Novi ZOBS?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • srle1
    CBC Senator XXL
    • 08.02.2005
    • 320
    • Beograd

    Novi ZOBS?

    Preneseno iz SAT-a:

    "Statistički podaci kazu da policija godisnje sankcioniše više od 1,5 miliona prekršaja na putevima Srbije, a skoro polovina se odnosi na prekoračenje dozvoljene brzine. Prošle godine je u saobraćaju izgubljeno 953 života, a u 40% slučajeva uzrok nesreće bila je neprilagođena vožnja uslovima puta. Pripadici saobraćajne policije su u prvih šest meseci ove godine kaznili ili podneli prekršajne prijave protiv 30.000 vozaca koji su prekoračili brzinu više od 30 kilometara u naselju ili 50 kilometara van naselja, sto rečito govori da se na našim drumovima vodi pravi rat.
    Međutim, novi Zakon o bezbednosti saobraćaja, koji treba da stupi na snagu krajem godine, sigurno će promeniti ovakvu situaciju i sprečiti bahate vozače da vršljaju putevima kao da su njihova prćija.

    Predvidene kazne su dosta rigorozne i stepenaste, tako da brzo moze da se ostane bez dozvole. Osim toga, smanjuju se i maksimalno dozvoljene brzine, kako je to već odavno regulisano u Evropskoj uniji, pa će se svaka jurnjava kroz gradove i putevima debelo platiti. Upravljanje motornim vozilom vise nije pravo koje se stiče polaganjem ispita, već privilegija koja može da se oduzme, ukoliko ponašanje nije u skladu sa propisanim normama.

    Po novom zakonu, najviša dozvoljena brzina na autoputu je 120 km/h, na putu rezervisanom za saobraćaj motornih vozila je 100 km/h, dok je na ostalim putevima 80 km/h, stim što se autobusima, kamionima, vozilima s prikolicom i specijalnim vozilima jos vise ograničava brzina kretanja. U naseljenom mestu neće moći da se vozi vise od 50 kilometara na čas, i to će najvise pogoditi one koji misle da su ulice napravljene za njihovo življavanje.
    Ukoliko se nešto ne promeni u javnoj raspravi koja je toku, ili u parlamentu prilikom usvajanja zakona, najmanja kazna koja sledi je 1.000 dinara na licu mesta, i to za prekoracenje brzine do 10 kilometara na čas. Ako se izazove neposredna opasnost ili prouzrokuje saobraćajna nesreća, onda to moze da košta i do 18.000 dinara, ili da vinovnika odvede u zatvor do 10 dana, a sleduju mu i tri ili četiri kaznena poena.Ukoliko vozač van naselja prekorači brzinu od 10 do 30 kilornetara, onda će morati da plati 2.000 dinara na licu mesta, a dobiće i jedan kazneni poen. Za izazivanje opasnosti na putu ili prouzrokovanje udesa, kazna je do 24.000 dinara, ili zatvor do 15 dana, a sledi i pet kaznenih poena. Jos su gore posledice po vozača ako u naselju vozi ovom brzinom. U tom slučaju kazna je od 3.000 do 6.000 dinara, ili zatvor do 15 dana, i tri kaznena poena. Ukoliko se ovim prekršajem izazove opasnost po druge učesnike u saobraćaju, kazna je od 4.000 do 10.000 dinara, ili zatvor od 15 do 30 dana, i pet kaznenih poena. Ako se prouzrokuje saobraćajna nesreća, onda mora da se plati izmedu 4.000 i 10.000 dinara, ili ode u zatvor najmanje 30 dana, a uz sve to se dobija i šest kaznenih bodova.Najrigoroznije kazne su za prekoračenje brzine od 30 do 50, i više od 50 kilometara na čas, naročito u naseljenom mestu. Visina novčane kazne moze da bude i 45.000 dinara, ili zatvor od 45 dana, a ukoliko dođe do udesa - sledi i osam kaznenih poena, pa i oduzimanje dozvole od šest do 12 meseci. Ako se tom prilikom utvrdi da je vozač već bio kažnjen za isti prekršaj u poslednje dve godine, onda će morati u zatvor najmanje 30 dana.Dakle, bahati i nedisciplinovani vozači brzo će biti eliminisani s naših puteva, kao što je to bio slučaj u Italiji, kada su polovinom prošle godine usvojene slične kazne. Za manje od dva meseca bez dozvole je ostalo više od sto hiljada vozaca i svi su morali ponovo da polažu ispit u autoškolama.
    Takvu neprijatnost osetiće i mnogi naši vozači, ukoliko ne shvate da zakon mora da se poštuje, jer se svaka greška i nedisciplina skupo placaju."...

