Od 2009. godine Euro NCAP organizacija uvodi neke novine u sistem ispitivanja i (pr)ocene bezbednosti automobila. Automobili ce se u buducnosti izlagati testu simulacije sudara pod daleko strozijim uslovima i bice detaljnije ispitivani tokom i nakon simulacije, a bice uvedene i potpuno nove kategorije i domeni ispitivanja bezbednosti.
Mozda najvaznija novost je da automobili bez elektronske kontrole stabilnosti nece vise moci ostvariti 5 zvezdica za bezbednost, bez obzira na ucinak na samom testu. Ovaj gest, veruju u Euro NCAP-u, ce na najbolji nacin ukazati svim ucesnicima u saobracaju kao i potencijalnim kupcima da se misli i aktivno radi na njihovoj bezbednosti, a proizvodjacima da implementacijom ovog sistema na automobilima u buducnosti moraju da podignu nivo brige za sve ucesnike u saobracaju na jos visi nivo.
Jos jedna bitna novost je nacin na koji ce biti donosena zbirna ocena ukupne bezbednosti - pored dosadasnje tri kategorije: zastita odraslih putnika, zastita dece u automobilu i zastita pesaka, uvodi se jos jedna kategorija - nivo bezbednosne asistencije (Safety Assist). Ova nova kategorija, ocigledno nastala iz rastucih trendova sve veceg akcenta na aktivnoj zastiti i prevenciji sudara, ce biti dodatno testirana i ocenjivana obzirom na nivo i efikasnost sistema i primenjenih resenja koji mogu imati preventivno dejstvo i spreciti kriticne situacije, umesto da iz njih pokusava da iznadje bezbedan izlazak.
Kao deo redovnih testiranja ubuduce ce biti izvodjen i test bezbednosti kod udarca (drugog auta) otpozadi, odnosno bice ispitivan i ocenjivan nivo zastite od povreda vratnih misica i prsljenova u tom slucaju.
Sem toga, ocenjivanje po svim ostalim kategorijama bice daleko strozije a standardi za postizanje dobrih ocena daleko visi nego ranije. Zbog dokazane i dokumentovane pozitivne uloge elektronskih sistema kontrole stabilnosti u sprecavanju ili minimiziranju tragicnih ishoda i njihovoj aktivnoj ulozi u spasavanju ljudskih zivota na drumovima, Euro NCAP je zauzeo stanoviste da u buducnosti nijedan novi auto ne bi smeo da se proizvodi bez ovog sistema, a taj stav je ocigledno potkrepljen odlukom da ce u buducem sistemu ocenjivanja prisustvo elektronske kontrole stabilnosti zapravo biti obavezna stavka i preduslov za dobijanje svih 5 zvezdica.
Testiranje i ocenjivanje automobila po novim pravilima u Euro NCAP-u ce biti zapoceto od februara 2009. godine.
http://www.euroncap.com/Content-Web-Art ... witho.aspx
Mozda najvaznija novost je da automobili bez elektronske kontrole stabilnosti nece vise moci ostvariti 5 zvezdica za bezbednost, bez obzira na ucinak na samom testu. Ovaj gest, veruju u Euro NCAP-u, ce na najbolji nacin ukazati svim ucesnicima u saobracaju kao i potencijalnim kupcima da se misli i aktivno radi na njihovoj bezbednosti, a proizvodjacima da implementacijom ovog sistema na automobilima u buducnosti moraju da podignu nivo brige za sve ucesnike u saobracaju na jos visi nivo.
Jos jedna bitna novost je nacin na koji ce biti donosena zbirna ocena ukupne bezbednosti - pored dosadasnje tri kategorije: zastita odraslih putnika, zastita dece u automobilu i zastita pesaka, uvodi se jos jedna kategorija - nivo bezbednosne asistencije (Safety Assist). Ova nova kategorija, ocigledno nastala iz rastucih trendova sve veceg akcenta na aktivnoj zastiti i prevenciji sudara, ce biti dodatno testirana i ocenjivana obzirom na nivo i efikasnost sistema i primenjenih resenja koji mogu imati preventivno dejstvo i spreciti kriticne situacije, umesto da iz njih pokusava da iznadje bezbedan izlazak.
Kao deo redovnih testiranja ubuduce ce biti izvodjen i test bezbednosti kod udarca (drugog auta) otpozadi, odnosno bice ispitivan i ocenjivan nivo zastite od povreda vratnih misica i prsljenova u tom slucaju.
Sem toga, ocenjivanje po svim ostalim kategorijama bice daleko strozije a standardi za postizanje dobrih ocena daleko visi nego ranije. Zbog dokazane i dokumentovane pozitivne uloge elektronskih sistema kontrole stabilnosti u sprecavanju ili minimiziranju tragicnih ishoda i njihovoj aktivnoj ulozi u spasavanju ljudskih zivota na drumovima, Euro NCAP je zauzeo stanoviste da u buducnosti nijedan novi auto ne bi smeo da se proizvodi bez ovog sistema, a taj stav je ocigledno potkrepljen odlukom da ce u buducem sistemu ocenjivanja prisustvo elektronske kontrole stabilnosti zapravo biti obavezna stavka i preduslov za dobijanje svih 5 zvezdica.
Testiranje i ocenjivanje automobila po novim pravilima u Euro NCAP-u ce biti zapoceto od februara 2009. godine.
http://www.euroncap.com/Content-Web-Art ... witho.aspx

Comment