Prelepi Zeder Z-250 konstruisan je 1953. i za to vreme imao je izuzetan dizajn koji je i danas vrlo atraktivan. Retki su automobili iz 50`-ih koji svojim izgledom plene i danas kao Zeder. Dizajn je uradio Bertone i za dizajn Zedera bio nagradjen na Torinskom salonu automobila.
Auto je na Chrysler-ovoj osnovi konstruisao Fred Zeder Jr koji se bavio trkama (i radio u Chrysler-u), a motor je bio Dodge-ov od 260ks. Tri godine trajao je razvoj ovog modela koji se negde naziva i Zeder Storm 250. Inicijalno, Zeder je zeleo da prilikom kupovine postoje dve karoserijske varijante koje bi se isporucivale istom kupcu, a trebalo je da se lako menjaju - trkacka, cisti dvosed i 2+2 za ulicu. Medjutim, Bertone nije mogao da stavi zadnja sedista u karoseriju, tako da su svi napravljeni primerci dvosedi. Nije mi poznato koliko je primeraka napravljeno (mada sam se potrudio da nadjem). Nema puno podataka o ovom automobilu, pa zato ako hocete da zbunite nekog "automobilskog sveznalicu", eto auta gde ce i najveci "auto manijaci" ostanu zbunjeni.


Auto je na Chrysler-ovoj osnovi konstruisao Fred Zeder Jr koji se bavio trkama (i radio u Chrysler-u), a motor je bio Dodge-ov od 260ks. Tri godine trajao je razvoj ovog modela koji se negde naziva i Zeder Storm 250. Inicijalno, Zeder je zeleo da prilikom kupovine postoje dve karoserijske varijante koje bi se isporucivale istom kupcu, a trebalo je da se lako menjaju - trkacka, cisti dvosed i 2+2 za ulicu. Medjutim, Bertone nije mogao da stavi zadnja sedista u karoseriju, tako da su svi napravljeni primerci dvosedi. Nije mi poznato koliko je primeraka napravljeno (mada sam se potrudio da nadjem). Nema puno podataka o ovom automobilu, pa zato ako hocete da zbunite nekog "automobilskog sveznalicu", eto auta gde ce i najveci "auto manijaci" ostanu zbunjeni.




Comment