Uvek me je jako interesovala juzno americka auto industrija i protivno, upostenom misljenju da je bila slaba, imala je dosta interesantnih modela i verzija vec poznatih evro-americkih marki da je zasluzila samostalno prepoznavanje u okviru auto istorije iako nije stvorila ni jedno autenticno automobilsko ime.
Alfa Romeo je prisutan u tom delu sveta odavno ali je od kraja 40 tih poceo da ozbiljno planira proizvodnju i da trazi partnera. Prvo je FNM ( Fabrica Nacional de Motores ) pravila aeronauticku opremu prema italijanskoj licenci a onda se prebacila na kamione sa oznakom Isotta Fraschini. Prvi kontakt sa Alfom je dosao 1952 kada je preuzeta licenza za AR kamione a visoki tehnicki standardi fabrike, mala cena radne snage i veliko trziste, nagnali su upravu Alfa Romeo da FNM ponudi ugovor o sklapanju automobila...
Modeli koji su sklopljeni u Brazilu imaju drugacije oznake i drugaciji logo na masci. Ovakav:

sa stilizovanim "f" umesto klasicnog crvenog krsta...
Inace puno ime fabrike je bilo FNM "JK" sa time sto je Fabrica Nacional de Motores bila nazvana prema tadasnjem predsedniku brazila Juscelino Kubitschek - u.
Ovo je spisak modela koji su se proizvodili do 1985 godine
1960 FNM 2000 JK
1966 2000 FNM Ounca
1966 FNM 2000 timb
1969 FNM 2150
1972 FNM 2150
1974 Alfa Romeo 2300
1977 Alfa Romeo 2300 B
1978 Alfa Romeo 2300 you
1980 Alfa Romeo 2300 sl
1980 Alfa Romeo 2300 ti4
1983 Alfa Romeo 2300 ti4
1985 Alfa Romeo 2300 ti4
kamioni


Onca


Onca je bila pokusaj da se napravi kupe ali nikad nije oitisla dalje od par prototipa. Mehanika je bila iz 2000 limuzine a karoserija je bila prepisan Ford Mustang I ( dizajner je sam priznao da nije mogao a da ne nacrta slican auto... )

Najbolje prodavani FNM Alfa Romeo je bila Alfeta ( u evropi ) a 2300 kod njih. Imala je 150 KS i pravila se u vise varijanti. Dizajnerski je bila razlicita od Alfete koju znate a koliko sam razumeo tumaceci italijanski i portugalski, izgleda da je bila i duza i luksuznije opremljena. Pored 2300 postojao je i jaci motor 3300 ali izgleda da nikad nije proizvodjen nego je ostao na konceptu...



Ovi modeli su imali i trkackog uspeha u tamosnjem sampionatu turistickih vozila...

A na kraju svega, ovo je Ayrton Senna prored FNM Alfe...
Alfa Romeo je prisutan u tom delu sveta odavno ali je od kraja 40 tih poceo da ozbiljno planira proizvodnju i da trazi partnera. Prvo je FNM ( Fabrica Nacional de Motores ) pravila aeronauticku opremu prema italijanskoj licenci a onda se prebacila na kamione sa oznakom Isotta Fraschini. Prvi kontakt sa Alfom je dosao 1952 kada je preuzeta licenza za AR kamione a visoki tehnicki standardi fabrike, mala cena radne snage i veliko trziste, nagnali su upravu Alfa Romeo da FNM ponudi ugovor o sklapanju automobila...
Modeli koji su sklopljeni u Brazilu imaju drugacije oznake i drugaciji logo na masci. Ovakav:

sa stilizovanim "f" umesto klasicnog crvenog krsta...
Inace puno ime fabrike je bilo FNM "JK" sa time sto je Fabrica Nacional de Motores bila nazvana prema tadasnjem predsedniku brazila Juscelino Kubitschek - u.
Ovo je spisak modela koji su se proizvodili do 1985 godine
1960 FNM 2000 JK
1966 2000 FNM Ounca
1966 FNM 2000 timb
1969 FNM 2150
1972 FNM 2150
1974 Alfa Romeo 2300
1977 Alfa Romeo 2300 B
1978 Alfa Romeo 2300 you
1980 Alfa Romeo 2300 sl
1980 Alfa Romeo 2300 ti4
1983 Alfa Romeo 2300 ti4
1985 Alfa Romeo 2300 ti4
kamioni


Onca


Onca je bila pokusaj da se napravi kupe ali nikad nije oitisla dalje od par prototipa. Mehanika je bila iz 2000 limuzine a karoserija je bila prepisan Ford Mustang I ( dizajner je sam priznao da nije mogao a da ne nacrta slican auto... )

Najbolje prodavani FNM Alfa Romeo je bila Alfeta ( u evropi ) a 2300 kod njih. Imala je 150 KS i pravila se u vise varijanti. Dizajnerski je bila razlicita od Alfete koju znate a koliko sam razumeo tumaceci italijanski i portugalski, izgleda da je bila i duza i luksuznije opremljena. Pored 2300 postojao je i jaci motor 3300 ali izgleda da nikad nije proizvodjen nego je ostao na konceptu...



Ovi modeli su imali i trkackog uspeha u tamosnjem sampionatu turistickih vozila...

A na kraju svega, ovo je Ayrton Senna prored FNM Alfe...


Comment