Automobili i crash testovi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • chiki
    CBC Veteran
    • 19.04.2006
    • 158
    • Beograd

    Automobili i crash testovi

    Svrljao sam po netu i naidjem na sokantne snimke crash testova za neke automobile za koje sam mislio da su stvarno bezbedni:

    BMW 3



    CITROEN XANTIA
    http://www.euroncap.com/tests/citroen_x ... 97/16.aspx


    Mercedes C180 97 god. me razocarao. Kasnije su ga popravili.

    http://www.euroncap.com/tests/mercedes_ ... 97/18.aspx
    Rover 600



    SAAB isto:
    Find Euro NCAP latest ratings for recently tested vehicles sorted by publication date, star rating and make with standard equipment or safety pack


    Alafa 156, nista bolje nije prosla ni 147:



    Na kraju kao slag na tortu VW buba (sto je i ocekivano) ali najskuplji auto na Balkanu, GOLF 2 :



    i cuveni VW transporter 3 (obavezno pogledati jer ovo nije ni za jednu zvezdicu):



    Golf 3 je popravio rezultat:



    E sad da bi odmah odgovorio onima koji kazu da se nekad nije mnogo vodilo racuna o bezbednosti evo ga odgovor:

    Mercedes 123
    http://www.youtube.com/watch?v=EqMEGA76 ... re=related


    Da i na kraju potrazite stare Skode sa motorom postavljenim nazad. Imaju skroz dobre rezultate...
    AR 159 1.8 TBI
    C3 1.4i GNV

  • #2
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CCGQmO3T7dY[/youtube]
    Moj omiljeni vintage test golf 3 vs astra F 50% overlap
    Bilo bi super da neko napiše šta se smatra dobrim rezulatom,na šta da obratimo pažnju na youtube filmovima.Drugi deo priče su podaci dobijeni sa senzora crash test lutki.Dostupno na euroncap stranici grafički

    Comment

    • mishio
      CBC Senator XXL
      • 29.05.2007
      • 1204

      #3
      au bravo na temi. Iznenadjen sam w123 koliko je to bilo ispred vremena, strasno

      Comment

      • overspeed
        CBC Senator XXL
        • 24.05.2005
        • 2779
        • Kosovska Mitrovica

        #4
        Pa, ne vidim sta je toliko "sokantno" sto se konkretno rezultata ovih modela tice? Koliko god sarkasticno zvucalo, to su bili verovatno najbolji ili medju najboljim rezultatima tog vremena. Alfa, BMW, Mercedes a narocito Rover ne treba da cude tim pre sto su Citroen a narocito SAAB prosli isto tako (lose), sa prakticno istim rezultatima. Njih izdvajam zato shto danas oni prave neke od najbezbednijih automobila na svetu.

        Medjutim nista ovde nije sokantno (bar meni). Ne treba zaboraviti na chinjenicu da su sve ovo bili modeli koji su na trzistu bili u prodaji vec godinama, napravljeni jos pocetkom ili u prvoj polovini devedesetih godina. A ako uzmes u obzir cinjenicu da je sam EuroNCAP zapravo osnovan te 1997. godine i da su ti bezbednosni standardni u tom smislu zapravo tek uspostavljeni te 1997. godine, onda ovi rezultati umesto losih isgledaju poprilicno dobro. Obzirom da su ovi automobili napravljeni daleko pre nego sto je EuroNCAP uopste i postojao, odnosno da su konstruisani i napravljeni bez ikakvih namera i napora proizvodjacha ulozhenih u smeru povecanja bezbednosti pa makar i (samo) zbog toga da postignu dobar rezultat na testu, onda su se po meni josh dobro i pokazali

        Problem je shto i nakon recimo 2000. godine ima modela koji prolaze sa 2-3 zvezdice, i to je ono shto treba da brine. Danas je bezbednost automobila obaveza a ne prestizh, tako da pazhnju treba posvetiti nekim novijim sluchajevima raznoraznih modela koji se nisu bash proslavili ni u novijem periodu...
        http://www.bmw.tv

        Comment

        • sw.brick
          CBC Senator XXL
          • 09.10.2004
          • 8141
          • Beograd, barajevo-zemun
          • volvo 945 SE turbo lpg, 340 GL lpg

