Najnoviji ZOBS -

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    Najnoviji ZOBS -

    Zakon će dozvoliti preticanje traktora i preko pune linije

    Vozila koja ne mogu da dostignu brzinu od 60 kilometara na sat ne smeju na autoput, preticanje traktora, bicikala i vozila koji se kreću do 25 kilometara na čas dozvoljeno je i preko duple pune linije, a vozila mogu da se parkiraju i na trotoaru, osim ako znakom to nije zabranjeno - tri su predloga koje će komisiji za izmenu Zakona o saobraćaju predložiti njen predsednik profesor Milan Vujanić. Ovi predlozi biće predočeni na sledećem sastanku.


    - Ako vozač naiđe na vozilo koje se kreće sporije od 25 kilometara na sat, on može bezbedno da ga prestigne, koja god da je linija obeležena na kolovozu. Do sada, iza tih sporih vozila su se stvarale kilometarske kolone koje su terale vozače da pretiču na rizičnim deonicama. Zato je ideja da takve stvari izbegnemo - objašnjava Vujanić.

    Sledeći predlog, koji će se naći na dnevnom redu komisije, jeste da se svim vozilima koja ne mogu da dostignu brzinu od 60 kilometara na sat, zabrani izlazak na autoput.

    - Ovo je zbog velikih razlika u brzinama, gde su jednostavno vozači primorani na stalna preticanja, a njih na autoputu mora biti minimalan broj - dodaje Vujanić.

    Treći predlog je da parkiranje na trotoarima svuda bude dozvoljeno, osim na mestima gde postoji znak za zabranu.

    Do sada, parkiranje na trotoarima, bilo je dozvoljeno samo ako postoji znak koji odobrava parkiranje, a u svim ostalim slučajevima je zabranjeno. Ovo bi najviše olakšalo parkiranje u Beogradu, gde je svakog dana na trotoarima parkirano oko 150.000 automobila.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
  • Chubbs
    Everybody lies
    • 29.01.2006
    • 5807
    • Novi Sad
    • Audi A6 1.8T

    #2
    Jedna od izmena u novom Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima mogla bi da bude da vozači ne smeju da imaju nimalo alkolhola u krvi, kao što je to sada predviđeno za profesionalne vozače, rečeno je danas Tanjugu u radnoj grupi koja priprema zakon.

    Profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogadu, Milan Vujanić kaže da nema razloga da neko pije kada vozi i da bi novi zakon trebalo da predvidi vožnju bez alkohola, s obzirom da mnogo ljudi strada na srpskim putevima upravo zbog konzurmiranja alkohola.

    Vujanić je rekao da sadašnji zakon predviđa da profesionalni vozači moraju da imaju nula promila alkohola u krvi, a ostali vozači, takođe, ne smeju da konzumiraju alkohol, ali mogu da imaju do 0,3 promila alkohola, "jer su možda jeli nešto što je izazvalo alkoholno vrenje".
    Prodajte polovni automobil? Postavite besplatan oglas
    Šef radne grupe je istakao da vozač i po sadašnjem zakonu ako kaže da je malo popio, a ima na primer 0,1 promila alkohola takođe može da bude kažnjen, a ako ne kaže onda se toleriše do 0,3 promila zbog navodnog alkoholnog vrenja.

    Prema rečima Vujanića, odredbe koje to propisuju su "iskrivljavanje istine" i nema nikakvog razloga da postoje.

    Pomoćnik ministra saobraćaja Saša Mirković naglasio je da će više od 40 eksperata iz svih saobraćajnih oblasti biti uključeno u pisanje finalnog teksta novog Zakona o bezbednosti saobraćaja:

    "Očekujemo da će efekti novog zakona već u prvoj godini biti značajni, kada je reč o smanjenju smrtnosti na našim putevima, a planirani procenat smanjenja gubitka ljudskih života i materijalne štete u visini od 10 procenata bio bi sasvim adekvatan da opravda napore koje sada ulažemo kako bismo dobili zakon čijom bi boljom primenom i kvalitetnijim rešenjima od sadašnjih, ukupna, crna slika koju svakodnevno viđamo na našim putevima, počela da se menja", istakao je Mirković.

