interesantan je i model Robin BN-2. To je prvi Reliant u historiji koji je već u seriji bio obdaren električno pokretanim staklima te CD playerom. Vjerovatno definitivni kraj Robina stigao je u oktobru 2002. godine kada je zbog velikih produkcijskih problema proizvodnja morala biti obustavljena. Ipak, i dalje ostaje nada da će se nekad naći neki entuzijasta koji bi mogao dignuti Robina iz mrtvih te ga barem proizvoditi u malim serijama, namijenjenim zagriženim ljubiteljima ovog modela.

    Pored izuzetno zapažene i prije svega simpatične uloge u ?Mućkama?, pa i nekim epizodama uvijek popularnog ?Mr. Beana?, svoju izuzetnu popularnost Robin može zahvaliti činjenici da se ovim, uvjetno rečeno, kombijem moglo upravljati i sa vozačkom dozvolom za motocikle. Nakon svih ovih godina i pomenutih prednosti dolazi se do zaključka kako bi i dan-danas ovakvo vozilo moglo naići na vrlo dobar odziv tržišta.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3





      Reliant Robin SLX
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      Working...
      X