    Komentari? =]
    Ko leti vredi, ko ne leti ne vredi!
  • dfast
    CBC Senator XXL
    • 26.05.2005
    • 1302
    • Hoofddorp NL /Bgd

    #2
    Kod nas nije problem u neprilagodjenoj brzini nego u putevima i odnosu policije a i generalno odnosu vozaca prema svojim vozilima. Trenutno sam u Holandiji i mogu malo da uporedim stvari, holandezi procentualno isto krse propise u istoj meri kao i mi, znaci voze preko ogranicenja, prolaze kroz crvena svetla ( to me je zaista zacudilo, znaci normalno je proci kroz semafor u prvih par sekundi crvenog svetla) i to rade bez problema vrlo cesto jer kamera na semaforima nema stalno nego se montiraju povremeno na razlicitim raskrsnicama. Stvar koju zaista postuju je pojas koga vezu i to je jedina stvar zbog koje ce policajac da vas zaustavi na putu, (imao sam pride to iskustvo). Kamere sa radarima se cesto postavljaju na ulascima u naseljena mesta gde je ogranicenje 50km/h, ali tu nema diskusije, nema direktnog kontakta sa policijom, jednostavno ti stigne kazna na adresu sa slikom vozila sa brojem tablica i licem koje vozi. Znaci dva flesa/blica koja primetis u prolazu i to je to (pride imao sam to iskustvo). U ulicama u stambenim blokovima i naseljima ogranicenje je 30 ali i da hoces ne mozes da vozis brze jer su lezeci policajci na svakih 50 m. Na auto putu je ogranicenje 120 ali se tolerise do nekih 130, i tek preko toga ako vas kamera/radar uhvati stize opet slika na adresu.
    Ali ono sto je bitno razlicito je odrzavanje vozila ali ne samo zbog standarda i novca nego odgovornosti vozaca, za sve ovo vreme nisam video auto kome zmigavac ne radi ili stop svetlo ili nedaj boze neki od prednjih farova. Druga stvar, holandezi kada piju ne sedaju u auto nego taksi ili ono sto je obicaj prespava se u kuci domacina. Na moje iznenadjenje ako je zurka u pitanju, oni koji planiraju da piju ponesu sa sobom vrece za spavanje i posle zurke samo zauzmu pozicije po podovima i krevetima i to je to.
    Druga stvar, na jednom istom putu od mesta do mesta nema pedeset promena ogranicenja, nego ako je rang puta takav da je ogranicenje 80km/h, onda to vazi celom duzinom puta a ne kao kod nas gde ima deonica sa 60 pa 50 pa 40 i tako u krug, gde nasi momci u plavom pecaju.
    U pitanju su zaista nijanse koje dosta znace, i sve se odvija i funkcionise bezbednije. Znaci svi vole da stisnu po gasu ali ako su okolnosti puta takve da to dozvoljavaju onda nema problema.
    Ovi podaci koji se iznose statisticki ne govore sve, pitanje je koliko je tih prekoracenja brzine bilo pod uticajem alkohola, ili koliko je bilo izletanja iz sporednih ulica a taj koji je vozio brze nije mogao da to izbegne pa se sve svede na prekoracenje itd.
    Treba obezbediti kriticna mesta na putevima, i tacno se zna gde su ta mesta, i gde se dogadjaju udesi. To je ono sto bi policija trebala da radi, pravljenje izvestaja koji bi se dostavljali sluzbama koje se bave planiranjem i projektovanjem saobracajnica koji bi to ispravljali. Znaci ukrstanja puteva, ostre krivine, raskrsnice koje treba nanovo regulisati itd.
    I drugo nasa policija koja zna i za bezbedna mesta na kojima se vrse prekoracenja i gde samo uzimaju pare, e to je ono sto je kontra produktivno. Recimo na mostaru kada vozite iz Kneza Milosa prema Topcideru, ogranicenje je 40 i parce preko auto puta do semafora gde po osecaju malo dodas gas jer je pravac i paf radar. I kada vam se desi nekoliko/mnogo puta tako nesto ljudi shvate da nije u pitanju regulisanje zbog bezbednosti nego zbog para. Isto tako imao sam prilike da vidim da zaustave auto zbog signalizacije koja ne radi i naplate /napisu kaznu a svetlo i dalje ne radi. Pa upravo zbog toga nosimo komplete rezervnih sijalica, da bi mogli u svakom momentu zameniti i otkloniti potencijlnu opasnost. Po meni bi regularna akcija policije bila kontrola signalizacije u vecernjim satima gde bi terali ljude na licu mesta da menjaju pregorele sijalice bez naplate kazni. To je onda produktivno, poucno i vodi ta povecanju svesti gradjana vozaca. Ili iskljucenje traktorista i biciklista bez signalizacije. Ja bi jednostavno ih naterao da parkiraju svoje traktore i ujutro dodju po isti i to se vise ne bi dogadjalo. Biciklistima bi oduzimao bicikle i terao ih da dodju po isti u stanicu po danu. To bi onda bilo ono pravo. Znaci malo akcije gde bi pokazali dobru volju a ne samo uzimanje para.

