Dubina sare kada nema snega i leda?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • milanjovanovic
    CBC Član
    • 06.10.2015
    • 74
    • Beograd
    • Audi a2

    Dubina sare kada nema snega i leda?

    Prvo,moze li mi neko odgovoriti , od 1 novembra UKOLIKO NEMA SNEGA I LEDA, POLEDICE.. da li se krsi zakon ako vozite sa gumam za leto i zimu 3mm M+S . Citao sam zakon pa mi tu nesto nejasno. Da li mora da se ima najmanje 4mm iako je napolju 15C , da li se ovim krsi zakon ukoliko vozim sa 3mm m+s.
    Isto bi na ovo nadovezao, krsi li se zakon ukoliko se vozi ovom sarom van neseljenog mesta.

    Drugo pitanje, ukoliko imam letnje gume koje imaju saru 3mm, mogu li se koristit u gradu kada nema snega, leda , poledice... ili ovde vazi pravilo iako je lepo vreme i imate letnje gume od 1. novembra moraju imati min 4mm sare.

    Trece, na mnogim mestima sam video da u letnjim uslovima sara nesme biti manja od 1,6mm , negde se susrecem sa min 2mm , sta je ovde istinam, zna li neko.

    Jos jedna stvar, ZANIMA ME SAMO ZAKON, da ne ponavljamo guma glavu cuva, sigurnija je zimska... sta ako te zadesi na putu nevreme... itd..
    Last edited by milanjovanovic; 29.11.2015, 22:47.
  • ada
    CBC Senator XXL
    • 04.06.2005
    • 2375
    • Novi Sad
    • Svasta nesto

    #2
    AMSS je najveće i najstarije udruženje vozača u Srbiji. Pomoć na putu, šlepovanje, međunarodna dokumenta, tehnički pregled, osiguranje, sve za vozača...
    Samo par miliona ljudi imaju tu sreću da žive u Srbiji!!!.....Ostali nemaju tu sreću, ali imaju sve drugo!!!
    Mišljenja su kao ekseri: što više udaramo po njima, to dublje prodiru.
    Lopovi će biti krivično gonjeni, država ne voli konkurenciju.
    Žene su zakon a, muškarci vole rupu u zakonu!

    Comment

    • milanjovanovic
      CBC Član
      • 06.10.2015
      • 74
      • Beograd
      • Audi a2

      #3
      Video sam to, nema sve u vezi sa pitanjima koja su navedena.

      Comment

      • DS9
        CBC Senator
        • 27.10.2011
        • 280
        • Beograd

        #4
        Pitanje koje postavljaš je ono što interesuje sve one (nas) koji koriste all season i/ili m+s pneumatike - i suština je da (važeći) PRAVILNIK nije sascim jasno definisao stvari. Neke informacije koje sam dobio (od npr. instruktora vožnje) kažu da je saobraćajna policija tako rigidno tumačila PRAVILNIK da i npr. julu mesecu ako se teoretski vozilo pošalje na vanredni tehnički pa se uspostavi da ima m+s gume sa šarom ispod 4 mm - da se tako krši zakon. Dole ćeš videti moje objašnjenje zašto mislim da ne mora nužno da se tumači tako.

        Inače, mene npr. interesuje da recimo prilikom utvrđivanja štete nakon saobraćajne nezgode - da li će se tumačiti da je vozilo bilo ispravno ukoliko je imalo šaru ispod 4 mm sa m+s pneumaticima (u bilo kom mesecu). Mislim da ćemo ovde teško dobiti odgovor osim ako se ne nađe da odgovori neki recimo sudija koji se dugodišnje bavi saobraćajem.

        U slučaju nekog ko vozi M+S pneumatike ispod 4 mm a nema snega i leda tokom zime, pa želi da se osigura od npr. maltretiranja od strane neupućene saobraćajne policije - preporučio bih da sa sobom ima dole navedene izvode iz pravilnika. Osim toga saobraćajna policija nije nadležna za utvrđivanje dubine šare i jedino može da pošalje vozilo na vanredni tehnički pregled (mislim da u tom sučaju mora da bude i prisutna).

        Dakle pročitaj ovo dole, posebno boldovano i crveno pa da vidimo šta je još ostalo nejasno. Srećno.




