Mnogi ljudi veruju da je Oldsmobile bio prva kompanija koja je ponudila muscle car 1949 godine kada su predstavljeni Olds 88 i Super 88 Series. Iako nije bio pravi muscle car, za to vreme imao je jak motor i odli
ne performance. Nakon velikog uspeha, trebalo je da proe 15 godina do novog muscle car od strane Oldsmobila. Posle velikog uspeha Pontiaca sa GTO, Oldsmobile je postao prva GM kompanija koja je ponudila muscle car. Nosio je ime 442 koje je dobio po 4 karburatora, 4 brzine manualnim menja
em i duplim auspuhom. Isto kao što je GTO bio zasnovan na Tempest modelu, 442 je bio zasnovan ma popularnom Cutlass modelu. Iako 442 nikad nije bio ni najbolji ni najbrži muscle car ponuen od strane General Motorsa, Oldsmobile 442 ostae upamen po dobrom urbzanju kao i poznatim W i Hurtst opcijama.
Oldsmobile je postao prva kompanija koja je odgovorila na veliki uspeh Pontiaca GTO. Uzet je najja
i motor, 330 cid sa 310 hp koji je pre samo policija koristila, a prve godine poizvodnje, 1965, svi Oldsmobile modeli su su imali 442 opciju tako da se i sedan sa
etvoro vrata mogao kupiti sa 442 opcijom. Prodaja nije krenula obeavajue, ali to se ubrzo promenilo. Motor je kasnije povean na 400 cid sa 345 hp, a opcija sa
etvoro vrata je nestala sa tržišta. 442 opcija je takoe imala bolju suspenziju i bolje kva
ilo, a popularne novine iz tog perioda su proglasili 442 za muscle car sa najboljom kontrolom u krivinama. Motori su 1967 godine imali tri karburatora umesto
etiri koliko su imali u prošlosti, ali je 442 ime i dalje postojalo pa je jedan od brojeva 4 predstavljao novi 400 cid motor sa 360 hp koji je nosio ime W-30. Posle velikih uspeha u prodaji, 442 je dobio svoj sopstveni model za 1969 godinu. Ipak, najvea vest za 1969 godinu je bio Hurst/Olds model. Dizajniran od strane Jack ?Doc? Watsona za George Hursta koji se proslavio sa ?Jaws of life? menja
ima, Hurst/Olds je imao 455 cid motor sa 390 hp pozajmljen iz Oldsmobile Toronada. Samo 515 primeraka je napravljeno i danas su svi mnogo cenjeni. Posle samo dve godine proizvodnje Hurst/Olds je izba
en iz upotrebe, a kada je General Motors prestao sa zabranom motora veih od 400 cid, Oldsmobile je ubacio 455 cid motor u sve 442 modele. Specialna opcija, pod nazivom Rallye 350, je postojala za 1970 godinu. Imao je 350 cid motor, najmanji motor ikada ponuen u 442, a ostaje poznat po dizajnu i žutoj boji u kojoj je dolazio. Posle 1970 godine, muscle car polako po
inju da gube imidz i snagu koju su nekada imali i to se odrazilo i na 442. Nova pravila doveli su do toga da muscle car budu samo senka od modela koji su se nekada pravili, a poveanje cena osiguranja doveli su do toga da se kupci okrenu prema jeftinim importima. 442 je kasnije ponovo postao kao opcija Cutlassu, a takoe je ponuen i Hurst/Olds model koji je bio samo senka nekadašnjeg modela. Mogao je da se kupi samo u beloj boji, a imao je 300 hp motor. 1972 je bila poslednja godina kada je 442 smatran za muscle car. Iako je proizvodnja nastavljena i posle 1972 godine, Oldsmobile 442 nikad nije ponovo postao onaj slavni muscle car kao nekada.
by Horsepower
1964 -66-67



1969

1971
ne performance. Nakon velikog uspeha, trebalo je da proe 15 godina do novog muscle car od strane Oldsmobila. Posle velikog uspeha Pontiaca sa GTO, Oldsmobile je postao prva GM kompanija koja je ponudila muscle car. Nosio je ime 442 koje je dobio po 4 karburatora, 4 brzine manualnim menja
em i duplim auspuhom. Isto kao što je GTO bio zasnovan na Tempest modelu, 442 je bio zasnovan ma popularnom Cutlass modelu. Iako 442 nikad nije bio ni najbolji ni najbrži muscle car ponuen od strane General Motorsa, Oldsmobile 442 ostae upamen po dobrom urbzanju kao i poznatim W i Hurtst opcijama.
Oldsmobile je postao prva kompanija koja je odgovorila na veliki uspeh Pontiaca GTO. Uzet je najja
i motor, 330 cid sa 310 hp koji je pre samo policija koristila, a prve godine poizvodnje, 1965, svi Oldsmobile modeli su su imali 442 opciju tako da se i sedan sa
etvoro vrata mogao kupiti sa 442 opcijom. Prodaja nije krenula obeavajue, ali to se ubrzo promenilo. Motor je kasnije povean na 400 cid sa 345 hp, a opcija sa
etvoro vrata je nestala sa tržišta. 442 opcija je takoe imala bolju suspenziju i bolje kva
ilo, a popularne novine iz tog perioda su proglasili 442 za muscle car sa najboljom kontrolom u krivinama. Motori su 1967 godine imali tri karburatora umesto
etiri koliko su imali u prošlosti, ali je 442 ime i dalje postojalo pa je jedan od brojeva 4 predstavljao novi 400 cid motor sa 360 hp koji je nosio ime W-30. Posle velikih uspeha u prodaji, 442 je dobio svoj sopstveni model za 1969 godinu. Ipak, najvea vest za 1969 godinu je bio Hurst/Olds model. Dizajniran od strane Jack ?Doc? Watsona za George Hursta koji se proslavio sa ?Jaws of life? menja
ima, Hurst/Olds je imao 455 cid motor sa 390 hp pozajmljen iz Oldsmobile Toronada. Samo 515 primeraka je napravljeno i danas su svi mnogo cenjeni. Posle samo dve godine proizvodnje Hurst/Olds je izba
en iz upotrebe, a kada je General Motors prestao sa zabranom motora veih od 400 cid, Oldsmobile je ubacio 455 cid motor u sve 442 modele. Specialna opcija, pod nazivom Rallye 350, je postojala za 1970 godinu. Imao je 350 cid motor, najmanji motor ikada ponuen u 442, a ostaje poznat po dizajnu i žutoj boji u kojoj je dolazio. Posle 1970 godine, muscle car polako po
inju da gube imidz i snagu koju su nekada imali i to se odrazilo i na 442. Nova pravila doveli su do toga da muscle car budu samo senka od modela koji su se nekada pravili, a poveanje cena osiguranja doveli su do toga da se kupci okrenu prema jeftinim importima. 442 je kasnije ponovo postao kao opcija Cutlassu, a takoe je ponuen i Hurst/Olds model koji je bio samo senka nekadašnjeg modela. Mogao je da se kupi samo u beloj boji, a imao je 300 hp motor. 1972 je bila poslednja godina kada je 442 smatran za muscle car. Iako je proizvodnja nastavljena i posle 1972 godine, Oldsmobile 442 nikad nije ponovo postao onaj slavni muscle car kao nekada.
by Horsepower
1964 -66-67



1969

1971
