Uskoro nulta tolerancija na alkohol?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • shime
    CBC Član
    • 22.05.2011
    • 79
    • Vlasotince
    • Peugeot 405

    Uskoro nulta tolerancija na alkohol?

    Uskoro nulta tolerancija na alkohol?


    Uvođenje nulte tolerancije na alkohol kod vozača moguće do kraja godine, što znači ukidanje sadašnje granice od 0,3 promila (koja je pre nekoliko godina spuštena sa 0,5 promila).


    Profesor Milan Vujanić, jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za uvođenje izmena u Zakon o bezbednosti u saobraćaju, izjavio je nedavno za Novosti da „nema razloga da bilo ko pije kada vozi“, te da se u okviru drugih mera za povećanje bezbednosti planira i uvođenje nulte tolerancije na alkohol.

    Nulta tolerancija znači da vozači neće smeti da imaju ni najmanju količinu alkohola u krvi. Međutim, u slučaju da do toga dođe, da li će se tako u problemu naći mnogi vozači koji su prethodno veče popili nekoliko piva?

    Da odmah razjasnimo, ne promovišemo vožnju u alkoholisanom stanju, niti branimo one koji to čine pravdavajući se tradicijom (slave, krštenja, svadbe…), dobrim podnošenjem alkohola ili nedostatkom drugog prevoza.

    Naprotiv, podržavamo uvođenje još oštrijih kazni za one koji predstavljaju opasnost na putu, ali nismo toliko sigurni da li je potrebno uvesti „kolektivno kažnjavanje“ zbog kojeg će stradati i oni vozači kod kojih je alkohol nađen samo u tragovima.

    Zašto uvođenje nulte tolerancije može biti problematičan potez?

    a) saobraćajne nesreće sa poginulima uglavnom ne izazivaju oni sa 0,2‰ alkohola u krvi, već oni koji su popili znatno veću količinu piva, votke, rakije, viskija…

    Uostalom, saobraćajna policija uopšte ne vodi statistiku o tome koliko alkohola u krvi imaju krivci, tako da se u isti koš stavljaju oni koji su za nijansu prekoračili granicu i oni koji zbog pijanstva nisu u stanju da izađu iz automobila.

    b) konzumiranje određene hrane (naročito prezrelog voća) može da dovede do povećanja nivoa alkohola u krvi, a alkometar može da zbuni i korišćenje tečnosti za ispiranje usta koja sadrže alkohol.

    Inače, ljudski organizam sadrži tzv. endogeni alkohol, čiji nivo može da se poveća do te mere da ga registruje alkometar - to npr. može da se desi pacijentu obolelom od šećerne bolesti.

    c) statistička obmana - kao što smo već rekli, policija ne vodi evidenciju koliko promila alkohola u krvi su imali vozači koji su izazvali saobraćajnu nesreću. Stoga nije poznato koji procenat od ukupnog broja udesa su izazvali oni sa 0,2‰ u odnosu na one koji su imali preko 2‰.

    d) u većini evropskih zemalja dozvoljen nivo alkohola u krvi je 0,5‰, uključujući i one poznate po rigoroznim zakonima, kao što su Austrija, Nemačka ili Švajcarska.

    Neke zemlje su još „opuštenije“ po ovom pitanju, pa su postavile granicu na čak 0,8‰ (Velika Britanija i Malta). Sa druge strane okeana, u Americi, Kanadi i Meksiku granica je takođe 0,8‰.

    U Rusiji i Belorusiji je limit isti kao kod nas, a ima država sa rigoroznijim zakonima. Na primer, u Norveškoj, Poljskoj i Švedskoj dozvoljeno je 0,2‰, dok je nulta tolerancija uvedena u Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Rumuniji.

    e) uveli nultu toleranciju, pa odustali - u Hrvatskoj i Rusiji bila je uvedena nulta tolerancija, ali je ubrzo ukinuta.

    U Njujorku je još pre gotovo dve decenije stupila na snagu nulta tolerancija za vozače ispod 21 godine starosti. Međutim, u ovom slučaju nulta tolerancija iz praktičnih razloga nije značila uvođenje granice od 0‰, već je ona postavljena na 0,2‰, pošto se pokazalo da određene vrste sirupa protiv kašlja i tečnosti za ispiranje usta sadrže malu količinu alkohola, dovoljnu da prikaže lažan rezultat na alkometru.

    f) postojeći zakon je dobar, ali se ne primenjuje kako bi trebalo - po sadašnjem zakonu dozvoljeno je 0,3‰, što je oštrije od većine evropskih zemalja koje imaju drastično manji broj saobraćajnih nesreća i poginulih u odnosu na broj stanovnika, broj vozila na putevima i prosečan broj pređenih kilometara po vozilu/vozaču.

    Ova činjenica nam govori da problem nije u zakonu, već u njegovoj primeni, što se može rešiti samo boljom kontrolom na putevima, efikasnijim sudstvom i borbom protiv korupcije u policiji i sudstvu.



