all seasons gume-efikasan odgovor na ZOBS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • driverxl
    CBC Senator XXL
    • 03.06.2011
    • 560
    • Srbija
    • karuce

    #61
    .....bez zelje da na bilo koji nacin omalovazim bilo ciju odluku prilikom izbora mneumatika za zimsku voznju, valjda podsetiti da je vecina nas (uslovnio receno ) do skora vozila i leti i zimi sa istim pmeumaticima jer nije bilo izbora.Uglavnom si to bili letnji pneumatici obzirom da nas zakon nekada nije obavezivao kao danas, a posebno sto zaista nije bilo nekog izbora kada se tice kvaliteta, a narocito razlicitosti za odredjena godisnja doba.Tada nije bilo ni elektronskih bezbednosnih sistema i pomagala koja dansnju voznju cine sigurnijom tipa esp-a abs-a i slicno , a verujem da jedan nesto stariji deo vozaca pamti i tadasnje tzv. dijagonalne pneumatike sa obaveznom unutrasnjom gumom.Svakako da je bilo i pravih zimskih pneumatika sa vrlo izrazenim kramponima sa kojima se kako se to kaze , moglo i uza zid po snegu. Naravno, to nikako ne znaci da ne trebamo radi svoje bezbednosti voziti dobre , moderne i nadasve sigurne zimske pneumatike, ali ne treba od toga praviti neku preveliku nauku, niti treba previse verovati marketingu odnosno testovima pojedinih tzv.referentnih institucija na zapadu, obzirom da skoro svi to rade iskljucivo za novac koji dobijaju od proizvodjaca pneumatika. Postujuci pre svega propise svugde se zaista moze stici i leti i zimi naravno nekada sa manje a nekada sa vise muke, ali se obavezno stize.Podseticu samo da su nekada zime bile i duge i ostre, da su ovde bili visemesecni vrlo visoki iliti veliki snegovi , da su se putevi puno losije cistili i da su svi tadasnji vozaci stizali od tacke A do tacke B i to sa pneumaticima za koje ove mladje kolege danas kazu da ih ne bi stavili ni na rucna kolica. Uvazeni gospodin Steva je potpuno u pravu sto se tice zima i padavina poslenjih godina naravno i ove godine tj.zime, tako da ce domacim vozacima sve to biti samo dodatni udar na dzep. Vrlo sam uveren da pojednim' nerazumnim vozacima ni gusenice ne bi pomogle i zato ponavljam i apelujem narocito na mladje kolege, bolje je i 30 minuta kasnije nego 30 godina ranije bez obzira na "obucu" svog ljubimca na cetiri tocka.
    Last edited by driverxl; 03.12.2015, 18:32.

    Comment

    • DS9
      CBC Senator
      • 27.10.2011
      • 280
      • Beograd

      #62
      Je l`nisam na ovom forumu pisao o svojim all season gumama? Pošto jesam na par većih auto-foruma.

      Dakle, Citroen C3 1.4 HDi (2006. godište, kupljen 2011.). iste godine kupljene GY Vector 4 season sve četiri, 175/65/R14. Auto se vozi pretežno po Beogradu, uz izlete po Srbiji i jedanput/dvaput godišnje do Crne Gore i Grčke.

      Svakih 10000 km (prema preporuci GY) pomerane po istoj strani napred nazad. Na 30000 km su otišle ponovo na balansiranje i vulkanizer je rekao da su sve četiri slično isto potrošene na oko 5 mm. Tri su balansirane, za jednu reče da nije bilo potrebe.

      Zatim je voženo do 42000 (što se ispunilo pre oko mesec dana). Prednje su potrošene na 2,7 mm, zadnje na 4 mm. Sada su kupljene ponovo sve 4 GY vector 4s, ali je pre koji mesec GY modifikovao model (npr. smanjen je threadwear sa 300 na 280) i promenio šaru, nazvavši ga isto uz dodatak Generation 2 (dakle iznacio je na tržište svoj odgovor na mišelinov cross climate).

      Ove starije generacije koje imaju 4 mm su otišle na prednje točkove da se vozaju još jednu sezonu, pozadi su montirane nove.

      Ovakve gume su se za ovaj auto (i njegovo vrlo ekonomično korišćenje) pokazale praktično idealnim, jer nije bilo nikakvih problema, osim što su nam spasli glave u par kritičnih situacija (u smislu kočenja).

      Na kraju, ne pada mi na pamet da (više) razmišljam o pneumaticima koje bih morao češće da menjam, jer za ono što meni treba ovo je savršeno. Slično bih razmišljao da sam uzeo Michelinov Cross Climate iako je on u određenim stvarima drugačiji, ali generalno mislim da to može da bude takođe odličan (ili bolji) izbor za većinu vozača u Srbiji.

