Atest fabricke kuke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gorans
    CBC Senator XXL
    • 09.03.2010
    • 1525
    • Beograd

    Atest fabricke kuke

    Ovako.
    Na BMW-u 730 iz 1988god imam fabricku kuku koja se demontira (valjda Euro).Na samoj kuki,kao i na konstrukciji gde je montiram,postoji jasno utisnut znak BMW i neki brojevi homologacije.Posto imam prikolicu i cesto je vucem,raspitivao sam se za atest te kuke i na teh. pregledu smo pretresli pravilnik i nista ne pise po tom pitanju.
    E,ja sam tako vukao prikolicu i juce me zaustave nasi drugovi i posto nisu imali za sta drugo,uhvate se za kuku.
    Po njihovom,nas zakon ne priznaje te fabricke kuke dok ne dobijem atest da je kuka homologovana za nase trziste i na auto postavljena kako je propisano.
    Malo smo se objasnjavali i pustili su me ali ne bih da se svaki put natezem i objasnjavam pa ako neko zna neka napise.
    Da li moram da atestiram fabricku kuku i ako moram koja je procedura?
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    to je bilo app
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • CikaKure
      CBC Senator XXL
      • 14.08.2005
      • 668
      • Beograd

      #3
      Kuku mozes atestirati na masinskom fakultetu u Beogradu. Atest se vrsi(o) digitalnim foto-aparatom, u roku od par minuta ako zakazes termin koji dan unapred.

      Comment

      • chaboo
        CBC Veteran
        • 17.06.2012
        • 195
        • Beograd V.Mostanica
        • citroen C5 hdi

        #4
        Cekajuci da atestiram plin dolazi covek iz neke ambasade sa onim americkim dzipom ogromnim da atestira kuku.Kuka na dzipu je fabricka niklovana moze brod da vuces sa njom ,medjutim izlaze strucnjaci mere,zagledaju i kazu:kuka nije po propisu vrat kuke je dugacak itd.Covek pita sta sad da radi potrebna je kuka hitno,kazu oni sad cemo mi da prepravimo .Radi brusaljka sece se sraf i donosi se druga kuka koja je u odnosu na onu smesna (verujem da je bila ona kugla od kamionske spone).E sad rupa je velika pa se poturaju raznorazne podloske da moze da se stegne ma budz na kvadrat .Zavrsise to oni i kazu e sad vam je kuka po standardu covek lepo plati i ode.Radnja se odigravala na mas.fakultetu u BG.

        Comment

        • gorans
          CBC Senator XXL
          • 09.03.2010
          • 1525
          • Beograd

          #5
          E,o tome se radi.Znaci,tim strucnjaka iz BMW-a nije sposoban da napravi kuku kako treba pa onda mora neki nas strucnjak da proceni da li je po standardu ili jos,ne daj Bože,da mi seče i prepravlja kuku kao na tom dzipu.
          Znači,samo odem na mašinac i kažem da hocu da je atestiram?
          Jel treba neki papir ili uput sa tehničkog,pošto za nju nemam ni račun ni bilo šta drugo?

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6
            uf, svasta prolazi u nasoj zemlji. Polako, sacekaj, proveri da li se to odnosi na nova vozila koja se uvoze u nasu zemlju ili se odnosi na sve kuke, na svim vozilima. nije isto. TAko je bilo i za naslone za glavu na zadnjem sedistu. Neki dan sam se raspravljao sa covekom na tehnickom pregledu oko toga. Letimicno se procitaju pravila i primenjuju po sistemu ako prodje, prodje. Informisi se dobro a odmah trk po atest za koji te vise niko nikada nece pitati i koji ti mozda po zakoni ni ne treba.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • Franjo
              Banovan
              • 14.08.2009
              • 2831
              • Inđija - Beograd
              • Renault megan II res

              #7
              Originally posted by gorans View Post
              Na BMW-u 730 iz 1988god imam fabricku kuku koja se demontira (valjda Euro).Na samoj kuki,kao i na konstrukciji gde je montiram, postoji jasno utisnut znak BMW i neki brojevi homologacije...
              Po njihovom,nas zakon ne priznaje te fabricke kuke dok ne dobijem atest da je kuka homologovana za nase trziste i na auto postavljena kako je propisano.
              Ne radi se samo o homologaciji, već i o certifikatu (COC) - pisanom dokumentu.

              Pravilnik o podeli i TU za vozila u saobraćaju na putevima, član 2:

              Nova serijski proizvedena vozila moraju biti usaglašena sa jednoobraznim
              tehničkim uslovima, u skladu sa propisima o homologaciji.


              Vrste vozila označavaju se latiničnim slovima u skladu sa Sporazumom o
              prihvatanju jednoobraznih uslova za homologaciju i uzajamno priznavanje
              homologacije opreme i delova motornih vozila("Službeni list FNRJ - Međunarodni
              ugovori", broj 5/62), odnosno odgovarajućim propisima Evropske unije (u daljem
              tekstu: EU).

