Dogodine vinjete umesto putarina?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kuzmar
    Moderator
    • 18.12.2009
    • 783
    • Lazarevac
    • Pezo 207 1.6 HDI

    Dogodine vinjete umesto putarina?

    Dogodine vinjete umesto putarina?

    Naplatu putarine u Srbiji za šest do osam meseci mogle bi da zamene vinjete, a razmatra se mogućnost da one budu uvedene i na putevima prvog reda, a ne samo autoputevima, najavila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.
    SLOVENAČKA VINJETA / FOTO: WIKIPEDIA


    Vinjete bi pre svega služile da se smanje nepodnošljive gužve na naplatnim rampama i da omoguće bolju kontrolu trošenja novca za održavanje puteva. Zato razmatramo da vinjete uvedemo i na puteve prvog reda, a ne samo na autoputeve. Njihova cena bila bi slična onoj u Sloveniji i Mađarskoj, kaže Mihajlović za "Blic".
    - Trenutno radimo opsežnu analizu koja bi trebalo da bude gotova u decembru, što znači da bi vinjete mogle da zažive u Srbiji za šest do osam mesecii.
    Ministarka je objasnila i da bi uvođenje vinjeta, nalepnica kojima se plaća korišćenje puteva, značilo i veća ulaganja u putnu infrastrukturu.
    - Država od putarina godišnje prihoduje 150 miliona evra godišnje, a sa vinjetama bi ta cifra išla i do 300 miliona, što znači veća ulaganja i bolje puteve.
    Kako navodi "Blic", prema sadašnjim procenama, cena godišnje vinjete za automobile u Srbiji iznosila bi 65 evra. Vozači kamiona plaćali bi taksu po pređenom kilometru, a satelit bi pratio njihovo kretanje. Ako se budu sledili primeri iz okruženja, građani će vinjete moći da kupe na skoro svakoj trafici i benzinskoj pumpi.
    U zavisnosti od toga da li idu na duži ili kraći put, vozači u evropskim zemljama biraju između dnevne, nedeljne, mesečne i godišnje vinejte. Tako, recimo, nedeljna vinjeta za vozače automobila u Mađarskoj košta devet evra.
    Izvor: tanjug
    www.paluba.info
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Za cenu ne bih da raspravljam ali što onda grade 16 ulaznih i izlaznih traka kod NS-a i usput nadalje prema BG-u.

    To je sigurno bolja opcija nego naplatne rampe ali čim krenu sa "okruženjem eto nama...

    Mada, cena sada u jednom pravcu ako se ide svakodnevno daleko nadmašuje trošak vinjete. Ne znam da li sad ima popust na količinu ali generalno bi trebalo da je jeftinije.
    Naravno za ovo bi trebalo neko da kontroliše teretni saobraćaj koji i sad da bi izbegao plaćanje uništava infrastrukturu...
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • Eon
      Moderator
      • 10.03.2005
      • 4225
      • Beograd-NBG-44
      • Superb 2.0 4x4 DSG

      #3
      Biće tu otpora domaćih vozača, pogotovo mesečara. Mada mislim da je cena od 65 evra stvarno realna. I naravno da pokrije sve putne pravce 1 reda pored auto puta. Time ne bi bilo izbegavanja plaćanja.
      Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
      Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

      Comment

      • Chubbs
        Everybody lies
        • 29.01.2006
        • 5807
        • Novi Sad
        • Audi A6 1.8T

        #4
        kad bude put kao u okruzenju onda mozemo da pricamo o ceni. Za ovaj auto put, puno je i 65 dinara godisnje, posto je na nivou turske kaldrme.
        You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
        Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
        Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

        Comment

        • expendable
          CBC Senator XXL
          • 04.11.2009
          • 3662
          • Bor

          #5
          Cela istina!