      Comment

      • expendable
        CBC Senator XXL
        • 04.11.2009
        • 3662
        • Bor

        #63
        Hvala za informacije. Ipak, nešto mi je ovo poznato ... toliko da mi se čini da je (na drugi način) već ispričano ovde ... e sad smo kao one dve čičice iz Mapetovca ili iz nekog vica o senilnosti.
        Expendable also known as the Stalker, further known as http://www.motornaulja.blogspot.com "Malo znanja - opasna je stvar" ili bolje ništa ne znati nego malo znati, šteta koju ćete tako napraviti je ograničena (u profesiji).

        Comment

        • driverxl
          CBC Senator XXL
          • 03.06.2011
          • 560
          • Srbija
          • karuce

          #64
          ....pre svega dobro jutro.Jeste DS9, pisano je o tome i ovde ali nije na odmet ponoviti jer sam ubedjen da je uvek dobro razmeniti licna iskustva o jednoj rekao bih vrlo vaznoj temi.Bitno je ovde napisati ta neka svoja iskustva u vezi celosezonskih pneumatika jer mozda tako pomognemo nekom da se lakse odluci da ih kupi, ili pak da odustanu od kupovine istih.Naravno, svakom na volju prilikom izbora ali treba imati na umu da ovo nisu ni naruceni testovi niti naruceni tekstovi za celosezonske pneumatike , vec realna iskustva nasih vozaca koji takve pneumatike eksploatisu na domacim putevima i u nasim vremenskim uslovima.
          Last edited by driverxl; 04.12.2015, 09:26.

          Comment

          • DS9
            CBC Senator
            • 27.10.2011
            • 280
            • Beograd

            #65
            Naravno, svaka korisna informacija je bitna, zato smo i ovde.

            Ko izrazi želju da detaljnije prikažem kako izgledaju potrošene GY vector 4 S, ili nove Generation 2 ovde mogu to da opišem sa slikama jer su te informacije pripremane za nezavisni forum ljubitelja citroena (uz nekoliko detalja, tipa da je prva generacija Made in France, druga Made in Poland). Npr. vulkanizer koji je skidao stare GY reče da se na njima vidi da ih je visoka letnja temperatura pojačano habala.

            Ja se lično računam da to traje oko dva meseca i da su mi ovakve gume odličan kompromis. Svuda gde je auto trebao da prođe - o gumama nije moralo da se brine. kada sam ih pre cetiri godine uzeo zapamtio sam savet vulkanizera koji verovatno može da važi za većinu pneumatika. Reče - nemoj da ih štediš sa pritiskom. Od tada, gume u zavisnosti od opterećenja tog auta (tj od onog što je piše na stubu vrata) pumpam za 0.1-0.2 Bar više (pitanje je i koliko je digitalni merač tačan).

            Btw, par prijatelja koji voze veće dimenzije pa su im pneumatici poprilično skuplji - kažu da im je odlično što su uzeli Sava Adapto, a jedan među njima koji uopšte ne poznaje detalje koji se tiču razlika u pneumaticima kaže da mu je to najbolja stvar koju je uradio na svom pgt 307. Prema poslednjim testovima, ta guma ima donekle brže habanje, ali verujem da je do 30,000 km korektna.

            Sve u svemu, treba imati u vidu da su All Seasion gume kako je expendable već naveo najefektnije za umerene temperature (ja kažem da mu dođu posebno GY varijante - najbolje za vlažan kolovoz). Selektori guma (npr. mišelinov) uzimaju u obzir da je za temperature ispod -7 C potrebno imati klasične zimske pneumatike. Kako je u životu praktično sve veći ili manji kompromis tako su i ovakve gume nekakav kompromis. Onima koji smatraju su one loš kompromis- kažem da ima ljudi kojima su idealan.

            Btw, zanimljivo mi je bilo da kada sam i vrlo iskusnim vulkanizerima postavio pitanje da li dve nove gume treba montirati napred ili pozadi - da su svi rekli napred. I pogrešili.

            Suština priče je da par guma sa boljom/većom trakcijom za automile treba staviti pozadi - a onaj ko ne misli tako mogao bi da bude iznenađen onim što u vezi toga piše na sajtovima najvećih proizvođača pneumatika (npr. Michelin i Goodyear). Uz to ima i uporednih video snimaka šta se dešava u jednom i drugom slučaju.
            Last edited by DS9; 04.12.2015, 13:26.

