G1

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dekideki
    CBC Senator XXL
    • 26.07.2005
    • 1914
    • Beograd

    G1

    Prvi prvcati Alfa Romeo, Alfa Romeo G1, i jedan jedini preostali na svetu je sada u svom novom domu kod Ateco Automotive, Alfa Romeo uvoznika za Novi Zeland.



    Alfa Romeo Muzej, ponosni cuvar svih svojih Alfa Romea, potvrdio je glasine da u svom posedu ima Alfa Romeo G1 prvi prvcati Alfa Romeo - sva kola nastala pre njega bile su Alfe, pre nego sto je fabriku kupio Nicola Romeo. Muzej je potvrdio da su Alfa Romeo G1 sasija i broj motora 6018 jedini preostali Alfa Romeo G1.

    "Velika je cast biti vlasnik prvog Alfa Romea, kola koja je izrodila jedna od najslavnijih marki automobila svih vremena," rekao je Neville Crichton, jedan od direktora Ateco Automotive. "Planiramo da zavrsimo restauracijuovog fascinantnog i istorijskog auta i tako osiguramo da ce ga videti sto vise ljudi sirom Novog Zelanda i Australije."



    Sa rednim sestakom zapremine 6.3 litre Alfa Romeo G1 na startu pokazuje teznju Alfa Romea za proizvodnjom automobila sportskih performansi, koja se odrzala do danasnjih dana i savremenih sestocilindricnih Alfa Romeo sportskih kola. I naravno sve ovo praceno koznim sedistima i bljestavo crveno ofarbanom karoserijom.

    Ali ovaj auto, pored toga sto sada izgleda vrlo reprezentativno, imao je vrlo burnu istoriju iza sebe kad je stigao u Australiju pre skoro 86 godina.

    Sasija 6018 je uvezena u Australiju 1921. i prodata za 850 funti kvinskendskom biznismenu koji je, nedugo zatim, objavio bankrot.

    Posto je video da mu je pad neminovan, sakrio je kola da ih ne bi zaplenili. Posle tri godine poginuo je u nesrecnom slucaju i G1 je ostao sakriven narednih 25 godina u gudurama Kvislendke pustahije.

    Otkrili su ga slucajno nekoliko stocara kojima je potom super posluzio za teranje stoke, jurenje kengura i sve druge stvari vezane za jednu australijsku farmu. Kad su ga na kraju slupali u drvo odvukli su ga do farme gde je sluzio kao pogon za pumpu za vodu. Sa masivnim obrtnim momentom pri niskim obrtajima, odlicno je obavljao svoj novi posao iako je ostatak kola bio brutalno unisten.

    1964. su ga otkrili nekoliko Alfa Romeo entuzijasta i spasli ga rada na pumpi. Narednih godina auto je otkupio Ross Flewell-Smith koji je, uprkos procenama da je auto unisten i da ga je nemoguce restaurirati, poceo da ga sklapa iz nule, i to je trajalo desetak godina. U svom herkulovskom poduhvatu imao je srece da naleti na jos jedan slupan G1, ali u jos gorem stanju, sa kog je uspeo da iskoristi vecinu delova koji su mu nedostajali. Vecina delova karoserije takodje je nedostajalo, pa je posle eksperimentisanja sa razlicitim stilovima, Flewell-Smith je prihvatio savete u vezi originalnog izgleda karoserije od Luigi Fusi-ja, kustosa Alfa Romeo muzeja.



    Flewell-Sinith-ova Alfa je bila toliko dobra da je 1977. pobedila na Queensland Vintage Car Concours i 1978. Australijskoj Mile Miglia memorialnoj trci. U ovoj istorijskoj trci u Lakeside-u G1 je dostigao brzinu 86 mph, neverovatne performanse za auto is 1921. Da stvar bude jos neverovatnija, pokazana mu je crna zastava, kazna zbog prevelike brzine!

    1995. Flewell-Smith prodaje svoju 'Milly' nazvanu po natpisu 'Milano' na crnom motoru, kupcu po imenu Julian Sterling koji zapocinje totalnu restauraciju baziranu na originalnim merama i standardima. Vecina delova je rucno ponovo napravljena i od neprocenjive su vrednosti. Nove gume je po specialnoj porudzbini izradio Michelin, na osnovu modela ogirinalnih guma iz 1920, i kostale su 6,000 dolara ceo set. Restauracija je podrazumevala vracanje svega na standard, cena uopste nije bila bitna, i ovaj posao je 1998. opisan u Classic Car Yearbook-u kao "nesto sto oduzima dah".

    Kada je radjena racionalizacija Julian Sterling-ove kolekcije automobila, auto je otkupio Neville Crichton, upravni direktor Ateco Automotive, uvoznika Alfa Romeo za Novi Zeland.

    Alfa Romeo G1 i njegovo mesto u istoriji Alfa Romea vuce korene od Societ
    .
  • Ljuba
    CBC Član
    • 05.05.2006
    • 62
    • ljuba

    #2
    Svaka cast Deki, odlicna prica sa srecnim zavrsetkom...


    ALFA... NO COMMENT, JUST RESPECT!!!

    Comment

    • dekideki
      CBC Senator XXL
      • 26.07.2005
      • 1914
      • Beograd

      #3
      naletelo. cuo sam da ova lepotica uopste postoji tek pre par dana i eto tacno toliko mi je i trebalo da sve to prevedem pripremim i podelim sa vama braco!

      hvala
      .

