Jednoobrazni tehnički uslovi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • misar
    CBC Član
    • 20.10.2007
    • 62
    • Novi Sad
    • Fiat Bravo 1.8GT

    Jednoobrazni tehnički uslovi

    Da li mogu da se skinu negde sa interneta Jednoobrazni tehnicki uslovi?
    Spominju se u Zakonu o bezbednosti saobraćaja i tehničkim uslovima ali nisam uspeo da ih pronađem. Na srpskom.
    Može da se skine sa UN site-a ali ne bih rekao da je za nas, kao građane Srbije, obavezujući tekst na engleskom.

    Danas su mi spomenuli, u društvu, da mora i sigurnosni trougao da se nabavi nov a u zakonu i pravilniku nisu dati konkretni podatci kakav treba da bude trougao već da treba da bude usklađen sa jednoobraznim tehničkim uslovima a to nisam našao na spskom.
  • zoranbg
    CBC Senator XXL
    • 23.03.2005
    • 4098
    • Rooster's Hill , Beog
    • Grande Punto 1.2

    #2
    Re: Jednoobrazni tehnički uslovi

    nek nam obezbede na srpskom ,pa će mo da ga nabavimo .
    Lakota withdraw from treaties, declare independence from U.S.

    Comment

    • Pantah
      CBC Veteran
      • 25.03.2007
      • 159
      • Beograd

      #3
      Re: Jednoobrazni tehnički uslovi

      Jednoobrazni tehnički uslovi su:

      -Pravilnici vezani uz međunarodni ugovor o minimalnim tehničkim normativima ekonomske komisije za Evropu pri UN. Na osnovu ovog ugovora iz pedesetih godina je formiran niz radnih grupa a za tehničke normative je zadužena radna grupa 29 (WP29). Do sada je u život pušteno nekih 126 pravilnika sa tonom amandmana i izmena obzirom na tehničke inovacije. Radi se o desitini hiljada strana koje se odnose pre svega na proizvođače. Svaka zemlja potpisnica bira koje će pravilnike prihvatiti kao obavezne za upotrebu u svojoj zemlji (mi smo prihvatili većinu, dok je sistem bio "takav"). Svako ko hoće da proda vozilo u našoj zemlji mora da podnese dokaze iz odgovarajuće laboratorije/ustanove da vozilo odgovara zahtevima tih pravilnika.

      -U EU su u međuvremenu utabali malo drugačiju stazu. Umesto da se svaka zemlja izjašnajva za pojedinačne pravilnike uveden je sistem odobrenja tipa celog vozila. Da bi vozilo dobilo odobrenje tipa mora da prođe ispitivanje za SVE pravilnike koji se odnose na tu vrstu vozila. Tako svako vozilo koje je homologovano u skladu sa WVTA (odobrenjem tipa celog vozila) sigurno odgovara zahtevima bilo koje zemlje Evrope. Između ostalog tu se pojavljuju i pojmovi kategorija vozila po emisiji izduvnih gasova EURO 1, 2, 3...

      Pravilnikom o tehničkim uslovima se prvi put propisalo čemu u stvari moraju odgovarati vozila koja treba da se prodaju u našoj zemlji i izraz jednoobrazni tehnički uslovi se odnosi kako na pravilnike UN/ECE tako i na direktive EU za izdavanje WVTA.

      Dobar deo pravilnika i direktiva je istovetan pa se i u dokumentaciji samo navodi da se radi o istovetnim zahtevima, no deo direktiva je nov ili širi od UN/ECE tako da na one hiljade listova dolazi još par hiljada listova dokumentacije.

      Obzirom da se radi o zahtevima koje moraju da ispune projektanti i proizvođači nema nikakvog smisla sve to prevoditi. Trgovci moraju da se upoznaju sa tim šta prodaju (oni imaju odgovornost) a kupci bsu zaštićeni Zakonom o zaštiti potrošača. Zato čuvajte račune.
      Money for nothin' and chicks for free

      Comment

      Working...
      X