Prednost pri prelasku iz dve trake u jednu
Collapse
X
-
Gde imas takvu situaciju da se dve trake istovremeno zavrsavaju, da obe dozvoljavaju da se nastavi pravo i da se nastavlja jedna traka?
U takvim situacijama samo jedna traka dozvoljava da se nastavi pravo, a druga obavezuje da se skrene.
Ako obe dozvoljavaju da se nastavi pravolinijsko kretanje onda jedna od njih mora da se zavrsava odmah posle raskrsnice, i to desna.Tada oni iz leve trake imaju prednost a ovi iz trake koja se zavrsava moraju da ih propuste pre ukljucivanja u levu traku...
Comment
-
-
ne verujem.
You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
Speed's just a question of money. How fast you wanna go?
Comment
-
-
Onda i nije smešno ali jeste za temu "U međuvremenu u Srbiji".Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).
Comment
-
-
Comment
-
-
Tu u Subotici ima isto ovakva scena na jednom mestu, prolazim vrlo cesto tuda i nije bilo ni jednom problema, ljudi jednostavno voze po automatizmu, levu traku koriste za skretanje u levo a desnu traku za pravo i skretanje u desno i nisam video ikad da ima problema... Sad su se vec i izlizale oznake tako da nema problema. Sto je jos fazon ta ulica ima samo po jednu traku u oba smera, samo se pred rasrsnicom siri na tri trake, jedna u jednom smeru i dve u suprotnom smeru ka raskrsnici. Zaista nikad nisam cuo za tu zakonsku odredbu da ovaj ko ide levom trakom ima prednost (tj da to moze da se primeni u raskrsnici) mada je i to totalna glupost, jer recimo da imate kolone i u jednoj i u drugoj traci i sad svi iz desne idu pravo a ovi iz leve skrecu levo i slucajno se desi da jedan hoce pravo iz leve, gotovo sigurno bi se slupali jer ne bi video oznake na kolovozu od automobila pre raskrsnice a logikom ne bi ocekivao da levo ide pravo ko i desna posto je takva logika i "standard" u saobracaju... Ja se ne secam u Subotici da su negde neku raskrsnicu sa novom signalizacijom uradili da nije bila neka nebuloza sem kruznih tokova, to su uspesno resili sem sto su vozaci porusili skoro sve znakove za obilazenje prepreke sa desne strane na ostrvcetu pre ulaska u kruzni tokLegenda kaže: "Postojali su ljudi koji su se javljali i kad im ne treba ništa..."
Comment
-
-
Originally posted by PPZ View PostAko obe dozvoljavaju da se nastavi pravolinijsko kretanje, onda jedna od njih mora da se završava odmah posle raskrsnice i to desna.Tada, oni iz leve trake imaju prednost, a ovi iz trake koja se završava, moraju da ih propuste pre uključivanja u levu traku...
Slična situacija, na ulazu u N. Pazovi iz pravca SP: raskrsnica je proširena sa svake strane za jednu traku, za vozila koja skreću u desno. I, šta se dešava? Svaki put, kad prolazim tim putem, prestrojim se na srednju traku, označenu za "kretanje samo pravo", a često "uhvatim crveno", pa čekam. Za to vreme, sileđije (uglavnom BG) zauzmu "startnu poziciju" na desnoj traci, koja je označena belom strelicom za skretanje u desno i žutom strelicom "pravo", jer je preko puta stanica GSP. Čim se svetlo na semaforu menja, daju gas i cela kolona se ubacuje ispred nas, preteći, da nas udare.
Comment
-
-
ne znam sta je u slucaju dva automobila na putu, ali u slucaju 3 potrebno je upotrebiti pravilo rajsfeslusa ili ti zipzara - po aktuelnom jeli, poslednjem zakonu!
EDIT: Dodatno, jos jedno je sigurno, ukoliko je traka dovoljno siroka ( kao recimo od mostarske petlje prema Rakovici), vozila mogu nastaviti kretanje uporedo jedno pored drugog po zakonu bez ikakvih problemaLast edited by vojislavbb; 14.10.2013, 00:19.SUBARU Forester XT, Legacy SUBARU Forester Sturbo TOYOTA Celica 4WDTurbo, Celica STi
http://www.bud3.net/2011/08/white-lily-toyota-celica-awd-turbo/
Comment
-
-
Koje je to pravilo rajsferslusa? Imaš li link prema tom pravilu u važećem zakonu o saobraćaju?
Takođe, po kom zakonu je dozvoljeno kretanje dva vozila uporedo u jednoj traci? (bez obzira što je traka dovoljno široka da fizički stanu dva vozila jedno pored drugog)
Comment
-
-
Evo, kako je propisao ZOBS:
Члан 36.
* * * (nebitno izostavljeno)
Уколико је на путу са више саобраћајних трака за кретање у истом смеру онемогућен
саобраћај на једној од трака или се трака завршава, возач који се креће у истом смеру, у
саобраћајној траци поред, дужан је да омогући укључивање једног возила у траку којом се он
креће.
Члан 32.
Возач не сме нагло да мења начин вожње, осим у случају избегавања непосредне
опасности.
Возач који намерава да помери возило удесно или улево, мења саобраћајну траку,
претиче, обилази, зауставља, скреће, окреће се полукружно, вози уназад, престројава се и
сл., сме да отпочне такву радњу само ако се уверио да то може да учини на безбедан начин.
Након уверавања да сме да отпочне жељену радњу возач је дужан да друге учеснике у
саобраћају јасно и благовремено обавести о томе, дајући им знак помоћу показивача правца
или, ако они не постоје, одговарајући знак руком. Возач који показивачем правца даје
прописани знак, мора давати знак за све време вршења радње возилом, а по извршеној
радњи мора престати са давањем тог знака.
Kao, što sam pisao, najčešće je to regulisano horizontalnom i vertikalnom signalizacijom. Odredbu o propuštanju jednog vozila sam prevideo, ali kad se to desi, obično krene na silu cela kolona! To je česta slika na autoputu za vreme izvođenja radova. Davanje znakova pomoću pokazivača pravca - je priča za sebe!
Comment
-
-
Originally posted by Franjo View PostEvo, kako je propisao ZOBS:
Члан 36.
* * * (nebitno izostavljeno)
Уколико је на путу са више саобраћајних трака за кретање у истом смеру онемогућен
саобраћај на једној од трака или се трака завршава, возач који се креће у истом смеру, у
саобраћајној траци поред, дужан је да омогући укључивање једног возила у траку којом се он
креће.
Jel treba jos linkova? pazite samo da ne platite 3000..
Za ono da mogu dva vozila u istoj traci uporedo to znam od ranije, ne znam gde bih to nasao..SUBARU Forester XT, Legacy SUBARU Forester Sturbo TOYOTA Celica 4WDTurbo, Celica STi
http://www.bud3.net/2011/08/white-lily-toyota-celica-awd-turbo/
Comment
-
Comment