    Posle samo tri godine od donošenja Zakona o bezbednosti saobraćaja, radi se na izradi novog koji bi mogao do kraja godine da se nađe u skupšitni.

    Manje poginulih, smanjenje materijalne štete sa 700 na 500 miliona evra godišnje, uvođenje stimulativnih i destimulativnih mera za vozače i veća odgovornost preduzeća za puteve, samo su neke od mera koje bi trebalo da se nađu u novom zakonu o bezbednosti u saobraćaju.
    You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
    Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
    Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

    Comment

    • Chubbs
      Everybody lies
      • 29.01.2006
      • 5807
      • Novi Sad
      • Audi A6 1.8T

      #3
      Izmene zakona: Za nesreće izazvane rupama na putu odgovorni putari, a ne vozači

      Najavljene izmene Zakona o bezbednosti u saobraćaju u Srbiji, kojima će biti precizirani slučajevi kada su putari odgovorni za saobraćajnu nesreću, biće gotove za tri meseca, najavio je danas član radne grupe Milan Vujanić.

      - Kada vozač naiđe na otvoren šaht i naglo skrene i sudari se s drugim vozilom, on će biti okrivljen, a ne putar - rekao je Vujanić agenciji Beta i dodao da to treba da se promeni i da do sada ni policija nije podnosila prijave protiv putarskih preduzeća niti su se ona smatrala obaveznim da nešto preduzmu.

      Vujanić, profesor Saobraćajnog fakulteta u Beogradu, smatra da se veliki broj saobraćajnih nesreća može sprečiti boljim održavanjem puteva i drugačijom preraspodelom novca od saobraćajnih kazni tako da se više sredstava ulaže u bezbednost, a ne da ide na potpuno druge stvari.

      Naši putevi najgori u regionu

      - Potrebno je utvrditi gde se strada, kad se strada, ko strada i pod kojim uslovima i sanirati crne tačke - rekao je Vujanić i dodao da se svaki dinar uložen u bezbednost saobraćaja vraća više od 30 puta.

      Vujanić je podsetio i da je svaki treći bolnički dan u Srbiji posledica saobraćajnih nesreća i da 50 odsto prijava u pravosuđu otpada na tu vrstu nesreća.

      - Društveni troškovi su ogromni samo zato što postoje saobraćajne nesreće koje nismo sprečili, a mogli smo - ocenio je Vujanić i dodao da ako se za pet godina na jednom delu puta desi 81 nesreća, to znači da je potrebno povećati bezbednost.

      On je ocenio i da su građani Srbije skoro četiri puta više u opasnosti nego na primer građani Švedske da stradaju u saobraćaju i da je zbog toga potrebno više učiniti na povećanju bezbednosti i boljem održavanju puteva.

      U Srbiji je 2011. u saobraćajnim nesrećama poginulo 728 ljudi, a prošle godine 650.
      You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
      Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
      Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

      Comment

      • todorr
        CBC Član
        • 03.10.2007
        • 63
        • Bgd

        #4
        A ni na jednom od 5 sastanaka (koliko je do sada odrzano) nisu se pojavili predstavnici milicije koji su takodje pozvani da ucestvuju u radu na novom zakonu, niti su na bilo koji nacin obavestili da ce izostati kao ni razlog toga.

        Verovatno da bojkotuju sto nece moci da ga kroje po svojoj meri i kako njima odgovara, a sigurno smatraju da profesori i ostali strucnjaci iz oblasti drumskog saobracaja nisu strucni koliko oni. Moci su malo pobrkali pojmove zakonodavno / izvrsno. Tom logikom ce traziti da nam pisu i ustav.

        Comment

        Working...
        X