.....bez zelje da na bilo koji nacin omalovazim bilo ciju odluku prilikom izbora mneumatika za zimsku voznju, valjda podsetiti da je vecina nas (uslovnio receno ) do skora vozila i leti i zimi sa istim pmeumaticima jer nije bilo izbora.Uglavnom si to bili letnji pneumatici obzirom da nas zakon nekada nije obavezivao kao danas, a posebno sto zaista nije bilo nekog izbora kada se tice kvaliteta, a narocito razlicitosti za odredjena godisnja doba.Tada nije bilo ni elektronskih bezbednosnih sistema i pomagala koja dansnju voznju cine sigurnijom tipa esp-a abs-a i slicno , a verujem da jedan nesto stariji deo vozaca pamti i tadasnje tzv. dijagonalne pneumatike sa obaveznom unutrasnjom gumom.Svakako da je bilo i pravih zimskih pneumatika sa vrlo izrazenim kramponima sa kojima se kako se to kaze , moglo i uza zid po snegu. Naravno, to nikako ne znaci da ne trebamo radi svoje bezbednosti voziti dobre , moderne i nadasve sigurne zimske pneumatike, ali ne treba od toga praviti neku preveliku nauku, niti treba previse verovati marketingu odnosno testovima pojedinih tzv.referentnih institucija na zapadu, obzirom da skoro svi to rade iskljucivo za novac koji dobijaju od proizvodjaca pneumatika. Postujuci pre svega propise svugde se zaista moze stici i leti i zimi naravno nekada sa manje a nekada sa vise muke, ali se obavezno stize.Podseticu samo da su nekada zime bile i duge i ostre, da su ovde bili visemesecni vrlo visoki iliti veliki snegovi , da su se putevi puno losije cistili i da su svi tadasnji vozaci stizali od tacke A do tacke B i to sa pneumaticima za koje ove mladje kolege danas kazu da ih ne bi stavili ni na rucna kolica.
Uvazeni gospodin Steva je potpuno u pravu sto se tice zima i padavina poslenjih godina naravno i ove godine tj.zime, tako da ce domacim vozacima sve to biti samo dodatni udar na dzep. Vrlo sam uveren da pojednim' nerazumnim vozacima ni gusenice ne bi pomogle i zato ponavljam i apelujem narocito na mladje kolege, bolje je i 30 minuta kasnije nego 30 godina ranije bez obzira na "obucu" svog ljubimca na cetiri tocka.

Comment