    Comment

    • mire
      CBC Veteran
      • 15.12.2004
      • 127
      • Beograd

      #3
      sve sto kazesh mi ima smisla osim onoga da se prolazi kroz crveno svetlo, cak i par sekundi nakon sto se upali svetlo


      pa na koju foru se ne izudaraju onda na raskrsnici???
      Mail in function again

      Comment

      • dfast
        CBC Senator XXL
        • 26.05.2005
        • 1302
        • Hoofddorp NL /Bgd

        #4
        "Par" sekundi receno i zargonu, mislim na ono, zuto, upali se crveno i vozilo koje je u pokretu prodje ladno iako je moglo da se zaustavi.

        Comment

        • Skyline GT-R
          CBC Senator XXL
          • 13.02.2005
          • 806
          • Chicago - My Kind Of Town

          #5
          Cuo sam za uvodjenje novih zakona kod nas od druga pre neki dan i ....kako mogu da primetim..."priblizavamo" se evropi.
          Pa da napravim i ja jednu paralelu: Srbija - holandija - USA
          Prvo moram da napomenem da ovde ljudi zaista postuju saobracajne propise.Klinci, matori, cure, trkaci...Ali kao sto dfast kaze....nema "losih" (nesprvanih) automobila.Nema ogranicenja brzine koja se smenjuju na svakih 50m.Nema raskrsnice bez znakova, putokazi nisu okrenuti naopacke, isvrljani, ili izlepljeni slikama precednika.kad stojis na semaforu.....prekoputa ulice ima jos jedan semafor (koji je isto za tebe) pa ne moras kao kod nas da krivis glavu na gore kroz sofersajbnu, ili cekas da ti drug (suvozac) kaze "kreni" da bi video ili znao kad je zelno. Odnos vozaca u saobracaju je.....extra fer.Ovde se ljudi "takmice" ko ce kog da propusti (ne kao kod nas - ako cekas da se ukljucis u ulicu gde je guzva ima da cekas 10 sati niko nece da te pusti)....a pesaci...kao beli medvedi.Kako koraknu na ulicu...svi se kopaju u mestu i ne mrdaju dok skroz nisi zakoracio na drugu stranu trotoara.Posebno je interesantno to videti u spicu guzve u centru NY-a.Onda....kad se vozi van grada (manji putevi, magistrale, highway....) nesmes da budes na "repu" vozaca. Odnosno....za svakih 10mph ogranicenja treba da budes po jedno vozilo duzine iza.Znaci...ako je ogranicenje 30mph treba da budes 3 vozila iza.Npr - ako se ukljucujes na auto put....kad cekas auto posle kog planiras da se ukljucis, treba(lo bi) da izbrojis do 3 kad on prodje i onda kreces!
          E sad....zakoni (ne samo saobracajni) zavise od drzave do drzave, tako da na auto putu su razlicita ogranicenja - negde je 55mph, ngde 65, negde 75, magistrale i veci putevi oko grada su 40-45 mph....manje ulicice 25-30mph.
          E sad...vecernjih casovi su rezervisani za "preslikani" fast&furious.Ovde (u Milwaukee-u) se strasno mnogo ljudi trka....ali mi se odnos trkaca generalno svidja.Uvece su ulice preplavljene tjuniranim automobilima (o izgledu i da nepricam).EVO i Sti na" tone"...viper, honda, ferrari, Lambo, toyota, .....Ljudi iz Chicaga dodju da bi se ovde trkali.Milicija zaista ima velikih problem da zaustavi to.Ovde pricaju da to (pokusavanje) traje 20 i kusur godina ali nikao ne uspeva.Policija upada na sastajalista (velike parkinge sa strane ulica) i rasteruju automobile.Bez obzira na sve....svako vece....samo vriste masine.ALI......NIKO....bas NIKO ne prolazi na crveno.To im je izgleda.....umemorisano.Ulice su digacke i velike, i na pravcu ga razvlace ali.....SVAKI semafor , SVAKO crveno se OBAVEZNO ispostuje.
          Ali.....ovde ima raznih kazni.Kad se trkas....i ako te policajac vidi dobijes ticket odmah.Ne mora da te uhvati na radaru.Moze da stoji u traci u suprotnom smeru.On te\vas vidi da se trkate (zaslajfovali ste ga....masine vam vriste....)i obojica dobijete (ako vas uhvati) "racing ticket".Uopste ga ne interesuje koliko ste isli.Onda.....zezas se na nekom parkingu, ulici ili na semaforu (nebitno) i slaffijes ga u mestu, pandur te vidi i - "spining tyres ticket".Tako da za vece mozes da nakupis ticketa...i hi hi.Naravno..isto se oduzimaju bodovi za svaki od tih prekrsaja.Stim sto....ovde NEMA placanja na licu mesta.Njega (policajca) ne interesuje imas li opravdanje ili ne.On nema nameru da se svadja i prepire sa tobom.On ti pise ticket a ti posle ides na sud (koji je zaduzen za te prepirke).Pa tako...ako imasd dobar argumet - pocepaju listic, ako ne...kazna i bodovi!O podmicivanju policije...nemojte ni da pomisljate - ima da na****s samo tako!