            Comment

            • sErGiO
              Moderator
              • 30.01.2007
              • 2769
              • Neko selo pored Beogr
              • Alfa Romeo 156SW

              #66
              Koja je logika stavljati bolje gume na točkove koji nisu pogonski?

              Comment

              • DS9
                CBC Senator
                • 27.10.2011
                • 280
                • Beograd

                #67
                Logika zakona prirode - na osnovu kojih su proizvođači guma napisali preporuke.

                Goodyear - odgovor na pretposlednje pitanje


                Michelin https://www.youtube.com/watch?v=oa9hzcjdi5Q


                Takođe, https://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0

                Comment

                • driverxl
                  CBC Senator XXL
                  • 03.06.2011
                  • 560
                  • Srbija
                  • karuce

                  #68
                  ....recimo da je jedan deo vozaca uveren da zadnji pnumetici iliti nasiki receno zadnje gume narocito kada su nove ili pak u boljem stanju nego prednje gume , bolje drze put i u velikoj meri sprecavaju proklizavanje zadnjeg dela u slucaju neke greske vozaca.To je nekima sigurnija varijanta narocito u situacijama kada je koloz klizav , a nadam se da je jasno da ovde govorimo o vozilima sa prednjom vucom.Kod vozila sa zadnjom vucom, naravno da je sasvim logicno da gume sa boljim gazecim slojem treba montirati na zadnjoj osovini i tu nema nikakve dileme.
                  Imajuci u vidu zakonom propisanu debljinu gazeceg sloja na gumama narocito u toku zimskog perioda, svakako da nije greska koju god varijantu da neko odabere u situacijama kada mora da bira, a najbolje je ako se na svim tockovima mogu montirati gume sa istom dubinom gazeceg sloja.
                  Licno bih uvek noviju gumu stavio napred odnosno na prednjoj vuci na mom vozilu, ali ne sporim pravo bilo koga da sebi po svom ubedjenju izabere bolju ili ako to misli sigurniju varijantu.Testovi koje sprovode proizvodjaci guma nisu svakako za potcenjivanje ali ne treba zaboraviti da se isti rade pre svega u marketinske svrhe, da je to njihov posao za koji su placeni, da se svi ti klipovi proizvodjaca snimaju danima pre nego se ponude janosti na uvid i ono sto je najvaznije, da se sve to u krajnjem slucaju radi zbog sto vece prodaje guma odnosno para.Imao sam prilike da u mojoj bivsoj transportnoj firmi , boravi ekipa iz jedne od najvecih fabrika guma gde su snimali promo film odnosno promo video koji je radjen nekoliko dana u sirem podrucju gde se nalazi ta firma.Taj promo video nije napravljen za podrucje ove drzave vec za podrucje nekoliko bivsih sfrj republika , kao i za podrucje zemalja istocne evrope.Mnogo toga iz tog promo filma stvarno nema blage veze sa onim sto mi vozaci znamo o svemu o cemu se govori u tom promo materijalu, ali ko te pita, mnogo je vaznije ono sto se vidi jer iza toga stoji jedan jak i mocan brend.Taj promo video jeste odlicno uradjen , vrlo je sugestivan po one kojima je namenjen a namenjen je prvestveno vlasnicima transportnih kompanija.
                  Zato jesam zagovornik licnih iskustava iz svakodneve prakse a ne placenih, ne laboratoriskih ili cesto kvazi novinarskih testova.

                  Comment

                  • sErGiO
                    Moderator
                    • 30.01.2007
                    • 2769
                    • Neko selo pored Beogr
                    • Alfa Romeo 156SW

                    #69
                    Originally posted by DS9 View Post
                    Logika zakona prirode - na osnovu kojih su proizvođači guma napisali preporuke.

                    Goodyear - odgovor na pretposlednje pitanje


                    Michelin https://www.youtube.com/watch?v=oa9hzcjdi5Q


                    Takođe, https://www.youtube.com/watch?v=gSz7cm6MwH0

                    Na Goodyear-ovom sajtu nema nikakvog objašnjenja zašto je to tako već samo preporuka. Na youtube snimcima koliko vidim sve su vozila sa pogonom na zadnjim točkovima pa je više nego jasno da novije gume idu nazad. Jasno je meni da može da se desi da prokliza zadnji deo auta (govorim o automobilima sa prednjom vučom) ako su novije gume napred ali ako zaista do toga dođe onda ili je vozač loše procenio uslove na putu pa nije prilagodio brzinu ili naprosto prebrzo vozi ili su zadnje gume već toliko ćelave da su odavno bile za zamenu. Po meni kod vozila sa prednjom vučom je uvek bolje staviti napred nove gume jer je i pogon napred a i volanom upravljaš direktno prednjim točkovima. Više ima logike staviti ih napred. Naravno najbolje je kupiti sve 4 nove gume i ne razmišljati o ovakvim stvarima.

