Očekivao sam da će neko pokrenuti ovu temu, ali pošto nije evo je.
Čuli ste za problem koji se desio u avgustu ove godine kad je prevozicima iz Srbije ukinuto 12000 bilateralnih Hrvatskih dozvola. Povod za ovo je bio pokušaj nekih naših kompanija (ne moramo da pominjemo imena, mislim da nisu ni važna za celu priču) da angažuju hrvatskog transportera za posao prevoza u Srbiji.
Ovo su linkovi na kojima možete da vidite nešto više o celoj priči:
Malo sam čačkao po netu, baš vezano za ovaj slučaj i našao da je, recimo, kabotaža u putničkom saobraćaju strogo zabranjena i da su kontrole redovne tako da se strani prevoznici retko usuđuju da kupe putnike na usputnim stanicama kroz Srbiju.
Sa druge strane, pouzdano znam, da mnogi naši prevoznici u teretnom saobraćaju često rizikuju (u nedostatku izvoza iz Srbije) i tovare u Bosni, Hrvatskoj i Mađarskoj ka Nemačkoj i ostatku EU.
Ima li neko iskustva sa kaznama za kabotažu u EU? Kako se kreću kazne? I kako je najjednostavnije legalno obaviti takav transport? Da li je naša država u pravu što štiti domaće prevoznike na ovaj način ili bi možda malo konkurencije donelo i kvalitetniju uslugu na tom polju?
Čuli ste za problem koji se desio u avgustu ove godine kad je prevozicima iz Srbije ukinuto 12000 bilateralnih Hrvatskih dozvola. Povod za ovo je bio pokušaj nekih naših kompanija (ne moramo da pominjemo imena, mislim da nisu ni važna za celu priču) da angažuju hrvatskog transportera za posao prevoza u Srbiji.
Ovo su linkovi na kojima možete da vidite nešto više o celoj priči:
Malo sam čačkao po netu, baš vezano za ovaj slučaj i našao da je, recimo, kabotaža u putničkom saobraćaju strogo zabranjena i da su kontrole redovne tako da se strani prevoznici retko usuđuju da kupe putnike na usputnim stanicama kroz Srbiju.
Sa druge strane, pouzdano znam, da mnogi naši prevoznici u teretnom saobraćaju često rizikuju (u nedostatku izvoza iz Srbije) i tovare u Bosni, Hrvatskoj i Mađarskoj ka Nemačkoj i ostatku EU.
Ima li neko iskustva sa kaznama za kabotažu u EU? Kako se kreću kazne? I kako je najjednostavnije legalno obaviti takav transport? Da li je naša država u pravu što štiti domaće prevoznike na ovaj način ili bi možda malo konkurencije donelo i kvalitetniju uslugu na tom polju?
Comment