          Kod nas se sve svede na uzimanje para a od kvaliteta ništa (viđeno bezbroj puta do sada).
          Tih 65€ se čini malo preteranim (čak i uz bolji kvalitet) ali nek' bude i toliko (onda bi mesečna trebala da bude oko 20€ i nedeljna 10€) ako će se tako postići (bolji kvalitet puteva). Suština je da (ako važi samo za AP) ko se vozi manje biće mu skuplje a ko više biće mu jeftinije no sistem je u principu o.k. (više sam za to).
          Ako bude dobro urađeno (a ne samo odrađeno) onda o.k. - slažem se. Trebalo bi da obuhvati (makar) i još neke pravce (nema ih doduše mnogo) tj. makar najprometnije magistralne puteve (prilika da se neki ili bar deonice proglase "motoputevima" (ako nije u međuvremenu ukinuto jer onih 80 na nekim mestima je pravi očaj (nema ih mnogo ali ima gde su tehn. uslovi za 100 samo da se zabrane traktori). U svakom slučaju vinjeta je bolji način od "grčkog" sistema (pljačka na sitno).
          Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

          Comment

          • sErGiO
            Moderator
            • 30.01.2007
            • 2769
            • Neko selo pored Beogr
            • Alfa Romeo 156SW

            #6
            Vinjete u Srbiji?!

            Nije dovoljno što plaćamo preskupu putarinu za onaj nazovi autoput, sad još i za zrenjaninski, pančevac i ibarsku da plaćam.
            Blic Online | EKSKLUZIVNO Vinjete umesto putarina, plaćaćemo i za Ibarsku

            Comment

            • stevak
              CBC Senator XXL
              • 31.05.2009
              • 1215
              • Zemun
              • Saab 9000 cs 2.0T

              #7
              Ja bih da ponovim ono što sam već rekao nekom prilikom - najbolje je da im prilikom registracije damo pun novčanik, pa neka ljudi uzmu koliko im treba. Prazan novčanik mogu i da vrate, da ga imamo za dogodine.
              ex SAABotražitelj

              Comment

              • Chubbs
                Everybody lies
                • 29.01.2006
                • 5807
                • Novi Sad
                • Audi A6 1.8T

                #8
                Da mi imamo pun novcanik, ne bi ni pisali...
                You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  ■ VESTI

                  Kako se odjednom vinjete isplate?

                  Četvrtak 13.11.2014 | 14:40 | Izvor: Beta

                  Beograd -- Nevladina organizacija Transparetnost Srbija traži objavljivanje analize na osnovu kojeMinistarstvo saobraćaja planira uvođenje vinjeta za naplatu putarina.

                  Foto: Freeimages

                  U saopštenju TS se traži analiza po kojoj se došlo do zaključka da su vinjete bolje od postojećeg sistema naplatnih rampi, iako su do pre samo dve godine stručnjaci Puteva Srbije tvrdili da "zemlje koje putem vinjeta naplaćuju putarinu nisu više u stanju da održavaju puteve, pa su koncensionari autoputeva Evrope odlučili da od 2015. godine ukinu vinjete".

                  "Da li su nas tada lagali, da li se stanje u međuvremenu promenilo i da li zaista postoji opravdanje za uvođenje vinjeta?", pita se ta nevladina organizacija.

                  Odgovor na to pitanje, kako se ističe, neće dati izjave ministarke (Zorane Mihajlović) da će se prihodi udvostručiti, već analiza u kojoj bi trebalo da se nađu odgovori na pitanja koliki su troškovi uvođenja i održavanja novog sistema, koliki je očekivani prihodi, na osnovu kojih parametara je određen, da li se novim sistemom sprečavaju zloupotrebe, kakav je efekat po građane, korisnike puteva.

                  "Ovo prvenstveno zbog toga što je prethodnih godina uložen značajan novac u unapređenje postojećeg sistema naplate i uvođenje elektronskih ,tagova' (o čemu smo mogli da čitamo i u izveštaju Državne revizorske institucije o reviziji finansijskih izveštaja Puteva Srbije)", navodi se u saopštenju TS.

                  Ističe se da bi takva analiza otklonila eventualne sumnje da će vinjete doneti veće prihode firmama koje dobiju posao njihovog uvođenja nego državi.

