Sistem bonus - malus kazna ili nagrada?

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    Sistem bonus - malus kazna ili nagrada?

    U Srbiji je od danas uveden sistem umanjenja i uvećanja premije osiguranja vozila (bonus malus) u zavisnosti od toga da li je vlasnik prouzrokovao štetu.


    Prema novom sistemu, maksimalno umanjenje premije (bonus) biće 15 odsto za vlasnike vozila koji ne naprave štetu tri godine uzastopno, dok će vozači koji budu prouzrokovali tri i više šteta u jednoj godini plaćati polisu (malus) 2,5 puta veću od osnovne.

    Generalni sekretar Udruženja osiguravača Srbije Vlada Manić kazao je agenciji Beta da bonus malus malus sistem znači da će od danas visina premije obaveznog osiguranja zavisiti od toga da li je osiguranik u prethodnom periodu imao prijavljenu štetu po osnovu osiguranja tog vozila, za koju je on odgovoran.

    "Suština je da će taj sistem preventivno uticati na svest vozača, jer će sada svi znati da će biti kažnjeni i kroz cenu polise osnovnog osiguranja, ako vozilom izazovu ili pričine štetu", kazao je Manić.

    Kako je naglasio, najveću korist imaće savesni vozači, kojih je 97 odsto, jer će biti nagrađeni nižom cenom osnovnog osiguranja, dok će se veće cene osiguranja primenjivati na tri odsto vozača koji izazivaju štete.

    Prosečna polisa osiguranja vozila u 2010. godini, prema podacima Narodne banke Srbije, bila je 8.300 dinara.

    Ako vozač u jednoj godini nije prouzrokovao štetu, platiće pet odsto manju cenu polise, umanjenje za dve godine bez štete je 10 odsto, a za tri godine bez štete dostiže maksimalih 15 odsto umanjenja.

    Za vozača koji za godinu dana prouzrokuje jedan sudar ili bude prijavljen za izazivanje jedne štete, naredno osiguranje će platiti 50 odsto skuplje. Dve štete nesavesnog vozača će koštati dvostruko više od osnovne cene polise, a tri i više šteta poskupljuju osiguranje 2,5 puta.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs
  • BRABUS
    CBC Senator XXL
    • 15.10.2004
    • 2399
    • London

    #2
    Jako pametna stvar, konacno su je uveli i kod nas. Problem je samo sto je mnogo disproporcionalno, umanjanje od 15 posto je suvise malo, a malus je suvise veliki. Nadam se da ce vremenom da se dovede u normalu

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Alavo kao i uvek, nije u cilju edukacije i sprečavanja nesreće nego otimanje para.
      Kome idu te pare koje su skupe kao višak?

      Znam da to postoji svugde i ovde je zaživelo zato što su stranci kupili deo ili cela osiguranja. Što bi "gubili" kad ne moraju. Ima kategorija gde živiš, koja kola voziš itd... Rizične gruipe, plaćaju više i obrnuto.

      Imam utisak da neko u skoroj budućnosti želi da otvori veliku taxi ili rentakar firmu na nivou države i da je cilj skroz suzbiti imanje i i upotrebu svog auta.

      Registracija i ovako košta više od jedne plate a taj što dodje do kraja sa malusom ima da ne vozi auto doživotno...
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • boban1982
        CBC Senator XXL
        • 14.03.2010
        • 1106
        • Batajnica
        • SAXO VTS-BIC

        #4
        Nema ovde sta mnogo da se polemise,jasna je njihova namera,ista stvar kao i povecanje kazni u saobracaju,otimanje i samo otimanje...

        Comment

        • stepa53
          Banovan
          • 17.05.2011
          • 56
          • kragujevac
          • honda civic coupe

          #5
          Kod nas se prihvataju evropski standardi kada je po dzepu stanovnistva ali kada drzava treba da uradi nesto po evropskim standardima da bi olaksala zivot, e to nikako ne ide!
          Jos jedna pljacka ovog napacenog naroda!