        U pokušaju da nađem važeći/odgovarajući Pravilnik (pošto se više puta menjao) mislim da je sledeći (jedini) važeći


        dok se npr. čak i na sajtu Agencije za saobraćaj nalazi nezvanična pročišćena verzija http://www.abs.gov.rs/pravilnici

        Dakle dole su izvodi iz važećeg PRAVILNIKA.
        Obratite pažnju na ono što sam boldovao i obeležio crvenom bojom. Meni se čini da onda može da važi sledeće tumačenje - guma za sve sezone mora da ima minimum 4mm kada je na kolovozu sneg i led, u suprotnom može i ispod toga, ali ne manje od indikatora potrošenosti gume,

        Međutim neke informaciju kažu da npr. saobraćajna policija tumači (odnosno tumačila je) da kada imate zimske gume onda one moraju u svakom trenutku da imaju najmanju dubinu šare 4 mm. Navod "...kada se koriste kao zimska oprema..."
        mislim da menja stvari - jer implicira da se isti mogu koristiti i kao npr. letnja oprema. Da nema tog navoda bilo bi mnogo jasnije da se striktno zahteva šara od 4mm za zimske pneumatike. Ovako mislim da daje slobodu za šire tumačenje.

        ***

        Član 86

        Uređaji za kretanje vozila kao što su točkovi i gusenice moraju biti konstruisani i izvedeni od takvog materijala da ne oštećuju kolovozni zastor.

        Pneumatici na vozilima moraju biti deklarisanih dimenzija od strane proizvođača vozila, zavisno od najveće konstruktivne brzine kretanja vozila i najveće dozvoljene mase vozila na kome su pneumatici postavljeni.

        Pneumatici moraju biti homologo*ani prema jednoobraznim tehničkim uslovima.

        Pneumatici na istoj osovini vozila moraju biti jednaki prema proizvođaču, tipu, vrsti (letnji, zimski), konstrukciji (radijalni, dijagonalni i sa ukrštenim pojasevima), nosivosti i dimenzijama.

        Dubina gazećeg sloja pneumatika mora biti viša od fabrički dozvoljene dubine označene TWI oznakama, odnosno ako iste ne postoje najmanja dozvoljena dubina je 1,6 mm za vrste L i M1 i 2 mm za ostale vrste vozila.

        Na motornim vozilima mogu se koristiti obnovljeni pneumatici, osim na upravljajućim točkovima.

        Obnovljeni pneumatici koji se koriste na turističkim i međugradskim autobusima moraju biti deklarisani da se mogu koristiti do brzina 100 km/h.

        Obnovljeni pneumatici moraju na bočnoj strani pneumatika imati oznaku "RETREAD", pored toga moraju imati i četvorocifrenu oznaku nedelje i godine kada je izvršeno obnavljanje, i moraju biti homologo*ani prema jednoobraznim tehničkim uslovima.

        Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.

        ***

        Član 113

        Zimska oprema motornih vozila, osim za vozila vrsta L, K, T i C, u smislu ovog pravilnika, podrazumeva:

        1) pneumatike za zimsku upotrebu (npr. M+S, Snow Winter i dr.) na svim točkovima vozila vrste M1 i N1;


        2) lance odnosno druge uređaje za povećanje trakcije na najmanje dva pogonska točka;

        3) za vozila vrsta M2, M3, N2 i N3 obavezni deo zimske opreme je i lopata, osim za vozila koja učestvuju u javnom gradskom prevozu.

        Dubina gazećeg sloja na pneumaticima za zimsku upotrebu, kada se koriste kao zimska oprema, ne sme biti manja od 4 mm.

        Na vozilima se ne smeju postavljati pneumatici sa klinovima.

        U periodu od 1. novembra do 1. aprila vozila moraju biti opremljena zimskom opremom ako se zbog vremenskih uslova na kolovozu nalazi sneg, led ili poledica. Van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom.

        Izuzetno od stava 4. ovog člana, u naselju vozila ne moraju biti opremljena lancima, odnosno drugim uređajima za povećanje trakcije.

        Oprema iz stava 1. tačka 2) ovog člana može se postaviti na točkove na delu puta koji nije označen znakom "lanci za sneg" samo kad je kolovoz prekriven snegom.

        Odredbe ovog člana ne odnose se na vojna vozila.
        [/quote]
        Last edited by DS9; 30.11.2015, 01:00.

        Comment

        • milanjovanovic
          CBC Član
          • 06.10.2015
          • 74
          • Beograd
          • Audi a2

          #5
          Hvala na ovako opsirnom odgovoru, mislim da je jasnije i da bi ms mogle da se koriste i sa manjom sarom o 4mm ako vremeski uslovi to dozvoljavaju.