      Comment

      • Milos
        CBC Senator XXL
        • 12.05.2005
        • 700
        • Beograd, carraburma

        #4
        odlican posao svaka cast deki!

        krenuo sam da pripremam sam pocetak, giussepe merosi, njegova dela, P1, P2, rezultati trka, vittorio jano... itd... nedostaje mi malo slobodnog vremena!

        Comment

        • Sasha
          CBC Senator XXL
          • 04.10.2004
          • 4126
          • Novi Sad

          #5
          exelent
          www.arcs.org.rs/forum

          Comment

          • BRABUS
            CBC Senator XXL
            • 15.10.2004
            • 2399
            • London

            #6
            Odlicna prica majstore

            Comment

            • dekideki
              CBC Senator XXL
              • 26.07.2005
              • 1914
              • Beograd

              #7
              hvala svima! veliki mi je uzitak prirediti nesto sto do sad nije bilo u ovoj rubrici predstavljeno u nekom vecem obimu. radeci na australijskim novinama vest mi je dopala u ruke i nisam bio ziv dok je nisam preveo...

              san mi je vec godinama da se pomno posvetim Monza-i (Milose vidim da si nju preskocio, prepusti je meni ) jer sam je video (nazalost samo preko TV reportaze) kod jednog kolekcionara u Italiji i odusevio sam se. pre mnogo godina sam (dok jos nisam otkrio da sam Alfista) video da je i dalje u sjajnom stanju i da covek dan danas je bar jednom godisnje voshti po kruznoj stazi koju zakupljuje samo zbog toga (to treba videti/doziveti). u cast te Alfe pripremam jos jednu prezentaciju, otom potom.

              ziveli

              P.S. stare Alfe su nesto sto mora da se poshtuje. da imam sve pare na svetu - vozio bih narandzasti Montreal nista mi vise od toga ne bi trebalo (sem neke 155 V6 Turbo ovo ono, naravno )

              P.S.2. jel zna neko tacan datum kad je osnovana ALFA? ja se polomih da pronadjem taj podatak ali nesto ga nisam pronasao na netu... kad pada nama zapravo stogodisnjica, kod datuma? jel zna neko tacan datum?
              .

              Comment

              • Sasha
                CBC Senator XXL
                • 04.10.2004
                • 4126
                • Novi Sad

                #8
                1910, a tacan datum ne znam, spremajte Alfe i pare da 2010 coporativno idemo na stogodisnjicu
                www.arcs.org.rs/forum

                Comment

                • dekideki
                  CBC Senator XXL
                  • 26.07.2005
                  • 1914
                  • Beograd

                  #9
                  Alfa Romeo's birth certificate reads: Milan, 24 June 1910.That was the day a group of entrepreneurs and businessmen took over the Italian Darracq automobile company (based in Portello on the outskirts of Milan) from its French parent company, and called it Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. The 24 hp was the first car prodcued by the company. The mechanical components, performance and driving satisfaction that proved so popular on Alfa's first car are all features for which the brand was to become famous. The following year it made its racing debut, and it was set to win the Targa Florio when forced to withdraw due to a minor accident when the driver was temporarily blinded by mud. -- Alfa Romeo



                  mozda ovaj datum?
                  .

                  Comment

                  • Sasha
                    CBC Senator XXL
                    • 04.10.2004
                    • 4126
                    • Novi Sad

                    #10
                    Nije ni bitno, kad dodje vreme bice objavljeno, kao sto je bilo objavljeno i za lanciu
                    www.arcs.org.rs/forum

                    Comment

                    • Milos
                      CBC Senator XXL
                      • 12.05.2005
                      • 700
                      • Beograd, carraburma

                      #11
                      1910 se rodila A.L.F.A. a ALFA ROMEO 1916, kada je nikola preuzeo stvar u svoje ruke! sta ce se slaviti videcemo!?

                      Comment

                      • dekideki
                        CBC Senator XXL
                        • 26.07.2005
                        • 1914
                        • Beograd

                        #12
                        mislim da ce iskoristiti datum koji sam naveo. ALFA je firma u koju je tek kasnije dosao Nikola, tako da je to manje bitan podatak...

                        pazi, nije daleko!
                        .

                        Comment

                        • Nigy
                          CBC Senator XXL
                          • 13.04.2006
                          • 921
                          • BGD

                          #13
                          Deki, svaka cast na textu - vrh.

                          Originally posted by Jovana
                          Samo mi je pukla neka gumica (to je uvek nezgodna stvar i chini da se ljudi osecaju nelagodno)

                          Comment

                          • speedfreak968
                            CBC Senator
                            • 05.07.2005
                            • 211
                            • Beograd

                            #14
                            Deki, svaka cast na trudu... vrlo entuzijatski, a to se ovde veoma ceni...

                            Sto se rodjendana tice, 99.9999% sigurica je 24. Jun 1910. Imam gotovo celu originalnu sport kolekciju Alfinih modela (1/43) i tu nedvosmisleno stoji taj datum...
                            156 2.5 V6 24v

                            Comment

                            • Coha_V6 turbo
                              CBC Senator
                              • 04.06.2007
                              • 217
                              • Zemun

                              #15
                              Svaka čast na ovoj sagi! Uživanje je bilo čitati.
                              Hvala

                              Comment

                              Working...
                              X