Kupoprodaja automobila zahteva strogo poštovanje procedure jer prete problemi
Stara praksa kod kupoprodaje automobila, „ruka-ruci“, ili na papiru nevešto sročeni ugovor sa potpisima kupca i prodavca (uz broj lične karte), pa čak i sa potpisima dva svedoka, mogu papreno da koštaju prodavca, koji čak može da„zaglavi“ i zatvor.
- Prema novim propisima, važeći je samo ugovor koji se kupi u opštini (ili sudu), uredno ga popune obe stranke, potpišu i overe. Sve drugo je nevažeće -kaže nam Đurđa Jović, iz specijalizovane beogradske agencije za registraciju„Leonid“.
Ovo će, u zavisnosti od opštine, koštati stranke od jedne do tri hiljade dinara.
Posle overe ugovora, kupac je dužan da, na teritoriji opštine prodavca, plati i porez na prenos vlasništva, koji iznosi tri odsto od procenjene vrednosti vozila. Tek tada kupac može da registruje vozilo na sebe.
U praksi je, međutim, uobičajeno da prodavac i kupac „postignu dogovor“ da do isteka registracije kupac ne plaća prenos vlasništva, da ne bi, kako se to kaže, „dva puta plaćao registraciju“. Kupac tako može nešto i da ućari, ali prodavac može da se nađe na velikim mukama.
Jednostavno, svi saobraćajni gresi vozača stižu na adresu vlasnika vozila! Počevši od kazni za parkiranje do znatno težih, kao što je prolazak kroz crveno svetlo ili prebrza vožnja, što uz novčanu povlači i oduzimanje poena, u nekim slučajevima i zatvor.
Ima već dosta primera da su kamere, instalirane za sada samo u Beogradu i Novom Sadu, snimile vozilo u prekršaju, automatski prosledile zapis sudu, koji je na osnovu podataka iz registracije kaznu odrezao i prosledio na adresu vlasnika vozila.
Sledi prvo mukotrpan posao dokazivanja da ste auto prodali, a zatim i da niste bili za volanom. Ako kupac ne prizna prekršaj, prodavac će se naći na Tantalovim mukama.
Nije u mnogo povoljnijem položaju ni kupac, koji može da doživi mnoge neprijatnosti ako ga policija zaustavi i ustanovi da neovlašćeno upravlja motornim vozilom.
Rešenje bi moglo da bude ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom, ali i ono mora da bude na standardizovanom obrascu i overeno u opštini ili sudu. Onda je jednostavnije ispoštovati zakonsku proceduru i overiti validni kupoprodajni ugovor.
PAPRENE KAZNE
Samo za kazne koje „kamera“ šalje potreban je podebeo novčanik.
Tako, na primer, ako nije izazvan saobraćajni udes, kretanje žutom trakom će vlasnika vozila (dok ne dokaže suprotno) koštati 5.000 dinara. Prolazak krozžuto i crveno svetlo prazni džep od 15.000 do 30.000 dinara (ili zatvor do 30 dana, šest kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje tri meseca).
Prelaz preko pešačkog prelaza na kojem se nalazi pešak - zatvor najmanje 15 dana, 14 kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje osam meseci.
A u slučaju da je izazvan saobraćajni udes, prolazak kroz žuto ili crveno svetlo može da košta od 30.000 do 50.000 dinara (ili zatvor do 60 dana), devet kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje pet meseci.
Preuzeto sa : Novosti.rs
Stara praksa kod kupoprodaje automobila, „ruka-ruci“, ili na papiru nevešto sročeni ugovor sa potpisima kupca i prodavca (uz broj lične karte), pa čak i sa potpisima dva svedoka, mogu papreno da koštaju prodavca, koji čak može da„zaglavi“ i zatvor.
- Prema novim propisima, važeći je samo ugovor koji se kupi u opštini (ili sudu), uredno ga popune obe stranke, potpišu i overe. Sve drugo je nevažeće -kaže nam Đurđa Jović, iz specijalizovane beogradske agencije za registraciju„Leonid“.
Ovo će, u zavisnosti od opštine, koštati stranke od jedne do tri hiljade dinara.
Posle overe ugovora, kupac je dužan da, na teritoriji opštine prodavca, plati i porez na prenos vlasništva, koji iznosi tri odsto od procenjene vrednosti vozila. Tek tada kupac može da registruje vozilo na sebe.
U praksi je, međutim, uobičajeno da prodavac i kupac „postignu dogovor“ da do isteka registracije kupac ne plaća prenos vlasništva, da ne bi, kako se to kaže, „dva puta plaćao registraciju“. Kupac tako može nešto i da ućari, ali prodavac može da se nađe na velikim mukama.
Jednostavno, svi saobraćajni gresi vozača stižu na adresu vlasnika vozila! Počevši od kazni za parkiranje do znatno težih, kao što je prolazak kroz crveno svetlo ili prebrza vožnja, što uz novčanu povlači i oduzimanje poena, u nekim slučajevima i zatvor.
Ima već dosta primera da su kamere, instalirane za sada samo u Beogradu i Novom Sadu, snimile vozilo u prekršaju, automatski prosledile zapis sudu, koji je na osnovu podataka iz registracije kaznu odrezao i prosledio na adresu vlasnika vozila.
Sledi prvo mukotrpan posao dokazivanja da ste auto prodali, a zatim i da niste bili za volanom. Ako kupac ne prizna prekršaj, prodavac će se naći na Tantalovim mukama.
Nije u mnogo povoljnijem položaju ni kupac, koji može da doživi mnoge neprijatnosti ako ga policija zaustavi i ustanovi da neovlašćeno upravlja motornim vozilom.
Rešenje bi moglo da bude ovlašćenje za upravljanje tuđim vozilom, ali i ono mora da bude na standardizovanom obrascu i overeno u opštini ili sudu. Onda je jednostavnije ispoštovati zakonsku proceduru i overiti validni kupoprodajni ugovor.
PAPRENE KAZNE
Samo za kazne koje „kamera“ šalje potreban je podebeo novčanik.
Tako, na primer, ako nije izazvan saobraćajni udes, kretanje žutom trakom će vlasnika vozila (dok ne dokaže suprotno) koštati 5.000 dinara. Prolazak krozžuto i crveno svetlo prazni džep od 15.000 do 30.000 dinara (ili zatvor do 30 dana, šest kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje tri meseca).
Prelaz preko pešačkog prelaza na kojem se nalazi pešak - zatvor najmanje 15 dana, 14 kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje osam meseci.
A u slučaju da je izazvan saobraćajni udes, prolazak kroz žuto ili crveno svetlo može da košta od 30.000 do 50.000 dinara (ili zatvor do 60 dana), devet kaznenih poena, zabrana upravljanja najmanje pet meseci.
Preuzeto sa : Novosti.rs
Comment