          Sto se tice alkohola - isto kao i u holandiji.Nema alkoholisanja i voznje.Ako si ispod 21 godine - ne mozes NIGDE da kupis ni cigarete a kamo li alkohol ( o ulasku u klubove da i ne pricamo).A ako se vec popije negde...prespava se u kuci jer....opet...eto cudnih kazni.Ako ti je suvozac naroljan - eto tebi kazne.Razlog - moze da te ometa u voznji

          Kao sto rekoh...zakoni se malo razlokiju zavisno id drzave ali su identicni.Iskutvo je inace iz voznje po NY-u, Chicagu...Milwaukee-u.
          Npr. U Drzavi NY nesmes da vozis i pricas telefonom.Kazna izmomenta ( 100$).Dok recimo ovde (Wisconsin) - smes.

          Inace...najmanja kazna je 80$ (ja mislim).Uglavnom 100 pa na vise.Akd se ispucaju bodovi...oduzimanje dozvole....bla bla bla.....

          Comment

          • MOSLER
            CBC Senator XXL
            • 27.05.2005
            • 1064
            • Niš

            #6
            Izgleda da je ovaj predlog zakona od inostranih slicnih akata preuzeo samo kaznene odredbe i to one najrigoroznije,dok se na poboljsanju uslova u saobracaju vrlo malo radi.Pa nece se resiti problem ako se samo poostri kaznena politika propisima zapadnih zemalja i sve to primeni na nase unistene i zaostale saobracajnice. Posto je Ministarstvo za kapitalne investicije dalo e-mail na koji se mogu poslati sve sugestije predlazem da svako od nas posalje mail u kome ce napisati sta po njegovom misljenju valja ili ne valja.Narocito ne bi bilo lose da to urade oni koji su u inostranstvu i koji mogu da uporede srpski i neki strani zakon o saobracaju.
            Ko zna, mozda to i ne bi bilo uzalud,u svakom slucaju ne skodi.......

