Fiat 131 Abarth - pravi Abarth

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • starac vujadin
    CBC Senator XXL
    • 27.08.2005
    • 2617
    • Stari grad

    Fiat 131 Abarth - pravi Abarth

    Mada u pocetku docekan na noz kod ljubitelja italijanskih sportskih automobila jer je zbog njega ugasen fabricki projekat Lancia Stratos, koja je tada bila u naponu snage i mogla jos godinama da pobedjuje, a pri tome bila ljubimac ljubitelja automobila, Fiat 131 Abarth se izborio za svoje mesto u "aleji velikana" jer je predstavljao esenciju onog sto zovemo Abarth-ova dorada Fiatovih automobila. Za razliku od, recimo, Stratosa koji je namenski pravljen da bude reli automobil, Fiat 131 Mirafiori je u osnovi bio sasvim obican, pomalo cak i arhaican auto, bez ikakvih sportskih pretenzija. Medjutim, bas takav je bio odlicna osnova na kojoj je bilo moguce pokazati sve majstorstvo Abarth-ovog tuninga. Rezultat je bio sve ono sto smo voleli kod Abartha - mala serija, velika razlika u odnosu na serijski model, dosta posebnih i jedinstvenih delova ugradjenih u doradjeni auto, vrhunska snaga u odnosu na konkurenciju, vizuelna i karakterna ostrina i agresivnost kao i uspesnost u automotosportu.



    Posto je osnova od koje se krenula bila obicna, Abarthov tim strucnjaka predvodjen cuvenim Cesare Fiorio-om, kao sefom projekta i Giorgio Piantom, kao sefom Abarth-ovog trkackog odeljenja, morao je dobro da se pomuci da napravi rasni i uspesni reli automobil koji je trebalo da nasledi slavne pretke i pospesi prodaju Fiata 131, koji je u to vreme bio jako vazan model za torinsku fabriku.
    Automobil je pokretao poznati Fiatov dohc dvolitras sa tada neuobicajenih 4 ventila po cilindru. U "stradale" varijanti imao je 140ks/6400o/min i bio je prehranjivan sa 2 dvostruka poprecna Weber karburatora.

    131 Abarth imao je potpuno promenjeno zadnje vesanje koje je u najvecoj meri bilo poreklom iz modela 124 Spider Abarth - arhaicne lisnate opruge svakako nisu mogle da se nadju u ovakvom modelu i morale su biti zamenjene...Auto je dodatno prosiren da bi mogao da primi znatno sire tockove, a naravno da je poradjeno na olaksavanju vozila vec u samoj serijskoj varijanti ugradjivanjem plasticnih i aluminijumskih delova.
    Radi homologacije izradjeno je 400 primeraka, od cega je 50 bilo namenjeno za reli, a od tih 35 je dobila fabricka ekipa Fiata. Razlika izmedju ulicne i takmicarske verzije je bila u tzv. Preparazione Corsa paketu koji je kostao tadasnjih 33 miliona lira (otprilike tadasnjih 33000 nemackih maraka) bez Kugelfischer ubrizgavanja. Taj paket je podrazumevao dodatno olaksavanje, vece kocnice, preradu vesanja, drugacije povezivanje gasa i kvacila, hladnjak ulja, sigurnosnu opremu, elektricnu pumpu za benzin, zatvarac diferencijala, hidraulicnu rucnu kocnicu, kompletno drugaciju elektricnu instalaciju, svetla, tockove, itd, itd, pa cak i specijalne brisace za vetrobran... Sve to davalo je 230 ks u prvoj trkackoj sezoni 1976. kada je vec na svom debiju na reliju Elba pobedio, pa do poslednje sezone fabrickog tima kada je imao 255ks/8000o/min. Serijski motor od 140ks se proizvodio u Fiatu, trkacki kod Abartha-a, dok je montaza celog auta izvodjena u Bertoneu. Karoseriju je, inace, dizajnirao karoserista Colucci.

    Fiat 131 Abarth osvojio je 3 titule svetskog sampiona u reliju 1977, 1978 i 1980 sa Markku Alen-om, Timo Salonen-om i Walther Rohrl-om za volanom. 1980. godine auto je bio skoro nepobediv jer je pobedio na cak 7 relija u svetskom sampionatu. Izuzetne uspehe imao je i u evropskom i nacionalnim reli sampionatima.


