Prvi prvcati Alfa Romeo, Alfa Romeo G1, i jedan jedini preostali na svetu je sada u svom novom domu kod Ateco Automotive, Alfa Romeo uvoznika za Novi Zeland.

Alfa Romeo Muzej, ponosni cuvar svih svojih Alfa Romea, potvrdio je glasine da u svom posedu ima Alfa Romeo G1 prvi prvcati Alfa Romeo - sva kola nastala pre njega bile su Alfe, pre nego sto je fabriku kupio Nicola Romeo. Muzej je potvrdio da su Alfa Romeo G1 sasija i broj motora 6018 jedini preostali Alfa Romeo G1.
"Velika je cast biti vlasnik prvog Alfa Romea, kola koja je izrodila jedna od najslavnijih marki automobila svih vremena," rekao je Neville Crichton, jedan od direktora Ateco Automotive. "Planiramo da zavrsimo restauracijuovog fascinantnog i istorijskog auta i tako osiguramo da ce ga videti sto vise ljudi sirom Novog Zelanda i Australije."

Sa rednim sestakom zapremine 6.3 litre Alfa Romeo G1 na startu pokazuje teznju Alfa Romea za proizvodnjom automobila sportskih performansi, koja se odrzala do danasnjih dana i savremenih sestocilindricnih Alfa Romeo sportskih kola. I naravno sve ovo praceno koznim sedistima i bljestavo crveno ofarbanom karoserijom.
Ali ovaj auto, pored toga sto sada izgleda vrlo reprezentativno, imao je vrlo burnu istoriju iza sebe kad je stigao u Australiju pre skoro 86 godina.
Sasija 6018 je uvezena u Australiju 1921. i prodata za 850 funti kvinskendskom biznismenu koji je, nedugo zatim, objavio bankrot.
Posto je video da mu je pad neminovan, sakrio je kola da ih ne bi zaplenili. Posle tri godine poginuo je u nesrecnom slucaju i G1 je ostao sakriven narednih 25 godina u gudurama Kvislendke pustahije.
Otkrili su ga slucajno nekoliko stocara kojima je potom super posluzio za teranje stoke, jurenje kengura i sve druge stvari vezane za jednu australijsku farmu. Kad su ga na kraju slupali u drvo odvukli su ga do farme gde je sluzio kao pogon za pumpu za vodu. Sa masivnim obrtnim momentom pri niskim obrtajima, odlicno je obavljao svoj novi posao iako je ostatak kola bio brutalno unisten.
1964. su ga otkrili nekoliko Alfa Romeo entuzijasta i spasli ga rada na pumpi. Narednih godina auto je otkupio Ross Flewell-Smith koji je, uprkos procenama da je auto unisten i da ga je nemoguce restaurirati, poceo da ga sklapa iz nule, i to je trajalo desetak godina. U svom herkulovskom poduhvatu imao je srece da naleti na jos jedan slupan G1, ali u jos gorem stanju, sa kog je uspeo da iskoristi vecinu delova koji su mu nedostajali. Vecina delova karoserije takodje je nedostajalo, pa je posle eksperimentisanja sa razlicitim stilovima, Flewell-Smith je prihvatio savete u vezi originalnog izgleda karoserije od Luigi Fusi-ja, kustosa Alfa Romeo muzeja.

Flewell-Sinith-ova Alfa je bila toliko dobra da je 1977. pobedila na Queensland Vintage Car Concours i 1978. Australijskoj Mile Miglia memorialnoj trci. U ovoj istorijskoj trci u Lakeside-u G1 je dostigao brzinu 86 mph, neverovatne performanse za auto is 1921. Da stvar bude jos neverovatnija, pokazana mu je crna zastava, kazna zbog prevelike brzine!
1995. Flewell-Smith prodaje svoju 'Milly' nazvanu po natpisu 'Milano' na crnom motoru, kupcu po imenu Julian Sterling koji zapocinje totalnu restauraciju baziranu na originalnim merama i standardima. Vecina delova je rucno ponovo napravljena i od neprocenjive su vrednosti. Nove gume je po specialnoj porudzbini izradio Michelin, na osnovu modela ogirinalnih guma iz 1920, i kostale su 6,000 dolara ceo set. Restauracija je podrazumevala vracanje svega na standard, cena uopste nije bila bitna, i ovaj posao je 1998. opisan u Classic Car Yearbook-u kao "nesto sto oduzima dah".
Kada je radjena racionalizacija Julian Sterling-ove kolekcije automobila, auto je otkupio Neville Crichton, upravni direktor Ateco Automotive, uvoznika Alfa Romeo za Novi Zeland.
Alfa Romeo G1 i njegovo mesto u istoriji Alfa Romea vuce korene od Societ