          Comment

          • kuzmar
            Moderator
            • 18.12.2009
            • 783
            • Lazarevac
            • Pezo 207 1.6 HDI

            #6
            Ima jedna ``strasna`` izjava predstavnika jedne od osiguravajucih kuca. To je izjavio reviji SAT kad je najvaljeno da ovaj sistem krece.

            A izjava glasi ovako:

            ``Ovih 15% maksimalnog bonusa na prvi pogled mozda ne deluje narocito stimulativno, ali popust koji prve godine dobije savestan vozac zapravo je veci nego sto se cini. Da je izazvao stetu ne samo sto ne bi dobio tih 5% nego bi morao da plati jos 50% vise na ime malusa, pa bi njegova polisa na kraju bila 55% skuplja. Vec posle 3 godine docicemo u situaciju da onaj ko ne pravi stetu placa 3 puta jeftiniju polisu od onoga ko je napravio 3 ili vise nezgoda u kojima je pricinjena odredjena steta.``

            Ili jednostavnije receno budite srecni i sa ovih 15% posto ste mogli da placate i znatno skuplje da ste napravili stetu. Odnosno bonus za pazljivog vozaca nije 15% vec celih 265% u odnosu na onoga koji je napravio 3 ili vise stata. Malo li je?
            www.paluba.info

            Comment

            • expendable
              CBC Senator XXL
              • 04.11.2009
              • 3662
              • Bor

              #7
              @Dora:
              "Imam utisak da neko u skoroj budućnosti želi da otvori veliku taxi ili rentakar firmu na nivou države i da je cilj skroz suzbiti imanje i i upotrebu svog auta."
              Dobar ti je utisak! Jedino što pre toga treba još malo da nas opelješe.

              Obrni, okreni - i ovako ispada da između kredita, lizinga i rentakar-a (još nedovoljno razvijenog kod nas) ima sve manje razlike, uz troškove održavanja koji posle isteka garancije skoro stižu prethodno plaćanu ratu.
              Za odlazak van grada (jednom mesečno) bolje je iznajmiti automobil nego imati svoj. Za gradsku vožnju ... u manjim mestima voziti se taxijem (do posla i nazad 100-120dindži) ili u većim imati što manji automobil.

              Stvar je u KONTROLI svega toga, a ovo što se dešava polako izmiče kontroli. Poslovanje po zapadnim principima, O.K. u principu.
              Ali ... Registracija (sa osiguranjem) automobila već prevazilazi minimalac a u dobrom delu slučaja i prosečnu platu u Srbiji.
              Da li za Golf Nemac plaća registraciju 2000 ili više evra? Nema nikakve logike!
              Da ali Golf je Golf, reći će nadležni. Pa i nije, Golf VI ili Golf II nije baš isto (osim što zaista za ovaj drugi treba dva tehnička godišnje). Uzgred, izlazi i G VII pa ćemo možda početi da kupujemo i GIII, naravno ako ne izazovete nijednu štetu. Sa 265% plaćanja osiguranja više za 3 godine ćete platiti Golf 3
              Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

              Comment

              • Pantah
                CBC Veteran
                • 25.03.2007
                • 159
                • Beograd

                #8
                Ovde se govori o obaveznom osiguranju vozila. To znači da se radi o obeštećivanju drugih lica kojima vi pričinite štetu. Tako da je potpuno svejedno da li vozite golfa 6 i jedinicu. Štetu možete da pričinite i sa jednim i sa drugim.

                U svetu postoji razlika u osiguranju između tipova i modela automobila ali ona nije vezana za vrednost tog vozila nego za njegovu rizičnost u saobraćaju. Znači u dužem vremenskom periodu se snimaju pričinjene štete i na osnovu toga se definišu grupe vozila po rizičnosti. Tako će vozilo neupadljivih linija namenjeno za porodičen izlete biti ocenjeno kao manje rizično od vozila sportskih linija i velike privlačnosti za neizživljene tipove.
                Money for nothin' and chicks for free

                Comment

                • Dora
                  Nadzornik!!!
                  • 24.10.2004
                  • 17451
                  • Novi Sad
                  • FIAT

                  #9
                  Kad sam ja bio po Nemačkama gde to važi oduvek ovi što su to sad "izmislili" nisam siguran ni da su u prašinu piškili a topovi od blata su im bili tek budućnost...

