Zabrana uvoza Euro 3 vozila?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sErGiO
    Moderator
    • 30.01.2007
    • 2769
    • Neko selo pored Beogr
    • Alfa Romeo 156SW

    Zabrana uvoza Euro 3 vozila?

    Zabrana euro 3 će pogoditi uvoz 66.000 automobila godišnje


    Ulicama Srbije krstari više od 1,37 miliona automobila starijih od 14 godina što se poklapa sa 2005. godinom kada je evropski standard motora za vozila euro 3 zamenjen standardom euro 4, što je 70 odsto ukupno registrovanih vozila u Srbiji u 2019. godini.
    Među automobilima koji su prošle godine prvi put registrovani 42 odsto je 2005. godište i starije.


    Od ukupno 154.961 prvi put registrovanog vozila 66.307 su oni sa euro 3 motorom.


    Ovo je važno zato što će po svoj prilici Vlada Srbije uskoro doneti odluku da zabrani uvoz automobila sa euro 3 motorom ili starijim.


    Iako već godinama povremeno na površinu ispliva ova ideja, ovoga puta deluje da je Vlada mnogo ozbiljnija jer se pojedini srpski gradovi mesecima nalaze na vrhu lista najzagađenijih gradova na svetu.


    Direktor Agencije za zaštitu životne sredine Filip Radović za Danas kaže da saobraćaj učestvuje sa šest odsto u zagađenju vazduha suspendovanim česticama i oko 20 odsto u zagađenju azotnim oksidima.


    „Ovo su podaci koje dobijamo putem međunarodne metodologije i i kojima izveštavamo UN. Zagađenje suspendovanim česticama je ono što najviše utiče na zagađenje vazduha i ovo je prosek za Srbiju. Tih šest odsto nije isto u špicu u Kneza Miloša u Beogradu i na vrhu neke planine gde ni nema saobraćaja. Koliko tačno iznosi u Beogradu teško je reći s obzirom da je to promenljiva kategorija“, kaže Radović.


    Prema informacijama objavljenim u medijima, odluka o zabrani uvoza putničkih vozila sa euro 3 motorima trebalo bi da stupi na snagu od juna.


    Upada u oči to što bi eventualna zabrana mogla doći tek posle izbora, zašta teško da ima drugih razloga sem populističkih.


    Broj starih automobila koji se uvoze i kupuju jasno pokazuje da bi to bio popriličan udarac za većinu kupaca, ali i ogromnu auto-industriju koja je izrasla oko uvoza polovnjaka.


    Prošle godine je uvoz polovnjaka bio skoro pet puta veći od uvoza novih automobila.


    Na oko 34.000 novih vozila uvezeno je oko 155.000 polovnih.


    O strukturi tih polovnih automobila dovoljno govori statistika specijalizovanog sajta za reklamiranje polovnjaka polovniautomobili.com.


    Prema podacima, doduše za 2018. godinu, 48 odsto najtraženijih automobila na sajtu je u cenovnom rangu do 3.000 evra, a čak 65 odsto do 5.000 evra.


    Gledano prema godištu, odnosno standardu, to se odnosi na euro 3 i euro 4 motore.


    Srpska Asocijacija uvoznika novih vozila već godinama apeluje na nadležne da zabrane uvoz ne samo automobila sa euro 3 već i euro 4 motorom.


    Boban Nikolić, generalni sekretar Udruženja kaže da su se obraćali ministarstvima mnogo puta, a da je njihov predlog da se zabrani uvoz vozila sa euro 3 i euro 4 motorom ili vozila starijih od 10 godina.


    „Dakle, mi ne tražimo da se zabrani upotreba već uvezenih i registrovanih vozila, već samo uvoz. Euro 3 i euro 4 motori zagađuju emituju šest do 10 puta više štetnih gasova od euro 6 motora. Sve zemlje EU, pa i u našem okruženju BiH, Crna Gora, Albanija su zabranile uvoz euro 3 i euro 4 motora. Euro 3 je prestao da se proizvodi pre 15 godina, a euro 4 pre 10 godina“, kaže Nikolić.