    Nedavno je počela da se primenjuje i mogućnost sporazuma o priznanju krivice, koji omogućava blažu kaznu vozačima koji su uhvaćeni sa 0,5 do 0,8‰ alkohola. Ukoliko priznaju krivicu, umesto novčane kazne u rasponu od 6.000 do 20.000 dinara i zabrane upravljanja vozilom od 3 meseca, biće kažnjeni novčanom kaznom od 6.000 dinara i zabranom upravljanja od 2 meseca.

    Na sreću, alkoholisani vozači i dalje će dobijati 6 kaznenih poena, pri čemu sporazum neće biti moguć ukoliko su u prethodne dve godine bili kažnjavani za saobraćajne prekršaje ili u poslednje četiri godine bili osuđivani za krivično delo protiv bezbednosti saobraćaja.

    Uvođenje nulte tolerancije do kraja godine?

    Milan Vujanić, profesor saobraćajnog fakulteta, jedan od vodećih ljudi u radnoj grupi za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama ZOBS, smatra da će potpunom zabranom biti povećana bezbednost na putevima.

    Inače, na ovom Nacrtu se još uvek radi; primena izmenjenog zakona se ne očekuje pre kraja novembra ove godine.

    Koliko alkohol utiče na sposobnost vožnje?

    Ovo je potpuno individualno i zavisi od raznih faktora, kao što su pol i konstitucija, vozačko iskustvo, naviknutosti na alkohol… Na primer, ako devojka od 18 godina i 50 kg, koja prvi put pije alkohol, popije dve čašice rakije, može da padne u delirijum. O vožnji nećemo ni da govorimo.

    Sa druge strane, muškarac od 120kg, sa 30-godišnjim „kafanskim stažom“, dve čašice neće ni da oseti (figurativno).

    Koliko piva (ili drugog alkohola) je potrebno da se pređe granica?

    To zavisi od sledećih faktora:

    a) prazan ili pun stomak - ako se pije na prazan stomak, nivo alkohola u krvi će naglo skočiti, dok će se na pun stomak podizati lagano i do nižeg nivoa

    b) naviknutost na alkohol - što više pijete, jetra će brže da ga prerađuje (dok je ne uništi ciroza)

    c) brzina konzumiranja - što brže pijete, veću koncentraciju ćete postići u kraćem periodu

    d) vrsta pića - čak ni svako pivo nema isti procenat alkohola. Na primer, Zaječarsko ima 4,5%, Apatinsko 4,7%, Lav 5,0%, Nikšićko tamno 6,2%, Jelen Strong 7,3%...

    e) vreme proteklo od konzumiranja poslednjeg pića do merenja

    f) pol - muškarci bolje podnose alkohol od žena (i brže ga prerađuju)

    g) težina - osobe sitnije konstitucije teže podnose alkohol

    Postoje neka uopštena pravila koja govore koliko ćete imati promila alkohola u krvi nakon nekoliko čašica žestine, piva ili vina, ali se pokazalo da su u praksi rezultati često neočekivani.

    Stoga ne želimo da tvrdimo da posle „toliko i toliko“ čašica ili čaša možete da vozite bez opasnosti da vas policija kazni. Naš savet je - ako vozite popijte maksimalno jedno pivo, čašu vina ili čašicu žestokog pića i sačekajte nekoliko sati pre nego što sednete za volan.


    Autor: Tima sajta Polovni automobili
    Izvor: Uskoro nulta tolerancija na alkohol?

    Neka prebace moderatori ako sam promasio mesto za temu. Hvala
    Last edited by shime; 30.09.2014, 22:26. Reason: Ubacen link ka izvoru informacije
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Nisi promašio mesto ni temu ali kad uzmeš neki tekst odnekud red je da se stavi link na to mesto. Kao što si napisao ko je autor.

    Što se tiče ovog predloga ili kako da ga nazovem, sve što bi se inače svugde u svetu (civilizovanom) stavilo u funkciju bezbednosti ljudi, ovde se stavlja u funkciju otimanja para.
    Otprilike kao kad donesu zakon a doneće ga kad tad da nesmeš udahnuti više od 20 puta u minuti a onda ti ograniči vreme prelaska bulevara na 2 sekunde... Ko se zatrči tog čega komunalac a spirometrom na drugo strani ili policajac da naplati kaznu jer je prešao za 2.6 sekundi.

    Sve ovo pišu ljudi koji imaj udobre plate i en rade ništa, da bi to opravdali moraju biti veći crnac od afrikanca.
    Svakodnevno vidjam one policajce na motorićima (uzeo mi je tri hiljade u razrovanoj ulici jer nisam upalio svetlo na biciklu, nek mu doktori vade šta je stekao sa tim) koji ladno piče 90 na sat po ulicama, bez potrebe naravno ali dosadno je voziti polako, policijska kola koja rade to isto, okreću gde nije dozvoljeno, parkirani na trotoaru jer mu je to bliže raskrsnici itd...


    Cilj je uzeti pare a en bezbednost.
    Za života sam bio pijan nekoliko puta, alkohol ne uzmem po desetak ili više dana, nekad i par meseci ali znam da ću platiti kaznu kao frčka jer će me zaustaviti taj na motoriću posle jedenja voćne torte a onda ćemo se svadjati ili ići na analizu krvi ili... Uglavnom maltretiraće me i gubiti svoje i moje vreme bespotrebno...