                  Jasno mi je čemu služi pa sam zato pisao gde ide višak para jer osiguranje je i do sada bilo obavezno, šteta se naplaćivala kako god. Ne vidim da im je bilo loše što se plata ili novih zgrada tiče pa ne znam što ih sad spašavamo dodatnim extra profitom...

                  Tamo će se više platiti osiguranje golfa petice nego Poršea kajena tri turbine i jedna u prtljažniku suprotno našim verovanjima a razlog je što golfa petice ili neki broj ima kao šaše pa time spadaju u rizičnu grupu jer komadno i procentualno učestvuju znatno više u nezgodama nego lambo kojeg ima 2 promila u saobraćaju.
                  Čist profit i logika...

                  Nesrazmera je ogromna u odnosu dobitak-gubitak ali to ejda se spase omiljeno preduzeće koje će "gubiti" zbog ovih gejova što ne prave štetu i neidu u malus pa tima što idu mora to nadoknaditi, to jest oni to moraju nadoknaditi.

                  Očekujem uskoro kampanju "dajemo popust za malus" delimo zaradu bratski ili lapolapo...

                  Mrzim ova njesra, ovo je bio apolitičan forum a danas je stvarno teško bilo šta napisati da nema veze sa politikom i to lošom.

                  P.S Dodatak za Čubsa, potpuno istina ma kako to tebi čudno zvučalo
                  Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                  https.autogas.rs

                  Comment

                  • djukic
                    CBC Senator XXL
                    • 27.03.2005
                    • 2526
                    • Beograd

                    #10
                    Meni se smucilo da se tako olako naplacuje steta bez ikakvih posledica po pocinioca. Mozda je trebalo sa vecim popustom nagraditi savesne, ali i ovako, pa dosta je bilo vise...
                    Lupas lomis, imas para pa imas kasko, a nema nikakvih posledica po obavezno osiguranje...
                    https://t.me/pump_upp

                    Comment

                    • expendable
                      CBC Senator XXL
                      • 04.11.2009
                      • 3662
                      • Bor

                      #11
                      Pantah,
                      O.K. hvala i za objašnjenje. Nije sporno.
                      No "drugi nivo" kazivanja mi je bio važniji (i ceo post koji se nadovezao na Dorinu intrigantnu ideju):
                      Stižemo li (ovo je samo jedna u nizu mera) polako do toga da sa našim (jadnim, doduše kako kome, nekima je ovde ne Amerika, nego "druga planeta", RAJ, kako god) standardom polako (ali sigurno) idemo ka tome da će bogati da voze nove automobile a ostali teško da će moći i bicikl, jer će obavezno osiguranje (sa registracijom) za isti* biti dva minimalca (na kome je bar pola "proizvodne" Srbije).
                      Kao što Dora reče, vuče malo na politiku, ali ostavili bi mi njih ali neće oni nas.
                      I ... napisao sam svašta ali sam "isekao" (možda osvane na blogu) ali suština je:
                      Više je kazna nego nagrada. Jasno je kao DAN!

                      * pazi tipičnu situaciju, otkineš lepo nekom budži retrovizor na novom majbahu ... vredi kao sto bicikli, eto zato moraš da platiš osiguranje u vrednosti dva bicikla.
                      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

                      Comment

                      • Dora
                        Nadzornik!!!
                        • 24.10.2004
                        • 17451
                        • Novi Sad
                        • FIAT

                        #12
                        Šta ste se uhvatili tih Majbaha.. Udariće slepac na slepca ne mislim na one Blindmane nego na hiljade kršnih Jugića pa držai nam našoj i onda cena oiguranja dvostruko prevazilazi cenu auta
                        Nije smešno ali mora smajli...

                        Sve je to ok, tako rade svi i te floskule o okruženju (mada mi nikad nije bilo jasno šta mene bole uvo što 10kvadratnih cm u Tokiju košta kao moja tri kvadrata) i blabla i bla ali mora to bar malo da prati neki standard...

