Uvoz polovnjaka i broj motora – ozbiljni problemi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    Uvoz polovnjaka i broj motora – ozbiljni problemi



    Od 18. jula na snagu stupa novi „Pravilnik o utiskivanju identifikacionih oznaka“ (ukucavanje broja motora ili šasije).


    To je pravilnik koji reguliše situaciju kada na vozilu ne može da se pročita broj motora ili broj šasije (VIN).


    Sada se bavimo samo brojem motora.


    Pošto je tema veoma komplikovana, a Pravilnik ne daje dovoljno informacija, kontaktirali smo MUP, Agenciju za bezbednost saobraćaja i Carinu kako bismo razjasnili sve nedoumice.


    Zato je ovo 1. deo teksta na ovu temu. Kada saznamo nešto novo, objavićemo nastavak.


    Polovni automobili iz uvoza u velikom problemu
    Glavni problem je u tome što vi kada uvozite auto, možete da prođete uvoznu (carinsku) proceduru bez obzira na stanje broja motora.


    Pritom država naplati sve standardne dažbine.


    Međutim, da bi auto mogao da se registruje, mora da prođe ispitivanje AMSS. Ako oni utvrde da broj nije vidljiv, odnosno da je toliko oštećen da ne može da se pročita, čitava priča je završena.


    Taj auto ne možete da „terate“ na tzv. PUS-ovanje, odnosno ukucavanje novog broja motora nakon veštačenja od strane stručnjaka MUP-a.


    Ta opcija je još uvek moguća – ali samo kod onih koji su uvezeni do 18. jula.


    Nakon toga, umesto da bude dozvoljeno da se broj motora „sredi“ kao kod automobila koji se već nalaze u Srbiji, od 18. jula to više nije moguće.


    Taj auto morate da vraćate nazad u inostranstvo ili da ga ostavite u Srbiji, ali ne možete nikada da ga registrujete. Možete samo da ga rastavite u delove, pri čemu sam motor ne možete da prodate, bar ne kao celinu.


    Da li kupci vozila na auto-placevima ili „na ime kupca“ imaju razloga za brigu?
    Ne – zabrana ukucavanja novog broja motora (tzv. PUS-ovanja) važi samo za one koji se budu uvozili nakon 18. jula. Pritom, podrazumeva se da treba da tražite Uverenje o ispitivanju koje je obavio AMSS i da u njemu vidite da li je broj motora vidljiv (neoštećen).


    Naime, u novom Pravilniku piše:


    „Za sva polovna vozila koja su uvezena u Republiku Srbiju u skladu sa zakonom, a koja nisu upisana u jedinstveni registar vozila do dana početka primene ovog pravilnika, postupak utiskivanja sprovešće se u skladu sa odredbama ovog pravilnika“.


    Čak i kada su u pitanju oni koji su uvezeni pre 18. jula – nije na odmet da proverite broj motora, pošto na tehničkom pregledu takođe mogu da otkriju da je oštećen ili zarđao, pa ćete morati da plaćate ukucavanje novog broja.


    Mogu li sam da proverim broj na bloku motora?
    Možete, ali samo ako znate gde se nalazi, a čak i tada može da bude izuzetno teško da ga pročitate. Samo onaj ko ga je tražio zna koja je to muka...


    Može da bude ukucan bilo gde, na takvom mestu da ne pomaže ni ogledalo na šipci, podvlačenje pod auto, podizanje auta na dizalicu...


    Možete da odete na tehnički pregled na proveru – pre toga proverite telefonom da li su uopšte voljni da to rade. Neki su jednostavno pretrpani zbog novih propisa po kojima auto mora da bude na tehničkom najmanje 30 minuta, što se u praksi neretko pretvori u 40 ili više minuta.


    Šta ako sam kupujem auto u inostranstvu?
    Ne kupujte auto u inostranstvu ako ima izbledeo, zarđao ili na bilo koji drugi način oštećen broj motora.


    Problem je u tome što će vas naša carina pustiti da uvezete auto, kao i da platite sve dažbine, ali će vas dočekati ispitivanje vozila (AMSS) na kojem mogu da utvrde da se broj ne vidi dobro.


    U tom slučaju ostaje vam opcija da vratite auto u inostranstvo i sredite broj motora ili da nađete neko drugo rešenje...


    Šta je sa automobilima koji su već registrovani?
    Za njih se situacija ne menja mnogo, osim što će po novom pravilniku procedura ukucavanja novog broja motora izgleda biti nešto duža, komplikovanija i možda skuplja. Izraz „PUS-ovanje“ nastao je od akronima PUS – „po uputu SUP-a“. Konkretno, ukucavao se „PUS“ broj kada originalni broj motora ne može više da se pročita.