                    Comment

                    • DS9
                      CBC Senator
                      • 27.10.2011
                      • 280
                      • Beograd

                      #70
                      Iskustvo iz prakse mi je reklo da mi je najbezbednije da nove gume stavim pozadi. Naravno da pominjemo prvenstveno vozila sa prednjom vučom.

                      Ovaj dole kaže slično, al` izgleda da je imao mnogo više prakse od mene

                      PM contributor Mac Demere, who worked at one of the big tire companies for years, corrects a few commonly held misconceptions you might have about your tires.


                      Na istom sajtu, drugi autor kaže slično,
                      Some tire stores insist on installing two new tires on the rear wheels of vehicles when the fronts are worn, and moving the old rear tires to the frontmuch to the dismay of many customers who want...


                      isto


                      takođe.
                      One of the world's largest tire manufacturers with an innovative approach to product development, market expansion, technical progression, and environmental awareness.



                      Inače na donjem (američkom) blogu se mogu videti vrlo oštro istaknuta suprotna mišljenja.

                      Last edited by DS9; 04.12.2015, 16:35.

                      Comment

                      • driverxl
                        CBC Senator XXL
                        • 03.06.2011
                        • 560
                        • Srbija
                        • karuce

                        #71
                        Postovani prijatelju DS9 .Sa jedne strane jeste u pravu ali sa neke druge strane i niste i da bi ste se uverili u istinitost ove moje tvrdnje, pokusajte da sami sprovedete test i potvrdite tezu koju zastupate.Naravno da zaista ne mislim nista lose o toj Vasoj tvrdnji vec naprotiv, pokusavam da Vam pomognem i u jednom Vas delu razuverim da mozda i niste bas u potpunosti u pravu.Naime, stavite napred nove odnosno bolje pnumatike od zadnjih i pokusajte da na sirokoj- prostranoj i cunjevima ili kamenjem obelezenoj povrsini kruznog oblika ( neki napusteni poligon, igraliste i sl.), vozite vas auto do te neke granicne brzine odnosno do brzine pre nego sto vam auto prokliza zadnjim delom obzirom da su tada losije gume na zadnjoj osovini.Potom zamenite mesta gumama i pokusajte da istim vozilom sa losijim gumama napred a boljim pozadi, postignete tu istu brzinu kao u prvom testu pa nam potom ovde prenesite Vase zapazanje i Vas stav.Nije puno komplikovano a ni tesko i iskreno mislim da to svako sa malo volje moze da uradi.Nema boljeg iskustva od licnog .Na snegom pokrivenom putu odnosno podlozi, to nesto ce se desiti puno, puno ranije tj.pri mnogo manjoj brzini, a tada ce te se i na najprakticniji nacin uveriti sta je prilikom kako se to kaze naterivanja vozila do granice bocnog proklizavanja, bolje i sigurnije za vozaca odnosno kada je lakse pa cak i bezbednije upravljati vozilom u nekoj takvoj cesto kriticnoj situaciji.Kada uporedite rezultate i uz to zamislite sirinu puta kojim se vozilo krece u realnom saobracaju a narocito u voznji po krivinama ( ovde govorimo o bocnom drzanju guma prilikom naterivanja vozilom u krug ) , uvericete se sta je bolje ili preciznije receno, sta je manje opasno po vozaca u takvim situacijama.Svakako nije dobro da se dodje u takvu situaciju i mislim da iole oprezan i pazljiv vozac to sebi zasigurno nece dozvoliti.
                        Medjutim, cini mi se da su u svim primerima koje ste naveli testna vozila naterivana bas do granice proklizavanja, a meni je strasno zao sto nam uglavnom nigde nisu pokazali ( ili ja nisam lepo video ) izgled pneumatika na oba testna vozila.Bez obzira sto zaista nemam zelju da ulazim u polemiku oko pojedinih afirmativnih testova skoro za sve sto je vezano za auto industriju, jos manje imam zelju pa i potrebu da im bezrezervno verujem.
                        Takodje, , stvarno nemam ni nameru ni zelju da umanjujem niti da omalovazavam bilo cije prakticno ( ne teoretsko ) vozacko iskustvo, znanje i umece, ali jos manje imam nameru da u istu ravan stavim ili umanjujem iskustvo, znanje i umece dugogodisnjih profesionalnih vozaca kojima je voznja zivotno opredelenje i jedini posao.Neke stvari i nisu bas za poredjenje pa je zato najbolja varijanta da sve sto se moze treba probati i licno se uveriti u ispravnost ove ili one tvrdnje kada se tice voznje.Iskustvo vise uvek vredi i ne zaboravlja se , a voznja jeste zanat kao i svaki drugi i ne uci se preko noci niti na putu od posla do kuce i obratno , a narocito ne vikendom ili za vreme godisnjeg odmora.Nema nepogresivih u saobracaju niti onih koji sve znaju, ali ima onih koji vise ili manje grese i onih koji veoma , veoma retko grese.Umem solidno da zasijem dugme ali nisam snajder, cesto pomognem sebi kada se na putu prehladim ili malo razbolim ali nisam lekar, solidno se staram o svom kucnom budzetu i finansijama ali nisam ekonomista itd.itd.
                        Kao sto rekoh, zelja mi je da pomognem kada je i ako je to moguce, ali i da iskoristim priliku da se Vama postovani gospodine zahvalim za odlicna i meni voma bitna iskustva sa Vasim gy all season gumama koje imate na Vasem vozilu, mada bih bio puno srecniji da ih mogu licno probati u raznoraznim vremenskim uslovima.