          #5
          Originally posted by mishio
          au bravo na temi. Iznenadjen sam w123 koliko je to bilo ispred vremena, strasno
          a tek W126.
          Mercedes je oduvek testirao automobile na crash, i shodno tome nisu izostajali i rezultati.
          isto se odnosi i na Volvo i Saab.

          to su jedine firme u Evropi toga vremena koje su uopste odvajale novac za istrazivanje bezbednosti vozila.


          pogotovu u praksi stvarnih nezgoda se pomenute firme izdvajaju iz proseka, i nude visi nivo zastite po putnike.
          volvo
          945 SE turbo lpg
          344 GL lpg

          Comment

          • chiki
            CBC Veteran
            • 19.04.2006
            • 158
            • Beograd

            #6
            Originally posted by overspeed
            Pa, ne vidim sta je toliko "sokantno" sto se konkretno rezultata ovih modela tice? Koliko god sarkasticno zvucalo, to su bili verovatno najbolji ili medju najboljim rezultatima tog vremena.
            Na spsku koji sam naveo nije bilo yuga tj zastave a sad ne vidim da sam mnogo rizikovao vozeci iste u proslosti. Tj. ne verujem da je yougo nesto losiji od npr golfa 2. Ono sto je sokantno je da sam vecinom naveo automobile vise klase i vecih gabarita u sta su ljudi na ovim prostorima pa i ja bili uvereni da su bezbedniji a sad vidim da je to zabluda. Uz to svi ovi automobili imaju i jake motore pa nisu samo za voznju do 90km/h kao jugic. Iskreno nisam mnogo paznje obracao na zvezdice vec na subjektivni utisak samog sudara... strasno mi je kad vidim da se krivi svod i prag, otvaraju vrata... i to na BMWu ili Mercedesu i sve to na automobilima koji se ovde voze ili ljudi jos uvek mastaju da ih imaju.

            Evo ga jos jedan link na Skodine automobile koje su npr fino prolazile:



            I spisak svih testiranih vozila:
            Find Euro NCAP latest ratings for recently tested vehicles sorted by publication date, star rating and make with standard equipment or safety pack

            na kojem se jasno vidi da je isti model uznapredovao posle par godina u pogledu bezbednosti a kasnije i da je u istoj klasi isti proizvodjac napravio zavidan uspeh.

            Problem je shto i nakon recimo 2000. godine ima modela koji prolaze sa 2-3 zvezdice, i to je ono shto treba da brine. Danas je bezbednost automobila obaveza a ne prestizh, tako da pazhnju treba posvetiti nekim novijim sluchajevima raznoraznih modela koji se nisu bash proslavili ni u novijem periodu...
            Na listi se potrvdjuje ovo tvoje... pogledajte samo pickupove...
            AR 159 1.8 TBI
            C3 1.4i GNV

            Comment

            • krstin
              CBC Senator
              • 14.09.2007
              • 223
              • Novi Sad

              #7
              Alfa 156, svakako jedan od najgorih rezultata koje sam ikada video...:

              147, mozda malo bolja od 156:

              Comment

              • dfast
                CBC Senator XXL
                • 26.05.2005
                • 1302
                • Hoofddorp NL /Bgd

                #8
                Mislim da su gotovo svi proizvidjaci krenuli sa sigurnosnim testovima jos sedamdesetih, samo sto to tada nije imalo marketinsku pozadinu odnosno nije toliko uticalo na opredeljenje kupaca koliko danas. U jodnom od brojeva AutoMagazina je bila i reportaza iz Ceske gde su ispitivali koliko vremena se Skoda zadrzi na porvsini vode i da li je to dovoljno da putnici napuste vozilo. Cini mi se daje vreme bilo oko minut ipo. Tada su i poceli da uvode standarde i obavezne sigurnosne pojaseve i pre toga itd.
                Nemojte ze zbunjivati ostecenjem automobila, jer je mnogo bitnije usporenje pri udaru, jer nova vozila imaju taj amortizujuci afekat u odnosu na stare gde se auto samo zakuca, zatim unutrasnja ergonomija koja najvise utice na direktne povrede, volan, tabla, ostre ivice...
                Uglavnom rezultati su sve bolji a to je poenta svega, vozimo sve sigurnije automobile.

                Comment

                • Damjan156
                  CBC Senator XXL
                  • 07.01.2008
                  • 568
                  • Beograd

                  #9
                  Evo jedan skroz dobar klip sa više testova u jednom...