              Vozila vrsta L, M, N, O, T i R, iz stava 1. ovog člana, prilikom prve registracije
              i promene vlasnika, moraju imati potvrdu o saobraznosti
              .

              Obrasci potvrda o saobraznosti iz stava 3. ovog člana za svaku vrstu vozila -
              Obrazac 1-19, propisani su ovim pravilnikom i čine njegov sastavni deo.
              Proizvođač vozila izdaje potvrdu o saobraznosti, na jednom listu formata A4, koji
              se štampa samo na srpskom ili samo na engleskom jeziku.
              Nova pojedinačno ili maloserijski proizvedena vozila moraju odgovarati
              uslovima iz ovog pravilnika s tim da ugrađeni delovi i oprema vozila moraju biti
              usaglašeni sa jednoobraznim tehničkim uslovima.
              Uređaj za vučenje od posebne je važnosti po bezbednost u saobraćaju.

              U saobraćajnoj dozvoli, za vozilo opremljeno uređajem za vuču, naznačena je maksimalno dozvoljena težina vučenog vozila.

              Treba imati u vidu, da pod pojmom uređaj za vuču, nije samo kuka, već ceo sklop, instalacija za kočenje vučenog vozila i svetlosna signalizacija.

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                i tu pise nova vozila.
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • gorans
                  CBC Senator XXL
                  • 09.03.2010
                  • 1525
                  • Beograd

                  #9
                  OK,slazem se.Svaki auto ima fabricku plocicu sa maximalnom masom za prikolicu sa i bez kocnice.Ako auto ima fabricku kuku onda ima i fabricku instalaciju.Sigurno da su odgovorni ljudi u BMW-u prilikom ugradnje kuke (tj.uredjaja za spajanje vucnog i vucenog vozila) znali kako i gde se ta kuka postavlja.
                  Mnogo je tu zackoljica i nedoumica u nasim propisima.
                  Ja ne bezim od toga da je atestiram i ubacim u saobracajnu dozvolu ali ne znam kako.
                  Na masinskom traze uput sa tehnickog a na tehnickom kazu da mi ne mogu dati uput za atestiranje uredjaja koji je fabrika ugradila na vozilo.Jedan saobracajac mi kaze da se kuka ne upisuje u saobracajnu vec moram da imam samo potvrdu da je atestirana a posto je fabricka ima na samom autu i kuki homologacijski broj tako da mi ne treba nista.Drugi saobracajac me zaustavi i hoce da mi pise kaznu.
                  Zato pitam sta da radim.Da ne bude kao sto kaze Chubbs da jurcam i placam ateste a nije ni potrebno.

                  A nasao sam i ovo

                  8. Uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozilaČlan 83
                  Uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila mora biti homologovan i ugrađen prema jednoobraznim tehničkim uslovima.
                  Uređaji za spajanje vučnog i priključnog vozila, osim kod motocikla sa bočnom prikolicom, moraju biti postavljeni u uzdužnoj simetričnoj vertikalnoj ravni vozila i izvedeni zglobno tako da omogućavaju pokretljivost uređaja u svim pravcima u prostoru.
                  Osovinica uređaja za spajanje vučnog i priključnog vozila, pomoću koje se spaja vozilo, mora imati osigurač koji onemogućava, pri normalnoj upotrebi, razdvajanje spojenih vozila.
                  Uređaji za spajanje vučnog i priključnog vozila moraju biti pričvršćeni za ojačani deo vozila.
                  Vertikalna simetrala kugle uređaja za spajanje putničkog vozila (vrsta M1) do 3,5 t najveće dozvoljene mase i priključnih vozila ne sme biti postavljena na udaljenost manju od 70 mm od zadnjeg dela vozila.
                  Horizontalna simetrala kugle uređaja za spajanje priključnog vozila i putničkog vozila i vuču priključnih vozila do 3,5 t najveće dozvoljene mase ne sme biti postavljena bliže od 350 mm od horizontalne podloge posmatrajući vozilo opterećeno do svoje najveće dozvoljene mase.
                  Uređaj za spajanje vučnog i priključnog vozila, na vozilima vrsta M1 i N1, koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. jula 2011. godine ili je naknadno ugrađen nakon tog datuma, kada ne vuče priključno vozilo i kada se rastavi na pričvrsnom mestu, ne sme da premaši dužinu gabarita vozila.
                  Uređaj za spajanje, vučnog i priključnog vozila vrsta N2, N3, O3 i O4, promenljive geometrije, mora biti homologovan i ugrađen prema jednoobraznim tehničkim uslovima. Uređaj za spajanje, vučnog i priključnog vozila, promenljive geometrije mora obezbediti sigurno spajanje vučnog i priključnog vozila s tim da u slučaju gubitka napajanja ovog uređaja on automatski zauzme položaj najvećeg rastojanja između vučnog i priključnog vozila.