    Šta to znači za „običnog“ vlasnika automobila?
    Za sva već registrovana kola procedura je standardna. Ako se na tehničkom pregledu utvrdi da se ne vidi broj motora, vlasnik mora da isprati proceduru koju opisujemo u nastavku teksta.


    Procedura ukucavanja drugog broja motora po novom pravilniku
    Ako se na tehničkom pregledu kod vozila koja su upisana u jedinstveni registar vozila utvrdi da je broj motora oštećen, tehnički pregled će izdati izveštaj o ID oznaci motora (broju motora) na posebnom obrascu.


    Vlasnik na osnovu ovog izveštaja odlazi u nadležnu područnu policijsku upravu, odnosno policijsku stanicu prema mestu prebivališta i podnosi zahtev za utvrđivanje ID oznake motora (tj. forenzički pregled).


    Uz ovaj zahtev prilažu se:


    a) izveštaj o ID oznaci
    b) dokaz o plaćenoj propisanoj republičkoj administrativnoj taksi
    c) dokaz o plaćenoj naknadi za forenzički pregled ID oznake (broja motora)
    d) odgovarajući dokaz o poreklu i vlasništvu vozila (npr. očitana saobraćajna dozvola, uverenje iz službene evidencije vozila)


    U opravdanim slučajevima, forenzički pregled može izvršiti i neka druga organizaciona jedinica MUP-a koja nije u mestu prebivališta vlasnika, a u čijem su delokrugu poslovi forenzike.


    Prilikom forenzičkog pregleda procenjuje se da li je potrebno utiskivanje novog broja motora. Drugim rečima, utvrđuje se da li su na tehničkom pregledu pravilno procenili da broj motora ne može da se pročita.


    Šta ako se pokaže da se broj ipak vidi, tj. da su na tehničkom pregledu pogrešili?
    Ukoliko se utvrdi da utiskivanje novog broja motora nije potrebno, odnosno da je postojeći broj vidljiv i da može da se pročita, vlasnik automobila se sa dobijenom potvrdom o pregledu vraća na tehnički pregled, gde će mu u registracioni list upisati postojeći broj motora.


    Šta ako je ukucavanje novog broja ipak potrebno?
    Ako broj motora zaista nije vidljiv, odnosno toliko je oštećen da ne može da se pročita, vlasnik se upućuje na ukucavanje novog broja motora.


    Ko može da se bavi „ukucavanjem“ novog broja motora
    Po novom Pravilniku, time mogu da se bave tehnički pregledi, proizvođači ili predstavnici proizvođača vozila u Srbiji. Naravno, ukoliko imaju neophodnu opremu, objekte ili prostor, kao i zaposlenog koji je obučen da to radi.


    Neposredno pred objavljivanje ovog teksta MUP-u smo poslali molbu za dostavljanje spiska svih pravnih lica ovlašćenih za ukucavanje broja motora. Čim dobijemo odgovor, tj. listu, ubacićemo je u ovaj tekst i takođe objaviti u posebnom tekstu.


    Kako se određuje novi broj motora koji će biti ukucan umesto starog?
    Imamo dva scenarija:


    1) Može da se vidi tipska oznaka motora, ali ne i ostatak


    Ukoliko nije moguće u potpunosti utvrditi ID oznaku motora, ali je utvrđena tipska oznaka motora, u potvrdi o izvršenom pregledu biće navedeno da je potrebno utisnuti novu ID oznaku motora, koja se sastoji od postojeće tipske oznake motora na koju se dodaje poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).


    2) Ne može da se vidi ni tipska oznaka motora


    Ako ne može da se utvrdi kompletan broj motora, uključujući i tipsku oznaku motora, onda vlasnik mora da nabavi potvrdu predstavnika proizvođača u Srbiji o tipskoj oznaci motora koji je ugrađen u njegov auto.


    Dakle, isto kao i u prvom slučaju, novi broj motora će biti tipska oznaka motora dobijena od predstavnika proizvođača plus poslednjih sedam znakova iz broja šasije, odnosno VIN oznake (zvanično ID oznake vozila).


    Kako se obavlja „ukucavanje“ novog broja motora?
    Zvanično se kaže: utiskivanje identifikacione oznake motora ili ID oznake motora.


    Radi se laserom ili ukoliko to fizički nije moguće zbog mesta na kojem se nalazi stari broj motora, može i mehanički.


    Broj motora se utiskuje na blok motora na ravnoj podlozi u nizu i bez razmaka, u jednom redu, izuzetno u dva reda. Ukoliko je moguće - neposredno pored oštećene oznake.


    Vlasnik dobija tri primera Potvrde o izvršenom utiskivanju novog broja motora. Odlazi na tehnički pregled, gde mu u registracioni list automobila upisuju novi broj motora.