    U Srpskoj asocijaciji uvoznika vozila smatraju da odluke kao što je zabrana uvoza ne treba najavljivati.


    „Ovakve odluke se donose u kratkom vremenu. Najava da će se za šest meseci zabraniti uvoz može da dovede do vrlo velikog uvoza upravo onih vozila čija se zabrana najavljuje“, ističe Nikolić i podseća da od 1. juna sledeće godine stupa na snagu Zakon o bezbednosti saobraćaja po kome će se emisija gasova mnogo oštrije kontrolisati i vozila bez filtera i katalizatora neće se moći registrovati.


    Inače euro 4 standard dozvoljava dvostruko manje emisije i azotnih oksida i čestica nego euro 3 standard, dok euro 6 standard zahteva 2,5 puta manju emisiju azotnih oksida kod benzinaca i šest puta manju emisiju kod dizelaša nego euro 3 standard. Takođe, novi motori emituju i mnogo manje čestica.


    Svi su za čistiji vazduh, ali neki će to morati plate. Goran Papović iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije ističe da ako sve zemlje u Evropi to rade, onda bi i mi trebalo da prestanemo da budemo deponija Evrope.


    „Ali trebalo bi to raditi postepeno, a ako su taksisti dobili subvencije za kupovinu novih automobila, zašto i građani ne bi dobili subvencije ili neke povoljnosti“, kaže on.


    Inače, država je poslednji put ograničila uvoz automobila 2005. godine kada je dozvoljen uvoz vozila sa euro 3 motorom upravo iz ekoloških razloga.

    Izvor>>>




    Mislim da je zabrana uvoza euro 3 automobila čista demagogija. Trebalo bi podsticati vozače da prelaze na elektro i hibridna vozila, ali pošto je ovo Srbija i sirotinja nema para za takvu egzotiku onda je po meni najbolje podsticati vožnju na TNG i CNG. Ukinuti reatestiranje i dati značajne subvencije prilikom registracije. Olakšati atestiranje i gomila ljudi koja je odustala od vožnje na ova goriva će da se vrati, a privući će i druge.
  • sri98
    Admin od Trpeze
    • 24.10.2004
    • 7262
    • Republic of Konjarnik
    • Toyota Corolla E 210

    #2
    Nije bas demagogija jer kada je uvedeno da ne moze ispod E3 nije bilo moguce uvesti auto stariji od 5 godina, znaci da se nije moglo doterati gomila bas istosenih auta, vec 5-6 god stari max. Sada se uteruju i po 17 godina stari, presli po milijadu km itd, itd. Najjednostavnije ograniciti uvoz na, kao sto je bilo npr 80ih, na max 6 godiana starosti i uvek si u aktuelnom ili prethodnom standardu. Naravno i subvencije kao i svuda, ali to zahteva i mrezu punjaca, free parking, free zuta traka....
    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

    Comment

    • Dora
      Nadzornik!!!
      • 24.10.2004
      • 17451
      • Novi Sad
      • FIAT

      #3
      Što se gasa tiče da to žele rešili bi dobar deo emisije štetnih gasova od automobila za koje je dokazano odavno da najmanje učestvuju u zagadjenju ali se tu vrte pare..
      Ja takodje mislim da je demagogija jer kad je uvedeno to za euro tri, imali smo bar duplo bolji standard a i tada se baš nije hrlilo na placeve.
      Opet idu mi na ganglije ovi pacovi što uvoze kola sa tim preseravanj*em kako neće auto preći tehnički. Ne treba da lažu i paničare narod, svugde u svetu se na tehničkom gledaju norme prozivodjača i tog konkretnog modela auta.

      Ako su davno zabranjeni euro3 pa i 4 odakle ih onda kupujemo?
      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

      https.autogas.rs

      Comment

      • sri98
        Admin od Trpeze
        • 24.10.2004
        • 7262
        • Republic of Konjarnik
        • Toyota Corolla E 210

        #4
        Zabranjeni da se prodaju, tj. uvoze. Oni ranije registovani i dalje mogu da se korise, ali registracija kosta dosta + nema ulaska u gradove i slicno. U skladu sa tim, kostaju kao kod Sir Olivera, a onda ovamo, u Bugarsku i slicno.