                  Comment

                  • Chubbs
                    Everybody lies
                    • 29.01.2006
                    • 5807
                    • Novi Sad
                    • Audi A6 1.8T

                    #10
                    koja su prvi put registrovana u Republici Srbiji nakon 1. jula 2011.
                    znaci, euro kuka je obavezna za vozila posle ovog datuma.
                    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                    Comment

                    • gorans
                      CBC Senator XXL
                      • 09.03.2010
                      • 1525
                      • Beograd

                      #11
                      Moja i jeste euro kuka samo sto je auto prvi put registrovan na BG table jos u SFRJ 1988god.

                      Comment

                      • Franjo
                        Banovan
                        • 14.08.2009
                        • 2831
                        • Inđija - Beograd
                        • Renault megan II res

                        #12
                        Originally posted by Chubbs View Post
                        i tu pise nova vozila.
                        Ali, propis važi odavno. Da ne kažem - od pamtiveka, jer je atest tražen i u ranijim pravilnicima. Ugrađivao sam "fabričke" kuke na CZ vozila i nikad me niko nije tražio atest, iz jednostavnog razloga, što nikad nisam vukao bilo šta. Imale su nalepnice po JUS, ali atest nisu imale.

                        Jedno je serijski broj i nomenklatura utisnuta na uređaj, a drugo certifikat za svaku pojedinačno. Atest je ustvari merenje, koje se stvarno ne vrši, od strane ovlaštenih ustanova. Ili, možda grešim!? Značaj toga je, da se smanje rizici tokom upotrebe. Kolika opterećenja trpi kuka prilikom +G i -G (ubrzanja i kočenja) ili u krivinama!

                        U celoj stvari, bitnije je, da imaš certifikat za vučeno vozilo (prikolicu)! Ako imaš treću tablicu i radi ti signalizacija, ne bi trebalo da te cimaju. Sa podacima u saobraćajnoj, malo je komplikovanije. Sigurno je, da u masu vozila ulazi i težina uređaja za vuču. Istovetno, kao sa plinskim uređajem.

                        Ako nije uneta dozvoljena težina prikolice (pod opterećenjem), smatra se, da je to do 50% mase vučnog vozila.

                        Comment

                        • pbenka
                          CBC Član
                          • 04.01.2009
                          • 22
                          • Bački Petrovac
                          • Hyundai i30 CW

                          #13
                          Na starom automobilu je bila ugrađena kuka prilikom kupovine, uredno upisana u saobraćajnu dozvolu (staru) i uredno dobio treću tablicu na osnovu toga. Sa novim tablicama sam dobio i novu saobraćajnu i nigde nisam video podatak da je ugrađena kuka. Prikolicu sam morao posebno registrovati da bi dobio tablicu za nju. Na novom vozilu isto tako ugrađena fabrička kuka pre registracije i nigde na saobraćajnoj ne vidim taj podatak. Možda ima nešto upisano u čipu?
                          Ipak mi se čini da je bila APP šema to štop su tražili atest za kuku. I još nešto, kada sam na nekom starom autu išao na atest kuke, papiri su ostali u dosijeu policije prilikom registracije.

                          Comment

                          • gorans
                            CBC Senator XXL
                            • 09.03.2010
                            • 1525
                            • Beograd

                            #14
                            Bas tako Franjo,niko tu nista nece da cima i meri opterecenje,samo slikaju i naplacuju.
                            Sad kroz razgovor sa nekim ljudima i sa vama na forumu,dolazim do zakljucka da se atest za kuku trazio kako bi se dobila treca tablica za prikolicu.Sada,kada je prikolica zasebno vozilo sa sopstvenom saobracajnom dozvolom i tablicom,vise se kuka ne spominje.
                            Takodje,u staroj saobracajnoj se upisivala kuka dok se u novoj ne upisuje,niti je ima na cipu.
                            Sto znaci,imam ispravan auto sa fabrickom kukom,ispravnu i registrovanu prikolicu sa instalacijom i tako cu da vozim
                            Hvala vam svima

                            Comment

                            • CikaKure
                              CBC Senator XXL
                              • 14.08.2005
                              • 668
                              • Beograd

                              #15
                              Istina je da se za registraciju prikolice na trecu tablicu trazio atest za kuku. U staroj saobracajnoj, kada je bila izdata treca tablica za prikolicu nije bilo slova o tome da je na automobilu kuka. Samo je bilo upisano u napomeni da je (parafraziram) izdata treca "tablica za prikolicu za prevoz plovila". Ne mogu da se setim da li je bio upisan broj sasije prikolice u saobracajnoj.

                              Comment

                              Working...
                              X