Alfa Romeo Muzej, ponosni cuvar svih svojih Alfa Romea, potvrdio je glasine da u svom posedu ima Alfa Romeo G1 prvi prvcati Alfa Romeo - sva kola nastala pre njega bile su Alfe, pre nego sto je fabriku kupio Nicola Romeo. Muzej je potvrdio da su Alfa Romeo G1 sasija i broj motora 6018 jedini preostali Alfa Romeo G1.
"Velika je cast biti vlasnik prvog Alfa Romea, kola koja je izrodila jedna od najslavnijih marki automobila svih vremena," rekao je Neville Crichton, jedan od direktora Ateco Automotive. "Planiramo da zavrsimo restauracijuovog fascinantnog i istorijskog auta i tako osiguramo da ce ga videti sto vise ljudi sirom Novog Zelanda i Australije."

Sa rednim sestakom zapremine 6.3 litre Alfa Romeo G1 na startu pokazuje teznju Alfa Romea za proizvodnjom automobila sportskih performansi, koja se odrzala do danasnjih dana i savremenih sestocilindricnih Alfa Romeo sportskih kola. I naravno sve ovo praceno koznim sedistima i bljestavo crveno ofarbanom karoserijom.
Ali ovaj auto, pored toga sto sada izgleda vrlo reprezentativno, imao je vrlo burnu istoriju iza sebe kad je stigao u Australiju pre skoro 86 godina.
Sasija 6018 je uvezena u Australiju 1921. i prodata za 850 funti kvinskendskom biznismenu koji je, nedugo zatim, objavio bankrot.
Posto je video da mu je pad neminovan, sakrio je kola da ih ne bi zaplenili. Posle tri godine poginuo je u nesrecnom slucaju i G1 je ostao sakriven narednih 25 godina u gudurama Kvislendke pustahije.
Otkrili su ga slucajno nekoliko stocara kojima je potom super posluzio za teranje stoke, jurenje kengura i sve druge stvari vezane za jednu australijsku farmu. Kad su ga na kraju slupali u drvo odvukli su ga do farme gde je sluzio kao pogon za pumpu za vodu. Sa masivnim obrtnim momentom pri niskim obrtajima, odlicno je obavljao svoj novi posao iako je ostatak kola bio brutalno unisten.
1964. su ga otkrili nekoliko Alfa Romeo entuzijasta i spasli ga rada na pumpi. Narednih godina auto je otkupio Ross Flewell-Smith koji je, uprkos procenama da je auto unisten i da ga je nemoguce restaurirati, poceo da ga sklapa iz nule, i to je trajalo desetak godina. U svom herkulovskom poduhvatu imao je srece da naleti na jos jedan slupan G1, ali u jos gorem stanju, sa kog je uspeo da iskoristi vecinu delova koji su mu nedostajali. Vecina delova karoserije takodje je nedostajalo, pa je posle eksperimentisanja sa razlicitim stilovima, Flewell-Smith je prihvatio savete u vezi originalnog izgleda karoserije od Luigi Fusi-ja, kustosa Alfa Romeo muzeja.

Flewell-Sinith-ova Alfa je bila toliko dobra da je 1977. pobedila na Queensland Vintage Car Concours i 1978. Australijskoj Mile Miglia memorialnoj trci. U ovoj istorijskoj trci u Lakeside-u G1 je dostigao brzinu 86 mph, neverovatne performanse za auto is 1921. Da stvar bude jos neverovatnija, pokazana mu je crna zastava, kazna zbog prevelike brzine!
1995. Flewell-Smith prodaje svoju 'Milly' nazvanu po natpisu 'Milano' na crnom motoru, kupcu po imenu Julian Sterling koji zapocinje totalnu restauraciju baziranu na originalnim merama i standardima. Vecina delova je rucno ponovo napravljena i od neprocenjive su vrednosti. Nove gume je po specialnoj porudzbini izradio Michelin, na osnovu modela ogirinalnih guma iz 1920, i kostale su 6,000 dolara ceo set. Restauracija je podrazumevala vracanje svega na standard, cena uopste nije bila bitna, i ovaj posao je 1998. opisan u Classic Car Yearbook-u kao "nesto sto oduzima dah".
Kada je radjena racionalizacija Julian Sterling-ove kolekcije automobila, auto je otkupio Neville Crichton, upravni direktor Ateco Automotive, uvoznika Alfa Romeo za Novi Zeland.
Alfa Romeo G1 i njegovo mesto u istoriji Alfa Romea vuce korene od Societ
Comment