    Pogledajte lep omaz legendi relija...

    http://www.youtube.com/watch?v=YP0asTbT ... ed&search=
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
















    osnovni putnicki model
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Sasha
      CBC Senator XXL
      • 04.10.2004
      • 4126
      • Novi Sad

      #3
      Bravo starce
      www.arcs.org.rs/forum

      Comment

      • gille
        CBC Senator XXL
        • 24.09.2006
        • 593
        • Belgrado

        #4


        Pravi, ali pravi muški automobil! Ova tema mi je ulepšala dan! I tribute spot je PERFEKTAN.

        Comment

        • mrki
          CBC Senator XXL
          • 08.11.2006
          • 550
          • nis, serbia

          #5
          spot je stvarno extra!
          kada bih samo mogao provozam neki abarth ( bilo koji ) model

          Comment

          • Kenno
            CBC Senator XXL
            • 21.08.2006
            • 460
            • Zenica, BiH

            #6
            Kao što je već neko rekao- ova tema mi je uljepšala dana. Svaka čast

            Comment

            • Nikolaj
              CBC Veteran
              • 20.05.2008
              • 120
              • Kragujevac

              #7
              Prosle godine u Zenevi sam video isti ovakav auto u jednoj garazi.bio je na prodaju,crvene boje i koliko se secam cena je bila izmedju 25000-30000 fr.

              Comment

              • djape1977
                CBC Senator XXL
                • 08.03.2008
                • 401
                • bg
                • fiat 132 i lada 2103

                #8
                mala ispravka sto se tice podataka o 131 abarth:
                zadnje ogibljenje nije ni u serijskoj verziji sa lisnatim oprugama. pozadi je kruta osovina sa spiralnim oprugama i upornim sponama. na abarth verziji zadnji trap nije ni serijski od 131 ni od 124 sport coupe jer i on ima krutu zadnju osovinu. u abarth -u su radili custom nezavisno zadnje vesanje.

                Comment

                • Flavio
                  CBC Senator XXL
                  • 13.06.2006
                  • 1926
                  • 012 Centar
                  • KaraWagon 1.4T.Spark

                  #9



                  Comment

                  • JaMaL
                    CBC Senator XXL
                    • 14.04.2007
                    • 448
                    • JaMaL

                    #10
                    Heh, jedan od poslednjih pravih "mehanickih automobila" pre danasnjeg modernog doba elektronike, turbina, SC-a i ostalih cuda...

                    jbg.. nekad se znalo ko zna da vozi i ko vozi auto a koga auto vozi...

                    5+

                    Comment

                    • Armageddon ///M
                      CBC Senator XXL
                      • 26.04.2008
                      • 447
                      • SRB
                      • Ne

                      #11
                      Eh, da mi je jedan ovakav
                      Ambitious but rubbish.
                      http://www.youtube.com/streetracerm5

                      Comment

                      • HGT 2.4
                        CBC Član
                        • 18.05.2008
                        • 58
                        • NBG

                        #12
                        E sta je nekad bio FIAT A sad se hvali sa dizelima od tog 131 i Delte HF nisu napravili nijedan slican auto

                        Comment

                        • starac vujadin
                          CBC Senator XXL
                          • 27.08.2005
                          • 2617
                          • Stari grad

                          #13
                          Bilo je dobrih i brzih kola i posle...Fiat Coupe je bio poslednji...a sada su tu Punto i Fica Abarth...

                          Comment

                          • HGT 2.4
                            CBC Član
                            • 18.05.2008
                            • 58
                            • NBG

                            #14
                            Pa motor iz kupea je iz delte hf 16v turbo, jedino 20v turbo ali kratko vreme su ga proizvodili mislim da nije bio euro3 pa su ga ugasili , nadam se ovom dugo najavljivanom 1.8 turbo za deltu i bravo nadam se da ce biti zver

                            Comment

                            • djape1977
                              CBC Senator XXL
                              • 08.03.2008
                              • 401
                              • bg
                              • fiat 132 i lada 2103

                              #15
                              Re: Fiat 131 Abarth - pravi Abarth

                              moram sam sebe da demantujem, ipak je postojao jedan jedini primerak 131 abarth sa krutom zadnjom osovinom. ajde to jos nekako ali bio je dizel!!! ucestvovao je na trci sidnej- london 1977. fabricki fiatov tim. automobil postoji i dan danas, sacuvan je.

















                              Comment

                              Working...
                              X