        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...2-c89cc60157e3 lepo pranje, malo spustanja km i eto ga 2500e
        Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

        Comment

        • Dora
          Nadzornik!!!
          • 24.10.2004
          • 17451
          • Novi Sad
          • FIAT

          #5
          Ma znam to, ali nije baš toliko strašno, nema tamo ljubitelja pežoa 207 koji će ga voziti iako je skupo jer ga vole.. Davno bi to završilo po otpadima. Završava kad se kod nas kupi a to i dalje traje, znači voze i oni matorije automobile. Nekom londoncu sam davno ugradjivao gas u auto jer nije smneo da udje u centar (širi) ili jemorao da plati priličnu ulaznicu, ali to je London, ostala mesta baš nisu tako rigorozna itd..
          Sve u svemu voze se krševi ali znatno bolji krševi nego pre desetak i više godina. Kad bi na granici stavili tehnički pregled bilo bi manje krševa ali onda bi kukao uvoznički lobi kao što sad kuka ovaj za nova auta.. Otimaju im posao.
          Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

          https.autogas.rs

          Comment

          • Chubbs
            Everybody lies
            • 29.01.2006
            • 5807
            • Novi Sad
            • Audi A6 1.8T

            #6
            stekli su se uslovi, krediti nikad jeftiniji pa tamo neko* razmislja, daj da pritisnemo da se granica za uvoz pomeri, bolje te 2-3-4 hiljade sto daju za krs, poloze kao depozit i onda po 100 eura na sto godina daju nama. A mi cemo ih naguziti uslovima garancije, cenama servisa itt. SVe cemo to zamaskirati pricom o ekologiji. U drzavi u kojoj se voznja na gas kaznjava.


            *a to tamo neko je kao kad se mi skupimo na rostilju i neko kaze dodaj pivo ili cevap. Evo, sto mi tesko.
            You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
            Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
            Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

            Comment

            • sri98
              Admin od Trpeze
              • 24.10.2004
              • 7262
              • Republic of Konjarnik
              • Toyota Corolla E 210

              #7
              Znaci da zakazujemo rostilj?
              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

              Comment

              • Dora
                Nadzornik!!!
                • 24.10.2004
                • 17451
                • Novi Sad
                • FIAT

                #8
                Ako je po prognozi može sankanje
                Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                https.autogas.rs

                Comment

                • Chubbs
                  Everybody lies
                  • 29.01.2006
                  • 5807
                  • Novi Sad
                  • Audi A6 1.8T

                  #9
                  mogli bi, hocu da zajevam rajmaxa sto vozi dizela.
                  You know your in an E30 when when your gas gauge waves hello to you constantly.
                  Welcome to the Internet, where everyone is a mechanic, and drives a 10 second car.
                  Speed's just a question of money. How fast you wanna go?

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #10
                    Originally posted by Dora View Post
                    Ako je po prognozi može sankanje

                    Nisam mislio ovih dana
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • Dora
                      Nadzornik!!!
                      • 24.10.2004
                      • 17451
                      • Novi Sad
                      • FIAT

                      #11
                      To je tvoja titula, kad budeš spreman udri
                      Ovde se piše nešto pametno, samo ne znam šta...

                      https.autogas.rs

                      Comment

                      • Gruja
                        CBC Senator XXL
                        • 09.02.2006
                        • 614
                        • Bgd
                        • Alfa 75 TS

                        #12
                        Originally posted by sri98 View Post
                        Zabranjeni da se prodaju, tj. uvoze. Oni ranije registovani i dalje mogu da se korise, ali registracija kosta dosta + nema ulaska u gradove i slicno. U skladu sa tim, kostaju kao kod Sir Olivera, a onda ovamo, u Bugarsku i slicno.