                        Mislim pa ne živim ja u Tokiju...
                        Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                        https.autogas.rs

                        Comment

                        • alexa05
                          CBC Senator XXL
                          • 23.07.2006
                          • 1769
                          • Smederevo
                          • Opel Vectra B 2.0DI 16v

                          #13
                          Originally posted by Dora View Post

                          Mrzim ova njesra, ovo je bio apolitičan forum a danas je stvarno teško bilo šta napisati da nema veze sa politikom i to lošom.

                          P.S Dodatak za Čubsa, potpuno istina ma kako to tebi čudno zvučalo


                          xexexeee priznajes Generale da se slazes sa onim sto sam pricao da ce svabe udariti preko Drine
                          EX OPEL KADETT E C14NZ TUNED WITH LPG EQUIPMENT BY IVAN T

                          NOW OPEL VECTRA B 2.0DI 16V (X20DTL)

                          SVE PROLAZI PA CAK I DOZIVOTNA ROBIJA

                          Comment

                          • shebez
                            CBC Član
                            • 23.03.2011
                            • 30
                            • Beograd
                            • Skoda oktavia

                            #14
                            Rupa u zakonu - Malus i Bonus

                            Danas sam otisao da uradim tehnički pregled i spremim dokumentaciju za registraciju. Kada su mi obračunavali iznos premije za novu polisu nisu mi računali bonus od 5% na koji sam smatrao da imam pravo jer auto nije učestvovalo u bilokakvoj nezgodi. Ja sam auto uzeo pre šest meseci i stara polisa je glasila na predhodnog vlasnika a nisam radio ispravku polise tj. prenos na moje ime korektivnim pečatom.
                            Ono što me je zbunilo, znam da se svaka polisa vezuje za vozilo (br. sasije) bez obzira koje vlasnik ili vozač koji pričini štetu trećem licu. A kada se ostvaruje pravo na Bonus onda se vezuje na JMBG vlasnika vozila pa samim tim ja nisam imao polisu prošle godine pa nemam pravo ni na popust.

                            Ništa to nije problem i ta razlika od nekih 600.00 dinara koju sam više platio, i onako cela registracija je koštala oko 30.000.00 dinara.

                            Nego, što znači ukoliko ja budem imao Malus (štetne dogadjaje) stavim na papir koliko me kosta polisa npr. cena polise 10.000 x 2.5 (kazneni koeficijent za maksimalnih tri udesa) x broj godina (9 godina) koliko mi treba da vratim cenu polise za tri udesa na pocetni premijski razred. Pri tome vodim racuna da će se svake godine umanjivati premijski razred kome pripada moja polisa.

                            I taj iznos uporedim sa cenom prenosa vlasništva vozila na moju ženu, sina, oca ili dedu (cenu poreza na prenos apsolutnih prava + troškove supa za izradu novih dokumenata). Jer se njima moji malusi neće računati, i ja nastavim da vozim auto i osiguranje plaćaju oni po nižoj ceni.

                            Znam da ova kalkulacija neće svima biti isplativa, zavisi koliki je porez na prenos apsolutnih prava, ali za one sa automobilima koji imaju nižu katalošku vrednost a veću radnu zapreminu odnosno cenu polise ima i te kako da se isplati.

                            E sad dajte vaše mišljenje i vašu kalkulaciju.

                            Comment

                            • kuzmar
                              Moderator
                              • 18.12.2009
                              • 783
                              • Lazarevac
                              • Pezo 207 1.6 HDI

                              #15
                              Odg: Rupa u zakonu - Malus i Bonus

                              Nema takva rupa na sve su mislili. Kada se vlasnistvo nad vozilom menja izmedju clanova uze porodice prenosi se i malus. Ukoliko si vlasnik 2 vozila pa prodas ili poklonis auto na koji si zaradio malus isti ce se preneti na ono drugo vozilo koje posedujes a na koje mozda malus nisi ni imao.
                              www.paluba.info

                              Comment

                              Working...