                  *
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • comi 1342
                    Moderator
                    • 28.09.2005
                    • 1126
                    • NS
                    • Giulietta ,PUG 106,

                    #10
                    Ova vest je kombinacija žute štampe i stručnosti resornog ministra. Nemojte se paliti, svašta je ova ministarka napričala do sada...
                    Kada su Mađari prešli sa putarina na vinjete, prve godine su imali 19% prihoda od onoga što su naplatili putarinama, i to je dosta relevantan podatak i za ostale kod prelaska na vinjete...
                    "Bio bih zahvalan ako neko moze da mi pomogne da resim problem da me ne zavlace "majstori" i da bespotrebno dajem pare na silne preglede"
                    "Ja sam duboko ubeđen da reč predsednika Rusije, kao i reč predsednika Srbije, vredi daleko više nego finansijske garancije preduzeća."

                    Comment

                    • stavrov
                      CBC Član
                      • 11.03.2011
                      • 20
                      • Jug
                      • Taratajka

                      #11
                      Ranije su se branili od uvodjenja vinjeta pricom da ce mnogo vozaca nagrnuti na auto-put i unistiti ga. Sada su izokrenuli pricu naopacke, bitna im je samo kinta.
                      Posto ne pratim mnogo medije, da li neko moze da mi kaze sta je bilo sa sudjenjem drumskoj mafiji (malverzacije sa softverom za evidentiranje naplacene putarine)? Dokle se stiglo sa tim i da li je neko osudjen?
                      U Bugarskoj se placaju vinjete. To je zemlja sa slicnom prosecnom platom kao Srbija. Stanje puteva je slicno kao kod nas, mozda za nijansu gore. Godisnja vinjeta kosta oko 35 evra (67 leva). Mesecna je 15 evra, a nedeljna 5 evra. Bas bih voleo da pogledam tu analizu na osnovu koje su dosli do 65 evra godisnje.

                      Comment

                      • Sasasta
                        CBC Član
                        • 26.11.2012
                        • 47
                        • smederevska palanka

                        #12
                        vi kao da ste od juce u ovoj zemlji.
                        dok uvedu i ako uvedu doci ce do sume od 90 evra.
                        a opet ko cesto putuje autoputem bice mu jeftinije.
                        pitanje je koliko ce kostati dnevna i da li ce se vise isplatiti nego nedeljna za one koji idu recimo 2 puta nedeljno do bg

                        Comment

                        • Eon
                          Moderator
                          • 10.03.2005
                          • 4225
                          • Beograd-NBG-44
                          • Superb 2.0 4x4 DSG

                          #13
                          Jedno je cena putarine po km, a potpuno drug stvar da li se naplaćuje vremenski ili po km.

                          Pošto godinje nažalost pređempreko 50k km, što u zelji što u inostrnstvu, mogu a kažem da za kvalitet i dužinu puta, 65 evra godišnje je ok tarifa. Meni je normaln daleko bolje, nego nekm ko godišnje pređe 2000 km, ali njemu je i registracija po km preskupa.
                          Škoda Superb 2.0 TDI 190 bhp DSG 4x4 2020
                          Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 150 bhp Carat 2017

                          Comment

                          • kuzmar
                            Moderator
                            • 18.12.2009
                            • 783
                            • Lazarevac
                            • Pezo 207 1.6 HDI

                            #14
                            Nalepnice za putarinu harač većini domaćih vozača

                            T. Spalević | 14. novembar 2014. 22:56 | Komentara: 3
                            Iako je 30 godina ulagala u sistem naplate putarine po kilometru, Srbija razmišlja o uvođenju vinjeta. Već se mesecima pregovara sa mogućim koncesionarima










                            SRBIJA je bila jedina zemlja u svetu koja je naplaćivala putarinu na poluautoputu - na severnom kraku Koridora 10. Sada razmišlja da prevaziđe samu sebe i da naknadu nametne i na magistralama odnosno svim državnim putevima prvog reda. I dok zemljama gde se putarina plaća vremenskim vinjetama stižu preporuke Međunarodnog udruženja koncesionara da se vrate na naplatu po pređenom kilometru, Srbija koja ima taj sistem, planira uvođenje nalepnica. Iako resorni ministar Zorana Mihajlović tvrdi da još nije doneta odluka o promeni sistema naplate putarine i deonicama gde će se ubirati taj prihod, da se tek rade ekonomske analize, „Novosti“ saznaju da se već mesecima razgovara sa firmama koje našoj državi nude te usluge.

