UNIS TAS - Istorija

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • VWaddict
    CBC Početnik
    • 13.01.2005
    • 7

    UNIS TAS - Istorija

    Da li neko ima podatke o proizvodnji VW Bube u Sarajevskom TAS-u. Konkretno me interesuju tacni datumi pocetka i prestanka proizvodnje, kao i brojevi proizvedenih jedinica po godinama (1972-1976) i brojevi sasija (pocetni/krajnji u kalendarskoj godini).

    Vec godinama jurim te podatke, a sada se o tome i kod nas na sajtu povela diskusija.

    Jedino konkretno sto sam uspeo da nadjem je to da je prva 1303-ojka izasla iz fabrike 10.11.1973 i to na jednom - kanadskom sajtu

    Pozdrav
  • Sasha
    CBC Senator XXL
    • 04.10.2004
    • 4126
    • Novi Sad

    #2
    Pitao sam na 2-3 mesta i niko nema taj podatak
    Jedino sto sam saznao da te bube proizvedene u TAS-u nemaju nikakvu vrednost kao oldtimeri.
    www.arcs.org.rs/forum

    Comment

    • VWaddict
      CBC Početnik
      • 13.01.2005
      • 7

      #3
      Originally posted by Sasha
      Pitao sam na 2-3 mesta i niko nema taj podatak
      Jedino sto sam saznao da te bube proizvedene u TAS-u nemaju nikakvu vrednost kao oldtimeri.
      I ne mogu da imaju vrednost kao oldtimeri kada se jos uvek ne klasifikuju kao oldtimeri
      Njihovo vreme dolazi tek za 15-20 godina, kada nam ponestanu zwitteri i ovali.

      Comment

      • *Egon*
        CBC Senator XXL
        • 31.12.2004
        • 1232
        • Beograd, Dorcol, N 44

        #4
        Originally posted by VWaddict
        Originally posted by Sasha
        Pitao sam na 2-3 mesta i niko nema taj podatak
        Jedino sto sam saznao da te bube proizvedene u TAS-u nemaju nikakvu vrednost kao oldtimeri.
        I ne mogu da imaju vrednost kao oldtimeri kada se jos uvek ne klasifikuju kao oldtimeri
        Njihovo vreme dolazi tek za 15-20 godina, kada nam ponestanu zwitteri i ovali.
        Pa skoro sve nase Bube spadaju u oldtimere, jer je poslednja 1200 J proizvedena 1976, od 1972 su poceli da sastavljaju 1302 i 1302 S, a od 1977 poceo je Golf da se proizvodi.
        Garaza
        1996 SAAB 900 NG Cabrio

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          Originally posted by egon
          Pa skoro sve nase Bube spadaju u oldtimere, jer je poslednja 1200 J proizvedena 1976, od 1972 su poceli da sastavljaju 1302 i 1302 S, a od 1977 poceo je Golf da se proizvodi.
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • isnogood
            CBC Član
            • 03.04.2007
            • 38
            • Beograd

            #6
            TASove bube jesu oldtimeri ali nemaju ni pribliznu vrednost, cak i da su u najboljem mogucem stanju, kao primerci proizvedeni u Nemackoj.
            Mozda vam suludo zvuci ali moj stav je da ta pravom fanu/entuzijasti vrednost nije ni bitna jer vozilo poseduje iz razloga sto mu se doticno dopada/svidja/budi uspomene.. u svakom slucaju emocija je u pitanju. Kolekcionari su nesto drugo i oni reeeetko kad da imaju ikakve veze sa pravim entuzijastom, tj. fanom.

            Fanatic

            PS necu sigurno doziveti da posedujem sredjenog Karmanna, ali bi me usrecio i nepopravljivo truo primerak u dvoristu (koje isto tako nemam).
            Old, ugly, slow...? But its mine! VW Type2 T1.

            Comment

            • Kenno
              CBC Senator XXL
              • 21.08.2006
              • 460
              • Zenica, BiH

              #7
              Tvornica Automobila Sarajevo (TAS, wörtlich übersetzt: Automobilfabrik Sarajevo) war eine Automobilfabrik in Vogoš?a, einem nördlichen Vorort von Sarajevo, die PKWs der Marke Volkswagen produzierte.

              Die Volkswagen AG war zu 49% an TAS beteiligt, die übrigen Anteile besaß der VW-Generalimporteur für Jugoslawien UNIS. Ab 1970 wurde der VW Käfer bei TAS zunächst aus in Deutschland gefertigten Bausätzen montiert, ab 1973 als CKD-Montage. Bis 1976 wurden so insgesamt 31.667 Stück des VW Käfer bei TAS gebaut, die ausschließlich für den jugoslawischen Binnenmarkt bestimmt waren.

              Später wurden bei TAS der VW Golf I und VW Golf II sowie VW Jetta bei TAS gefertigt. Diese Fahrzeuge tragen auf dem Kühlergrill die Aufschrift TAS. Der VW Caddy wurde ab 1983 ausschließlich bei TAS gebaut und in viele Staaten exportiert. 1992 musste die Produktion wegen des Krieges eingestellt werden.

              Seit August 1998 werden in dem Betrieb, der nun Volkswagen Sarajevo d.o.o. heißt, PKWs der Marken Volkswagen, Audi und Škoda produziert. Volkswagen ist zu 58% an Volkswagen Sarajevo d.o.o. beteiligt, 42% gehören dem slowenischen Automobilzulieferunternehmen Prevent.


              http://de.wikipedia.org/wiki/Tvornica_A ... a_Sarajevo

              Comment

              Working...
              X