            Comment

            • 156V6
              CBC Senator XXL
              • 04.10.2004
              • 415
              • BEOGRAD

              #7
              Sve je to lepo ali sta cemo sa putevima

              Danas sam isao Ustanickom i sa nekih 60km/h naleteo na deo puta gde je skinut ceo prvi sloj asfalta naravno nema nikakvog obelezija ili signalizacije tockovi su pukli toliko da mi se ceo auto zatresao cak mi se i cd ugasio od udara

              Mene cela ova pricha podseca na to kako lepo sa Dinckicem "pratimo Evropu" u cenama a plate su nam na Africkom nivou,tako cemo lepo da uvedemo kazne i bodove i kamere a putevi ce nam i dalje biti na nivou neke vukojebine gde ce svako moci da iskopa asfalt na sred puta i da ne odgovara ako polomis auto...ne moze to tako ali posto mi sve radimo naopako kod nas moze. Tvrdim da uz ovakve puteve i korumpirane pandure se nece smanjiti broj nezgoda samo ce se puniti dzepovi nekima na racun nekih drugih ali se uopste ne brinem sinovi politicara i raznih "biznismena" ce ostati i dalje nedodirljivi a najebace obican narod.

              Izvinjavam se na recniku ali mi je stvarno muka kad vidim sta sve rade da bi oteli i crno ispod nokta ljudima nema to veze sa bezbednoscu sto ne prate Evropu kad je u pitanju iskorenjivanje kriminala i korupcije ili ekonomija nego su se uvataili za ono gde mogu da nakradu jos para

              Pozdrav

              Comment

              • mire
                CBC Veteran
                • 15.12.2004
                • 127
                • Beograd

                #8
                ja bih kao prvu stvar uveo unutrasnju kontrolu saobracajne policije gde im murija u civilu ponudi mito a ako ga primi, otpuste ga sa posla i josh ga dodatno tuze za primanje mita.

                prvo to pa sve ostalo
                Mail in function again

                Comment

                • Wiz
                  CBC Senator XXL
                  • 30.09.2004
                  • 3104
                  • Nish

                  #9
                  Ma samo jos jedna stavka ka zavodjenju diktature policije,mera represije,nista dobrog nece doneti taj zakon,osim punjenja dzepova onima koji se trude da izguraju mandat i da beze,koja crna evropa,pa meni je pandur reko kad sam pocepao gumu na udarnoj "prijatelju treba da tuzis direkciju za izgradnju puteva a to je kao da tuzis drzavu,a od toga nema nista" znaci i oni sami su svesni da na j*** a ne pokrivaju

                  Comment

                  • sri98
                    Admin od Trpeze
                    • 24.10.2004
                    • 7262
                    • Republic of Konjarnik
                    • Toyota Corolla E 210

                    #10
                    Originally posted by mire
                    ja bih kao prvu stvar uveo unutrasnju kontrolu saobracajne policije gde im murija u civilu ponudi mito a ako ga primi, otpuste ga sa posla i josh ga dodatno tuze za primanje mita.

                    prvo to pa sve ostalo
                    BTW: Radi se i to.
                    Kids in the back seat cause accidents, accidents in the back seat cause kids.

                    Comment

                    • Uros Piperski
                      CBC Senator XXL
                      • 31.01.2005
                      • 2978
                      • Beograd

                      #11
                      Zasto ljude koji voze brzo nazivaju bahatim vozacima? Znam da ima i takvih ali...

                      Nago... Ubijes coveka, lezis 3 godine u zatvoru, prekoracis brzinu, lezis 30 dana u zatvoru...
                      Logika?


                      RALLYING - Like drag racing but with jumps, turns, snow, mud, gravel skill and balls.

                      Comment

                      • -Vedran-
                        CBC Senator XXL
                        • 03.10.2004
                        • 3255
                        • Beograd

                        #12
                        Jel ima neko ovaj novi zobs?
                        Power of dreams !!!

                        Comment

                        • Karbo
                          CBC Senator
                          • 16.02.2006
                          • 225
                          • Sydney - Land of Downunder

                          #13
                          Originally posted by mire
                          ja bih kao prvu stvar uveo unutrasnju kontrolu saobracajne policije gde im murija u civilu ponudi mito a ako ga primi, otpuste ga sa posla i josh ga dodatno tuze za primanje mita.