    Najvažnije od svega, celog života sam vozio opušteno, prekoračiš brzinu za desetak kilometara, maks 2 na bulevaru (nenamerno), kako rekoh nepijem ali ako odem kod nekog ko slavi destetu rodjendan i popijem 1 pivo opet sam opušten išao kući, policajac (pravi, ne kao današnji, i živ čovek je umeo da me kazni ili proceni da li sam za opomenu).

    Danas svi zveraju gde je kamera, gde se grije peder na motoriću i iz kog zaklona će da izadje, gde je peder koji iam vlast da mi odnese vozilo ili da mi piše kaznu iako od makar saobraćajne škole ima 400 metara prolaska pored iste itd...

    Saobraćaj je totalno u haosu i to isključivo zato što su oni koji treba da ga regulišu orijentisani samo an to kako popuniti budžet ili odredjenu sumu mesečno.
    Ovo vidim kao još jedan korak u tom pravcu.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • expendable
      CBC Senator XXL
      • 04.11.2009
      • 3662
      • Bor

      #3
      Lepo se kaže da je put u pakao popločan dobrim namerama!
      Nenam ništa protiv stava "da ko vozi ne treba (sme) da pije, makar išta od alkohola" ALI to se ne može sprovesti iz više (tehničkih) razloga (kao i mnoge mere pre toga). Znajući kako se kod nas to rešava (0,0% i šlus) to neće moći. NE POSTOJE elementarni uslovi da se to sprovede jer samo laboratorija može biti merodavna za teže slučajeve a većina njih (van velikih centara) NEMAJU uslove za to. Da, da, većina ZC u provinciji nemaju odvojenu laboratoriju (od organskih rastvarača) što može da da lažni pozitivan test na alkohol. Jeste da je to uglavnom do 0,1 promil ali nastaće pravi haos (a obaraće se i na sudu, pa od ovoga samo advokati i veštaci mogu da imaju korist a građani nikako).
      Ta "nulta tolerancija" se propisuje (u normalnim zemljama) kao 0,2 promila (bilo i u prvom tekstu o tome, kao i zašto još može da se javi pozitivan test sa oko 0,1 a da čovek nije pio ni kap alkohola).
      E kod nas sumnjam da može neki zakon u vezi saobraćaja da se uvede a da ne bude krpljen (podzakonskim aktima) i to će biti (ako bude a nadam se NE) 0,0 ili minus nekoliko promila (verovatno uz dokaz da u prethodna 24h nisi popio ni kap). Pa ne treba baš za automobil biti kao za avion (a sva prilika da hoće, "mila majko ti ne roni suza").
      ITD.
      Ovih 0,3 promila (što sam pozdravio, doduše uzdržano ali podržavam) je više nego dovoljno AKO se primenjuje (striktno) a očigledno da se ne primenjuje dovoljno. Dakle ni smanjenje sa 0,5 nije zaživelo a mi ćemo pravo na nulu (kao da na nuli nismo u skoro svemu pa samo još ovde fali).
      Ako smo negde ispred proseka Evrope onda je to granica od 0,3 i verovatno je neophodnost zbog navika i velike tolerancije na konzumaciju alkohola.
      Umesto uvođenja NULE bolje bi bilo da se više proverava (na do 0,3) u večernjim satima a ne u 8 sati ujutru ili u 16h (gde tu i tamo nekog nahvataju ali većina tek počinje da pije posle ručka a na poslu ih ionako jure, ako već nisu suzbili istu pojavu). Time bi em povećali bezbednost em napunili budžet. Dakle, gospodo stručnjaci iz oblasti saobraćaja, sprovedite već doneto pa da idemo dalje.
      Da ne pričam da "drakonski zakon" ("novi") nije sproveden do kraja a poboljšao bi bezbednost. Malo aktivniji i logičniji rad SP bi dao bolje rezultate od nebuloznih (novih) klauzula kao što je ova. I dalje manijaci voze 80km/h kroz grad ali kako je to u sporednim ulicama, niko se ne trza, važno da se u centru redovno tura radar. I kod škola se vozi 60km/h i opet ništa (nekima ni ležeći ne smetaju ne voze svoja kola već firmina ili državna pa i sa preko 40 preleću preko istih, lično svedok i bio bi i cinkaroš (po prvi put pod stare dane) kad bi od toga bilo koristi, a kako nema ne vredi ni da se registrujem kao "policijski doušnik" ... a i onako se ne plaća).
      ITD.

      P.S.
      Dora je rekao suštinu: neko treba da opravda svoje postojanje i naplati nerad. Sve to da neko mazne pare a ne da stvarno poboljša sigurnost na putevima. Ajd' da dostignemo Belgiju gde je (čini mi se) 0,8 promila dozvoljeno, pa posle da vidimo gde i kako dalje.
      Last edited by expendable; 30.09.2014, 13:47.
      Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

      Comment

      Working...
      X