                        Comment

                        • DS9
                          CBC Senator
                          • 27.10.2011
                          • 280
                          • Beograd

                          #72
                          Hvala za prijateljstvo, a hvala i za brigu.

                          Siština je, bar sa mog odnosno aspekta nekog ko nije u prilici da proba sve moguće varijante, u tome da verujem da su proizvođači (odnosno inženjeri koji rade za njih) imali dobar razlog da napišu ovakve preporuke. Vrlo je jasno da pre nego vozilo ode do đavola zbog neravnomerno potrošenih pneumatika - treba ono poprilično brzo da se kotrlja da bi se izgubila kontrola nad njim. Savestan čovek je toga svestan i uglavnom ne prekorači granicu. Ali onda kada se granica prekorači - smisao ovih preporuka je da će se u slučaju guma sa boljom trakcijom na zadnjoj osovini lakše održati kontrola. Hoću da kažem da iako proizvođači u automobilskoj industriji ne moraju nužno uvek da budu u pravu, da su njihove preporuke uglavnom na strani povećanja bezbednosti.

                          Kao primer (na nekoliko foruma) često navodim da mi je vrlo zanimljivo kako većina ljudi koji paze svoje automobile religiozno menjaju motorno ulje na bitno kraćim intervalima nego što je proizvođač propisao ali kada ih pitate kada su poslednji put menjali kočnu tečnost onda ne mogu da se sete (ili nikad) bez obzira što je proizvođač njihovog vozila predvideo da se to čini na dve godine. Hoću da kažem da ljudi umeju vrlo selektivno da uzimaju u obzir ono što se tiče bezbednosti. Naravno da će 999 vozila od 1000 sasvim korektno preći svoju kilometražu iako im kočna tečnost nije promenjenja npr. pet godina, ali će vlasnik jednog možda završiti na groblju (sa ostalima koje možda takođe unesreći) jer mu je propala kočnica. Zbog tog jednog, i zbog tih možda, je ja menjam na dve godine - religiozno.
                          Last edited by DS9; 04.12.2015, 21:00.

                          Comment

                          • driverxl
                            CBC Senator XXL
                            • 03.06.2011
                            • 560
                            • Srbija
                            • karuce

                            #73
                            Postujem Vas stav kada se tice voznje i savesnosnosti za volanom i svaka Vam cast na tome.Ipak, nemojte nikako zaboraviti da sve sto dobijete boljim gumama na jednoj osovini, izgubite losijim gumama na drugoj osovini.Naravno, Vase je pravo i Vas izbor da odlucite sta ce Vama biti manje opasno u nekoj kriticnoj situaciji na klizavom kolovozu u situaciji kada Vam je vozilo u levoj ili desnoj ostroj krivini.

                            Comment

                            • Markedjani
                              CBC Senator XXL
                              • 24.07.2007
                              • 968
                              • BG-Cerak
                              • Ford Escort RS2000 M

                              #74
                              sa prednjim točkovima skrećeš i kočiš... pametnom dovoljno.
                              fordclubserbia.org

                              Comment

                              • DS9
                                CBC Senator
                                • 27.10.2011
                                • 280
                                • Beograd

                                #75
                                Jes`, zadnje kočnice ionako ne služe ičemu.

                                Comment

                                Working...
                                X