                  Prvi je najbolji,šta Smart uradi E-klasi...ccc
                  Ima na kraju i odgovor na vrlo neizvesno pitanje,šta se desi kada avion sretne zid?!
                  [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UPrQjWsvLzQ&NR=1[/youtube]
                  Strauli motorsport
                  Moja Alfa

                  NIŠTA NIJE TVRDOGLAVIJE OD EMOCIJE

                  Comment

                  • Vocko
                    CBC Senator XXL
                    • 25.04.2005
                    • 4556
                    • nBGd

                    #10
                    Snimak gde se Smart zakucava u zid je, ako se dobro secam, iz 5th gear-a i pokazuje kako je cevasta sasija koju Smart poseduje izuzetno dobra i cvrsta. Zakljucak testa je bio da bi vozac imao sanse da prezivi takav udar u Smartu, ali bi ga ubila sila pri naglom zaustavljanju.

                    Crash test 156ice me je sokirao, blago receno

                    A ono sto me zanima je koji je to manijak kome je palo napamet da avion skuca u zid ?!!?!

                    Comment

                    • djudjaro83
                      CBC Član
                      • 30.03.2008
                      • 40
                      • Kijev/Beograd

                      #11
                      Originally posted by krstin
                      Alfa 156, svakako jedan od najgorih rezultata koje sam ikada video...
                      Originally posted by Vocko
                      Crash test 156ice me je sokirao, blago receno
                      Testirao sam ja 156ticu uzivo. Prevrtanje i udaranje u drvo, brzina 140 kmh. Rezultat poveca modrica na potkolenici. Jbg nema airbagove za kolena.
                      Udar je suvozacevom stranom, ali verujem da ni njemu nista ne bi bilo da je bio vezan. A ovako je ...
                      ... ostala nedoumica sta bi bilo sa suvozacem posto sam bio sam u kolima
                      Slike: http://www.cannonballforums.se/viewtopi ... &start=850
                      Ali isto tako, drugar letos udario sa CLK55 AMG 2006. god. direktno u banderu oko 130kmh, potezao se sa RX8 i proklizao zbog tramvajskih sina, kisa pljustala... Bio je vezan a polomio je butnu kost i ne znam koliko je kopci imao na glavi. A taj AMG bi imao mnogo vise zvezdica po NCAPu od Alfe... Ne mislim ja da je NCAP nebitan, ali mnogo zavisi i od situacije.

                      Comment

                      • Damjan156
                        CBC Senator XXL
                        • 07.01.2008
                        • 568
                        • Beograd

                        #12
                        Ova na 156 na snimku je prva verzija,97-2002 god,nakon 2002/03 su znatno poboljašane...
                        Strauli motorsport
                        Moja Alfa

                        NIŠTA NIJE TVRDOGLAVIJE OD EMOCIJE

                        Comment

                        • chikavili
                          CBC Senator XXL
                          • 11.02.2008
                          • 732

                          #13
                          Mene je uplasio test Saxo-a kad sam prvi put gledao, a sa testom Punta mk2 sam naravno prezadovoljan

                          Comment

                          • Shazalakazoo
                            CBC Senator XXL
                            • 15.10.2007
                            • 545
                            • Beograd

                            #14
                            @djudjaro83
                            Coveve bre pa vidi na sta lici auto!!!
                            Ti si imao srece i nista vise. Budi zahvalan
                            Situacija ima raznih ali ovo su kontrolisani uslovi koji su za svaki auto isti pa razlike mogu da se uoce ovde.
                            @Damjan156
                            Sta ojacali su skoljku??

                            Comment

                            • Damjan156
                              CBC Senator XXL
                              • 07.01.2008
                              • 568
                              • Beograd

                              #15
                              Pa reklo bi se...2002-te dodali su još 8 erbegova pored standardna 4...+ESP...a 2003 model je pretrpeo brojne promene u spoljašnosti i opremi i ostalom...

                              Alfa 156,nikada nije testirana na NCAP-u,ovaj video je verovatno sa fabričkog testiranja...ja sam nadam u prvoj fazi,pa da su nakon toga nešto preduzeli...jer je pravljana tako da bude lagana,a u isto vreme da pruži odličnu zaštitu od sudara...
                              pre 2002


                              od 2002


                              Strauli motorsport
                              Moja Alfa

                              NIŠTA NIJE TVRDOGLAVIJE OD EMOCIJE

                              Comment

                              Working...
                              X