CMR

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ac1d
    CBC Veteran
    • 22.02.2008
    • 124
    • Velika Plana

    CMR

    Cmr list. Malo je lošija slika. CMR bio popunjen, naravno obrisane su bitne informacije Ako neko može da skenira i postavi prazan bilo bi još bolje
    "Finishing second means you are the first person to lose" - Gilles Villeneuve.
  • RS-6
    CBC Senator XXL
    • 24.07.2005
    • 581
    • Montenegro-Bar
    • 2x AR I BMW 330XI

    #2
    Imam ja jedan samo ga treba nac.

    http://www.youtube.com/watch?v=YCIIW...&feature=feedu YAMAHA

    Comment

    • ac1d
      CBC Veteran
      • 22.02.2008
      • 124
      • Velika Plana

      #3
      Ma garant imam negde u kancelariji, ali me bolje.... nego da ga sad tražim. Fakturisaće neko već sutra pa ću postaviti bolju kopiju
      "Finishing second means you are the first person to lose" - Gilles Villeneuve.

      Comment

      • RS-6
        CBC Senator XXL
        • 24.07.2005
        • 581
        • Montenegro-Bar
        • 2x AR I BMW 330XI

        #4
        Ja sam ovaj moj slikao ( posto nemam skener ) i nista se ne vidi.

        http://www.youtube.com/watch?v=YCIIW...&feature=feedu YAMAHA

        Comment

        • ac1d
          CBC Veteran
          • 22.02.2008
          • 124
          • Velika Plana

          #5
          CMR deklaracija 2007

          CMR konvencija ne predviđa ni model ni specifični format obaveštavanja o transportu već samo predviđa podatke i klauzule koje bi trebalo da budu uključene u dokument. Sa namerom da harmonizuje i pojednostavi drumski transport organizacija IRU (International Road Transport Union) je razvila model CMR deklaracije čija je prva verzija izdata 1976. Posle 30 godina sakupljanja podataka i iskustava u drumskom saobraćaju 2007. IRU izdaje novi model CMR deklaracije.
          Ovaj tekst je predviđen za prevoznike i opisuje kako bi novi model CMR-a trebalo da bude popunjen od strane prevoznika i njegovih/njenih partnera kako bi najbolje zaštitio/la svoja prava i interese.

          CMR deklaracija se štampa u četiri različite boje:
          · Crvena- kopija za pošaljilaca robe
          · Plava- kopija za primalaca (kopija koja prati robu tokom čitavog toka transporta )
          · Zelena- kopija za prevoznika
          · Crna- kopija rezervisana za administrativne procedure.

