
Dugo iščekivani naslednik Hondinog sport-turing modela, VFR800-tke, napokon je ugledao svetlost dana. VFR1200 po rečima Honde predstavlja evolucioni korak napred u odnosu na predhodnika.

Iako jedna od najgore čuvanih tajni moto industrije, VRF1200 sa svojim V4 agregatom zapremine 1237ccm i snagom od 172 konjske snage pri, prilično visokih, 10000 o/min zagolicao je maštu mnogih i ujedno im probudilo želju za vađenjem novčanika iz džepa. Kompletan motocikl je konstruisan i dizajniran iz početka, ali sa ciljem da se zadrži prepoznatljivost V4 agregata koja se pre svega ogledala u rafinisanosti i snazi.

Snage neće manjkati, dok se za rafinisanost i žustar odziv gasa brine fly-by-wire kontrolisani leptir u usisu. U prevodu to znači da ručica i leptir gasa više nisu povezani sajlom, već upravljanje leptirom većim delom na sebe preuzima kompijuter, koji se stara o ravnomernom odzivu.

Na smanjenju vibracija je intezivno rađeno pa su radilica i redosled paljenja revidirani tako da je ugao bregova na radilici samo 28 stepeni dok je redosled paljenja takav da se naizmenično pali jedan cilindar iz prednjeg i jedan iz zadnjeg bloka što rezultuje smanjenim vibracijama.
Snaga će se do zadnjeg točka prenosti putem kardanskog vratila povezanog na šestostepeni menjač koji će u seriskoj varijanti biti svima poznati manuelni, dok će se uz doplatu od početka sledeće godine kao opcija nuditi Hondim menjač sa dvostrukim kvačilom, prvi takve konstrukcije montiran na neki motocikl, koji će se moći koristiti ili kao automatski ili standardni manuelni, ali sa komandama za menjanje brzina smeštenim na upravljaču.

Kako zbog velike snage tako i zbog sportskog afiniteta, kočnice su morale biti na visini zadatka kako bi se nosile sa svom težinom od preko 270kg tako da su prednji diskovi prečnika 320mm opremljeni šestoklipnim čeljustima dok je zadnji disk prečnika 276mm sa dvoklipnim čeljustima. Prednja i zadnja kočnica su u serijskoj izvedbi povezane Hondinim C-ABS sistemom koji pored toga što sprečava blokadu točkova i pritisak raspoređuje između prednjeg i zadnjeg u saradnji sa ECU-om deluje kao rudimentalni sistem protiv proklizavanja.