                        https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...2-c89cc60157e3 lepo pranje, malo spustanja km i eto ga 2500e
                        'Ajde da se ni mi ovde ne bavimo demagogijom i kako su tamo sad jeftini dizeli i kako će švabo da nam pokloni za džaba jeftino dizlo jer je tamo zabranjeno... Evo čuo sam neki dan od poznanika kako "u Nemačkoj više nigde ne možeš da prođeš sa dizelom, evo čak i VW prestao da ih proizvodi i izbacuje ih iz ponude"...
                        Bravo, ljubi te majka inteligentnog, kako samo pametno razmišljaš sa 40 godina života.... Pri tome inženjer elektrotehnike...

                        Elem, sri, jesi pročitao opis za Astru? (za golfa nema, pitam se zašto)
                        Auto ima problem sa imobilizatotom i ne može da upali.

                        Ovakav auto, ispravan, u dobrom stanju, NE KOŠTA 700e tamo!
                        Transaxle u krvi...

                        "ne mozu oni da nam oduzmu kol'ko mi moz' da namocamo..." - Pretty Diana

                        Comment

                        • kuzmar
                          Moderator
                          • 18.12.2009
                          • 783
                          • Lazarevac
                          • Pezo 207 1.6 HDI

                          #13
                          Kazu da ne postoje glupa pitanja vec glupi odgovori pa kontam da bih onda mogao pitati.

                          A odakle to Nemci mogu da uvoze EURO3? Iz Rusije, Srbije, Bosne...? Ili iz drugih drzava EU, a to je koliko znam slobodno trzište gde nema ili ne bi trebalo da ima takvih ogranicenja.
                          Da pojasnim. Ako Nemac ima pravo da svog Golfa II registruje u Nemackoj jer je vec tamo registrovan onda tog istog golfa ima pravo da registruje i neki Janez ili Ištvan koji žive u Sloveniji ili Madjarskoj koje su članice EU jer je to vozilo vec registrovano na teritoriji EU.

                          Ili mozda nije tako?
                          Samo pitam... za drugara.


                          P
                          Druga je stvar sto ni taj Nemac ni Janez ni Istvan nemaju potrebe za tako necim osim ako je rec o nekom autu za koji je emotivno vezan ili ga je sredjivao kao oni na Diskaveriju ili NGC.
                          www.paluba.info

                          Comment

                          • sErGiO
                            Moderator
                            • 30.01.2007
                            • 2769
                            • Neko selo pored Beogr
                            • Alfa Romeo 156SW

                            #14
                            Originally posted by sri98 View Post
                            Znaci da zakazujemo rostilj?
                            Samo ako stavite katalizator tako da rostilj ispunjava euro 4 standard ah

                            Comment

                            • sri98
                              Admin od Trpeze
                              • 24.10.2004
                              • 7262
                              • Republic of Konjarnik
                              • Toyota Corolla E 210

                              #15
                              Originally posted by Gruja View Post
                              'Ajde da se ni mi ovde ne bavimo demagogijom i kako su tamo sad jeftini dizeli i kako će švabo da nam pokloni za džaba jeftino dizlo jer je tamo zabranjeno... Evo čuo sam neki dan od poznanika kako "u Nemačkoj više nigde ne možeš da prođeš sa dizelom, evo čak i VW prestao da ih proizvodi i izbacuje ih iz ponude"...
                              Bravo, ljubi te majka inteligentnog, kako samo pametno razmišljaš sa 40 godina života.... Pri tome inženjer elektrotehnike...

                              Elem, sri, jesi pročitao opis za Astru? (za golfa nema, pitam se zašto)
                              Auto ima problem sa imobilizatotom i ne može da upali.

                              Ovakav auto, ispravan, u dobrom stanju, NE KOŠTA 700e tamo!
                              Nisam se uopste bavio opisima jer ne ocekujem da ce uvozinici koji tamo kupuju na are ova godista da doteruju ispravne aute i u ok stanju. Ono sto valja i sta je ispravno svuda kosta. Ne bi u EU imali lep standard kada bi se razbacivali i kupovali dizele da bi prelazili po 6k km godisnje. Sve u svemu, razumemo se, realno je da uvozimo gomilu krseva. To sto nam standard ne dozvoljava da lagano uvozimo nesto staro 4-5 god je druga prica
                              Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                              Comment

                              Working...
                              X