                            Dakle, s obzirom na to da Srbija nema novca da uloži u novi sistem, taj posao bi bio poveren nekoj kompaniji, i to najverovatnije na koncesiju. A, sve se navodno radi da bi se povećali prihodi. Prvo, od vinjeta nema povećanja prihoda. Naprotiv, prihodi se smanjuju. Jer, oni koji najviše koriste auto-puteve plaćaće sada znatno manje iznose, pošto vinjete važe za neograničen broj prolazaka u određenom vremenskom periodu. Jedino će se prihod povećati ako se putarina uvede i na magistralnim pravcima, koji su i alternativa auto-putevima, upravo zato da oni koji neće ili nemaju novac da plate naknadu mogu da se prevezu do željenih odredišta. To praktično znači za vozače da će gde god da mrdnu van svojih gradova morati da odreše kesu.
                            NAŠI PUTEVI MEĐU NAJGORIMANA listi Svetskog ekonomskog foruma po kvalitetu putne mreže Francuska zauzima prvo mesto od 140 zemalja. U ovoj državi naplata putarine obavlja se po pređenom kilometru. Srbija je na toj listi tek 120, pa se postavlja pitanje zašto bi vozači plaćali putarinu za drumove koji su u očajnom stanju. Kada na auto-putevima imamo kolotrage i zakrpe jasno je kakva je situacijama na magistralama.
                            Vinjete najviše odgovaraju onim vozačima koji često krstare auto-putevima. Za one koji jednom prođu auto-putem to je daleko veći izdatak. U neravnopravan položaj se dovode i stranci koji bi morali da kupe vinjetu za na primer sedam dana, a samo su u tranzitu.
                            Činjenica je i da Srbija nema dovoljno novca za održavanje puteva. Jedina je zemlja u svetu koja prihod od naplate putarine umesto samo na deonice gde se naplaćuje ta naknada usmerava i na održavanje magistralnih i regionalnih puteva. Srbija je jedina zemlja kojoj se iz državne kase daju subvencije za održavanje umesto kao što je svuda u svetu praksa - iz maloprodajne cene goriva. Ali, ako se uvođenje novog sistema poveri koncesionarima, to je onda opet manji prihod. Deo kolača ubiraće koncesionar pa je pitanje koliko će novca ostati „Putevima Srbije“ za održavanje.
                            Kako kažu stručnjaci, tri decenije ulagalo se u infrastrukturu za naplatu putarine pa prelazak na drugačiji sistem ne bi bio isplativ. Da bi se vinjete isplatile potrebna je dobro izgrađena mreža auto-puteva i novac bi trebalo da se ubira na što je moguće duži period.
                            BEZ ZAUSTAVLjANjA
                            VOZILA sa vinjetama prolaze auto-putevima bez zaustavljanja. I u Srbiji je to moguće zahvaljujući tagovima odnosno elektronskoj naplati. Direktnu naplatu putarine prema pređenom kilometru, osim Srbije imaju Italija, Francuska, Španija, Hrvatska, inače, zemlje sa odličnom mrežom auto-puteva i visokim intenzitetom saobraćaja.
                            Vinjete važe u Mađarskoj, Austriji, Sloveniji, koje bi rado da se vrate na naplatu po kilometru, ali je to sada više političko nego praktično pitanje.


                            Nalepnice za putarinu harač većini domaćih vozača | Ekonomija | Novosti.rs
                            www.paluba.info

                            Comment

                            • stevak
                              CBC Senator XXL
                              • 31.05.2009
                              • 1215
                              • Zemun
                              • Saab 9000 cs 2.0T

                              #15
                              Imam jedno naivno pitanje: Da li mi već plaćamo neku putarinu kroz cenu goriva?

                              Znam da je nekad u ceni goriva bila i stavka "naknada za puteve", ali su možda u međuvremenu ukinuli taj vid nameta. Mislim, sve je moguće, jel'te!
                              ex SAABotražitelj

                              Comment

                              Working...
                              X