                          prvo to pa sve ostalo
                          Ne to brate, nego uradis kao sto je ovde u Australiji. Policajac koji je na terenu te moze samo kazniti (napisati ti kaznu i uruciti je) a ti imas prvi rok od 21 dan da je platis putem poste u RTA (Ministarstvo za Saobracaj i Puteve). Tako da murija nema nikakvog kontakta sa parama.
                          Mislim da je to najbolje rijesenje za nas saobracaj.
                          Muriji je ovde strogo zabranjeno da naplacaju ili uzima novac od kaznjenih osoba (pa cak i ako im se nudi mito, murija te tuzi i juri na sud + kazna za mito pored saobracajne kazne).

                          Pijani vozaci se hapse momentalno i provode nocu u muriji koji im popisu podatke i daju dosije (kriminalni rekord) + novcane kazne (na papiru koji se opet placa putem poste) + oduzimaju se poeni sa dozvole!
                          I firmly believe that anyone, who is worth anything at all should own
                          a 12 cylinder car before they die... because there's nothing else like it...
                          It will take your breath away!!!
                          by David E. Davis

                          Comment

                          • DejanV
                            CBC Senator XXL
                            • 19.07.2005
                            • 682
                            • Beograd

                            #14
                            Originally posted by 156V6
                            Sve je to lepo ali sta cemo sa putevima

                            Danas sam isao Ustanickom i sa nekih 60km/h naleteo na deo puta gde je skinut ceo prvi sloj asfalta naravno nema nikakvog obelezija ili signalizacije tockovi su pukli toliko da mi se ceo auto zatresao cak mi se i cd ugasio od udara ...
                            Potpuno se slazem. Cak i stara narodna kaze da batina ima DVA kraja.

                            Secam se slucaja u Londonu pre nekoliko godina. Dodju komunalci i postave lezeceg pandura. Covek naidje te veceri i tresne samo onako o njega, zezne karter. Sutra, lepo tuzi opstinu - nema znaka upozorenja da je tu lezeci pandur. Sa stetom i pretrpljenim dusevnim bolima, ocisti kasu grada za 50.000 funti. Lik koji je trebao da postavi znak zaradi suspenziju.

                            Ili - pazite sada ovo - London, 1986 godina.

                            Vracam se u hotel, na raskrsnici buljuk ljudi. Posto je to retko, uletim i ja da vidim sta je. A narod -seiri!!!!

                            Policijski Jaugar stoji. Vozac crven u licu kao bulka, suvozac se valja od smeha. A ispred njih, treci pub, stavio nogu na branik i pise im kaznu. Vozac proba u stilu kolega, nemoj tako, ovaj mu odbrusi - i da si ukljucio rotaciona svetla i sirenu, opet ne bi smeo da izlazis iz sporedne jednosmerne ulice u kontra smeru. Ti treba da kaznjavas druge, a sam pravis prekrsaje zbog kojih se cesto oduzima dozvola.

                            E, dok mi ne postanemo svedoci takvog odnosa kod nas, sve ovo je zamazivanje ociju i otimanje para.

                            A davne 1969 godine, UREDNO mi je murijak naplatio 5 funti kaznu (onda JAKO ozbiljna para, kao recimo danas 100 eura) zato sto nisam dao znak da skrecem migavcem - na mom biciklu. Sa mojih 16 godina. I odmah da vam kazem - neka je, on je u pravu, iako je mene bolelo. Kao biciklistu, zakon me stiti da to nije normalno, ali me i obavezuje da ja postujem druge i imam punu elektricnu signalizaciju na biciklu isto kao i u automobilu. Ako imam pravo da se krecem drumovima, duzan sam da posujem propise. 1969 godina!

                            Pa vi sada pogledajte gde smo mi danas. Odgovorno tvrdim da bi prilikom bilo kakve iole ozbiljnije kontrole, bar 60% vozila bilo za odstranjivanje iz saobracaja i po postojecim propisima, a kamo li novim.

                            Pozdrav,
                            DVV
                            Brzina košta. Koliko brzo hoæeš da ideš?

                            Comment

                            • Stefan1
                              CBC Veteran
                              • 27.10.2004
                              • 137
                              • Beograd

                              #15
                              Originally posted by Honda
                              Jel ima neko ovaj novi zobs?
                              Evo ti ga uploadovao sam ga
                              http://rapidshare.de/files/16901713/Nac ... a.pdf.html

                              Comment

                              Working...
                              X