          Sve kopije CMR-a moraju biti popunjene na isti način. Moguće je da su u vreme izdavanja CMR-a neke informacije nepoznate (npr. Informacija o prevozniku koji nastavlja dalji transport iste robe). Informacije koje nedostaju mogu kasnije biti dodate na svim raspoloživim kopijama.
          Broj CMR-a se pojavljuje na dva mesta u dokumentu : pri vrhu stranice desno i na dnu stranice levo. Zemlja u kojoj je deklaracija izdata se takođe naznačava pri vrhu strane u rubrici Pays/Country.
          Preporučeno je da se rubrike popune na sledeći način:
          · Rubrika 1- Ime i kompletna adresa pošaljilaca robe.
          · Rubrika 2- Ime i kompletna adresa primalaca robe.
          · Rubrika 3- Mesto i datum kada je prevoznik preuzeo robu u svoju nadležnost. Preporučuje se da prevoznik uvek navede čas prispeća vozila na mesto utovara i čas odlaska vozila sa mesta utovara. Ovakva napomena može biti posebno korisna u slučaju da vozilo ostane u mirovanju na mestu utovara duže nego što je nalogom za utovar dogovoreno kako bi prevoznik mogao da dobije nadoknadu za neopravdano čekanje na mestu utovara.
          · Rubrika 4- Previđeno mesto istovara robe. Preporučuje se da se prevoznik uvek raspita kod pošaljilaca robe o radnom vremenu skladišta ili depoa gde bi roba trebalo da bude istovarena. Isto tako se preporučuje raspitivanje o svim procedurama (carinjenju, pretovaru, uskladištenju) koje možda očekuju prevoznika na istovaru, kao i o vrednosti robe i neophodnom osiguranju.
          · Rubrika 5- Specifične instrukcije pošaljilaca robe. Ukoliko je potrebno, od pošaljilaca robe se očekuje da navede sve specifične zahteve u vezi tranporta koga prati deklaracija.
          · Rubrika 6-Ime i kompletna adresa prevoznika i ostale informacije u vezi ukoliko su na raspolaganju.
          · Rubrika 7- Prevoznik(ili prevoznici) koji nastavlja transport. Ova rubrika je predviđena u slučaju da transport obavlja nekoliko prevoznika koji obavljaju transport sukcesivno. U ovoj rubrici je potrebno, ukoliko se te informacije znaju, navesti trenutak kada prevoznik koji nastavlja transport preuzima robu pod svoje staranje. Ove naznake moraju biti zabeležene najmanje na kopijama koje preuzimaju pošaljilac robe, primalac robe i na kopiji za administrativne procedure (crvena, plava i crna kopija). Ukoliko je predviđeno da transport obavi više sukcesivnih prevoznika potrebno je da u kopiju koja je namenjena primaocu robe bude upisano minimum ime prevoznika koji isporučuje robu na kraju transporta. Prevoznici koji preuzimaju robu na dalji transport moraju datirati i potpisati deklaraciju. Ovde se, takođe, unose i sve napomene o stanju i vremenu preuzimanja robe. Ukoliko u rubrici nema mesta za napomene prevoznika, samo napomenu je moguće napisati i na drugom mestu (npr. Na poleđini deklaracije), ali jasna naznaka da je promedba stavljena mora stajati u naznačenoj rubrici i ista ta primedba mora biti validirana (potvrđena) od strane prevoznika koji je obavio prethodni deo transporta.
          · Rubrika 8- Napomene koje upisuje prevoznik, a koje se same robe u vreme preuzimanja kao što je broj paketa, identifikacione oznake paketa, samo stanje robe (roba oštećena, nepravilno upakovana i sl.). Ove primedbe i napomene mora potvrditi pošaljilac da bi se smatrale validnim.
          · Rubrika 9- Lista dokumenata koje je pošaljilac robe predao prevozniku (npr. Cargo lista, sertifikati o poreklu robe i sl.)
          · Rubrike 10-15- odgovarajući opis robe koja se prevozi, ukoliko isti postoji i specijalne napomene koje se tiču prevoza opasnih materija.
          · Rubrika 16- u ovu rubriku se upisuju posebni uslovi posebnih dogovora postignutih između pošaljilaca robe i prevoznika kao što su vrednost robe, vremenski okvir u kome transport mora biti obavljen, korišćenje paleta, osobe koje su zadužene za utovar, istovar i manipulaciju robom i slično.
          · Rubrika 17- ovde se upisuju različiti novčani iznosi i njihov platilac kao što su izvozna carina, pogranične takse, pregledi robe.
          · Rubrika 18- Ostale informacije kao što su: registarski broj vozila, broj TIR karneta ili bilo kog drugog carinskog dokumenta koji se koristi u transportu.
          · Rubrika 19- Iznos novčane nadoknade uplaćen od strane primalaca robe prevozniku po istovaru robe.
          · Rubrika 20- Obavezna rubrika koja je već popunjena sa koja ovaj dokument povezuje sa CMR konvencijom.
          · Rubrika 21- Datum i mesto nastanka deklaracije.
          · Rubrika 22- Potpis i pečat pošaljilaca
          · Rubrika 23- Pečat i potpis prevoznika
          · Rubrika 24- Pečat i potpis primalaca robe sa potvrdom istovara robe, navodom vremena, datuma i vremena prispeća vozila na mesto istovara i odlaska vozila sa mesta istovara.
          · Na dnu deklaracije se nalazi rubrika "Non-Contractual Part" gde prevoznik može upisivati zapažanja tokom transporta, pređenu kilometražu, korišćene carinske ispostave i slično.

          Tekst sam preveo, preuzet sa sajta IRU. Verovatno ima grešaka, ali poenta je tu.
          Nova CMR deklaracija izgleda ovako http://rapidshare.com/files/102246248/cmr.pdf.html


          "Finishing second means you are the first person to lose" - Gilles Villeneuve.