          Comment

          • DS9
            CBC Senator
            • 27.10.2011
            • 280
            • Beograd

            #6
            Nema na čemu, hvala tebi na čitanju.
            Lično mislim da verovatno samo par ljudi u Srbiji imaju jasnu predstavu kako da tumače ovo - upravo jer je napisano nedorečeno (druga je priča što neko može da tumači rigidno - iako tekst daje slobodu i za drugačija tumačenja).

            To pitanje može i jednostavno da se formuliše, npr. Da li zimski pneumatik (pošto su i m+s odnosno all season tako definisani, tj. PRAVILNIK ne pravi finu razliku među njima iako bi verovatno trebalo) - treba uvek da ima dubinu šare od 4 mm ili više - ili može da ima i manje kada na kolovozu nema snega, leda i poledice.

            Ili - da li je auto koji je imao saobraćajnu nezgodu (u kojoj npr. nije kriv) u npr. avgustu - neispravan jer je imao zimske pneumatike sa šarom od 3 mm (što je npr. konstatovano na vanrednom tehničkom pregledu)?

            Ja ovo postavljam jer verujem da neko sa foruma u svom okruženju možda ima nekog ko je direktno odlučivao u vezi tih pitanja.

            Kada sam pokušao sa nekim od saobraćajnih policajaca da postavim takvo pitanje - samo ću reći da nisu bili previše raspoloženi da se udubljuju u njega i da nisu bili sigurni šta u vezi toga piše u važećem PRAVILNIK-u.


            Još jednom, hvala i tebi što si na ovom forumu pokrenuo ovakva pitanja.

            Comment

            • driverxl
              CBC Senator XXL
              • 03.06.2011
              • 560
              • Srbija
              • karuce

              #7
              ...mislim da je zakonodavac bio vrlo jasan.Elem, Vi mozete u zimskom periodu kada nema snega na kolovozu da vozite i sa letnjim gumama i niko vas tada nece kazniti ako nema snega i leda na putu.Vec je ozbiljniji problem ako ste negde na putu i pocne da pada sneg a Vi imate letnje gume na vozilu, e to je vec problem i Vi ste istog momenta u prekrsaju, tako da je izbor samo Vas kako ce te i koliko rizikovati ili ne.Ukoliko ne zelite da vozite po snegu ili cak ako ne koristite cesto Vase vozilo a mozda niste u poziciji da kupujete druge gume, mozete cele zime dok nema snega da vozite sa letnjim gumama i niko Vas u Srbiji za to nece niti moze kazniti i ne znam u cemu je tu problem?Clan 113 stav 7 je tu nedvosmislen i mislim da nema potrebe za pravljenjem teorija sta bi bilo kad' bi bilo, narocito ako ste po prirodi posla stalno na putu a tako i u kontaktu sa sada vec ziasta preteranim kontrolama saobracajne policije.

              Comment

              • ragazzoni
                CBC Senator XXL
                • 24.02.2009
                • 774
                • Obrenovac i okolina
                • Opel Omega 2.0i-16v

                #8
                Da potsetim, sama oznaga M+S se odnosi na konstrukcione karakteristike gaznog dela pneumatika, i ne mora eksplicitno označavati zimski pneumatik, naprotiv takva oznaka može biti i na LETNJEM PNEUMATIKU. Zimska bi trebala da bude sa pahuljom ili planinom u simbolu. https://en.wikipedia.org/wiki/Tire#Markings
                ''Ovladajte TEHNIKOM, da ne bi ona ovladala VAMA!!''
                Poslednja reč tehnike uvek je UPOMOĆ!!!

                Comment

                • zoranbg
                  CBC Senator XXL
                  • 23.03.2005
                  • 4098
                  • Rooster's Hill , Beog
                  • Grande Punto 1.2

                  #9
                  ja sam nekad davno na korsi A imao tigar tg621 gume (kupio sam auto sa 4 nove gume ) i uvek mi je bilo cudno kako lako ide po snegu,a onda slucajno nedavno procitam negde da su te gume bile neke M+S , a ja sam mislio da su bile letnje.
                  Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

                  Comment

                  • DS9
                    CBC Senator
                    • 27.10.2011
                    • 280
                    • Beograd