    Zloupotrebe
    U policiji proveravaju i da li je bilo zloupotrebe. Na primer, možda je neko ubacio novi motor na kojem je pre toga izbrusio ili na neki drugi način oštetio broj motora i tako ga učinio nečitljivim.


    Zaključak
    Kao što smo već rekli na početku teksta, čekamo odgovore nadležnih i pratimo situaciju, pa ćemo uskoro objaviti drugi deo teksta sa novim informacijama.

    Izvor teksta Polovni autombili...
  • Dora
    Nadzornik!!!
    • 24.10.2004
    • 17451
    • Novi Sad
    • FIAT

    #2
    Neverovatno... Koliko ovi papci i gejovi mogu da smisle kako oteti pare.. I dalje me iznenade... Motor je svugde rezervni deo, koga briga jel ima broj ali je zgodan način da se otme novac.

    oći će dan kad će taj AMSS da crkne kao i mašinac koji to isto radi pa da registrujemo aute i drugo kao sav normalan svet.
    Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

    https.autogas.rs

    Comment

    • kuzmar
      Moderator
      • 18.12.2009
      • 783
      • Lazarevac
      • Pezo 207 1.6 HDI

      #3
      Чему ће директивом оно да смање цену? Техничком прегледу. Па добро то је јако лепо од државе само опет кажем, оног тренутка када решее неку цену да смање имају бар 5 резервних варијанти где ће подићи цену и све то надокнадити.
      www.paluba.info

      Comment

      • macaneli
        CBC Senator XXL
        • 04.08.2008
        • 327
        • sremska mitrovica - Genova
        • S-max

        #4
        Govnjiva motka i udri po bagri
        ima se,moze se-nema se,mora se

        Comment

        • sErGiO
          Moderator
          • 30.01.2007
          • 2769
          • Neko selo pored Beogr
          • Alfa Romeo 156SW

          #5
          Click image for larger version

Name:	Dizajn-Pescanik.jpg
Views:	1
Size:	117.2 KB
ID:	882394
          Nije potreban komentar.

          Comment

          • kuzmar
            Moderator
            • 18.12.2009
            • 783
            • Lazarevac
            • Pezo 207 1.6 HDI

            #6
            Originally posted by sErGiO View Post
            [ATTACH=CONFIG]3249[/ATTACH]
            Nije potreban komentar.

            Јесте, потребан је. Никад ни једну власт у овој држави не треба везивати за симболе ове државе за коју су многи живот дали. И зато мени као једном од оних који су штитећи ову државу остали без дела тела смета када се грб, химна, застава ове земље због гомиле идиота који су на власт извргава руглу и на овак начин се спрда са тим симболима.
            www.paluba.info

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #7
              Nije ovo nikakvo sprdanje sa simbolima nego grafički prikaz činjeničnog stanja u kome obitavamo. A Srbija, nažalost, odavno nije država nego neuređen skup ljudi na jednom geografskom prostoru, koji se vrti u krug i međusobno se svađa oko istih stvari a život prolazi. Što reče jedan beogradski grafit: "Život je sve ono što se dešava, dok mi radimo nešto drugo" (nije mi poznat autor). Da me neko ne razume pogrešno, ne mrzim ja Srbiju i sam sam bio ponosno pripadnik vojske Srbije svojevremeno, doduše nisam bio u ratovima. Sve vlasti u modernoj istoriji su nas dovele do tog stadijuma da je bilo kakva priča o državi ovde smešna i besmislena. Gde god zagrebeš trulo je. Vesti koje čitamo svakodnevno su apsurdne do krajnjih granica pa tako često uz naslov piše i ono: "nije sa Njuz neta". To samo po sebi govori dovoljno.

              Comment

              • stevak
                CBC Senator XXL
                • 31.05.2009
                • 1215
                • Zemun
                • Saab 9000 cs 2.0T

                #8
                "Zanimljivo je to kako je država neuspešna na svim poljima dok je istovremeno kriminal toliko uspešan. A i jedno, i drugo vode isti ljudi."

                Ovaj citat sam negde pročitao ali ne znam na koju državu se mislilo.
                ex SAABotražitelj

                Comment

                • Neshtry
                  CBC Član
                  • 01.06.2008
                  • 53
                  • Odzaci

                  #9
                  To!
                  Dok se dvoje svađaju, treći se koristi...
                  Ja sam imao korodiran broj motora na Punto prilikom uvoza, koštalo me nešto preko 50eur i jedno 10dana da to rešim... Kažu ljudi na tehničkom da Fiat i Renault, notorni po tome jer imaju karakterističan nečin utiskivanja brojeva, tako da su oni najpogođeniji ovim merama.
                  Drugo, ko ima PUS motora može to da zloupotrebljava i ne mogu ništa...
                  Čista drpačina

                  Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka

                  Comment

                  Working...
                  X