          Comment

          • ada
            CBC Senator XXL
            • 04.06.2005
            • 2375
            • Novi Sad
            • Svasta nesto

            #6
            CMR = Tovarni list i Međunarodni tovarni list.
            Tovarni list je dokumenat koji prati robu.Posebno je utvrđen obrazac koji prati tovarni list za unutrašnji i međunarodni trasport.Oba obrasca su takva da zahtevaju za svaku vrstu robe i svakog pošaljioca poseban primerak tovarnog lista, što znači da jedan putni nalog mogu pratiti i više tovarnih listova. Naprimer, ako se na vozilu prevoze tri vrste robe za istoga primaoca, postojaće tri tovarna lista ili ako se ista vrsta robe prevozi za tri primaoca postojaće takođe tri tovarna lista, sa tim što su moguće i kombinacije.
            Tovarni list sadrži podatke o pošaljiocu robe, primaocu, mesto i datumu isporukei preuzimanju pošiljke, propratne liste, podatke o broju koleta, vrsti ambalaže, vrsti robe, bruto težini u kilogramima, zapreminu, instrukcije za rukovanje teretom, registarski broj vozila, odredbe o plaćanju vozarine, podatke o prevozniku.....
            Međunarodni tovarni list - CMR propisan je CMR konvencijom koja definiše odgovornost prevoznika kao i dokumenta vezana za međunarodni drumski prevoz između dve različite države, od kojih je bar jedna potpisnica. Ova dokumenta moraju obavezno pratiti robu i nalaziti se u vozilu. Konvencija takođe definiše i neke odgovornosti pošaljioca i primaoca robe. Osnovni smisao međunarodnog drumskog tovarnog lista je pismeno potvrđivanje zaključenog ugovora o međunarodnom drumskom prevozu robe.

            CMR tovorni list se sastavlja u četiri originalna primerka:
            - Prvi primerak (crveni) se predaje pošaljiocu pošto prevoznik preuzme robu,
            - Drugi primerak (plavi) se predaje primaocu kada roba stigne do svog odredišta,
            - Treći primerak (zeleni) je za prevoznika,
            - Četvrti primerak (crni) je za prevoznika takođe.
            Pri tome, drugi, treći i četvrti primerak se moraju nalaziti u vozilu tokom prevoza.
            Međunarodni tovarni list (CMR) mora biti popunjen i overen od strane pošaljioca, koji popunjava i odgovara za podatke unesene u poljima od broja 1 do broja 15, kao i u poljima 19,21 i 22. Prevoznik popunjava i overava samo uokvirene rubrike 16,17,18,20 i 23 sa tim što u rubriku 18, u slučaju određenih primedbi i prigovora, popunjava vozač vozila koji transportuje robu sa tovarnog lista. Rubriku 24 popunjava i overava primalac po preuzimanju robe po međunarodnom tovarnom listu (CMR) od prevoznika.
            Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
            Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
            Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
            Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

            Comment

            • RS-6
              CBC Senator XXL
              • 24.07.2005
              • 581
              • Montenegro-Bar
              • 2x AR I BMW 330XI

              #7
              Re: CMR deklaracija 2007

              Originally posted by ac1d
              CMR deklaracija se štampa u četiri različite boje:
              · Crvena- kopija za pošaljilaca robe
              · Plava- kopija za primalaca (kopija koja prati robu tokom čitavog toka transporta )
              · Zelena- kopija za prevoznika
              · Crna- kopija rezervisana za administrativne procedure.
              Imam sve primjerke CMR-a.Pokusacu sjutra da ih nedje skeniram ( nemam skener doma ) pa cu postavit slike.

              http://www.youtube.com/watch?v=YCIIW...&feature=feedu YAMAHA

              Comment

              • RS-6
                CBC Senator XXL
                • 24.07.2005
                • 581
                • Montenegro-Bar
                • 2x AR I BMW 330XI

                #8
                Evo kako izgledaju

                Crvena - Primjerak za posiljaoca



                Plava - Primjerak za primaoca



                Zelena - Primjerak za prevoznika



                Crna - A



                B



                C



                D - za OUSJ


                http://www.youtube.com/watch?v=YCIIW...&feature=feedu YAMAHA

                Comment

                • ac1d
                  CBC Veteran
                  • 22.02.2008
                  • 124
                  • Velika Plana

                  #9
                  To je to! Bravo, odlično si razdvojio, mislim da će biti jasno svima.
                  "Finishing second means you are the first person to lose" - Gilles Villeneuve.

                  Comment

                  Working...
                  X