                    #10
                    Originally posted by driverxl View Post
                    Clan 113 stav 7 je tu nedvosmislen i mislim da nema potrebe za pravljenjem teorija sta bi bilo kad' bi bilo, narocito ako ste po prirodi posla stalno na putu a tako i u kontaktu sa sada vec ziasta preteranim kontrolama saobracajne policije.
                    Kontrole saobraćajne policije, bar u Srbiji, nikada nisu preterane. Meni je lično žao što nisu mnogo učestalije.
                    Svakodnevno sam svedok da npr. mnogi oni koje gledam ispred i iza sebe ne daju pokazivač pravca onda kada to zakon propisuje tj. pogotovo onda kada bi to zbog zdravog razuma u cilju bezbednijeg odvijanja saobraćaja trebali i morali da učine, i zbog drugih i zbog sebe.

                    Takođe sam svedok da mnogi (i profesionalni) vozači nisu upoznati sa obavezom iz zakona da prilikom kretanja unazad na javnom mutu moraju da uključe sva četiri pokazivača pravca. Na deonicama gde su saobraćajni znaci izričiti u obavezi poštovanja npr. zabrane preticanja veoma mi je žao što zbog nepostojanja dovoljnog broja kontrola moram da budem svedok ugrožavanja tuđih života od strane karakternih slina.

                    ***

                    Originally posted by driverxl View Post
                    mislim da je zakonodavac bio vrlo jasan.Elem, Vi mozete u zimskom periodu kada nema snega na kolovozu da vozite i sa letnjim gumama i niko vas tada nece kazniti ako nema snega i leda na putu.Vec je ozbiljniji problem ako ste negde na putu i pocne da pada sneg a Vi imate letnje gume na vozilu, e to je vec problem i Vi ste istog momenta u prekrsaju, tako da je izbor samo Vas kako ce te i koliko rizikovati ili ne.Ukoliko ne zelite da vozite po snegu ili cak ako ne koristite cesto Vase vozilo a mozda niste u poziciji da kupujete druge gume, mozete cele zime dok nema snega da vozite sa letnjim gumama i niko Vas u Srbiji za to nece niti moze kazniti i ne znam u cemu je tu problem?.
                    Problem je u tome što nije jasno da li zimski pneumatik zadovoljava zakonske propise ukoliko ima šaru manju od 4 mm u vremenskim uslovima kada nema snega leda i poledice. Tumačenja pojedinaca (npr. iz Agencije za saobraćaj) idu u prilog tome da zimski pneumatik sa šarom od npr. 3 mm u bilo kojim uslovima ne zadovoljava odredbe ZOBS (što ne znači nužno da je dotični pojedinac u pravu). Takođe je problem što javnost ne zna da li će osiguravajuća kuća uvek proglasiti vozilo neispravnim ukoliko je ono npr. učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi u npr. avgustu ukoliko je imalo zimski pneumatik sa npr. 3 mm dubinom šare.

                    Inače naravno da je manji ili veći rizik da neko vozi sa nekakvim gumama, jer niko ne može da bude kažnjen kakve god gume vozi - pre nego što se neispravnost utvrdi na vanrednom odnosno kontrolnom tehničkom pregledu. Saobraćajna policija nije nadležna da utvrđije da li je pneumatik zimski ili letnji, niti je licencirana, ovlašćena i sl. za utvrđivanje dubine šare. Ona (jedino) može da isključi vozilo iz saobraćaja i pošalje ga na kontrolni pregled (ukoliko sumnja u tehničku neispravnost vozila).

                    Da je zakonodavac imao na umu sve moguće varijacije pneumatika, kao i svakakva moguća tumačenja - verovatno bi pojedine odredbe ZOBS bile takve da ne ostavljaju prostor za nagađanja. Recimo ovo što je ragazzoni naveo u vezi toga da M+S ne mora nužno značiti da je pneumatik predviđen za zimske klimatske uslove dovoljno govori o tome da su ove odredbe ZOBS prilično diskutabilne.
                    Last edited by DS9; 04.12.2015, 19:52.

