Priprema kamiona za zimski san

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • toske
    CBC Član
    • 17.02.2007
    • 12
    • Beograd

    Priprema kamiona za zimski san

    Zdravo svima,

    planiram da parkiram kamion (sleper) na 3 meseca tokom zime. Za to vreme nece imati ko da startuje/provoza kamion. Stajace napolju parkiran, gde temperature ponekad znaju da budu i po -30 C ( u pitanju je Chicago,illinois), pa lupam glavu danima da li ce to dugo stajanje ostetiti motor i ostale delove.

    Za sad planiram da mu pred odmor napunim rezervoare sa gorivom,sipam aditive protiv zamrzavanja goriva,promenim ulje,operem i izvadim akumulatore i da, posle tri meseca, pre nego sto ga upalim "nakacim" na struju da se zagreje blok motora (postoji prikljucak na kamionu) na nekoliko sati pa tek onda da startujem motor i promenim ulje u motoru.

    Interesuju me vasa iskustva/misljenja da li je to isuvise dug period da stoji parkiran u mestu bez paljenja i da li bih trebao jos nesto da preduzmem (kao npr. prekrivanje ceradom) kako bih sprecio kvarove motora i ostalih delova.

    Inace,u pitanju je Freightliner Columbia sa mercedesovim motorom (450hp).

    Svaki koristan savet je dobrodosao.
    Pozdrav iz SAD
  • b_samardzic
    CBC Senator XXL
    • 02.04.2005
    • 1557
    • Smederevo

    #2
    Tri meseca i nije neki period pa i neće da mu bude ništa. Recimo da je duzi period mogo bi da sipas staro ulje da prekrijes celu radilicu uljem. Pa bi pre paljenja morao da ospustis ulje na normalan nivo. Ali kazem tri meseca i nije neki period. Samo akumulatore skini i proveri antifriz jel odgovarajuca koncentracija i to je to.

    Comment

    • Siera
      Cbc Senator
      • 09.11.2009
      • 1365
      • Čačak
      • Stralis

      #3
      Ja tek sad počinjem da radim, skloni "kumulatore" u toplo i valjalo bi s vremena na vreme da ih dopuniš tokom ta 3 meseca. Sipaš zimsku naftu a ne znam što bi punio rezervoare sem ako imaš višak para koje ćeš da gurneš u tankove
      Kad mu dodje vreme stavi napunjene "kumulatore" i pali i kreći.
      Pametno bi bilo da recimo ispustiš kondezat iz boca za vazduh i da sad zameniš sušač za vazduh.
      Red Bull daje krila al zato rakija daje quatrro

      Comment

      • Hermes
        CBC Senator XXL
        • 14.02.2006
        • 1306
        • https://t.me/pump_upp
        • bemve

        #4
        Akumulator napuni i ostavi na hladnom, jer njih vise ubija toplota.
        Bar tako kazu strucnjaci koji se bave tom problematikom.

        Dobro, ne bas na -30, vec u nekoj garazi gde je 0-10 stepeni....
        https://t.me/pump_upp

        Comment

        • toske
          CBC Član
          • 17.02.2007
          • 12
          • Beograd

          #5
          Zeleo bih da se zahvalim na brzim i korisnih odgovorima.


          #Hermes
          Stan ce biti tokom zime malo topliji od garaze,posto nameravam da iskljucim grejanje (gas), tako da mi nije nikakav problem da akumulatori budu na hladnijem mestu.


          Originally posted by Siera View Post
          Ja tek sad počinjem da radim, skloni "kumulatore" u toplo i valjalo bi s vremena na vreme da ih dopuniš tokom ta 3 meseca. Sipaš zimsku naftu a ne znam što bi punio rezervoare sem ako imaš višak para koje ćeš da gurneš u tankove
          Koliko znam ostavljaju se puni rezervoari zbog kondezacije. Neka me ispravi neko ako gresim

          Comment

          • expendable
            CBC Senator XXL
            • 04.11.2009
            • 3662
            • Bor

            #6
            Ne grešiš.
            Inače je najbolje ako nađeš (u Kanadi ima takvog) dizel koji je fabrički (rafinerijski) podešen za -30 ili -35°C. Ako ne koristi aditive.
            Ostalo je rečeno ... akum. baterije u toku 3 meseca (ako su na nižoj temp. od sobne) ne moraš dopunjavati, ali je dobro to uraditi pre vraćanja (ili na 3 meseca ako budu duže skladišteni). Ulje obavezno promeni i ne moraš da menjaš ako koristiš 5W-xx ulje (5W-30 ili 5W-40) ako je 10W-xx ili 15W-xx onda ga zemeni (10W samo ako je zaista bilo -30 a do -25 ili -27°C nema potrebe).
            Čak je i ovo preterano preventivno ... ali jeste maksimum što možeš uraditi. Ulje se i posle stinjavanja vraća u prvobitno stanje iako doduše nešto aditiva može da se ne rastvori lepo ili bar ne do prve vožnje pa svakako se mora skratiti interval zemene ulja koje se "steglo" ali ne mora baš da se menja, što je doduše dobra praksa i ne košta toliko koliko pruža sigurnost.
            Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

            Comment

            Working...
            X