Kratka istorija Reliant Robin-a
1935: TL Williams licencirao vozilo na 3 točka
? 1953: Reliant ulazi na tržište putničkih automobila
? 1973: Proizveden prvi model Robin-a
? 1980s: Proizvodnja Robin-a povećana na 300 vozila nedeljno
? 1988: Firma Reliant posustaje, a kasnije dolazi i do samog kraha
? 1996: Reliant spašen od strane konzorcijuma
? 2000: Proizvodnja Robin-a prekinuta
Trotočkaš Robin prvi put je ugledao svjetlo serijske proizvodnje davne 1973. godine, a na tržištu se pojavio kao nasljednik prethodnih, manje uspješnih trotočkaša. Za dizajn Robina zaslužna je kompanija Ogle Design Ltd., a razvijen je pod kodnim imenom TW8. Za pogon ovako neobične pojave poput Robina bio je zadužen vodom hlađeni četverocilindraš, koji je iz radne zapremine od 750 ccm proizvodio 32 KS. Cijela karoserija automobila izrađena je staklenih vlakana i pričvršćena za kutijastu čeličnu šasiju. Neobična komponenta na automobilu je i zadnje staklo koje se moglo otvarati poput bočnih, što je uskoro postao trend u konstrukciji mnogih svjetskih proizvođača. Sve to je, uz obaranje stražnjih sjedišta, omogućavalo da se Robinova unutrašnjost maksimalno praktično iskoristi i dobije popriličan utovarni prostor. Reliant Robin dolazio je na tržište u nekoliko karoserijskih varijacija, i to: Standard Robin, Super Robin, Robin Estate i Robin Van - koji je bio Rodneyevo i Dellovo prijevozno sredstvo. Jedna od svijetlih tačaka u historiji Robina je i trenutak kada je Princeza Anne odlučila da uzme Robina Super Saloon dok je živjela u Sandhurst Royal akademiji. Tokom 1975. godine Robin je pretrpio nekoliko manjih izmjena na karoseriji, ali najveća promjena ticala se pogonske jedinice. Tako je mjesto ustupljeno motoru sa zapreminom od 850 ccm koji je osiguravao snagu od 40 KS, što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 134 km/h i ubrzanje iz stanja mirovanja do 97 km/h za 16.1 sekundi. Novost u ovom agregatu bio je i novi SU karburator koji je zamjenio stari, tipa Zenith.
Reliant Robin postao je jedan od najpopularnjih trotočkaša u Velikoj Britaniji, a proizveden je u hiljadama primjeraka, te je distribuiran širom svijeta do 1981. godine kada je zamjenjen modelom Reliant Rialto. Ipak, ovime se priča o modelu Robin ne završava. Naime Reliant je zbog izuzetne popularnosti Robina, te zbog izražene nostalgije za ovim modelom odlučio ponoviti uspjeh iz prošlosti. Tako je 1989. godine na tržište stigao Robin potpuno novog izgleda i karoserije, koja je bila montirana na galvaniziranu šasiju. Osim izgleda primjetne su bile i brojne sitnije novosti, poput jednog brisača na prednjem vjetrobranskom staklu. I tovarni prostor je unaprijeđen novim vratima koja su se u potpunosti otvarala prema gore. Uz manje izmjene, Robin se zadržao na tržištu sve do 1998. godine, kada je malo prije zatvaranja Reliantovog postrojenja u Tamworthu proizvedena komemorativna serija Robina. Ta serija trebala je obilježiti 50 posljednjih primjeraka Robina proizvedenih u ovom pogonu. Prvi model iz serije bio je bogato opremljen kožom kojom je obložena unutrašnjost i pločicom sa serijskim brojem na instrument tabli.
1935: TL Williams licencirao vozilo na 3 točka
? 1953: Reliant ulazi na tržište putničkih automobila
? 1973: Proizveden prvi model Robin-a
? 1980s: Proizvodnja Robin-a povećana na 300 vozila nedeljno
? 1988: Firma Reliant posustaje, a kasnije dolazi i do samog kraha
? 1996: Reliant spašen od strane konzorcijuma
? 2000: Proizvodnja Robin-a prekinuta
Trotočkaš Robin prvi put je ugledao svjetlo serijske proizvodnje davne 1973. godine, a na tržištu se pojavio kao nasljednik prethodnih, manje uspješnih trotočkaša. Za dizajn Robina zaslužna je kompanija Ogle Design Ltd., a razvijen je pod kodnim imenom TW8. Za pogon ovako neobične pojave poput Robina bio je zadužen vodom hlađeni četverocilindraš, koji je iz radne zapremine od 750 ccm proizvodio 32 KS. Cijela karoserija automobila izrađena je staklenih vlakana i pričvršćena za kutijastu čeličnu šasiju. Neobična komponenta na automobilu je i zadnje staklo koje se moglo otvarati poput bočnih, što je uskoro postao trend u konstrukciji mnogih svjetskih proizvođača. Sve to je, uz obaranje stražnjih sjedišta, omogućavalo da se Robinova unutrašnjost maksimalno praktično iskoristi i dobije popriličan utovarni prostor. Reliant Robin dolazio je na tržište u nekoliko karoserijskih varijacija, i to: Standard Robin, Super Robin, Robin Estate i Robin Van - koji je bio Rodneyevo i Dellovo prijevozno sredstvo. Jedna od svijetlih tačaka u historiji Robina je i trenutak kada je Princeza Anne odlučila da uzme Robina Super Saloon dok je živjela u Sandhurst Royal akademiji. Tokom 1975. godine Robin je pretrpio nekoliko manjih izmjena na karoseriji, ali najveća promjena ticala se pogonske jedinice. Tako je mjesto ustupljeno motoru sa zapreminom od 850 ccm koji je osiguravao snagu od 40 KS, što je bilo dovoljno za maksimalnu brzinu od 134 km/h i ubrzanje iz stanja mirovanja do 97 km/h za 16.1 sekundi. Novost u ovom agregatu bio je i novi SU karburator koji je zamjenio stari, tipa Zenith.
Reliant Robin postao je jedan od najpopularnjih trotočkaša u Velikoj Britaniji, a proizveden je u hiljadama primjeraka, te je distribuiran širom svijeta do 1981. godine kada je zamjenjen modelom Reliant Rialto. Ipak, ovime se priča o modelu Robin ne završava. Naime Reliant je zbog izuzetne popularnosti Robina, te zbog izražene nostalgije za ovim modelom odlučio ponoviti uspjeh iz prošlosti. Tako je 1989. godine na tržište stigao Robin potpuno novog izgleda i karoserije, koja je bila montirana na galvaniziranu šasiju. Osim izgleda primjetne su bile i brojne sitnije novosti, poput jednog brisača na prednjem vjetrobranskom staklu. I tovarni prostor je unaprijeđen novim vratima koja su se u potpunosti otvarala prema gore. Uz manje izmjene, Robin se zadržao na tržištu sve do 1998. godine, kada je malo prije zatvaranja Reliantovog postrojenja u Tamworthu proizvedena komemorativna serija Robina. Ta serija trebala je obilježiti 50 posljednjih primjeraka Robina proizvedenih u ovom pogonu. Prvi model iz serije bio je bogato opremljen kožom kojom je obložena unutrašnjost i pločicom sa serijskim brojem na instrument tabli.
Comment