                    Comment

                    • driverxl
                      CBC Senator XXL
                      • 03.06.2011
                      • 560
                      • Srbija
                      • karuce

                      #11
                      ....potpuno se u svemu sto ste napisali slazem sa Vama i kada sam napisao preterane kontrole saobracajne policije , verujte mi da nisam puno pogresio.Naime, nemam zaista nista protiv policije niti policijske kontrole i zaista bih voleo da na putu budu prisutni jednako kao policija na putevima u Nemackoj, makar bi mi kojima je to posao bili puno bezbedniji . Nazalost, nasa saobracajna policija i dalje ( izgleda precutno) radi rekao bih po ucinku tj. kao da imaju neki nepisan nalog da u toku smene obavezno kazne jedan odredjen deo vozaca i da time okoncaju svoju smenu kao i da dokaz svog smenskog ucinka u vidu para ili prijava, priloze staresini na kraju smene.Ne kazem da sam potpuno u pravu ali ih naprosto nema na mestima gde su i kada su najvise potrebni.Poslednjih meseci vode akciju prema vozacima teskih teretnih vozlla ( nazalost ne i prema vozacima autobusa ) proveravaju vremena rada i odmora vozaca istih i sve to jeste za svaku vrlo iskrenu pohvalu , ali se smanjuje kontrola tih tzv, malih vozila tako da i dalje po drumovima imamo vrlo bahate vozace, ogroman broj alkoholisanih vozaca o kojima se govori i koji se kontrolisu samo posle nekih nazalost tezih saobracajnih nesreca.Nema povremenih akcija, akcija traje celu godinu.U vreme samita ova dva dana , nigde saobracajne policije na domacim putevima pa cak ni na Bubanj Potoku.Problem koji verovatno ne znate a koji je goruci za vozace teskih teretnih vozila, jesu kradje i obijanja teretnih vozila i to na parking prostorima van naseljenih mesta a narocito u naseljenim mestima i po obicaju tu policije nikada nema.Kada Vas pokradu Vi nemate kome da se zalite, a o nekoj nadoknadi makar i dela stete nema ni govora.Ako kradju prijavite, uz niz peripetija dobijete zapisnik koji Vam i najbukvalnije ne vredi nista jer se to neko nn lice gotovo nikada ne pronadje.

                      Comment

                      • driverxl
                        CBC Senator XXL
                        • 03.06.2011
                        • 560
                        • Srbija
                        • karuce

                        #12
                        Svako ovde ima pravo da tumaci propise kako god hoce i to na ovim prostorima nije nista novo, ali ako je zakonodavac propisao da u zimskom periodu od 01.11. pa do 01.04. morate imati pnumatike u skladu sa clanom 113.stav 5 odnosno sa dubinom sare od najmanje 4 mm iskljucivo kada se koriste kao zimska oprema,odnosno ako je i pneumatik za zimsku upotrebu.Ako je u stavu 7 istog clana zakonodavac propisao da van navedenog perioda vozila mogu biti opremljena zimskom opremom a kao sto je poznato da je u tom periodu najmanja dubina sare 1.6mm, u cemu je problm da Vam u letnjem periodu dubina sare na zimskoj gumi bude manja od 4 mm ali ne manja od 1.6 mm dubine.Gde pise da je to zabranjeno?Gde pise da leti morate imati najmanje 4 mm sare na bilo kojoj gumi obzirom da zimske gume nisu zabranjene za voznju u toku leta?Nigde sve to ne pise i niko ovde nikome zbog toga jos nije naplatio kaznu niti Vas neko zbog toga moze kazniti a da bude u skladu sa zakonom.Pisane su ovde prijave od strane saobracajne policije za sve i svasta, ali je sve to na sudu poslednjih nekoliko godina padalo u vodu.Sa druge strane i saobracajna policija je u poslednje vreme vrlo edukovana po tom i mnogim drugim pitanjima, odlicn su naucili saobracajne propise i samo od njih ali i odredjene situacije zavisi hoce li ih dosledno primeniti ili ne.Verovatno znate da smo domace propise iz oblasti bezbednosti saobracaja morali da usaglasimo sa evropskim zakonodavstvom ( i bukvalno smo ih prepisali ) tako da tu vise nema puno prostora za neku policijsku ili zakonodavnu samovolju.
                        Last edited by driverxl; 04.12.2015, 20:31.

                        Comment

                        • DS9
                          CBC Senator
                          • 27.10.2011
                          • 280
                          • Beograd

                          #13
                          To jeste pravo tumačenje, odnosno tumačenje kakvo bi trebali da imaju u glavi oni koji su nadležni da sprovode ZOBS. Ja se nadam, iako sam čuo da se to dešavalo, da se nakaradno tumačenje u budućnosti neće ponavljati.

                          Comment

                          Working...
                          X